יש פורום ל- Battlestar Galactica

gozala

New member
יש פורום ל- Battlestar Galactica ../images/Emo35.gif

שלום אם כן לכל החברים ומה שחיפשתי בעניין הוא דמותו השנויה במחלוקת של הדוקטור גאיוס בלטר, מהו? מה הסיפור שלו??? פסיכי? בוגד? איזה תפקיד יש לו כאן בכלל?
 

gozala

New member
דמותו של גאיוס בלטר מי מבין מה תפקידו בכלל?

אני אגב עוד רגע לראות פרקים 10-11 עונה שניה ולמיני סידרה (ההקדמה) נדוודעתי רק אמש, יקח עוד מס' ימים עד שאוכל לראות אותה.
 

tsou

New member
ברוך הבא לסדרה ולפורום ומדיניות דאבל פוסטים

שמסתכמת ב : רצוי מאד להמנע מהם בהמשך. אני חושבת שצפיה במיני סדרה תבהיר לך לפחות חלק מהתשובה לשאלה.. בכל מקרה, אים תשובה חד משמעית, לגאיוס אין "תפקיד" אחד, הוא נושא בכמה וכמה תפקידים שמשתנים במהלך הסדרה כפי שתגלה
תפקיד הבוגד, שירש מבאלתר מהסדרה המקורית, הוא כמובן אחד מהם. אך יש לו תפקיד עלילתי מהותי וחמקמק יותר.. בהנאה מהמשך הצפיה.
 

gozala

New member
גוזלה זה בלשון זכר או נקבה? ../images/Emo51.gif

אם במקרה שלחתי הודעה כפולה - זו טעות, בהחלט אפשר למחוק! את הסידרה המקורית לא ראיתי, בטעות עליתי על פרק אחד ממנה (מישהו שנתן לי להעתיק ממנו את כל הסידרה) והיה צריך לסנכרן כיתוביות באנגלית לאותו פרק, המוסיקה מ-1978 כ"כ הפריעה לי שלא לדבר על טיבו של הסרט, בלי משים התרגלנו למוסיקה הדיגיטאלית והמוסיקה של אז, נשמעת תמימה ומטופשת למדי בימינו אלה (איך מנסים להעלות מתח עם תופים, עם כלי הנשיפה... והתזמורת מנסרת באוזן, פשוט אלו היו האמצעים שעמדו לרשותם). פה מתוך קריאה (וימחל לי מי שזה היה, לא זוכרת מי...) השווה אותו מישהו ללאנדו מבבילון, בוגד כן. אבל בניגוד ללאנדו אין חרטות, הבנת התוצאות שלאחר מעשה ונקיפות מצפון בנוסף לנסיון לתקן את העוולות (שחלקן כמובן לא ניתנות לתיקון) במידת מה..... אגב כל הקטעים הארוכים האלו המלוטפים והמגופפים עד לזרא עם הדמות הדמיונית שלצידו (מס' 6) כבר נמאסו ופה ושם אני מריצה אותם קדימה.
 

tsou

New member
קראתי גודזילה .. השפעת הדאבל פוסט כנראה ../images/Emo13.gif

ותודה על הרשות למחוק, אך יהיה נחמד יותר אם אוכל להמנע מעריכות באופן כללי היות ויש לי די הרבה דברים אחרים לעשות... יש בבאלתר משהו מלאנדו ו(לדעתי) יותר מהדומינאר מפארסקייפ. בכלל כל דמויות הראש מופשעות מפארסקייפ, אך בהטיה חדשה אכן היה אוורדוז בקטעי הסקס עם שש שגם לי נמאס בזמנו, אבל מה לעשות שאנחנו תקועים בתת המודע של גאיוס ואגב, שש לא תמיד דמיונית
 

gozala

New member
../images/Emo6.gif קודם כל ../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif../images/Emo6.gif

אני צריכה להתגבר על הצחוק שהטעות הזו עוררה בי... גוזלה היא כלבת הפינצ'ר שלנו שכבר מלאו לה 15 בימים אלו והיא לחלוטין לא גוזלה, רק בגודל אולי. אני כשלעצמי סבתא לכמעו... 5 נכדים (החמישית בדרך) והשם גוזלה לא מתאים כמובן, אך מעורר זיכרונות רחוקים וכבר הוטבע, מזה לגודזילה?
איך אני צוחקת לי כאן! טוב, לעניינים רציניים יותר: איך בכלל אפשר להשוות את בלטאר הזה לדומינר שהוא דמות תמימה בדרכה שלה ומה, הוא גרם למאות אלפים או מיליארדים להירצח??? מה עניין שמיטה להר סיני כאן? בכלל מזכיר לי שעם הסידרה הנפלאה הזו, פארסקייפ כ"כ צחקתי שיום אחד סגרתי את החלונות, שהשכנים לא יחשבו שיצאתי מדעתי... איזה דמויות מפארסקייפ מופיעות ב-battlestar galactica, מה ההשוואה הזו? בהחלט יש הקבלות בין הסדרות השונות במוטיבים, כשאני רואה אחת וממשיכה לשניה, אני מבינה מהיכן הופיעו הרעיונות לאחרת, אבל דמויות??? הדומינר הזה? השליט הכל יכול האדיר והגדול שהוא כזה זעיר וחסר אונים??? מחוץ לזה שכל חסרונותיו נסלחים ומתקבלים ב"הבנה" ואפילו בחיוך... זה משהו אחר לגמרי מבלטאר. הוא לא כ"כ ברור מההתחלה (להביא בחשבון שלא ראיתי את ההקדמה) והאמת שכמעט ועזבתי את כל הסידרה כשהתחלתי איתה. אווירה קשה של שואה, ייאוש גמור. בני אדם נראים חסרי אונים, בורחים על נפשם, שארית הפליטה... והזוג המתגפף הזה מייד על הראש על רקע אסון נורא, כשברור שהיא לא אנושית מלכתחילה וזה אחרי שסיימתי עם בבילון שאליה הגעתי אחרי פארסקייפ הנפלאה שאליה ממש התמכרתי... בלטאר הוא הגרוע מכולם, אדם משכיל עם ידע שבוגד לא במדינה, לא בחברים, אלא בבני מינו ומביא כמעט לחיסול הגזע האנושי, מבחינה זו כן אפשר להשוות אותו ללאנדו שהולך לאותו כיוון אך בניגוד לבלטאר, מבלי להבין מה הוא מעולל. בלטאר מבין כאמור... זה ההבדל, והאיש המשכיל הזה עסוק בהתגפפויות? אין כאן שום מידה של מחשבה יתרה והירהורים על פשר מעלליו... העניין הזה די מתסכל וכמעט לא מתקבל על הדעת. לאנדו מראה מצפון מההתחלה כמעט, כשהוא קולט בהדרגה את ההשלכות לאותו "הסכם", יוצר קשרי ידידות ובסופו של דבר יש לנו עסק עם בעל מצפון... אם מנסים להעמיד כאן ראי מול עינינו ולשקף את האנושות על כל מחדליה, OK זה כן, זה מובן... אך גם זה נעשה בהגזמה, נישארה דוגמית מהגזע האנושי והם הורגים ורוצחים זה את זה? טוב, אני בפרק 15 עונה שניה, נמשיך ונראה...
 

tsou

New member
טוב

יצורים זערוריים הם די גודזילות לפעמים (ראי תמונה מצורפת :) ואכן הדומינאר נושא באחראיות לחיסולים המוניים למרות חזותו התמימה, שלא לדבר על כך שהוא, כמו באלתר, נבלה מוחלטת שמוכן לכל דבר (ספציפית, לגנוב את המגפיים מכל גוויה בפוטנציה ולבגוד בחבריו למסע בכל הזדמנות) כדי להציל את עורו - אצל שניהם מתקיים הפער הקומי בין האגו העצום לחוסר האונים בפועל - נכון שבאלתר אינו בובה זערורית ועדיין הוא מאד מאד מזכיר אות הדומינאר בתוספת כמובן של אקסית קתולית אדוקה ואם פונדקאית קוריאנית (מה שחוסך לו את ההריון של הדומינאר). בכלל לא ברור ששש אינה אנושית בתחילת המיני סדרה.. ובטח שלבלאתר עצמו המומחה ברובוטיקה זה לא ברור
בקיצור, פתחי לרווחה את החלונות, והמשיכי בצפיה
 

tsou

New member
נ.ב.

באלתר מזכיר את הדומינאר, אך דמויות הראש (הדמיוניות) בבס"ג בעיקר "באות" מפארסקיפ (+אלי מקביל), חזה התכוונתי.
 

gozala

New member
איפה בפארסקייפ יש דמויות דמיוניות?

המציאות המקבילה האחרת? לא יכול להיות שלזה הכוונה.
 

tsou

New member
האם את בטוחה שראית את פארסקייפ?

איך אפשר לשכוח את סקורפי ואת ג'ון "שלו"? הפרוטוטייפ של באלתר+שש/באלתר (גירסת סאדו מאזו הומואירוטית במקום סטרייטית רטרו בבס"ג)
 

gozala

New member
לסקורפי יש ג'ון משלו?

לא שמתי לב, המוטיב הזה של אדם המלווה בדמות דמיונית (הגם שלגביו היא פיזית ממש) דומיננטית לא זכור לי בפארסקייפ ובוודאי לא ברור ונחרץ כב-battlestar galactica. אגב, המוסיקה בפתיחה של battlestar galactica נשמעת לי כיללת אבל ומועקה וצער ומשרה הרגשה של חוסר תקווה, כאילו את הנעשה אין להשיב.
 

tsou

New member
בוודאי,

ברור ונחרץ הרבה יותר אפילו מאשר בבס"ג (בה מור פשוט עשה שימוש נרחב הרבה יותר בעקרון) היות וההסבר שניתן לתופעה איננו אמביוולנטי כמו בבס"ג. ביחס למוסיקה של בס"ג, היא הרבה יותר מאשר יללת אבל - כדאי לקרוא את הבלוג של המלחין, אקא בלוגו של הדוב http://www.bearmccreary.com/blog/
 

Ambious

New member
אם אתה מדבר על נעימת הפתיחה, יש בזה משהו

אבל אנחנו מדברים על הפסקול כמכלול, של הפרקים עצמם - של העונות. נעימת הפתיחה אכן קצת 'מוכת יגון', אבל זה חלק מהרעיון.
 

gozala

New member
../images/Emo31.gif אין מקום להשוואה הזו גם בגלל שבלטאר

לא חייזר בניגוד לטוד הדומינארי, איך הגעתם להשוואה בין חייזר לבן אנוש בכלל? הדומינאר יותר על קו של אבסורד, גם כשהוא מנסה לבגוד הוא מעלה חרס בידו והוא יותר קריקטורה כשלעצמו שלא לדבר ע"כ שהוא פשוט מצחיק... וכאמור כל חסרונותיו מתקבלים במקרה הגרוע ביותר בכעס, אך בעיקר בסלחנות כאמור. זו לא דמות שלילית בסיפור, במילים אחרות: הוא לא הרע והרשע שלנו שם אלא אחד מהחבר'ה. ב-battlestar galactica יש חוש הומור בכלל? זו סתם הערת ביניים... גם אין שם חייזרים בעצם. אבל לא בזה עסיקנן אלא בעצם ההשוואה של שתי הדמויות האלו שהיא לחלוטין לא במקום לדעתי. באשר לאקסית קתולית ואם פונדקאית קוריאנית.... כל עניין הדת כאן לא במקום בפרט בסידרה של מדע בדיוני. אם פונדקאית? העובר של שרון שייך לבאלטר כמשתמע?...
 

tsou

New member
../images/Emo6.gif קנה מידה מוזר משהו לשלילת האנלוגיה

בהתחשב בחשד לסיילוניות המרחף מעל כל אחד מכוכבי בס"ג ובראשם באלתר עצמו.. אותי (וצופים אחרים כמובן גם) גאיוס והדומינאר מצחיקים באופן די דומה, אם כי הדומינאר אכזרי הרבה יותר ממנו- למשל בסצנה הקבוצתית המזעזעת של קטיעת הזרוע של הפיילוט שלקח לי זמן להתאושש ממנה. נכון, האכזריות שם היתה קבוצתית, אבל ההזיות של גאיוס הן גם כאלו בסופו של דבר כפי שתראי. עניין הדת לא במקום? בבס"ג? ללא ספק אייננו צופות באותה הסדרה.
 

gozala

New member
גאיוס מצחיק כמו הדומינאר?

קטיעת היד של הטייס, רק זה מבחינת אכזריות והדומינאר הוא דמות קטנה בכל המובנים, גם מבחינת הקטנוניות... אותי הגאיוס הזה לא מצחיק, בהתחלה רק תהיתי על קנקנו... הוא לא תופס נפח ודי בשוליים בפרט בהמשך העונה השניה. OK, אולי אני צריכה להמשיך ולראות ואז אחכים יותר, אני רק בפרק 17 בעונה שניה. אגב, העונה הרביעית מסתיימת עם 13 פרקים או שצפויים עוד נוספים?
 

tsou

New member
הסיטואציות שבו הוא מוצא את עצמו הן מצחיקות

גאיוס כשלעצמו אינו מצחיק בזה את צודקת.. וגם אני תהיתי על קנקנו בתחילה, כך שאני מבינה את התגובה שלך
ואת בהחלט צריכה להמשיך בצפיה. עונה 4 ממשיכה עם 10 פרקים נוספים, ששלושה מהם כבר שודרו והאשכולות שדנים בהם מלאים בייקוני סםוילר אדומים.... לפנייך שעות צפיה רבות..
 

gozala

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo45.gif../images/Emo13.gif כרגע סיימתי 2X18

והאדון גאיוס מתברר כדמות וירטואלית של מס' 6 במקביל לנוכחותו על הגלאקטיקה... צריך לסיים ואז אבין עניין (אולי).
 
למעלה