יש פה אולי הורים שיש להם גם

מצב
הנושא נעול.

sickX6

New member
יש פה אולי הורים שיש להם גם

יש פה אולי הורים שיש להם גם
ילדים מחוננים וגם ילדים לא מחוננים, ויכולים לספר מה באמת ההבדל?
 
אצל הילדים שלי

יש פה אולי הורים שיש להם גם
ילדים מחוננים וגם ילדים לא מחוננים, ויכולים לספר מה באמת ההבדל?
אצל הילדים שלי
בולטת במיוחד סקרנות . מספיק לתת להם רק קצה של חוט בנושא שמעניין אותם והן משלימים חוקרים ובודקים את השאר לבד בדרכים מאוד מקוריות . תחומי ההתענינות שלהם לפעמים מאוד לא שגרתיים . לדוגמא בני הצעיר (גיל 4 ) החל מגיל שנתיים החל להתעניין במיוחד (לא תאמינו ) בביובים . האנסטילטור הקטן חוקר לעומק את כל צנורות הביוב שבסביבה ובודק בלי סוף בבית שלנו את הצנרת . פעם הלכתי איתו לסופר והוא לקח ממחלקת חומרי הניקוי "פומפה" הסתובב איתה והצליח בעזרתה להרים את מכסה הביוב שם . דרך עניני הצנרת הסברתי לו כל מיני חוקים כמו חוק הכלים השלובים, חוק קוריוליס וכו' הוא מתקלח שעות באמבטיה ושם כל הזמן מפרק את הצינור של הטוש . בוקר אחד קמתי מאוד מוקדם לעבודה הוא קם נכנס אחרי למטבח וביקש , ממש התחנן שאני אתחיל לדבר קרוב לכיור של המטבח כדי שהוא יוכל להטות אוזן ולהקשיב אם הקול שלי עובר בצינור . אני בכלל לא מתלוצצת יש לו עוד כל מיני נושאי התענינות לא שגרתיים שאם אתחיל לפרט אצטרך לכתוב מגילה שלימה .
 

pdib

New member
איזה ילד מקסים ../images/Emo13.gif

אצל הילדים שלי
בולטת במיוחד סקרנות . מספיק לתת להם רק קצה של חוט בנושא שמעניין אותם והן משלימים חוקרים ובודקים את השאר לבד בדרכים מאוד מקוריות . תחומי ההתענינות שלהם לפעמים מאוד לא שגרתיים . לדוגמא בני הצעיר (גיל 4 ) החל מגיל שנתיים החל להתעניין במיוחד (לא תאמינו ) בביובים . האנסטילטור הקטן חוקר לעומק את כל צנורות הביוב שבסביבה ובודק בלי סוף בבית שלנו את הצנרת . פעם הלכתי איתו לסופר והוא לקח ממחלקת חומרי הניקוי "פומפה" הסתובב איתה והצליח בעזרתה להרים את מכסה הביוב שם . דרך עניני הצנרת הסברתי לו כל מיני חוקים כמו חוק הכלים השלובים, חוק קוריוליס וכו' הוא מתקלח שעות באמבטיה ושם כל הזמן מפרק את הצינור של הטוש . בוקר אחד קמתי מאוד מוקדם לעבודה הוא קם נכנס אחרי למטבח וביקש , ממש התחנן שאני אתחיל לדבר קרוב לכיור של המטבח כדי שהוא יוכל להטות אוזן ולהקשיב אם הקול שלי עובר בצינור . אני בכלל לא מתלוצצת יש לו עוד כל מיני נושאי התענינות לא שגרתיים שאם אתחיל לפרט אצטרך לכתוב מגילה שלימה .
איזה ילד מקסים
 
אני לא ידועת מה ההבדל

יש פה אולי הורים שיש להם גם
ילדים מחוננים וגם ילדים לא מחוננים, ויכולים לספר מה באמת ההבדל?
אני לא ידועת מה ההבדל
לולא האבחון (שעשינו כי חשבנו להקפיץ את הבת שלנו לבית ספר מסיבות חברתיות) לא הייתי מנחשת שבתי מחוננת. היא עוד מעט בת 6, לא מכירה עדיין את כל האותיות, חשבון יודעת בקושי עד עשר (חיבור וחיסור בסיסי בלבד). זה משהו בדרך החשיבה שלה, משהו שקשה לשים עליו את האצבע ביום-יום.
 
בהמשך לזה,

אני לא ידועת מה ההבדל
לולא האבחון (שעשינו כי חשבנו להקפיץ את הבת שלנו לבית ספר מסיבות חברתיות) לא הייתי מנחשת שבתי מחוננת. היא עוד מעט בת 6, לא מכירה עדיין את כל האותיות, חשבון יודעת בקושי עד עשר (חיבור וחיסור בסיסי בלבד). זה משהו בדרך החשיבה שלה, משהו שקשה לשים עליו את האצבע ביום-יום.
בהמשך לזה,
יש לי גם שתי ילדות "רגילות", שבדברים מסויימים הן טובות יותר מהגודלה "המחוננת". לדוגמה, הן אוהבות נורא להשתעשע בחרוזים וממציאות "שטוזים" ("שטויות בחרוזים") מצחיקים שחבל על הזמן. אני זוכרת שבגיל הזה גם הגדולה ניסתה, אבל איפה - זה לא הצליח לה בכלל, הן פשוט אלופות בזה ! אתמול אחת מהן התחילה להשתעשע במלים: "חתול חבר של חתולה. (מסתכלת מסביב, מצביעה על הקיר) קיר חבר של... קירה. עציץ חבר של... עציצה. פרח חבר של... פרחית !" (מבסוטה, צוחקת). או שהיא מספרת לי: "אתמול במיטה שלי חלמתי את כל החלמות שלי". אני מסתקרנת: "איזה חלומות ?" "חלומות של קלטת, חלומות של ספר, חלומות של פיות... כל החלומות !" בחיים מהגדולה שלי לא שמעתי פיוטים כאלה. טוב, טוב, אני יודעת שאסור להשוות. זה פשוט השאלה הזאת "מה ההבדל" גרמה לי לחשוב על ההבדלים. (ואולי בעצם גם הן מחוננות - מה אני יודעת ?)
 

ציפי ג

New member
לא יודעת

יש פה אולי הורים שיש להם גם
ילדים מחוננים וגם ילדים לא מחוננים, ויכולים לספר מה באמת ההבדל?
לא יודעת
אף ילד שלי לא עבר אבחון. כולם מאוד חכמים, כולם מאוד סקרנים. שניים מהם מראים נטיות חד משמעיות ליתר יכולת שקדנות, מה שמקנה להם עדיפות על אחיהם, שיותר אוהבים ללכת ולתהות לבהות להתבטל. היות ולא אבחנו אף אחד, אנחנו נותנים לכל אחד מה שאנחנו חושבים שיתאים לצרכיו. לגדול זה היה בזמנו חוג לשחמט. לשני חוגים במתמטיקה, לשלישי חוגי בישול לרביעי ג'ודו. הצרכים של הילדים משתנים, לא רק לפי יכולתם השכלית, אלא בעיקר לפי אישיותם. ואם ילד הוא מבריק אבל חסר כל קואורדינציה, לפני חוג בהיסטוריה עתיקה אני אשלח אותו לג'ודו. העיקר בעיני היא הטמעת אהבת הידע. ברגע שילד אוהב לדעת, העולם פתוח בפניו, בין אם הוא מחונן פורמלית ובין אם לאו.
 

מירי,

New member
אני חושבת על זה המון לאחרונה....

יש פה אולי הורים שיש להם גם
ילדים מחוננים וגם ילדים לא מחוננים, ויכולים לספר מה באמת ההבדל?
אני חושבת על זה המון לאחרונה....
ואני מגיעה למסקנה שאני לא בטוחה שהילד שלי ממש מחנן- הוא ילד חכם מעל לממוצע, אבל מחונן..?? מצד שני הבן הקטן מאווווווווווד חכם, אבל מכיוון שמעולם לא עבר איבחון.... מצד שלישי באינטליגנציה ריגשית הוא 'עוקף את אחיו בסיבוב'.
 

ציפי ג

New member
יש לנו 6 ילדים

יש לך 6 ילדים מחוננים?
יש לנו 6 ילדים
לאף אחד מהם לא עשינו אבחון. כל אחד כשרוני בדרכיו. אם הם מחוננים בהגדרה של מבחני אינטליגנציה? אני לא יודעת. אחד מהם מוכשר בצורה מאוד מאוד מאוד מאוד משמעותית, ואין לנו שום ספק שהוא מחונן. כשם שאני מיניקה את ילדי ולא מאכילה אותם עם שנתות, כשם שאני מחבקת את ילדי ולא סופרת את מספר החיבוקים שקיבלו ביום ומסמנת V אם חיבקתי די, כשם שאני לא שוקלת אותם השכם והערב, כך אני גם לא מודדת את יכולתם השכלית. אבל ללא ספק אלו שנמצאים במערכת הלימוד הפורמלית, הם מהטובים בכיתה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה