יש לי שאלה...

blckMonkey

New member
יש לי שאלה...

מה עם המאמר בנושא דיג במים מתוקים? רציתי רק לדעת אם תפרסמו אותו ביומיים הקרובים- זה יכול לעזור לי מאוד. תודה
 

gaichuk

New member
אז ככה...

דוח דיג!!! עכשיו אתה מבין ,בין היתר, למה המאמר לא גמור??? את הזמן הפנוי המועט שיש לי אני מנצל לדיג!!! שעה 16:30 אני באכזיב על הסלע איפה שנשבר לי הלב שבוע שעבר עם התפלץ שברח לי. הרמתי טלפון לYARONE ונפגשנו ל"חי"... הים עצבני ועכור לאורך החוף,עננים של חול ואצות.סבבה. כמה חבר'ה עומדים לי בנקודה המדויקת.לא סבבה. פתיונות:תולעי גינה,קריסטל,שניצל,"חיות מהסלעים"... קרסים בכל הגדלים מ-1 עד 10 ובכל הסוגים שמצאנו. פה ושם אכילות (יותר כמו "ניקורים"...) ו-טה-טה-דם אחד. עד שעה 19:30 בערך לא תפסנו כלום אז החלטתי ללכת לנקודה מהפעם שעברה,איפה שהיו מלא "בננות".יושב שם בחור רוסי שמספר לי שמהבוקר הוא תפס רק כמה "מקרוני"(?!?) על גמברי ושלפני כמה דקות הוא תפס "אחד גדול" (עושה עם הידיים 40ס"מ) עם משולשת בחטיפה,אבל נפל לו ליד הסלע......... אני לוקח "5" הצידה וזורק,כלום,כלום,כלום,כלום,סרגוס 10 ס"מ שנשאר ל"חי",כלום,כלום,כלום,אני מתייאש וזורק קרוב מאד,כלום, כלום,בום-בום,פייט קצרצר וסרגוס 15 ס"מ עולה ומצטרף אל חברו ל"חי" (מה לעשות? אני אופטימי...) "מקרוני"??? ,אפשר לראות? אני לא מפה..... הבחור מוציא שקית עם ארבע "בננות" 15-20 ס"מ,מיקוח קצר והם שלי. עכשיו כבר 21:00 בערך והגיע הזמן לקצת אקשן.על שתי חכות שמנו כבל עם קרס גדולה ו"בננה" שלמה.על שתי חכות נוספות שמנו חצי "בננה" על קרס 3 . באורות על המים אפשר לראות דגים קופצים,חלקם במרחק של 10 מטר מהסלע!ממש מתחתינו!אבל כלום! בודקים חכות,"בננה" נעלמה באורח מסתורי מכבל,וחצי אחד כורסם. שמנו קריסטל שלם-"ניקורים",ונעלם.שמנו את הסרגוס הקטן-נשאר עד הסוף. שעה וחצי דגים קפצו לנו מתחת לאף,ליד,מתחת,מעל ומסביב לפתיונות ואף לא "דפיקה" אחת.אולי אין טורפים והדגים סתם בפאראנויה.... בחצות קיפלנו ציוד,אחרי ששעה בערך לא ראינו קפיצה אחת. היה כיף למרות הכל,יש הרגשה של "סגירה" ואין חשש לטראומה... כנראה שאיש-אש "הלשין" למרפי................................. לילה טוב!!!
 

adam111L

New member
כמה מילים על הפראנויה...

אוקיי, אז התופעה הזאת מוכרת מאוד, כן כן, גם אצלנו במרכז. יכולות להיות לכך כמה סיבות. 1. יש המון בננות על יד הריף, יש איזה גומבר של 30 ס"מ שסתם מתאמן על מרדף. זו סיבה מאוד הגיונית שפשוט לא אכל כלום על הפתיון החי, כי הוא לא בא לאכול, אלא רק לרדוף לשם הרדיפה. כמו כן יכול להיות גם להקה של גומברים שעשתה את זה. בדרך כלל אלו הגומברים שעושים את הטררם הזה אבל גם טרולוס ועוד כמה יעשו שטויות. 2. יכול להיות שזה פשוט סרגוס גדול או כל דג גדול אחר שמגן על הוולדים שלו מפני להקת הבננות, שנראית במים, לדג, כמו עוד דג גדול שבא לתקוף ולחבל. 3. ייתכן וזה באמת דג גדול, שמן הראוי שיתפס על הפתיון החי ששמת , אבל פשוט לא בא לו מסיבה זו או ארת(חוט פלדה כנראה). כל הסיבות האלה הגיוניות מאוד, אך הסיבה הראשונה נראית לי הכי הגיונית, כי אני פשוט מכיר את התופעה הזאת מאוד טוב וניסיתי לחקור אותה לעומק, ומה שיצא בסוף זה גומברים או טרולוסים של 30-25 ס"מ. עוד דבר קטן, אם במקום היה טורף פעם אחת, זה לא אומר שהוא יגיע עוד פעם. למרות שזה קורה הרבה, במיוחד אם יש שם המון בננות קטנות. לסיכום, על אף שהים רחוק מביתך, לא להתייאש. ותן ללב שלך להשבר מבנות ולא מדגים.
 

rondadon

New member
אז ככה...גיא...

אם אתה רוצה לתפוס טורף ואתה רואה קפיצות...אז כמה טיפים... 1) לשים ביזרי/בננה/בורי בגודל של 5-15 ס"מ (תלוי בגודל הדגים שקופצים) על קרס מתאימה, עם חוט נילון...מסיבה כלשהי לא ראיתי אף פעם תגובה שיש כבל פלדה...אפילו לא מרדף...ששניה אחרי שהורדתי את הכבל קיבלתי מכה מהקצה השני...
2) אם זה קרוב, ותמיד יש אקשן, לשים אותו 2 מטר מתחת למצוף זריקה! שישאר צף במים ולא על הקרקעית, זה ימשוך את הטורף יותר... 3) אם יש לך פיתיונות דמי סיגנון דלתא...ויש לך JigHead...תנצל! ראיתי הרבה פעמים בתוכניות דיג שעם jigging תופסים גם בלילה! במיוחד אם אתם מאירים על אותו המקום בפנס! 4) דג דמי מסוג Popper לפי דעתי גם יעבוד מעולה!...כי הוא לא מושך רק לפי מראה אלא גם בגלל ה"Pop" שהוא עושה והתנועה שלו...שווה ניסיון
5) בוא לדוג גם בעכו!
אתה עוד תופתע אולי...
 

yarone

New member
רעיון מעניין חובה לנצל אותו ....

ברצוני לחזק את ידו של גיא. היה מעצבן נורא לראות דגים של 20 ס"מ קופצים מול העניים ולא קורה כלום עם המקלות שלנו. לפחות לא אצלי אצל גיא, תנו כבוד יא טורפים הבינאדם הגיע מרחוק. הדגים של גיא (מיים מתוקים ) לא סנובים כאלו הם תמיד מקריבים מישהו לאורחים . תקן אותי אם אני טועה איש אש . בכל אופן רעיון מעניין מצידו של רון, דווקא החכה עם חוט רגיל עשתה את הטטדדם . למען האמת פחדנו ממרפי שאם יתפס דג זה על החכה ה"מוזנחת", שם היה חוט של איזה 50 מטר taki אמנם אבל 0.35 ובלי שום כבל פלדה. נקודה למחשבה גיא, מה שאמר רון. בכל אופן עניין הטורפים הגדולים עוד יטופל , כי יש שם ט ו ר פ י ם , אני מבטיח. הבעיה היחידה היא פיתיונות כגון בננות או בורי קטנים, צריך לתפוס אותם. התוכנית לפעם הבאה : 2 מקלות רולרים מלאים הפעם ! אחד עם כבל פלדה (אני לא אסלח לעצמי אם יהיה טורף שאני מחכה לו כבר שנה והוא יקרע לי את החוט) (נכון גיא ???). ואחד עם חוט 50 / 60 בתור תלאי כמובן ובננות או בורי חי. ונקודה נוספת שאני מסכים עם רון כדאי מאוד להשתמש במצוף כי הקפיצות היו לנו ממש מול הענים 20 מטר מהריף ! אולי גם כדאי לנסות עת ענין הדלתא יכול להיות שגם זה יעבוד . תנו את דעתכם וגם את ברכתכם חברים יקירים , תמונות אני מבטיח .
 

אוריא

New member
עוד רעיון.

והפעם משהו אכזרי, אני מזהיר מראש. את הבננה שאתם שמים על הקרס. נסו לעשות לה מעט "פנסים" על מנת להוסיף לה קצת ריק.
 

obb

New member
לא הבנתי למה אתה מתכוון .....

לעשות פנסים ע"פ מה שהבנתי זה להכות אותה אבל מזה נותן? או שלא הבנתי נכון,בבקשה תסביר
 
הבנת בערך

הכוונה לגרום לדג חבלות קשות. בעיקר עם סכין, כדי שידמם. אם זה דג מת, אין לי בעיה עם זה. אם זה דג חי - גם אני חושב שזו התעללות מוגזמת. לא שלתקוע קרס בדג חי זה שיא ההומניות. הייתי מעדיף ריתמה שלא תפצע אותו. אבל לפצוע אותו עם סכין רק כדי שיהיה פצוע אבל חי - את זה אני לא יכול לעשות.
 

rondadon

New member
מממ...

זה תלוי איך תופסים את הפיתיון! כלומר, אני אישית לא ילך ויעשה את זה עם סכין, אבל אני דיי בטוח שאם הדג ידמם זה באמת יעזור! אז אני פשוט תופס את הבורי עם לחם צף, ואז לרוב הוא נתפס באיזור הפה/הזימים ומדמם...כלומר, הוא מדמם בכל מקרה...אני לא צריך לעשות כלום... וגם כן, שאני יבין, הקרס שתוקעים בו לא יוצרת מספיק דימום?!?!
 

udiway

New member
גם ככה הם נשלחים למות....

מדי פעם דייג צריך להחליט אם הוא צייד או שהוא מחפש חופש מהאישה. דייג הוא צייד. נכון - כאן צדים חיה שלא יודעת לצעוק, אז זה יותר נוח וקל. אבל מי שלא רוצה להתלכלך - שישאיר את הידיים בכיסים. אני אישית לא אוהב לדוג "חי", ומוכן לוותר בגלל זה על המפלצות. אבל מי שעושה את זה, שלא יחשוב שרק לשפד על קרס ה עניין הומני ונעים לדג. שלא לדבר על העובדה שבסוף - הדג מת. זה שתפסת וזה הקטן שלא תפסת איתו כלום.
 

obb

New member
צודק ב 100% .

שאני חוזר הבייתה מדייג אחים שלי שואלים אותי מה צדדת והם מתכוונים לזה ברצינות. דרך אגב הייתי אתמול במרידיאן ואי אפשר לעלות לשובר לצד החיצוני אז דגתי בפנימי בידיעה שאני לא ייתפוס שום דבר מעניין ותפשתי מרמיר 10 ס"מ על הבוס כי אי אפשר היה לדוג אם הרולר ונתתי אותו למישהו שניהיה מאושר עד השמיים (אני רואנ אותו שם כל הזמן והוא לא תופש כלום ככל הראה)
 
למעלה