יש לנו בעיה...

lital_helmer

New member
יש לנו בעיה...

הקטן שלי בן 3 חודשים לא כל כך מסכים לישון במשך היום למרות שעייף מאוד. לא יודעת אם זה קשור אבל לפעמים אוכל ב6 בערב נניח ולא מצליח לחכות לארוחה הבאה. (גם אם אוכל ב5) הוא אוכל כל 4 שעות. הוא פשוט נרדם ואז קם ב2 או 3 בלילה. אם יוצא שהוא אוכל ב9 או 10 בלילה אז הוא קם ב5 או 6 בבוקר...(לפעמים אני מעירה אותו לאכול. אגב רופא הילדים שלנו הורה לי להעיר גם בלילה ולא לתת לו לא לאכול יותר מ5 שעות אבל באמצע הלילה אני לא מעירה) מה שזה עושה פשוט אנחנו לא יכולים לעשות אמבטיה ואוכל..כי הוא פשוט נרדם מוקדם מידי. מה גם שזה לא יותר מידי נחמד לקום ב2 בלילה...(נכון שאולי זה צרות של עשירים אבל בכל זאת...אם הוא אוכל כמו שצריך הוא ישן כל הלילה) בבקשה לא לסקול אותי, אני רק רוצה עצות מנסיון, למי שיש.
 

בובית123

New member
כמה עצות מניסיון שלי...

דבר ראשון: האם את מניקה? כי אם לא אז אני יכולה להגיד לך מה אני עשיתי כי אני נותנת מטרנה. לי יש תינוק בן 4 חודשים עד לפני חודש הוא היה מקבל בשעה שש בערב בקבוק ואח"כ בשמונה וחצי ומתוך שינה בשתיים עשרה בלילה הוא אכל והאכלה הבאה הייתה בשש בבוקר. לגבי שינה, במהלך היום הבאתי אותו למיטה שלנו לישון והייתי שמה אותו על הבטן, לאט לאט החזרתי אותו לשינה גם בצהריים בחדרו אך הבאתי את השמיכה שלנו למיטתו וכך הוא נרדם. אני אישית הקפדתי שלא יהיה חושך מוחלט בצהריים שקצת יחדור האור שבחוץ. מקווה שעזרתי.
 

חנול

New member
למה להעיר אותו?

הבן שלך והבת שלי בערך באותו גיל (שלנו נולדה ב-7 לחודש), ואני יכולה לספר לך שהיא ישנה שנת צהרים אחת ארוכה של בערך שעתיים, ובלילה נכנסת לשינה בין 21-23. היא ישנה בד"כ עד 7-8 בבוקר ללא אוכל באמצע. כל זה אני כותבת בהנחה שהילד שלך לא סובל מבעיה רפואית שאני לא יודעת עליה או שהוא רזה מאד. אם הכל במצב נורמלי, למה להעיר ילד בלילה לאכול? אני לא מעירה את הילי בשום מצב ובטח לא בלילה לאכול (גם חבל עליי, וגם חבל עליה). קודם כל בגיל הזה למירב הבנתי אין סיבה שילד יאכל באמצע הלילה. בגיל הזה למירב הבנתי אוכלים 4-6 ארוחות גדולות במהלך היום וישנים לילה ללא ארוחה. אז למה להעיר אותו? הרי ההערה הזו גורמת לו לבעיה שלך- הוא יוצר תלות באוכל בשעות הלילה ולכן תמיד ירגיש רעב לאכילה בלילה. אני מאד מציעה להעסיק אותו כמה שניתן בשעות אחר הצהרים ולנסות להשכיב כמה שיותר מאוחר. אם לא הולך (וגם אצלי הילי לפעמים נרדמת מוקדם ומפספסת את הארוחה האחרונה) אני נותנת בקבוק משלים מתוך שינה- ואז גם הילד לא מתעורר, גם מקבל אוכל כך שאין רעב וגם הוא ייצור לעצמו עם הזמן לילה שלום. בהצלחה.
 

lital_helmer

New member
אז זהו מה שאני חשבתי...

ואני אכן לא מעירה בלילה אם כבר אז אני נותנת בקבוק בשעה 9 וחצי או 10 בלילה וזה מתוך שינה. אחכ אני לא מעירה. אבל הנה היום עשיתי את זה והוא התעורר לא מזמן לאכול. (כבר המון זמן שאני לא מכירה את השעה הזו בלילה...כנראה מרפי בא לבקר אחרי שטרחתי להגיד שהוא ישן כל הלילה)
 

bimba

New member
תינוקות לא תמיד יודעים מה טוב

בשבילהם, ולכן, גם אם הם עייפים, הם לא יילכו לישון. אל תחכי שהוא יירדם לבד, אלא כשאת רואה את סימני העייפות (פיהוקים, שפשוף עיניים), תתחילי לעשות "נוהל שינה". אצלנו זה אומר החשכת החדר, מוסיקה מרגיעה, קריאת סיפור, שיר וכדומה. בדרך כלל, הם מתעייפים כשעתיים אחרי שהם מתעוררים. לי זה מאוד עזר ליצור סדר יום בסיסי עבורו - התעוררות, אכילה, משחק, ואחרי כשעתיים-שלוש, נוהל שינה. בהצלחה!
 

bimba

New member
סליחה, לא התייחסתי לנושא של הלילה

בכל מקרה, אני גם לא הייתי מעירה להאכלה בלילה. ומנסיון, כאשר הם ישנים טוב במהלך היום, הם גם ישנים יותר טוב בלילה. ממליצה לך לנסות לארגן יותר את סדר היום, גם מבחינת שינה וגם מבחינת האכלות.
 

lital_helmer

New member
כל מה שניסיתי לגבי השינה ביום

לא הולך...אני מנסה גם להרדים אותו על הידיים, בדר"כ זה הדבר היחיד שעוזר כי הוא פשוט מסרב להרגע ולישון במשך היום. הוא פשוט יותר מידי מתעניין במה שקורה סביבו, מאוד סקרן ולא מוכן לעצום עיניים (ככה זה נראה ממש). וכך יוצא שלפעמים אני מנסה שהוא ישן...הוא ישן טיפה מתעורר אני מנסה שוב להרגיע והוא שוב ישן קצת ושוב מתעורר. זה במשך היום...
 

bimba

New member
גם הבן שלי רואה בשינה בזבוז זמן...

אבל, מנסיון, ככל שהם יותר עייפים, כך יותר קשה להם ללכת לישון. אצלי, עם סימני העייפות הראשונים, ואם חלף מספיק זמן מהפעם האחרונה שהוא ישן, אנחנו נכנסים ל"נוהל שינה", ואני (בד"כ) לא מוותרת לו עד שהוא נרדם, כי כמובן שיותר מענייין להתבונן במה שקורה סביב מאשר לישון...
 

lital_helmer

New member
הנה דוגמא מצוינת..מה שהולך לקרות

היום, הוא קם בסביבות 7 ולא הראה סימנים לאוכל, עכשיו התחיל קצת להתבכיין לאוכל והוא יאכל. יוצא שבערב הארוחה האחרונה מבחינתו תהיה ב7 וחצי. אחרי זה הוא לא יחזיק לארוחה הבאה...אני יכולה לתת לו בקבוק מתוך שינה, והוא בטח גם קצת יתעורר מזה. (אבל כמו ששמתי לב בלילה הזה והאמת גם בזה שלפניו לא תמיד זה עובד) או לתת לו להמשיך לישון בלי הפרעות. אמרו לי שבקבוק מתוך שינה עלול לפגוע במנגנון הרעב והשובע הטבעי של התינוק, האם זה נכון? ואיך אני יוצאת מהמעגל הזה?
 
למעלה