יש לי שתי שאלות חשובות !!!!

צופיה**

New member
יש לי שתי שאלות חשובות !!!!

קנינו אתמול תנור חדש ולכבוד בואו רציתי לשאול שתי שאלות ( לא לצחוק עלי ). אז ככה, השאלות הם לגבי טורבו. בתנור שיש לי מחמותי יש רק חום רגיל ואין טורבו. ובחדש יש אז שאלותי הם: 1. מה ההבדל בפעילות עצמה של התנור בחום רגיל ( מעלה-מטה ) לבין טורבו? 2. מה אופים/מבשלים/צולים בחום רגיל ומה בטורבו? איך אני אדע להבדיל???? ( היו מקרים ששמעתי פה ושם שעוגה התייבשה או לא יצאה טוב כי היא נאפתה בטורבו....הגיוני???). חייבת את עזרתכם...... צופיה.
 

נופר30

New member
לא יודעת כי לי אין טורבו

רק יודעת שני דברים אסור לאפות לחם בטורבו ושאפשר לאפות יותר מתבנית אחת בטורבו
 
עם טורבו את יכולה לאפות כמה דברים

יחד. למשל אתמול הכנתי עוגיות ושמתי את שתי התבניות יחד על טורבו, אבל החלפתי את המיקום של התבינות באמצא. הטורבו פשוט מפזר את האוויר החם בכל התנור באופן אחיד.
 
ועוד דבר

מאחר וטורבו מזרז אפייה- מומץ להפחית 10 דקות מזמן האפייה, על מנת שלא יתייבשו העוגות. ולחם ביתי- בהחלט ניתן לאפות בתנור טרובו.
 

לאה 27

New member
../images/Emo41.gif ועוד מה שיש לדעת על טורבו ולא

ידעתם: באפייה רגילה, אם העוגה נאפית יותר מדי, היא נשרפת מהר. בטורבו היא אמנם מתייבשת אבל לא מיד נשרפת ואפשר להצילה על ידי הוספת סירופ לעוגה. כפי שנאמר הטורבו מקצר את זמן האפייה והבישול. בקשר לבישול, למשל כשעושים גריל עוף בטורבו, העוף "נסגר" מסביב יותר מהר, ולכן יוצא יותר פריך מבחוץ ויותר עסיסי מבפנים. מומלץ ביותר וטעים. בקשר לקליפה היבשה והפריכה על העוגה, זהו החלק הי טעים בעוגה, הילדים שלי תמיד רבו מי יקלף ויאכל את הקליפה שנוצרת מסביב (בעיקר בעוגות טורט ושוקולד שיש בהן קצף). בתיאבון.
 
../images/Emo35.gif אז אולי מישהו יודע מה ההבדל

בין טורבו לבין אפייה עם מאורר (FAN). בתנור שלי אלו שתי אופציות שונות.
 
ההבדלים:

טורבו: גוף החימום נמצא סביב המאוורר, ומפזר את החום ישירות ממנו. ניתן לאפות במקביל 2-3 תבניות ובדרך כלל אין צורך להפוך את התבניות. FAN: גופי חימום עליון ותחתון דולקים והמאוורר רק מפזר את החום שלהם. ניתן לאפות 2 תבניות במקביל, אבל חשוב לסובבן ולהפוך אותן במחצית זמן הבישול.
 

צופיה**

New member
אז אני כבר לא יודעת מה יש לי.....

בתנור החדש שעדיין לא קיבלתי אותו ראיתי כל מיני צורות..... את הצורה של הטורבו זיהיתי אבל היה גם תמונה של טורבו+ חלק עליון או תחתון וכו´. מוכר או שאני מדמיינת???? אספר שוב כשאקבל אותו....
 

המרחפת

New member
עם טורבו

היה זמן שגוף החימום התחתון בתנור לא עבד. חלקה העליון של העוגה היה נשרף, בעוד תחתיתה נוזלית ולא מוכנה. השתמשנו בטורבו כדי לפצות על חיסרון גוף החימום, וגיליתי שעם טורבו, עוגת הגבינה שאני תמיד מכינה יצאה זהובה גם בשוליים, ולא רק למעלה ולמטה.
 

לאה 27

New member
../images/Emo41.gif לדעתי, הטורבו נועד לאפייה והפן

נועד להפשרה של מזון קפוא. ליתר בטחון, אברר מחר ואענה לך תשובה יותר מדוייקת.
 
למעלה