יש פה ישראלים בניו יורק?

Yaniv-DC

New member
יש פה ישראלים בניו יורק?

סתם. אני יודע שכן (למרות שזה לא מופיע ב-FAQ). אז הגיע זמנכם להתחבא, אני מגיע לגיחה קצרה בסופ"ש הקרוב, כדי שבסופשבוע פרוע 5 יהיו חוויות חדשות (אם כי עכשיו כשאני עם ג'ו, קשה לי לראות איך זה הולך ומתעסס).
 

סלסרו

New member
אם כבר ב"קווירים" עסקינן..

כתבה על "מה זה אומר להיות קווירי?" והקשר לקפיטליזם וסוציאליזם.. בכתבה מוזכר דרך אגב ששקייספיר וריש לקיש היו הומואים. על שייקספיר העובדות חלשות למיטב ידיעתי אבל מעולם לא שמעתי שריש לקיש היה הומו. מישהו יודע מנין המקור לזה?
 

een ogenblik

New member
המקור

נמצא בבא מציעא פד, ע"א. אחת מן הפרשנויות, שהופכת לפופולרית יותר עם השנים, רואה בסיפור זה נסיון של ריש לקיש לאנוס את רבי יוחנן, ולא רק בגלל שטעה לחשוב שהוא אישה. פרשנות זו רואה יחסי אהבה עזים בין הגיסים, עד כי מחלוקת הלכתית בינהם הביאה למותו מצער של ריש לקיש. לשון הסיפור: "יומא חד הוה קא סחי ר' יוחנן בירדנא חזייה ריש לקיש ושוור לירדנא אבתריה אמר ליה חילך לאורייתא אמר ליה שופרך לנשי א"ל אי הדרת בך יהיבנא לך אחותי דשפירא מינאי קביל עליה בעי למיהדר לאתויי מאניה ולא מצי הדר אקרייה ואתנייה ושוייה גברא רבא יומא חד הוו מפלגי בי מדרשא הסייף והסכין והפגיון והרומח ומגל יד ומגל קציר מאימתי מקבלין טומאה משעת גמר מלאכתן ומאימתי גמר מלאכתן רבי יוחנן אמר משיצרפם בכבשן ריש לקיש אמר משיצחצחן במים א"ל לסטאה בלסטיותיה ידע אמר ליה ומאי אהנת לי התם רבי קרו לי הכא רבי קרו לי אמר ליה אהנאי לך דאקרבינך תחת כנפי השכינה חלש דעתיה דרבי יוחנן חלש ריש לקיש אתאי אחתיה קא בכיא אמרה ליה עשה בשביל בני אמר לה (ירמיהו מט) עזבה יתומיך אני אחיה עשה בשביל אלמנותי אמר לה (ירמיהו מט) ואלמנותיך עלי תבטחו נח נפשיה דר' שמעון בן לקיש והוה קא מצטער ר' יוחנן ".
 

AdiBos

New member
לא כולם תלמידי חכמים../images/Emo13.gif../images/Emo163.gif

לא כולם למדו בישיבות משמע לא כולם מבינים ארמית
 

een ogenblik

New member
זה רמז בקשה לתרגום?

אז נעזרתי בספר "מסכת גברים"/אדמיאל קוסמן, מאחר ואם אנסה לתרגם לבד יקח לי שבוע לפחות, וגם כך נשברתי באמצע. יומא חד הוה קא סחי ר' יוחנן בירדנא יום אחד שחה רבי יוחנן בירדן חזייה ריש לקיש ושוור לירדנא אבתריה ראה אותו ריש לקיש (ע"פ מקורות אחרים - היה נדמה לו שרבי יוחנן הוא אישה), וקפץ למיים בעקבותיו. אמר ליה חילך לאורייתא אמר לו (רבי יוחנן לריש לקיש) כוחך לתורה (כלומר לך ללמוד תורה במקום לעסוק באלימות), אמר ליה שופרך לנשי (ריש לקיש) אמר לו (לרבי יוחנן) יופייך לנשים. א"ל אי הדרת בך יהיבנא לך אחותי דשפירא מינאי אמר לו (רבי יוחנן לריש לקיש) אם אתה חוזר בך, אתן לך את אחותי לאישה, שיפה היא ממני. קביל עליה קיבל עליו (ריש לקיש את התנאי). מכאן ממשיך הסיפור לספר מה קרה אחרי שריש לקיש כבר למד תורה והיה נשוי לאחות רבי יוחנן. כיצד התווכחו ביניהם שני החכמים על השאלה מתי נגמרת מלאכת הכנת סכינים. כאשר ריש לקיש חלק על רבי יוחנן בתקיפות, העליב אותו רבי יוחנן, וזרק לו שליסטים יודע על כלי נשק. ריש לקיש ענה בכעס שלא יצא לו הרבה מלימוד תורה, רבי יוחנן ענה לכך בכעס. ריש לקיש הלך לביתו וחלה, ורבי יוחנן נכנס לדכאון. אחותו של רבי יוחנן/אישתו של ריש לקיש באה אל אחיה להתחנן לפניו שיתנצל בפני ריש לקיש בשם ילדיה הצפויים להיות יתומים, ובשם אלמנותה הצפויה. רבי יוחנן הקשיח את ליבו, ואמר שידאג לה בעתיד. ריש לקיש מת. רבי יוחנן התאבל עליו. ואז נוסף קטע שלא העתקתי משום מה, בו רבי יוחנן משתגע מצער, עד למיתתו.
 
תודה! ומתוך שלא לשמה בא לשמה...

אחרי שקראתי את המסכת כולה, קל להגיע למסקנה הנכונה: ריש לקיש לא היה גיי, אלא ביסקסואל (כפולא מינייא).
 

Dumbo 1

New member
משהו לא כל כך מובן לי בסיפור הזה

א. האם ריש לקיש בסופו של דבר השחיל את רבי יוחנן או שהם הסתפקו במשחק מקדים? ב. תגובתו של רבי יוחנן למתקפה החרמנית של ריש לקיש נראית קצת מאולצת. אפילו אבסורדית. איזו מן דרך זו להיפטר ממחזר נלהב - "מצטער, אני לא בעניין. אבל אם כבר עומד לך אז בוא - תוך דקה אני מארגן לך את אחותי" (???) ועל זה כבר אמרו חכמינו - "טוב אחות זונה מאח בגולני"
 

סלסרו

New member
תודה - בסה"כ עוד עדות ל"גייניזציה"

של האקדמיה. כיום הטרנד הוא להוכיח שכל המי ומי בהיסטוריה היה גיי, ובגלל הלחץ הPC השורר היום בעולם האקדמאי לא משתמשים באותם הקרטריונים לביקורת ווודאות שמשתמשים בתחומים אחרים. הלא בסיפור זה אין שום הוכחה שריש לקיש היה גיי, ולמרות זאת בעל מאמר יכול לכתוב שהוא היה הומו כדבר המובן מאיליו. להיפך, הוא הסכים להתחתן עם אשה, וקשה להאמין שהוא היה עובר על איסור תורה מפורש. זה שהוא החמיא לרבי יוחנן על יופיו לא הופך אותו לגיי. ממש לא.
 

סלסרו

New member
וגם, הלא בסיפור הוא רדף אחרי ר"י

בגלל שהוא חשב שהוא אישה, לא גבר.
 

een ogenblik

New member
כן, אבל יש אבל

סוף הסיפור בו שני החכמים מתו מצער על המריבה ביניהם, מראה על סערת יצרים עזה. סערה זו תורמת למי שרוצה לראות ברדיפת ריש לקיש אחרי רבי יוחנן כרדיפה אחרי גבר, ולא טעות בזיהוי. לא, אני באמת לא רואה בזה הוכחה להומוסקסיאליותו של ריש לקיש, אבל שם המקור לטענה, ואת זה ביקשת לדעת, לא?
 

depechemode

New member
זה מה שיעזור לך לישון הלילה..?

ראשית.. זה מאמר ולא כתבה. שנית, הוא לא מעיד על נטיותיהם המיניות.
 

avDC

New member
No Israeli will stay in DC ???

You can't go this weekend to NY cause I am going there someone need to stay here don't u think so ??? "If U will it , it is no dream" avDC See ya in NY
 

AdiBos

New member
מהר בלי להסתכל באיזו מסכת נאמר?

שניים אוחזים בטלית זה אומר כולה שלי וזה אומר כולה שלי יחלוקו....
 

MicMik

New member
זה מה שקורה כשהולכים לעבוד

דרך סוכנויות מפוקפקות.
 

ננסנס

New member
מה זה ההתראה הקצרה הזו...

היינו מארגנים איזו מסיבה לכבודך
וברצינות, עדי-מיקמיק-שמוליק-סלסרו ושאר הניו יורקים, אולי נארגן איזה מפגשון לקראת בואו של האדמור מוושינגטון?!
 

MicMik

New member
הסופשבוע שלי כבר סגור לשינויים

יש סיכוי טוב אבל שנהיה ב-PS1 בשבת, אז אתם מוזמנים להצטרף.
 
למעלה