יש פה יהודים שגרים בחו"ל?

דנטל

New member
יש פה יהודים שגרים בחו"ל?

באיזו מדינה אתם נמצאים?
אתם חוגגים שם את השנה החדשה?
איך אתם חוגגים?
 

טל ר

New member
החגיגות בבוסטון

קרויות כבר שנים "First Night". מדובר באוסף מופעים ותערוכות בליל השנה החדשה. יש משהו לכולם, למשל: - מוסיקה קלאסית-בארוקית בכלים אותנטיים. - סיורים בשכיות חמדה ארכיטקטוניות (שבוסטון משופעת בהן). - מופעי מוסיקה מודרנית (בשנה שעברה היה מופע בעברית בחסות הקונסוליה הישראלית). - פיסול בקרח (כן, בקרח). - סרטים. ועוד. ההשתתפות במופעים היא ע"י קנית "כפתור" אשר עונדים לדש הבגד, ומאפשר כניסה חופשית לכל האטרקציות. מדובר על בוסטון, מסצ'וסטס, הנמצאת בניו-אינגלנד - צפון מזרח ארה"ב. טל.
 

To4Ka

New member
אני גרה בקנדה

במקור אני מאוקראינה. וחייתי 15 שנה בישראל (מתוך ה19- שלי.. :) אז גם בארץ הייתי חוגגת סילבסטר.. בעיקר בעקבות המסורת של ההורים, וגם כדי פשוט לחגוג. אם יש סיבה למסיבה, ומתנות, אז למה לא?
יותר נכון, הייתי חוגגת את ה"שנה החדשה" ב-31 מה שהפתיע אותי, שבקנדה הדגש הוא על ה 24-הכריסמס, ובכלל לא על ה-31, שזה התאריך שבו חגגתי בארץ, וזה התאריך שאני אחגוג גם השנה. השנה נאספים עם חברים אצל מישהו בבית, יהיו בערך 25 איש, מקווה שיהיה נחמד :) האפי ניו יאר!!
 

דנטל

New member
איזה מוזר

אצלנו פה מדברים אין סוף על הנשיקה של חצות. שניכם לא כתבתם על זה כלום. אפילו אם הקריסמס הוא זה שמקבל דגש או שפע הקרח, כשמגיע חצות אין נשיקה?
 

beatman

Member
לפחות ברוסיה בכלל לא

פותחים שמפניה ב-12 ויורים זיקוקים.
 

beatman

Member
לא נכון

ליל השנה החדשה זה לילה מיוחד וחג אדיר ברוסיה.
 

NE6AMMA

New member
זה היה בציניות ילד קח נשימה..זה בחי

נם..לא כמו הוודקה שפה
 

דנטל

New member
גם המבוגרים?

כלומר, אתה בטוח שזה לא שאתה זוכר את זה בתור ילד ולכן אין בזכרונך נשיקות, או שהזכרון שלך לא עד כדי כך רחוק ואשכרה אין נשיקות?
 

SupermanZW

Well-known member
המנהג של נשיקת חצות לא היה ברוסיה

זהו מנהג אמריקאי במקורו, אולי בשנים האחרונות הפך לנהוג גם ברוסיה (בהשפעת ארה"ב ומדינות נוספות שאימצו את המנהג האמריקאי) אבל בשנות ה80 עדיין לא היה נהוג ברוסיה.
 

beatman

Member
זוכר ויודע !

אין אצלנו נשיקות! יש ספירה לאחור ושמפניה.
 

טל ר

New member
בערב השנה האזרחית החדשה

כשהילד הולך לישון ב-7, ואין שום סיכוי להשיג ביבי-סיטר, כל מה שנשאר זו הנשיקה בבית, אבל זה לא ממש ייחודי לארה"ב... המקבילה הבוסטונית ל-Times Square היא Copley Square, שם מתאספים לחגוג את רגע מעבר השנה. היינו שם בשנה הראשונה שלנו כאן (לאחר שמספר שנים קודם היינו ב-Times Square והיה מדהים), והיה קר מאוד ועלוב למדי. מאז אנו חוסכים לעצמנו את ההמתנה בקור. טל.
 
למעלה