יש לי שאלה....

יש לי שאלה....

אני עובדת בחברה טובה.. מרויחה כסף לא רע... אני עושה את העבודה שלי בצורה טובה מאוד...וכמעט כל פעם שמגיעים עובדים חדשים אני חונכת אותם......אני מקובלת על חבריי בעבודה ואני מנהיגת דעה בתחומים מסויימים....אנשים ניגשים אלי להתיעץ .. לשאול את דעתי האישית ומקצועית על כל מיני נושאים... אני בהחלט בעלת כישורים מנהיגותיים הדרושים כדי להתקדם הלאה למשרה ניהולית או לפחות הדורשת ממני אחריות אישית גדולה יותר ובכל זאת לא מקדמים אותי!!!! ואת מי כן מקדמים???? דווקא את אלה שלדעת כולם לא מתאימים בעליל....כל החבר'ה בעבודה חושבים שמי שקודמה לאחרונה היא לא היתה צריכה להתקדם.. ורק המנהלת הגדולה לא רואה את זה.....איך? איך מסבירים את התופעה הזאת?? ונכון .. אני קצת פריקית ביחס לאחרים .. פעמים רבות אני מביעה דעה שהאחרים מפחדים להביע...כמובן שגם המראה החיצוני שלי הוא "אחר".. למראה הכוסיות הרזות מאוד אני מתבלטת וךא ברור אם זה לטובה או לרעה..... אז מה דעתכם אני צריכה לעשות?? והאם לדעתכם המראה החיצוני .. או העובדה שאני שמנה יכולה להשפיע על ההחלטה של ה"ממונים" על קידום האי קידום?
 

chicka

New member
יש מרכיב פשוט בתהליך קידום שנקרא -

"פוליטיקה ארגונית". אני לא יודעת איפה את עובדת ואיך הדינמיקה מול המנהלים והממונים אבל אני יכולה להגיד לך שגם בארגון הגדול שאני עובדת פה לפעמים מתקדמים אנשים שאמא שלהם לא חשבה שמגיע להם להיות בכיסא הזה. אממה, הם מקושרים פוליטית להנהלה, הם ותיקים בארגון, אם לא יקדמו אותם יפסידו ידע וכו'. יש הרבה שיקולים לקדם אנשים והם לאו דווקא מצביעים על אלו שלא קודמו כלא ראויים אלא שכרגע, זה המהלך הנכון עבור לארגון לעשות. כמה שזה מרגיז ומעצבן, לפעמים - זה מה שקורה. יכול להיות שאותה הבחורה שקודמה היא yes מנית וזה מה שמתאים כרגע לבוסית. היא צריכה מישהי שהיא תוכל לתפעל ולא מישהי שתביע את דעתה (גם אם היא מוצדקת ולגיטימית). אני אומרת שלא צריך לחכות לקידום לנצח. אם את נמצאת שם הרבה שנים ועדיין לא קודמת, נסי לחפש תפקיד אחר בחוץ שיקדם אותך אם את מעט זמן (הזמן הממוצע למילוי תפקיד הוא בין שנתיים וחצי לשלוש) סבלנות היא מילת המפתח... ולא, אני לא חושבת שמראה חיצוני הוא פקטור כאשר אתה כבר בתור ארגון ומכירים אותך ואת היכולות שלך.
 

lb22

New member
אפשר לומר יותר מזה....

נקווה שהמראה החיצוני זו לו הסיבה לאי הקידום......
 

Do It Yourself

New member
מסכים עם מה שאמרו ומוסיף

שאפשר גם ליזום שיחת 'יחסנו לאן' עם הבוסית. הרבה עובדים חוששים מזה, אבל במקרה הכי גרוע, בד"כ, נשארים פשוט במקום וזה לא עושה רע. בהצלחה :)
 
לא חושבת שיש קשר למראה

אני מסכימה שאם את רוצה בהתקדמות את יכולה פשוט לוא ולהגיד. לבוא ולדבר עם הממונה עליך ולהסביר שאת כבר תקופה באותו מקום ואת מעוניינת להתקדם והיית שמחה שיקחו אותך בחשבון אפ נפתחת הזדמנות. אני עשיתי את זה, ובשבוע שעבר קיבלתי קידום (אני מחליפה את הממונה מעלי שעוזב לטובת התמחות). לא בטוח שיהיו לזה תוצאות מידיות , אבל זה ישים אותך בראש שלהם במידה ובאמת תהיה הזדמנות לקידום.
 
אלכס יקרה

עניין הקידום בעבודה הוא משהו שמציק לכולנו. כולנו שואפים להתקדם ולהצליח בכל תחום בחיים. השאלה היא אם אנחנו אכן מתאימים לקידום הזה. אין שום קשר בין משקל וקידום בעבודה. אם היה קשר לא היית בכלל מתקבלת לעבוד שם. אני יכולה לומר לך שבעבודה הקודמת שלי הייתי צריכה תואר ראשון ונסיון רב בתחום כדי לנהל את תחום בו עסקתי. אבל פשוט בתוך העבודה הייתי אני ויש לי באופי את עניין הפרפקציוניסטיות שאני לא חוסכת בו כלל ומהר מאוד (תוך שנה ו-3 חודשים קודמתי לנהל את התחום). אני ממליצה לך שאם את מרגישה מוכנה להתקדם וזה מציק לך, תגשי לדבר עם הבוסים שלך. נכון שלא קל אבל אם תוכיחי את עצמך שוב ושוב בעבודה ותדברי פעם אחת על זה איתם זה ישנה עולמות. שיהיה לך המון בהצלחה.
 
לא חושבת שזה מראה

לדעתי את עושה את עבודתך יותר מדי טוב לכן קשה להם להחליף אותך ולהעלות אותך. אם זה כל כך חשוב לך למה שלא תכנסי לשיחה אצל האחראי?
 

lizush

New member
זה תלוי בכמה דברים

קודם כל תפסיקי לגעת לבנות בעבודה בציצי
עכשיו, אם זאת אותה העבודה שאני חושבת שזו, אז בהחלט היו לא מעט "מיוחדים" בעמדות בכירות (כולל אלישע
) ויש אם אני לא טועה בחורה שמנה עם משקפיים כאחראית על ההדרכות (אם היא עדיין נמצאת שם). אז המשקל, זה בטח לא אישיו שם. מצד שני, זה שאת את - עם כל המיוחדות שלך כמו עם זה שאת לא מסתירה שום דבר ממה שאת חושבת ועושה מה שבאמת צודק ונכון, זה קצת מתנגש עם זה שאנשים אחרים ירצו שאת תהיי בכירה, אבל היי - ככה אני מתה עליך... שלא תעיזי להשתנות, בסוף הם ישברו געגעתי
 
אני לא מכירה את כל אלה המיוחדים

הרי אנחנו יושבים בבנין שלנו ומתבשלים במיץ של עצמינו... וכן.. אני מרגישה שיש קצת פוליטיקה של סתימת פיות... בכל זאת אבל הקטע של המראה יכול להשפיע.. במיוחד אם לוקחים בחשבון שמתוך 3 מנהלים 2 לסביות ..ולגבי הבחורה האחרונה שקודמה בהחלט היו שמועות שהיה לה קטע עם המנהלת....... זה לא שאני היתי מוכרת את נפשי לשטן כדי להתקדם... אני פשוט תוהה... מה זה מצריך???
 

lizush

New member
אולי תנסי גם את לצבוט לבכירה ת'ציצי

אולי דרך זה יבוא גם קידום...
פעם הבאה שאת בחדר האוכל תעיפי מבט חוצה מחלקות: מנכ"ל - ממש ממש נמוך, סמנכ"ל - מרוב גובה הולך כפוף, מנהל צוות בשרל"ק מופיע כדראג קווין, בכירות בנות 23, אני הייתי בטוחה שכל הדו -מיניים ובי למיניהם ישר מתקבלים לעבודה גם בלי ראיון... ובכמה מקומות עבודה את רואה טראנססקסואל כבכיר במחלקה? האמת? זה עושה את העבודה ליותר מעניינת.... בקיצור, תעשי את החישוב לבד ולכי תצבטי פיטמה למישהי
 

lb22

New member
WTF?

את בכוח רוצה להרגיז? אז עכשיו זה שיש שם שתי לסביות אומר שהן קודמו רק בגלל שהן לסביות הרבה זמן לא שמעתי כזה דיבור.... לא חשבת אף פעם שיש ללסביות גם אופציה להיות בעלות כישורים לניהול..לא עבר לך בראש? רק כי לא קידמו אותך? אפשר לאט לאט לראות למה לא קידמו אותך....זה מתחיל להראות כמו צרות עין אבל בצורה הכי מגעילה שאני רואה , להאשים את הקידום של הבנות בזה שהן לסביות. ד"א אני בטוח שאת יודעת אבל שמועות מטבען הן שמועות ולרוב הן לא נכונות בעיקר לא במקרים של יחסים בעבודה. נכון שתמיד שיהיה משהו מאחורי שמועה אבל לכי תדעי ולא לכל שמועה צריך להאמין. וכדי להתקדם בחיים אין מה לעשות צריך פה ושם קשרים בדרגים הגבוהים ואם אין לך את זה אז צריך להיות סופר דופר יוצאת מן הכלל בצורה מאוד חריגה. אם אין לך לא את זה ולא את זה אז : 1. כנראה שאת עוד לא מכונה לעבור קידום. 2. אולי את לא תוכלי לעבוד טוב יותר אם תקודמי. כל זה נאמר בלא שאני יודע מה עיסוקך או באיזה חברה את עובדת (זה יכול לשנות את סעיף הניסיון שלפני הקידום ) אבל זה לא גורע מה זה שמאיפה לעזאזל הסקת שזה שהן לסביות גרם לקידומן. וד"א יש מראה מיוחד ללסביות (יש להן קרניים או משהו שלא ראיתי?) ד"א גם לי לקח שנה עד שקודמתי בעבודה שלי ובשנה הזו קידמו שני אנשים צעירים לפניי מה שמראה שלא הייתי מוכן עדיין להיות מנהל משמרת ואחרי שנה שקצת השתנתי בעבודה אז קודמתי ושוב אני לא יודע לאיזה תפקיד את רוצה להיות מקודמת ומה את עושה בדיוק היום (ובאיזה חברה) אבל יכול להיות שאת עדיין לא מתאימה..
 
חס וחסה

אבוי לי אם הסברתי את עצמי לא בצורה ברורה............. דבר ראשון אין שום צורך להתעצבן ... תאי העצבים לא מתחדשים .. אז באמת בקטנה ..
.... אין לי שום בעיה לא עם לסביות ולא עם הומואים ולא עם רוסים ולא עם אטיופים ולא עם ערבים ובכלל עם כל מיעוט שהוא... אפילו לא עם המיעוט של שמנים.... על כל פנים.. אנסה להבהיר את עצמי.... זה שהמנהלות שלי לסביות מוצהרות לא מפריע לי בכלל....ואפילו אם הבחורה שקודמה לאחרונה גם לסבית שיהיה לה לבריאות.... האווירה הכללית במקום העבודה שלי שהקידום לא הגיע לה כי היא לא מספיק מקצועית.. זאת לא רק הדעה האישית שלי.. זאת דעה שכמעט כל האנשים שעובדים איתי מביעים אותה.. הבעיה בעיני שעקב מדיניות מסויימת של סתימת פיות אנשים לא מדברים על זה בצורה גלויה אלא מדברים על זה במה שניקרא "שיחות מסדרון"..... לעינין זה של הקידום האחרון השפעה שלילית רבה על כולם..... המוטיבציה של כולנו יורדת... כי כשאתה נימצא באירגון אתה רוצה מאוד לראות שהמקום שלך הוגן.. לא רק כלפיך אישית אלא אירגון הוגן ברמה הכללית... אני אתן דוגמה - יש לנו בחור .. מדהים ביכולתו בעבודה.. אבל גם אותו לא מקדמים.. פה ושם זורקים לו פרוייקטים קטנים לעשות.. אבל הפרוייקטים האלה הם באופן ברור פעולת שימור .. פשוט לא רוצים שהוא יברח אז זורקים לו עצם - כולם רואים את זה ... והוא עצמו באותן "שיחות מסדרון " מאשר את זה..... אם היו למשל מקדמים אותו היתי הכי מפרגנת..כי הוא מקצועי .. וזה לא רק הוא... יש גם רבים אחרים .. (אנחנו כ 40 אנשים במחלקה).. ואני באמת יודעת לפרגן (בתקווה שתכיר את הצד הזה בי
) הענין שלא ניתן להסתיר כלום.. כולם רואים את הנעשה .... וכשהמנהלת דופקת לנו נאום שאמור להחדיר מוטיבציה...ועם קצף בשפתיים מנסה לשכנע " שכל השינוים הנעשים הם תוצאה של מחשבה ארוכה לפני ועם תוכניות ארוכות תווך "... אף אחד לא מאמין לה... בקיצור השאלה היא למה התחושה היא כזאת עכורה? למה אנחנו לא מאמינים למנהלת שאמורה להיות המנהיגה שלנו... המנטורית לעיניני העבודה?? ומה ב א מ ת צריך כדי להתקדם?
 

lb22

New member
אני אתן לך את דעתי

וקחי את זה לאן שבא לך : אני חושב שלא משנה מה בכל מקום שמישהו אחר מקודם איפשהו לך זה יצבוט , וגם לעמיתים שלך זה יפריע וינסו למצוא סיבות של למה לא , למה היא לא מספיק טובה , למה היא לא ככה וכו'... שוב אני לא יודע במה את עוסקת בדיוק באיזו חברה (אם הייתי יודע אולי זה היה הרבה יותר קל לענות) אבל יכול שכן הייתה חשיבה ותכנון מאחורי הבחירה של אותה עובדת יכול להיות שפשוט אין לך את הכישורים להיות בתפקיד של ההיא שנבחרה (נניח כושר מנהיגות אולי או אנערף מה). הכל אפשרי , מה צריך לעשות כדי להיות מקודם? אמרתי לך מקודם קשרים לא מזיקים אבל גם להבין שלא צריך לדבר על הכל כי הקירות שומעים ומספרים או האח הגדול יודע (תבחרי למה את מתחברת) בסופו של דבר זה מקום העבודה שלך שנותן לך פרנסה לך ולעוד 40 עובדים כדבריי, ואני חושב שאם יש קידום אז זה גם נותן פוש לשכר שלך (למעלה) כך שבעניין הזה אדם לאדם זאב...הרי כל אחד רוצה להרוויח יותר וכמעט שלא יבחלו באמצעים להשיג את זה וגם אם זה אומר לספר וכמו שוכלם אמרו לך פה , שיחה עם המנהלים שלך יכולה גם להוסיף ושיחה שבה את תסבירי את עצמך בצורה טובה האם יש לך לאן להתקדם בחברה (ולא למה ההיא קודמה וההוא לא).
 

lb22

New member
אשמח לקבל הסברון....

אז יופי לא הבנתי מה היא רוצה ממני.... יש לי תירוץ בנזונה!! למדתי למבחן והראש שלי חושב כרגע על הסיבות למאסר וחלופותיו תוך כדי התחשבות בעבריין.. ובקיצור יש לי מבחן עוד 3 שעות.
 

lb22

New member
אז אולי תסבירי?

זה נחמד לזרוק משהו ולצחוק עליו (או עליי.....) אבל לפחות תסבירי שאני אבין .... לי היה מבחן שאם בחורה פמינסטית הייתה רואה אותו היא הייתה דורשת פקטור על החוסר שיוויון שיש במערכת המשפט הישראלי......
 
למעלה