יש מקום על פני האדמה שמותר למשפחה שלי לגור?

יש מקום על פני האדמה שמותר למשפחה שלי לגור?
[URL]http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?Communaid=36985&msgid=55954394[/URL]

http://rhr.org.il/heb/2015/08/21685/

"האם יש מקום על פני האדמה שבו מותר למשפחה שלי לגור?" ›

הרב אריק אשרמן

מתחת לרדאר התקשורתי הצבא ממשיך להרוס את האוהלים הדלים בהם חיות קהילות בדואיות-פלסטיניות בבקעת הירדן. לא מדובר רק בהעברה בכפייה, אלא במיטוט של הקהילות ובאסון כלכלי למי שהם כבר עניים מרודים. הרב אשרמן בטור שהתפרסם לראשונה ב"שיחה מקומית".

"הוֹי מַגִּיעֵי בַיִת בְּבַיִת שָׂדֶה בְשָׂדֶה יַקְרִיבוּ עַד אֶפֶס מָקוֹם וְהוּשַׁבְתֶּם לְבַדְּכֶם בְּקֶרֶב הָאָרֶץ" (ישעיהו ה', ח). ובעברית של ימינו: אוי ואבוי למי שיגדילו את בתיהם ושדותיהם על חשבון המרחב לעניים והחלשים, כך שרק להם יוותר מקום.

אפילו את מי שכבר חווה ביקורים באזורים היותר עניים של הגדה המערבית, המראה של מתחם חמולת עובייאת, המכיל כ-20 משפחות גרעיניות, מכניס לשוק. המצב במתחם, שממוקם בפאתי הכפר אל-פסאיל שבבקעה, הוא מחריד. אפילו האוהלים – אלו שלאנהרסו על ידי הצבא בגל ההריסות בשבוע שעבר ואלו שנתרמו על ידי ארגונים הומניטריים – קטנים ורעועים יותר מבקהילות בדואים אחרות. חיות המשק במתחם מעטות – ללא צאן – ומתוכן כעשר תרנגולות מתו בעת שהצבא הרס את מתקן המגורים שלהן. עשרות המשפחות של חמולת עובייאת הן דוגמא לתופעה שלא עסקו בה מספיק: פלסטינים שבעקבות הפקעות ונישול של אדמותיהם הפכו לחסרי קרקע לחלוטין. קהילה חקלאית ענייה שאין לה קרקע ולא יכולה לרכוש קרקע חלופית כנגד זו שנגזלה ממנה היא מתכון לאסון.

בנק מטרות של "בתים בלתי חוקיים"

ב-1948 בני ובנות חמולת עובייאת, שעד אז התגוררה הנגב, הפכו לפליטים. עלי עובייאת בן ה-48, אב אחת המשפחות שהאוהלים שלה נהרסו בשבוע שעבר, מספר כי ב-1980 גורשו מאדמות המשפחה באזור בית לחם לטובת ההתנחלות מעלה עמוס. משם המשפחה עברה לאל מאליח שבצפון הבקעה עד שגורשו שוב בנימוק כי המקום הוא שטח אש, וכך הגיעו לאדמות הללו בצמידות לכפר אל-פסאיל.

משום שכעת אין להם אדמות כלל, החמולה נאלצת להתיישב פשוט על שטחי קרקע פנויים שאינם שייכים לאף אדם פרטי אך נחשבים ל"אדמות מדינה". המדינה השולטת במאגר אדמות זה – מדינת ישראל – כמעט מעולם לא העלתה על דעתה את האפשרות להקצות אדמות מדינה לקהילות פלסטיניות (רק כ-0.7% מאדמות המדינה באזור סי הוקצו לפלסטינים מאז 1967 וגם זה כחלק ממקרה של העברה ממקום אחר).

החוק הבינלאומי אוסר על הקצאת קרקעות הגדה לישראלים. אבל גם אם המדינה לא מכירה בו, היא יכולה הייתה לכל הפחות לאמץ מדיניות של הקצאת קרקעות שוויונית בין ישראלים לפלסטינים או לפחות להקצות לחמולה קרקעות כפיצוי על הקרקע שהפקיעה ממנה במיקום אחר. במינימום, ניתן היה לחשוב שראוי להקצות לחמולה קרקע פשוט על מנת שבנותיה ובניה יוכלו להתקיים.

באוהלים של משפחתו של עלי, התגוררו בני ובנות המשפחה שלו ושל אחיו, 22 נפשות, ביניהן נכדתו בת ה-14 חודשים. בגל ההריסות האחרון שהתרחש בשיא החום בתחילת אוגוסט, מעל 40 מעלות נמדדו באותו היום, נהרסו 34 בתים ו-31 מבנים נוספים. חלק מהמבנים שנהרסו נמצאים באזור הקרוב למעלה אדומים ולאזור המכונה E1 ומחבר בין ירושלים להתנחלות מעלה אדומים. כנראה שהצבא שבינתיים לא הורס את סוסיא חייב להרוס במקומות אחרים.

כל עוד שלצבא זכות בלעדית לתכנן איפה מותר לפלסטינים לבנות בשטח סי, יש לו בנק מטרות של אלפי "בתים בלתי חוקיים", ומדי פעם צריך להזכיר למי שאין להם אפשרות לבנות כחוק שחרב ההריסות תמיד מעל לראשם, ושאל להם לבנות כלל.
 
עד שמדינת ישראל לא תהיה מסוגלת לדאוג לאנשים החיים בתוכה
לא נוכל לאמר שלמדנו את לקח השואה.
 

סוהי99

New member
הרב אשרמן הוא שמאלן קיצוני עם נקודת מבט שמאלנית
להביא את דבריו ועמדותיו ודעותיו כמקור למידע לא יכול לשקף מציאות על כל צדדיה.אז מובן שהבדואים סובלים מאז הוקמה מדינת ישראל מפני שלרובם קשה ואין רצון לחיות במדינה מאורגנת,מסודרת הפועלת במסגרת מתוכננת ועל פי חוקיה.בעיית ישוב הבדואים קיימת בכל מקום בארץ - בנגב,בביקעה ומעט בגליל.אני לא מנסה להסיר אחריות מממשלות ישראל,אבל לו היו הבדואים מגלים רצון טוב והתגמשות תוך פתיחות לשינויים שחלו ועדיין חלים בשטח,הם היו מסודרים בישובים חוקיים,מתוכננים וטובים לחיות בהם.זאת עם גישה דומה ונחישות של ממשלת ישראל תהיה אשר תהיה.https://www.google.co.il/search?q=ר..._1xJBBm_1h&q=רהט תמונות&imgrc=ijjtftQ3XCruWM:
 
רוב הבדווים חיים בישובי קבע ואין להם בעיה עם זה
חבל שלא קראת בעיון את הסיפור הזה. זהו סיפור על קבוצה של אנשים שנדחקת ממקום למקום על ידי הממשלה - שמונעת מהם מגורי קבע.
 

סוהי99

New member
למה הממשלה מונעת מהם מגורי קבע?
הם לא מצאו חן בעיניה?.........אולי כדאי שאתה תתעמק בנושא המדובר........יש עדיין בדואים לא מעטים שלא מוכנים להסתגל למציאות.
 
המציאות היא שיש בדואים
שחיים על אדמה הרבה מאוד זמן ואז באה הממשלה ׳הלאומית׳ שלנו וזורקת אותם משם.
 
הדברים שכתבת הם שקר .
הבדואים היו נוודים ולא היו בעלי קרקע מוכרים על ידי הטורקים ולא על ידי הבריטים .
כעת הם רוצים דונם קרקע עבור כל בדואי וכל עז של בדואי , בטענה שזה היה שלהם .
טענתם זו היא שקר מוחלט .
 
איפה פה השקר?
לא טענתי שהם בעלי הקרקע. טענתי שהם חיים עליה הרבה זמן.
 
לך תחפש פריירים
1 - אני מייחס לך תבונה ועורמה , לכן דבריך נועדו ליצור רושם שגוי .
2 - הם לא "חיים על הקרקע" ההיא הרבה זמן . הם נוודים .
3 - אפילו אם............. אין להם שום זכויות בגלל זה .
 
בדיוק ביום שבו שירבטת את הודעתך זו,

התפרסמה ב"7 ימים" של "ידיעות אחרונות" כתבה מזעזעת של מרב בטיטו, ששמה את נפשה בכפה ויצאה לגבול סוריה-ירדן בכדי לשמוע מהפליטוֹת האומללות שנמלטו מאימת הקרבות בסוריה איך נראים החיים בין שלטון האונס ועריפת הראשים של דאע"ש לבין המיליציות האכזריות, האונסות נשים ונערות, של הנשיא אסד.
הבוטום ליין הוא שהמכנה המשותף לכל חיות-האדם המוסלמיות (אחיך ל"מיגזר") במזרח התיכון הבוער והמתפורר, הוא אונס שיטתי של נשים וילדות מגיל 12 ומעלה. אונס אכזרי ובהמי שאפילו מומלץ, כשהוא מודפס שחור על גבי לבן, בתור מצווה מטעם ההלכה המוסלמית של דאע"ש.
אז כדאי מאד שתטרח "להזביר" לציבור יהודי חסר "הבנה" ושוקק דעת, כיצד זה ערביי ישראל (שאתה טוען נואשות להשתייכות אליהם!!) עדיין לא פירגנו לעצמם לפחות יום אחד בשנה כחג כלשהו שבו יטרחו להכיר תודה למדינת ישראל ולצה"ל שבזכותם הם, הערבים המוסלמים והנוצרים כאחד, היחידים במזרח התיכון שחיים בחופש, בביטחון וברווחה כלכלית!
הרי כל בן אנוש אחר ברמת נירמול ממוצעת היה מנשק ללא הפסקה את כפות-הידיים של העם היהודי היושב בציון על שהציל אותו מגורלם של שאר בני עמו במרחב, ומגורל הפלגים המטורפים של דתם המוסלמית, שמשתוללים הורגים ואונסים ברחבי המזרח התיכון.


ואני בהחלט לא מצפה שתהיה לך איזשהי תגובה חצי נורמלית לכל זה......
 

בוש 101

New member
אנסו גם ילדה בת 9 זה הנביא מוחמד
והתחתן איתה.ואנסו ילדות בנות 10 ו11.12 מבוגרות מדי.
 
למעלה