יש לי שתי שאלות חשובות בבקשה כנסו

itc22

New member
יש לי שתי שאלות חשובות בבקשה כנסו

אני סוכרתי כבר שנה ומאוזן על ידי 4 זריקות ביום 3 ליספרו ואחת בללילה ארוכה אני מאוזן ב"ה די טוב אני בן 23 ולהלן השאלות? 1: יום כיפור מגיע ואני לא יודע איך צמים אותו בתור סוכרתי (סוג 1) אז מי שיוכל לעזור לי אשמח מאוד הכוונה מבחינת ארוחה מפסקת איך אזריק אינסולין ארוך שאני חייב לאכול אחריו וכו' וכו'. 2: השאלה השנייה שלי היא שאני לא מבין איך שינה בצהריים לדוגמא מעלה לי את הסוכר ל-200 ואני אתן דוגמא אם אני אוכל אוכל מסויים ואחריו מזריק כמות שתוריד אותי ל-90 ואני לא אלך לנוח צהריים אז יהיה לי 90 גם אחרי 4 שעות. אבל!!! אם אני אוכל את אותו אוכל ואותה הכמות ואני אתכננן שיהיה לי 90 ואני אלך לנוח אז תמיד אבל תמיד אני קם עם 200 . אני חייב לציין שזה אחרי הרבה נסיונות מדוקדקים אז אם תוכלו להגיד לי למה אני אשמח תודה
 
בתור סוכרתי

אתה לא אמור לצום ביום כיפור בזמן שאתה מאוזן בזריקות אינסולין זה פיקוח נפש. אתה עלול להכנס להיפו קשה. מטופלי משאבה מפחיתים את הבאזל וגם הם בצום ראשון צמים צומות קטנים בהם הם יכולים להיות בקשר טלפוני עם מרפאת הסוכרת. יש חוקים מאוד ברורים בנושא של אכילה לשאורין- אבל אנני סמכות בנושא אולי מישהו כאן יוכל להרחיב יותר ממני. בנוגע לארוחת הצהרים אולי אם אתה לא נח אתה עושה פעילות גופנית שמורידה את הערכים?
 

יוסילה2

New member
שושן!

כדאי שתתעדכני. בשבוע שעבר פרסם מנהל בי"ח "ביקור חולים" בי_ם כי אחרי שיש לנו את האינסולין ארוך הטווח אין בעיה לצום ןפשוט לא לקחת את האינסולין של הארוחות, ואילו ארוך הטווח לא אמור לגרום להיפו. הוא כינה את זה "בשורה גדולה לסוכרתיים" הוא לא כתב אבל אני מוסיף: יש להתייעץ עם רופא סכרת כמובן ! מאחר שאינו דומה מקרה לחבירו ואפילו במצב של ספק קל של סכנה זו מצווה גדולה לאכול , ואסור לצום!
 

i l a n n a

New member
יוסילה!

אני חושבת שאתה טועה. עם כל הכבוד לדת ולסיבות הרפואיות לצום (אני בעד). חולה סכרת שצריך את האינסולין וצריך את הארוחות הסדירות לא צריך להעמיד את הדת לפני הצרכים הרפואים שלו... (פיקוח נפש דוחה שבת ואני מוסיפה- גם חג) לכן אני לא מתכוונת לצום השנה (בדיוק כמו שנים קודמות) למרות השימוש באינסולין ארוך טווח מצויין. ואני גם מציעה לכל המתלבטים לגשת לרופא ולהוועץ עמו (כשאני עשיתי את זה חטפתי צעקות מקפיאות דם... אסור לך לצום!!!) בהצלחה.
 

יוסילה2

New member
כדאי להתעדכן

וגם לרופא שלך אם אינו רופא סוכרת כדאי שיתעדכן. הבאזלי שינה את התמונה בעניין הצום. בכל אופן מוכרחים לשאול רופא! ומי שרוצה לקבל תשובה נכונה להיום שיתיעץ עם רופא סוכרת. (רופאי משפחה מתעדכנים מאד לאט...)
 

i l a n n a

New member
אני לא מכירה ברופא אחר כשמדובר

בסכרת שלי... אני מדברת אך ורק על רופא סכרת! ולא פחות ולא יותר מראש מחלקה... כך שאם עדכונים או בלי... אני לא רואה הצדקה לסכן את הבריאות שלי בגלל אמונה (מטופשת או לא זה כבר נושא לדיון אחר) שכך אוכל לכפר על כל עוונותי בשנה החולפת...
 
זה תלוי באינסולין עצמו

ארוך טווח הוא אינסולין שנותן כיסוי ל- 6-8 שעות ויש לו שיא בפעולה לאחר 4 שעות- ולא תמיד יש צורך בתוספת אינסולין קצר מועד. לעומת הלנטוס שנותן כיסוי באזלי ל-24 שעות ובמקביל יש צורך במתן זריקות של אינסולין אנלוגי מהיר. בשני המקרים יש להתייעץ עם הרופא גם במתן אינסולין באזלי (רקע) הוא אמור לכסות חלקית גם ארוחות - צום מלא דורש הפחתה בכמויות האינסולין - וזה רק רופא יכול לקבוע. על אחת כמה וכמה אנשים שגם כך מועדים יותר לסוכר נמוך והיפו.
 

imanub

New member
סוכרתי יכול לצום!!!!

הקשבתי להערות פה, ולא צמתי אבל יום אחד שאלתי את הרופא והוא אמר לי שאני יכול לצום, הוא אמר לי להזריק חצי מהארוך ולצום, אני מזריק טיפה יותר מחצי. כדאי להתחיל מצום קצר יותר ולא מיום כיפור ומומלץ למדוד הרבה אבל בהחלט אפשר לצום!
 

יעלי ר

New member
תשובות...

שבוע טוב!
אני סוכרתית 11 שנים ואומנם עכשיו אני עם משאבה אבל צמתי את יום כיפור גם כשהייתי רק עם זריקות, בעיקרון פשוט תאכל טוב לפני הצום, ותעשה במשך כל הצום הרבה בדיקות. אני עושה בערך כל שעה ועוקבת אחרי הסוכר. גם אם אני מרגישה היפו והסוכר הוא בסביבות ה- 70 אז אני עדיין לא אוכלת והוא עולה לבד כמובן שיש פעמיים בהם יש היפו ואז אין ברירה אלא פשוט לקחת משהו מתוק. אני לוקחת בדר"כ רבע כוס מים (שזה בערך 40 סמ"ק- שזו שיעור שתייה) מעורבבים עם סוכר ואז הסוכר עולה ואני ממשיכה לצום. כמובן כדי שתתיעץ עם הרופא שלך לגבי המינון של הזריקות. הרופא שלי נתן לי הכוונה מדויקת כיצד להתנהג עם הזריקות בצום. בקשר לשאלתך השניה- יכול להיות כמה סיבות- או שאתה פשוט בלי פעילות לעומת מתי שאתה ער והגוף שלך פעיל ולכן בלי פעילות כולשהי - הסוכר עולה. או שייתכן ובשעת השינה אתה עושה היפו ולא מרגיש ואז הכבד מייצר את הסוכר לבד ומעלה לך אותו. בכל מקרה - תרגיש טוב, צום קל וגמר חתימה טובה!
יעל
 
שאלה מס` 1

א.תתייעץ עם רופא! ב.נסיוני האישי- 1.מדוע אתה חייב לאכול אחרי אינסולין ארוך טווח? אני חודשיים הייתי אוכל אחרי שעתיים מההזרקה בעצת הדיאטנית(מומחית גדולה)ועד ששאלתי רופא והוא אמר לי להוריד מינון והצלחתי ואני כבר לא חייב לאכול! עשיתי נסיונות בצום תשעה באב וראיתי שהכל עובר כשורה הזרקתי שעתיים אחרי תחילת הצום את הארוך וזה כיסה לי עד מוצאי הצום וכן ביום כיפור שעבר סיימתי את הצום עם 80 בערך הסוכר(לא בדקתי כל הצום)כי סמכתי על תשעה באב
 

newKiticat

New member
כל סוכרתי-שונה.

אני לדוג' צמה. אבא שלי צם. אחרים לא. זה מצריך להיות קשוב לגוף, להיות היגיוני ולא לדחות ארוחה אם יש חשש. אני דחיתי את הלנטוס בכמה שעות, והורדתי כמויות. גם את הכדורים וההזריקות של ההומולוג לא לוקחת. מה שחשוב זה דווקא ההתייבשות. כשמתייבשים הסוכר יכול לעלות/לרדת. ולכן, בתום הצום- כששותים לראשונה, הסוכר יכול מייד להשתגע.. אם אתה לא מאוזן- וחדש בעסק הסוכרת, הייתי ממליצה לא לצום.
 
למעלה