יש מכרז חדש בב"ש

מצב
הנושא נעול.

yairdl

New member
יש מכרז חדש בב"ש


יש מכרז חדש בב"ש

מישהו עזב את הטלפון פתוח ושמעתי במשך 10 דק' את

רוביק מדבר על המכרז הפנימי של תח"צ בבאר שבע שעומד לצאת .

הוא רוצה לקבל מהם ממשרד התחבורה טיוטה לפני שהמכרז יפורסם, הוא העביר

סקירה על שכונות העיר ונגע במרחקים הגדולים ,הוא ציין את שכונת רמות בגודל

של דימונה ודרש להקצות יותר קווים ותדריות , גם על נווה זאב .

הוא דיבר על המשך הנסיעה מתחנה מרכזית לבית החולים אונ' וכו' ......

בשלב זה ניתקתי ,לא מעניין אותי הכי הרבה..........

אבל כל הכבוד לרוביק ,הוא באמת דואג לתושבים שלו..
 

amit1270

New member
רוביק הוא ראש העיר כבר 6 שנים. טוב שנזכר

יש מכרז חדש בב"ש

מישהו עזב את הטלפון פתוח ושמעתי במשך 10 דק' את

רוביק מדבר על המכרז הפנימי של תח"צ בבאר שבע שעומד לצאת .

הוא רוצה לקבל מהם ממשרד התחבורה טיוטה לפני שהמכרז יפורסם, הוא העביר

סקירה על שכונות העיר ונגע במרחקים הגדולים ,הוא ציין את שכונת רמות בגודל

של דימונה ודרש להקצות יותר קווים ותדריות , גם על נווה זאב .

הוא דיבר על המשך הנסיעה מתחנה מרכזית לבית החולים אונ' וכו' ......

בשלב זה ניתקתי ,לא מעניין אותי הכי הרבה..........

אבל כל הכבוד לרוביק ,הוא באמת דואג לתושבים שלו..
רוביק הוא ראש העיר כבר 6 שנים. טוב שנזכר
 

olli3

New member
מנהל
הוא לא נזכר עכשיו, יש קבוצה בבאר שבע שלא מבינה כלום בתח"צ

רוביק הוא ראש העיר כבר 6 שנים. טוב שנזכר
הוא לא נזכר עכשיו, יש קבוצה בבאר שבע שלא מבינה כלום בתח"צ
שמנסה לקדם שיתוף ציבור.
&nbsp
רק ששיתוף ציבור כבר נעשה הן על ידי משרד התחבורה והן על ידי העיריה.
&nbsp
הם רואים את באר שבע כתח"צ לתושבי העיר בלבד, הם לא מבינים שמדובר בעיר מחוז. הם בכתבות השונות שהזמינו מדברים בעיקר שטויות ומספרים לא מעט שקרים.
&nbsp
אז הם נפגשו ביום חמישי עם ראש העיר, וזה הוביל לשטויות האלו עכשיו.
 

yairdl

New member
לא יום חמישי אתמול רביעי רוביק נפגש עם משרד התחבורה

הוא לא נזכר עכשיו, יש קבוצה בבאר שבע שלא מבינה כלום בתח"צ
שמנסה לקדם שיתוף ציבור.
&nbsp
רק ששיתוף ציבור כבר נעשה הן על ידי משרד התחבורה והן על ידי העיריה.
&nbsp
הם רואים את באר שבע כתח"צ לתושבי העיר בלבד, הם לא מבינים שמדובר בעיר מחוז. הם בכתבות השונות שהזמינו מדברים בעיקר שטויות ומספרים לא מעט שקרים.
&nbsp
אז הם נפגשו ביום חמישי עם ראש העיר, וזה הוביל לשטויות האלו עכשיו.
לא יום חמישי אתמול רביעי רוביק נפגש עם משרד התחבורה
הוא רוצה לקרוא ולעיין בטיוטה של המכרז

הוא דואג קודם לעיר וגם דואג למגיעים מתחנה מרכזית לאונ' וסורקה .
 

olli3

New member
מנהל
אנ יודע, זה קרה עקב המפגש של אותה הקבוצה.

לא יום חמישי אתמול רביעי רוביק נפגש עם משרד התחבורה
הוא רוצה לקרוא ולעיין בטיוטה של המכרז

הוא דואג קודם לעיר וגם דואג למגיעים מתחנה מרכזית לאונ' וסורקה .
אנ יודע, זה קרה עקב המפגש של אותה הקבוצה.
אין מה לדאוג למגיעים מהתחנה המרכזית לסורוקה כל כך, גם ככה ניתן להגיע לסורוקה מכל עיר כמעט שיש ממנה שירות תח"צ לבאר שבע. מעבר לכך שגם במכרז הנגב המערבי יהיה קו 332 מאופקים לבאר שבע דרך סורוקה.
&nbsp
זה שהוא דואג לעיר זה דבר ידוע לכל בארשבעי, אבל כפי שציינתי לעיל, הפגישה הזאת היא עקב התערבות הקבוצה ההיא שלא מבינה דבר וחצי דבר בתח"צ.
&nbsp
מכרז באר שבע הולך להפוך את העיר לחלוטין, הם סתם עושים רוח על כלום בטענה שהציבור מבין הרבה יותר טוב מה הוא צריך ומשרד התחבורה - לא.
&nbsp
&nbsp
 
הייתה עליהם כתבה ב"ידיעות הנגב" לא מזמן

אנ יודע, זה קרה עקב המפגש של אותה הקבוצה.
אין מה לדאוג למגיעים מהתחנה המרכזית לסורוקה כל כך, גם ככה ניתן להגיע לסורוקה מכל עיר כמעט שיש ממנה שירות תח"צ לבאר שבע. מעבר לכך שגם במכרז הנגב המערבי יהיה קו 332 מאופקים לבאר שבע דרך סורוקה.
&nbsp
זה שהוא דואג לעיר זה דבר ידוע לכל בארשבעי, אבל כפי שציינתי לעיל, הפגישה הזאת היא עקב התערבות הקבוצה ההיא שלא מבינה דבר וחצי דבר בתח"צ.
&nbsp
מכרז באר שבע הולך להפוך את העיר לחלוטין, הם סתם עושים רוח על כלום בטענה שהציבור מבין הרבה יותר טוב מה הוא צריך ומשרד התחבורה - לא.
&nbsp
&nbsp
הייתה עליהם כתבה ב"ידיעות הנגב" לא מזמן
נעזוב לרגע את זה שהכתבה הייתה מתחנפת, וסביר שגם העיתוי לא מקרי.
הטיעונים שלהם התמקדו כמעט אך ורק ב"צריך להגביר תדירות" ו"צריך קו מכל מקום לכל מקום". מאוד אינטליגנטי, בעיקר כש-90% מהטיעונים שלהם היו בעיות על הקווים הספציפיים שהם משתמשים בהם, ולא היה שם שום דבר בהיבט המערכתי של העיר כמכלול.

אני לא אגיד שמצב התח"צ בב"ש מזהיר, אבל הוא גם לא קטסטרופלי. בסופו של דבר, בהסתכלות המערכתית, אפשר להשיג המון בכמה עקרונות פשוטים.
התפיסה הנכונה צריכה להתבסס על כך שכל שכונה/רובע (אזור של כ-20000 נפש) יקבל שני קווים: קו בתדירות גבוהה מהרובע ישירות למרכז העיר (כמו 7 ו-24 כיום, אבל קו כמו 4 צריך להסתיים ברכבת ולשרת את ג' בלבד), וכן קו בתדירות בינונית-גבוהה שישרת 2-3 רובעים לציר בן-גוריון/חברון, כלומר בית-החולים וביג (כמו 25).
קו 14 הוא דוגמא טובה לקו דו-שימושי ברוח העקרונות הללו: מחבר את נוה-זאב ישירות למרכז העיר וממשיך משם לביג. אני הייתי מאריך אותו לרמות כדי לקשר אותה לרכבת ולביג. את קו 25 למשל אפשר להאריך לנוה-נוי במקום קו 2, ולהרוויח קישור טוב מנוה-נוי לביג ולסורוקה.
לא סתם בחרתי בשתי הדוגמאות הללו- אלה שני קווים חדשים יחסית שמסמלים את רוח הרה-ארגון, ואם כך הם פני הדברים אני אופטימי.
 

olli3

New member
מנהל
אתה יכול להיות אופטימי, זו בדיוק הכוונה.

הייתה עליהם כתבה ב"ידיעות הנגב" לא מזמן
נעזוב לרגע את זה שהכתבה הייתה מתחנפת, וסביר שגם העיתוי לא מקרי.
הטיעונים שלהם התמקדו כמעט אך ורק ב"צריך להגביר תדירות" ו"צריך קו מכל מקום לכל מקום". מאוד אינטליגנטי, בעיקר כש-90% מהטיעונים שלהם היו בעיות על הקווים הספציפיים שהם משתמשים בהם, ולא היה שם שום דבר בהיבט המערכתי של העיר כמכלול.

אני לא אגיד שמצב התח"צ בב"ש מזהיר, אבל הוא גם לא קטסטרופלי. בסופו של דבר, בהסתכלות המערכתית, אפשר להשיג המון בכמה עקרונות פשוטים.
התפיסה הנכונה צריכה להתבסס על כך שכל שכונה/רובע (אזור של כ-20000 נפש) יקבל שני קווים: קו בתדירות גבוהה מהרובע ישירות למרכז העיר (כמו 7 ו-24 כיום, אבל קו כמו 4 צריך להסתיים ברכבת ולשרת את ג' בלבד), וכן קו בתדירות בינונית-גבוהה שישרת 2-3 רובעים לציר בן-גוריון/חברון, כלומר בית-החולים וביג (כמו 25).
קו 14 הוא דוגמא טובה לקו דו-שימושי ברוח העקרונות הללו: מחבר את נוה-זאב ישירות למרכז העיר וממשיך משם לביג. אני הייתי מאריך אותו לרמות כדי לקשר אותה לרכבת ולביג. את קו 25 למשל אפשר להאריך לנוה-נוי במקום קו 2, ולהרוויח קישור טוב מנוה-נוי לביג ולסורוקה.
לא סתם בחרתי בשתי הדוגמאות הללו- אלה שני קווים חדשים יחסית שמסמלים את רוח הרה-ארגון, ואם כך הם פני הדברים אני אופטימי.
אתה יכול להיות אופטימי, זו בדיוק הכוונה.
אפשר לצפות בכתבה גם בגרסא האינטרנטית והייתה כתבה נוספת שהם הזמינו בוואלה ולחדשות המקומיות בYES שבכתבה זו גם ביקשו את התגובה שלי אז אני גם מצולם בה.
&nbsp
בכתבה של וואלה/יס נאמר שאין שום קו שמקשר בין השכונות, שאין אף קו שמקשר בין שכונת רמות לאוניברסיטת בן גוריון ושסטודנטים לא יכולים לגור ברחבי העיר כי אין קישור בין רחבי העיר לאוניברסיטת בן גוריון (כולל העיר העתיקה).
&nbsp
כתבת ידיעות הנגב: http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4594083,00.html
&nbsp
כתבת וואלה/יס: http://news.walla.co.il/item/2803615
 
טוב מאוד. יש לך עוד פרטים או מסמכים?

אתה יכול להיות אופטימי, זו בדיוק הכוונה.
אפשר לצפות בכתבה גם בגרסא האינטרנטית והייתה כתבה נוספת שהם הזמינו בוואלה ולחדשות המקומיות בYES שבכתבה זו גם ביקשו את התגובה שלי אז אני גם מצולם בה.
&nbsp
בכתבה של וואלה/יס נאמר שאין שום קו שמקשר בין השכונות, שאין אף קו שמקשר בין שכונת רמות לאוניברסיטת בן גוריון ושסטודנטים לא יכולים לגור ברחבי העיר כי אין קישור בין רחבי העיר לאוניברסיטת בן גוריון (כולל העיר העתיקה).
&nbsp
כתבת ידיעות הנגב: http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4594083,00.html
&nbsp
כתבת וואלה/יס: http://news.walla.co.il/item/2803615
טוב מאוד. יש לך עוד פרטים או מסמכים?
כי יש לך את המייל שלי (רמז, רמז)
 

Ofekalef1

New member
אבל איך משיגים כך קישור בין שכונות?

הייתה עליהם כתבה ב"ידיעות הנגב" לא מזמן
נעזוב לרגע את זה שהכתבה הייתה מתחנפת, וסביר שגם העיתוי לא מקרי.
הטיעונים שלהם התמקדו כמעט אך ורק ב"צריך להגביר תדירות" ו"צריך קו מכל מקום לכל מקום". מאוד אינטליגנטי, בעיקר כש-90% מהטיעונים שלהם היו בעיות על הקווים הספציפיים שהם משתמשים בהם, ולא היה שם שום דבר בהיבט המערכתי של העיר כמכלול.

אני לא אגיד שמצב התח"צ בב"ש מזהיר, אבל הוא גם לא קטסטרופלי. בסופו של דבר, בהסתכלות המערכתית, אפשר להשיג המון בכמה עקרונות פשוטים.
התפיסה הנכונה צריכה להתבסס על כך שכל שכונה/רובע (אזור של כ-20000 נפש) יקבל שני קווים: קו בתדירות גבוהה מהרובע ישירות למרכז העיר (כמו 7 ו-24 כיום, אבל קו כמו 4 צריך להסתיים ברכבת ולשרת את ג' בלבד), וכן קו בתדירות בינונית-גבוהה שישרת 2-3 רובעים לציר בן-גוריון/חברון, כלומר בית-החולים וביג (כמו 25).
קו 14 הוא דוגמא טובה לקו דו-שימושי ברוח העקרונות הללו: מחבר את נוה-זאב ישירות למרכז העיר וממשיך משם לביג. אני הייתי מאריך אותו לרמות כדי לקשר אותה לרכבת ולביג. את קו 25 למשל אפשר להאריך לנוה-נוי במקום קו 2, ולהרוויח קישור טוב מנוה-נוי לביג ולסורוקה.
לא סתם בחרתי בשתי הדוגמאות הללו- אלה שני קווים חדשים יחסית שמסמלים את רוח הרה-ארגון, ואם כך הם פני הדברים אני אופטימי.
אבל איך משיגים כך קישור בין שכונות?
למשל קישור בין שכונת נחל עשן לבין שכונת נווה זאב או נאות לון. לנסוע מנחל עשן עד לרגר רק בשביל להחליף לקו לנווה זאב זה סיבוב ענק, על אחת כמה וכמה לנאות לון, משהו שיאריך את הדרך מאוד.
דוגמה אחרת - הקישור בין עמותות לבין נחל עשן או בין נווה נוי לבין נווה זאב. הדוגמה של עמותות ונחל עשן מוכרת לי ולכן אדבר עליה - אין קישור תח"צ-י סביר בין השכונות, וכך מי שצריך להגיע לסניף הדואר הקרוב או לסופר, לא ממש יכול להסתמך על תח"צ, וצריך לקחת את האוטו (קרה לי כמה פעמים. אמנם עמותות היא לא ממש שכונה שמשתמשת בתח"צ, ועדיין צריך פתרון לאלו שכן.) נווה נוי-נווה זאב זו דוגמה פחות חזקה כי להם יש שירות דואר ומכולת שכונתית, ועדיין האפשרות שאדם יצטרך להגיע מאחת מהן לשנייה היא סבירה לדעתי.
&nbsp
פתרון טוב לדעתי הוא כן להאריך קווים כאלו כך שיחצו שכונות. לדוגמה להאריך את 14 לרמות, או להאריך קו שייצא מנווה זאב כך שיתחיל את נסיעתו מנווה נוי. לא הבנתי מה אמרת לגבי 25 - אתה רוצה שאחרי שנכנס לגולדה הוא ימשיך אותה ויצא מטוביהו, דרך נווה זאב ואז להגיע לנווה נוי? זה משהו שיכול להאריך את המסלול בעשרים דקות לדעתי, וגם ככה זה קו לא קצר. עד כמה זה אפשרי מבחינה תפעולית?
 
השאלה היא אילו קישורים צריכים בין שכונות

אבל איך משיגים כך קישור בין שכונות?
למשל קישור בין שכונת נחל עשן לבין שכונת נווה זאב או נאות לון. לנסוע מנחל עשן עד לרגר רק בשביל להחליף לקו לנווה זאב זה סיבוב ענק, על אחת כמה וכמה לנאות לון, משהו שיאריך את הדרך מאוד.
דוגמה אחרת - הקישור בין עמותות לבין נחל עשן או בין נווה נוי לבין נווה זאב. הדוגמה של עמותות ונחל עשן מוכרת לי ולכן אדבר עליה - אין קישור תח"צ-י סביר בין השכונות, וכך מי שצריך להגיע לסניף הדואר הקרוב או לסופר, לא ממש יכול להסתמך על תח"צ, וצריך לקחת את האוטו (קרה לי כמה פעמים. אמנם עמותות היא לא ממש שכונה שמשתמשת בתח"צ, ועדיין צריך פתרון לאלו שכן.) נווה נוי-נווה זאב זו דוגמה פחות חזקה כי להם יש שירות דואר ומכולת שכונתית, ועדיין האפשרות שאדם יצטרך להגיע מאחת מהן לשנייה היא סבירה לדעתי.
&nbsp
פתרון טוב לדעתי הוא כן להאריך קווים כאלו כך שיחצו שכונות. לדוגמה להאריך את 14 לרמות, או להאריך קו שייצא מנווה זאב כך שיתחיל את נסיעתו מנווה נוי. לא הבנתי מה אמרת לגבי 25 - אתה רוצה שאחרי שנכנס לגולדה הוא ימשיך אותה ויצא מטוביהו, דרך נווה זאב ואז להגיע לנווה נוי? זה משהו שיכול להאריך את המסלול בעשרים דקות לדעתי, וגם ככה זה קו לא קצר. עד כמה זה אפשרי מבחינה תפעולית?
השאלה היא אילו קישורים צריכים בין שכונות
מה שאתה מתאר פה הם קישורים חשובים בין שכונות, כאשר בית-ספר או קופת-חולים בשכונה אחת משרתים גם שכונות אחרות.

לדעתי הקווים למרכז העיר עמוסים יחסית גם כך, ולכן יש העדפה לשמור אותם כקווים שמחברים שכונה אחת למרכז במסלול ישיר. הקווים ההיקפיים/משלימים, דוגמת 25, צריכים להיות אלה שמקשרים בין שכונות קרובות וכן מחברים אותן למוקדי המשנה של העיר (סורוקה למשל). כך אפשר להצדיק גם תדירות גבוהה יחסית לקווים אלה. אני סומך על משרד התחבורה שיש לו יותר מידע ממה שלי יש לגבי הביקושים השונים, ושהם לוקחים אותם בחשבון בתכנון.

הנה דוגמא לכוונה שלי על-ידי פיצול קו 25 לשני קווים (או, אם תרצה, רה-ארגון של 25 ו-26):
קו ראשון: קניון באר-שבע, י"א, נחל-עשן, מקלף, סנהדרין, מרכז אורן, סורוקה, בן-גוריון, ביג.
קו שני: מסוף י"א, אברבנאל, מצדה, אחימאיר, שאול המלך, דוד המלך, מרכז גילת, סורוקה, בן-גוריון, ביג.
מה הרווחנו? קישור טוב בין נחל-עשן, י"א וקניון באר-שבע (שלא מעמיס על הקווים העורקיים למרכז העיר), קישור טוב של י"א ונחל-עשן לקיי, לסורוקה ולביג, מסלולים קצרים יותר ב-ד' ולכן שיפור הקישור של חלקיה השונים לרכבת צפון וכמובן שגם לביג.
המשך הרעיון שלי הוא להמשיך את הקווים הללו מהביג לעיריה, תחנה מרכזית, העיר ומשם לנוה-נוי (קו אחד) וקרית-יהודית (קו שני). בעצם, קווים 2 ו-32 נבלעים לתוך קווים 25/26.
בדומה, מהצד השני של שד' טוביהו יהיה קו שמחבר בין ט', לון, נוה-זאב (אפשר במסלול דומה ל-26 היום, ובמקרה כזה אולי גם לשמור על המספר) ומשם ישירות על מצדה לסורוקה, בן-גוריון וביג. לחילופין, אפשר לסיים את הקו הזה בקריית-התקשוב, ואת הקווים העורקיים מהשכונות הללו לעיר (13, 31 או מי שיחליפו אותם) להאריך לביג. למעשה קו 14 הוא סנונית ראשונה לכיוון חשיבה כזה, ואולי על בסיס הרעיון הזה אפשר ליצור "קו 15" מנאות לון ישירות לעיר ולביג.
 

Ofekalef1

New member
נשמעים רעיונות טובים.

השאלה היא אילו קישורים צריכים בין שכונות
מה שאתה מתאר פה הם קישורים חשובים בין שכונות, כאשר בית-ספר או קופת-חולים בשכונה אחת משרתים גם שכונות אחרות.

לדעתי הקווים למרכז העיר עמוסים יחסית גם כך, ולכן יש העדפה לשמור אותם כקווים שמחברים שכונה אחת למרכז במסלול ישיר. הקווים ההיקפיים/משלימים, דוגמת 25, צריכים להיות אלה שמקשרים בין שכונות קרובות וכן מחברים אותן למוקדי המשנה של העיר (סורוקה למשל). כך אפשר להצדיק גם תדירות גבוהה יחסית לקווים אלה. אני סומך על משרד התחבורה שיש לו יותר מידע ממה שלי יש לגבי הביקושים השונים, ושהם לוקחים אותם בחשבון בתכנון.

הנה דוגמא לכוונה שלי על-ידי פיצול קו 25 לשני קווים (או, אם תרצה, רה-ארגון של 25 ו-26):
קו ראשון: קניון באר-שבע, י"א, נחל-עשן, מקלף, סנהדרין, מרכז אורן, סורוקה, בן-גוריון, ביג.
קו שני: מסוף י"א, אברבנאל, מצדה, אחימאיר, שאול המלך, דוד המלך, מרכז גילת, סורוקה, בן-גוריון, ביג.
מה הרווחנו? קישור טוב בין נחל-עשן, י"א וקניון באר-שבע (שלא מעמיס על הקווים העורקיים למרכז העיר), קישור טוב של י"א ונחל-עשן לקיי, לסורוקה ולביג, מסלולים קצרים יותר ב-ד' ולכן שיפור הקישור של חלקיה השונים לרכבת צפון וכמובן שגם לביג.
המשך הרעיון שלי הוא להמשיך את הקווים הללו מהביג לעיריה, תחנה מרכזית, העיר ומשם לנוה-נוי (קו אחד) וקרית-יהודית (קו שני). בעצם, קווים 2 ו-32 נבלעים לתוך קווים 25/26.
בדומה, מהצד השני של שד' טוביהו יהיה קו שמחבר בין ט', לון, נוה-זאב (אפשר במסלול דומה ל-26 היום, ובמקרה כזה אולי גם לשמור על המספר) ומשם ישירות על מצדה לסורוקה, בן-גוריון וביג. לחילופין, אפשר לסיים את הקו הזה בקריית-התקשוב, ואת הקווים העורקיים מהשכונות הללו לעיר (13, 31 או מי שיחליפו אותם) להאריך לביג. למעשה קו 14 הוא סנונית ראשונה לכיוון חשיבה כזה, ואולי על בסיס הרעיון הזה אפשר ליצור "קו 15" מנאות לון ישירות לעיר ולביג.
נשמעים רעיונות טובים.
אני התחלתי לא מזמן לשחק עם קצת קווים: http://app.transitmix.net/map/35796/line/107404
זה יותר בגדר משחק מאשר הצעה אמיתית, ועדיין אני מזמין אותך להוסיף/לשנות/לשפר. אולי אם ייצא טוב מאוד נוכל להציע למשרד התחבורה, בשביל שיוכל להתעלם מאיתנו

&nbsp
לגבי ההצעה שלך לקווים הראשון והשני, זה בעייתי להגיד שהרווחנו קישור מנחל עשן, ומי"א לביג, כי נסיעה בין המקומות האלה תיקח נצח, ולא סביר להחשיב אותה כקישור אמיתי בין המקומות. נסיעה היום ב-16 בין הקצוות שלו היא נסיעת סיוט ולוקחת לי בערך פי 3 מאשר עם אוטו, ו-25 נוסע אפילו יותר זמן.
&nbsp
חלק ממה שניסיתי לעשות במפה שיצרתי הוא שניתן יהיה להגיע ממקום למקום בדרך יעילה באמצעות החלפות. כך למשל לא עשיתי קו מנחל עשן לביג, אבל עשיתי קו מי"א לביג (ובהמשך לרכבת צפון), שאליו ניתן יהיה להחליף מהקו שמגיע מנחל עשן, או לדוגמה - מרמות ב' אפשר להחליף לביג באוניברסיטה (עם קצת חציית כבישים), או לקריית יהודית בסביבות המרכזית, ומט' אפשר להחליף לאוניברסיטה בסביבות הקניון.
&nbsp
אם התדירות של הקווים המרכזיים (טוביהו-קריית יהודית, רמות-נאות לון שזה בעצם שירות על ציר רגר וגם קצת מנווה זאב, י"א-ביג-רכבת (קו 66), קו 71 שנוסע על מצדה לאוניברסיטה) תהיה טובה, אז ההחלפות לא ייקחו הרבה זמן.
 
יש הרבה במה שאתה אומר

נשמעים רעיונות טובים.
אני התחלתי לא מזמן לשחק עם קצת קווים: http://app.transitmix.net/map/35796/line/107404
זה יותר בגדר משחק מאשר הצעה אמיתית, ועדיין אני מזמין אותך להוסיף/לשנות/לשפר. אולי אם ייצא טוב מאוד נוכל להציע למשרד התחבורה, בשביל שיוכל להתעלם מאיתנו

&nbsp
לגבי ההצעה שלך לקווים הראשון והשני, זה בעייתי להגיד שהרווחנו קישור מנחל עשן, ומי"א לביג, כי נסיעה בין המקומות האלה תיקח נצח, ולא סביר להחשיב אותה כקישור אמיתי בין המקומות. נסיעה היום ב-16 בין הקצוות שלו היא נסיעת סיוט ולוקחת לי בערך פי 3 מאשר עם אוטו, ו-25 נוסע אפילו יותר זמן.
&nbsp
חלק ממה שניסיתי לעשות במפה שיצרתי הוא שניתן יהיה להגיע ממקום למקום בדרך יעילה באמצעות החלפות. כך למשל לא עשיתי קו מנחל עשן לביג, אבל עשיתי קו מי"א לביג (ובהמשך לרכבת צפון), שאליו ניתן יהיה להחליף מהקו שמגיע מנחל עשן, או לדוגמה - מרמות ב' אפשר להחליף לביג באוניברסיטה (עם קצת חציית כבישים), או לקריית יהודית בסביבות המרכזית, ומט' אפשר להחליף לאוניברסיטה בסביבות הקניון.
&nbsp
אם התדירות של הקווים המרכזיים (טוביהו-קריית יהודית, רמות-נאות לון שזה בעצם שירות על ציר רגר וגם קצת מנווה זאב, י"א-ביג-רכבת (קו 66), קו 71 שנוסע על מצדה לאוניברסיטה) תהיה טובה, אז ההחלפות לא ייקחו הרבה זמן.
יש הרבה במה שאתה אומר
דבר ראשון, אף פעם אי-אפשר לחבר כל מקום לכל מקום ולכן החלפות הן הכרח חיובי. למרות זאת, כאשר הביקוש גדול ומצדיק כדאי גם לבצע קישור ישיר.

לגבי הקישור של אזור י"א/עשן לסורוקה, אני מבין את דבריך. הפתרון הוא אולי בצורת קו שנוסע על דרך מצדה.

בכל מקרה, התוכנית של משרד התחבורה כבר בטח סגורה, ולא ישנו בה שום דבר עד המכרז. במקום לדבר באוויר, עדיף לחכות כמה חודשים שיתפרסם המכרז, ואז לאתר נקודות חוזקה וחולשה שלה. הרי סביר להניח שגם ככה יעשו "פעימת תיקונים" כמה חודשים לאחר הרה-ארגון, ואז אפשר יהיה לשנות ולהשפיע.
 

Ofekalef1

New member
שכנעת


יש הרבה במה שאתה אומר
דבר ראשון, אף פעם אי-אפשר לחבר כל מקום לכל מקום ולכן החלפות הן הכרח חיובי. למרות זאת, כאשר הביקוש גדול ומצדיק כדאי גם לבצע קישור ישיר.

לגבי הקישור של אזור י"א/עשן לסורוקה, אני מבין את דבריך. הפתרון הוא אולי בצורת קו שנוסע על דרך מצדה.

בכל מקרה, התוכנית של משרד התחבורה כבר בטח סגורה, ולא ישנו בה שום דבר עד המכרז. במקום לדבר באוויר, עדיף לחכות כמה חודשים שיתפרסם המכרז, ואז לאתר נקודות חוזקה וחולשה שלה. הרי סביר להניח שגם ככה יעשו "פעימת תיקונים" כמה חודשים לאחר הרה-ארגון, ואז אפשר יהיה לשנות ולהשפיע.
שכנעת
 

olli3

New member
מנהל
גם אחרי שהמכרז יתפרסם ועד הפעלתו יתכנו שינויים.

יש הרבה במה שאתה אומר
דבר ראשון, אף פעם אי-אפשר לחבר כל מקום לכל מקום ולכן החלפות הן הכרח חיובי. למרות זאת, כאשר הביקוש גדול ומצדיק כדאי גם לבצע קישור ישיר.

לגבי הקישור של אזור י"א/עשן לסורוקה, אני מבין את דבריך. הפתרון הוא אולי בצורת קו שנוסע על דרך מצדה.

בכל מקרה, התוכנית של משרד התחבורה כבר בטח סגורה, ולא ישנו בה שום דבר עד המכרז. במקום לדבר באוויר, עדיף לחכות כמה חודשים שיתפרסם המכרז, ואז לאתר נקודות חוזקה וחולשה שלה. הרי סביר להניח שגם ככה יעשו "פעימת תיקונים" כמה חודשים לאחר הרה-ארגון, ואז אפשר יהיה לשנות ולהשפיע.
גם אחרי שהמכרז יתפרסם ועד הפעלתו יתכנו שינויים.
במכרז עצמו המפעיל מתחייב לכך שהוא ידרש להפעיל קווים חדשים, שינויים כאלו ואחרים והכל על פי בקשת משרד התחבורה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה