יש לי שאלה שלא מופיעה ב-FAQ

יש לי שאלה שלא מופיעה ב-FAQ

חחח... אני יודע כמה זה מעצבן כשמישהו נכנס ושואל שאלה שכבר שאלו (אני מפורום אנימציה ותלת מימד)... אז אני מקווה שלא שאלו את השאלה הזאת כבר: הבנתי שמחקרים טוענים שלחלומות יש חשיבות גדולה מאד בארגון המידע התת-הכרתי ובסידור המוח. משהו כמו "defragmant" שצריך לעשות מידי פעם להארד-דיסק, אחרי שמרוב העתקות ומחיקות נוצרים הרבה חללים ריקים ולא מנוצלים בזיכרון. כמו כן, לחלומות יש חשיבות בפתיחת "פלונטקים" מחשבתיים, כאלה שנוצרים בעקבות טראומה, פוביה וכד'. בעצם גם אם אנחנו לא זוכרים את החלום הוא עדיין גורם לנו לקום בתחושה טובה יותר (בד"כ) מזאת שהלכנו לישון איתה. באיזשהו מקום החלומות שלנו הם סוג של פסיכולוג טבעי שפותר לנו חלק מהבעיות. אז השאלה שלי היא - אם אנחנו מגיעים למצב שבו אנחנו שולטים בחלומות שלנו ומשנים אותם ועושים בהם מה שבא לנו, זה לא מפריע באיזה שמקום למוח? השאלה השניה שלי היא - האם בעקבות היכולת לחלום חלומות צלולים אתם מרגישים שהחיים שלכם ומצב הרוח הכללי שלכם השתנה לטובה? אתם מאושרים יותר? מדוכאים פחות? האם יש לזה יתרונות מעבר ל"כיף! מגניב!" וכאלה?
 

c12chen12

New member
שמע...

בראש ובראשונה זה "כיף ומגניב..", אבל אפשר לנצל חלומות צלולים כדי לפתור בעיות כלשהן ולהרבה דברים אני לא כל כך מבין בזה אבל אני יודע שבכלליות חלומות צלולים יכולים לשמש הרבה מעבר לכיף.
 

sh00sha

New member
נמנמנמ...

קודם כל אני רוצה לתקן אותך. חלום צלול הוא לא בהכרח חלום בו אנו שולטים. יכול להיות שנשלוט בחלום אבל לא נהיה מודעים לעובדה שאנו חולמים! נחשוב שאנחנו קוסמים או משהו כחלק מהחלום. ההגדרה של חלום צלול היא חלום בו אתה מודע לעובדה שאתה חולם. ועכשיו לשאלתך - גם החצללנים הכי גדולים של הפורום לא מחצללים בתדירות של יותר מפעם בלילה! כלומר רוב הלילה שלהם עדיין מנוצל לשינה רגילה וחלומות נורמליים. שלא לדבר על רובנו שבכלל נהנים מחצלולים פעם בשבוע בממוצע. נכון, אני מסכימה, לחלימה יש תרפיות מסוימות החיוניות לנו. הייתה פה הודעה בפורום מילדה שספרה שבכל תחילת חלום היא מקבלת מודעות וסובלת הרבה משיתוקי שינה ונדודי שינה. כך שלחצלל הבכל חלום זה מאוד לא רצוי ובאמת מפריעה לפעילות התקינה של המוח. חלום צלול הוא לא חלום רגיל בהמון מובנים. חוץ מזה שאנו מודעים לעובדה שאנו חולמים, םעילות המוח משתנה לגמרי וזה מתבטא בגלי מוח וכו. גם זיכרון החלום ושמירת על תאי הזיכרון במוח שונה. את החצלול קל יותר לזכור כי פעילות המוח דומה מאוד לזו שקורת כאשר אנחנו ערים והחלום מתוייק בצורה שקל יותר לזכור אותו. (לא שלא צריך להתאמץ...) לשאלתך השניה - החצלולים באמת שינו בצורה דיי דרסטית את חיי! הכיף הוא לא רק בחצלול אלא גם בלהיזכר בו, בתחושות שחווינו, בפנטזיות שזכינו להגשים! אף אחד שלא עבר את החוויה הזו לא יוכל לקום בבוקר ולהיזכר איך הוא עף מעל הבית שלו או נתלה מבתים כמו ספיידרמן. יש חלומות שלא ניתן להגשים במציאות והחלומות הצלולים הם הפתרון! לכן ולסיכום אני אומר שבחלומות הצלולים אין שום רע, להיפך! הם ישנו את חייך ויעשו אותך מאושר יותר, אם רק תיתן להם את ההזדמנות! בהצלחה!!
 

silverhawk

New member
תגובה

אין סכנה בחלומות הצלולים. זה אמנם נכון שע"פ השיטה הפסיכולוגית החלומות משמשים כאמצעי המאפשר למוח 'לעכל' את כל מה שקרה במשך היום, אך עליך לזכור שהחלומות הצלולים מהווים חלקיק קטן מכלל החלומות אשר אדם חולם בלילה. אין לכך השפעה מצטברת. בנוגע לשאלתך השניה, בהחלט טמון בחלומות הצלולים יותר מאשר הנאה גרידא. אני מצרף לך לינק אשר אני מקווה שיענה על שאלתך. http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=27&msgid=40439704
 
למעלה