יש לכם מתכונים לטופו?

princess gina2

New member
בבקשה מאוד טעים מתכון של WAN

הכנתי ולא התאכזבתי.במנוע החיפוש יש גם תמונה. • אצבעות טופו צרובות בטעם סטייקו wan / מתכונים [מצורף קובץ jpg] ו 16:07 | 01/01/06 שיסלחו לי כל הקרניבורים.. אבל באמת לא הייתי צריכה לשחוט פרה היום להינות מסטייק לא פחות טעים... מהדבר האמיתי... וזה טעים באחריות... נסו. אצבעות טופו צרובות זה כל כך טעים וקל הכנה...שקשה להאמין...שזה בכלל טופו. מומלץ להכין כמות כפולה. כי זה טעים מאד. אפשר לחתוך אח"כ לקוביות ולפזר על סלט עלים. מצרכים: קוביית טופו קשה. שקודם עטפנו בנייר סופג לפחות לשעה ולהניח במקרר. אני מכינה כך לפעמים אפילו לילה מראש לקבלת טופו יבש וקשה. אחרי ייבוש לפרוס לרצועות. משרה: 1 כף רוטב שנקרא- מרינדה לטריאקי. 1 כפית רוטב סויה 1 כף רוטב צ'ילי מתוק חריף. חצי כפית רוטב סויה כהה- לא חובה אך נותן גוון מאד מאד כהה. 1 כפית דבש או סילאן פלפל צ'ילי יבש גרוס מעט חומץ בלסאמי-לפי הטעם מעט שמן שומשום סיני קלוי. מעט ג'ינג'ר טרי מגור- אם רוצים טעים גם בלי. מערבבים הכל- טועמים ומאזנים חמיצות- מתיקות. משרים את אצבעות הטופו במרינדה לפחות שעה. הכנה: מחממים מחבת פסים – מוסיפים כמה טיפות שמן זית. מניחים את אצבעות הטופו על המחבת. צורבים משני הצדדים. מוציאים יוצקים פנימה את המרינדה. מוסיפים מיץ ליים או מיץ קלמנטינה עוד קצת סילאן או דבש. מתקנים טעמים. מחממים קצת . יוצקים את הרוטב הסמיך לצלוחית קטנה . הצעת הגשה: לרפד צלחת בעלי חסה. להניח את האצבעות בערמה. לפזר מעל כוסברה טריה קצוצה. צ'ילי טרי קצוץ. חצאי ליים וקערית קטנה של הרוטב לטבול. כוס יין אדום או כוס תה ירוק בתאבון מקור:WAN
 

dana 2222

New member
ועוד 3 שימושים טעימים לטופו ,,,

1)את גוש הטופו לפרוס לפרוסות עבות , לטגן כמו שניצל .(קמח ,ביצה ,מלח,ופירורי- לחם) יוצא טעים. 2)להכין מרק אפונה או מרק עדשים ובמקום קרוטונים,בסוף הבישול,כדאי לצקת לקערית לקערית- המרק האישית -5 כפות מלאות בקוביות טופו,ומעליהם למזוג את המרק, בחום המרק הטופו מקבל מרקם קטיפתי ומשדרג את המרק לדרגה 10. 3) קוביות טופו כתוספת טעימה לסלט חסה ,עלי בזיליקום,בצל קצוץ ועגבניות: להכין סלט גדול בקערה,לתבל בשמן,מיץ לימון, מלח ,ופלפל-שחור. וכעת כשהסלט מוכן לחתוך קוביות (מהגוש טופו), לתוך קערית נפרדת, לצקת מעליהם מעט שמן-זית משובח,לתבל במלח ומעט כורכום,ולערבב הכל ביחד מכל הצדדים,ולחמם במחבת 2 כפות שמן להוסיף 4 כפות צנוברים,ואת קוביות הטופו ולחמם במהירות מכל הצדדים,כשהקוביות טופו חמות,להוסיף מיד לקערת הסלט עם הצנוברים.
 

dana 2222

New member
אפשר גם להכין מרק עגבניות ולהוסיף

לכל מרקייה,1/2 כוס של קוביות של טופו. משביע וטעים.
 
אני מכניסה הטופו לבלנדר עם:

מכניסה את הטופו לבלנדר, עם:שום שמן זית פלפל מלח קצת שמיר יבש למרוח על טוסט טעים,טעים...
 

אלמרה

New member
מעדן טופו מאוד טעים עם חצילים.

המצרכים: חבילת טופו יפני (רצוי אך לא חובה אורגני). זהו בעצם גוש חלבון נטו, נטול כולסטרול. הוא נטול אפילו טעם משלו. חציל שלוק במים לדרגת ריכוך קלה (לסחוט ממנו את המים) שמיר ופטרוזיליה (מספר ענפים מכל סוג, שטופים וללא גבעוליהם). בצל בינוני ושלוש שיני שום. שליש כוס שמן זית. קמצוץ מלח וכף מיץ לימון סחוט. תן למג`ימיקס לעבד את כל המצרכים הללו במשך שלוש דקות וזהו. זה ממש מדהים כיצד התערובת הזו מקבלת צבע ומרקם עדין ורך. הטעם של השמיר, הפטרוזיליה והשום לא דומיננטיים, בעוד השמן המשובח מוסיף את רכותו והכל נראה כמעט כמו מעדן על בסיס גבינה. נו אז אם הזכרתי גבינה אז מדוע לא לנסות גם אותה בתוך התערובת? כן, ניתן גם ניתן להשתמש בחצי כמות הטופו ולהשלים את הכמות בגבינה לבנה רכה ואם כבר מתפרעים – אפשר ל"צבוע" את הממרח הזה בעזרת פפריקה לא חריפה (אדום), או כורכום (צהוב)? בשני המקרים הללו להפחית את כמות השמיר ופטרוזיליה לחצי כדי למנוע מהצבע הירוק להשתלט על הצבע. ניתן אפילו להגישם ביחד בשלושה כלים נפרדים בצד פרוסות לחם קלוי (טוסטים) או בגט טרי. כדי להשלים את הצבעים והטעמים יש לפרוס עגבניות בינוניות או להניח בצד עגבניות שרי. חביתה עשויה היטב יכולה להשלים את המתכון הזה לארוחה ממש אותה לא ישכחו לכם הרבה זמן.
 

taliF454

New member
טופו יפני הוא הטופו מהסוג הרך יותר?

זה שבא באריזות יותר קטנות?
 

אלמרה

New member
אני רוכש את הטופו בסופר....

לא הבחנתי בשוני בין הסוגים כשערכתי נסיונות במתכון הזה עם סוגי טופו שונים ואיני חסיד של מזון אורגני (במיוחד לא בארץ אחרי שנודע כי יש הרבה תרמית בתוויות של "כאילו" אורגני). הטופו היפני שהמלצתי עליו, נתן תוצאה יוצאת מהכלל אבל כל סוג טופו נטו, לא מתובל וללא תוספים, יהיה לך טוב לצורך זה.
 

אלמרה

New member
על לא דבר - לשרותך תמיד ../images/Emo45.gif

טופו טוף לבריאות וכמו כל דבר טוב לבריאות אין סיבה שלא יהיה גם טעים...
 
למעלה