השאלה היא אילו קישורים צריכים בין שכונות
אבל איך משיגים כך קישור בין שכונות?
למשל קישור בין שכונת נחל עשן לבין שכונת נווה זאב או נאות לון. לנסוע מנחל עשן עד לרגר רק בשביל להחליף לקו לנווה זאב זה סיבוב ענק, על אחת כמה וכמה לנאות לון, משהו שיאריך את הדרך מאוד.
דוגמה אחרת - הקישור בין עמותות לבין נחל עשן או בין נווה נוי לבין נווה זאב. הדוגמה של עמותות ונחל עשן מוכרת לי ולכן אדבר עליה - אין קישור תח"צ-י סביר בין השכונות, וכך מי שצריך להגיע לסניף הדואר הקרוב או לסופר, לא ממש יכול להסתמך על תח"צ, וצריך לקחת את האוטו (קרה לי כמה פעמים. אמנם עמותות היא לא ממש שכונה שמשתמשת בתח"צ, ועדיין צריך פתרון לאלו שכן.) נווה נוי-נווה זאב זו דוגמה פחות חזקה כי להם יש שירות דואר ומכולת שכונתית, ועדיין האפשרות שאדם יצטרך להגיע מאחת מהן לשנייה היא סבירה לדעתי.
 
פתרון טוב לדעתי הוא כן להאריך קווים כאלו כך שיחצו שכונות. לדוגמה להאריך את 14 לרמות, או להאריך קו שייצא מנווה זאב כך שיתחיל את נסיעתו מנווה נוי. לא הבנתי מה אמרת לגבי 25 - אתה רוצה שאחרי שנכנס לגולדה הוא ימשיך אותה ויצא מטוביהו, דרך נווה זאב ואז להגיע לנווה נוי? זה משהו שיכול להאריך את המסלול בעשרים דקות לדעתי, וגם ככה זה קו לא קצר. עד כמה זה אפשרי מבחינה תפעולית?
השאלה היא אילו קישורים צריכים בין שכונות
מה שאתה מתאר פה הם קישורים חשובים בין שכונות, כאשר בית-ספר או קופת-חולים בשכונה אחת משרתים גם שכונות אחרות.
לדעתי הקווים למרכז העיר עמוסים יחסית גם כך, ולכן יש העדפה לשמור אותם כקווים שמחברים שכונה אחת למרכז במסלול ישיר. הקווים ההיקפיים/משלימים, דוגמת 25, צריכים להיות אלה שמקשרים בין שכונות קרובות וכן מחברים אותן למוקדי המשנה של העיר (סורוקה למשל). כך אפשר להצדיק גם תדירות גבוהה יחסית לקווים אלה. אני סומך על משרד התחבורה שיש לו יותר מידע ממה שלי יש לגבי הביקושים השונים, ושהם לוקחים אותם בחשבון בתכנון.
הנה דוגמא לכוונה שלי על-ידי פיצול קו 25 לשני קווים (או, אם תרצה, רה-ארגון של 25 ו-26):
קו ראשון: קניון באר-שבע, י"א, נחל-עשן, מקלף, סנהדרין, מרכז אורן, סורוקה, בן-גוריון, ביג.
קו שני: מסוף י"א, אברבנאל, מצדה, אחימאיר, שאול המלך, דוד המלך, מרכז גילת, סורוקה, בן-גוריון, ביג.
מה הרווחנו? קישור טוב בין נחל-עשן, י"א וקניון באר-שבע (שלא מעמיס על הקווים העורקיים למרכז העיר), קישור טוב של י"א ונחל-עשן לקיי, לסורוקה ולביג, מסלולים קצרים יותר ב-ד' ולכן שיפור הקישור של חלקיה השונים לרכבת צפון וכמובן שגם לביג.
המשך הרעיון שלי הוא להמשיך את הקווים הללו מהביג לעיריה, תחנה מרכזית, העיר ומשם לנוה-נוי (קו אחד) וקרית-יהודית (קו שני). בעצם, קווים 2 ו-32 נבלעים לתוך קווים 25/26.
בדומה, מהצד השני של שד' טוביהו יהיה קו שמחבר בין ט', לון, נוה-זאב (אפשר במסלול דומה ל-26 היום, ובמקרה כזה אולי גם לשמור על המספר) ומשם ישירות על מצדה לסורוקה, בן-גוריון וביג. לחילופין, אפשר לסיים את הקו הזה בקריית-התקשוב, ואת הקווים העורקיים מהשכונות הללו לעיר (13, 31 או מי שיחליפו אותם) להאריך לביג. למעשה קו 14 הוא סנונית ראשונה לכיוון חשיבה כזה, ואולי על בסיס הרעיון הזה אפשר ליצור "קו 15" מנאות לון ישירות לעיר ולביג.