יש לי שאלה שדורשת כנות
(ארוך..)

שמופית

New member
יש לי שאלה שדורשת כנות ../images/Emo3.gif (ארוך..)

במיוחד עם עצמכן, אז תחשבו עוד 2 שניות לפני שאתן עונות, טוב ?
השאלה התעוררה לי בעקבות גל האומנות השימושית ששוטף את רובנו ואני יודעת שהמון בנות כאן יוצרות ועושות תמונות, קופסאות, חמסות ועוד דברים ובעיקר למתנות. השאלה היא - נניח יש לכן יומולדת או יום נישואין או שאתן חוגגות משהו וחברה מביאה לכן מתנה. מה תעדיפו ? חפץ קנוי כלשהו עם פתק החלפה או יצירה שימושית ? אני שואלת כי אני מתלבטת מאוד. מצד אחד, יש לי טראומה בתור ילדה מהנושא. יש לי דודה שיוצרת ותמיד היתה מביאה לי ולאחותי כל מיני בובות סמרטוטים ותכשיטים מחרוזים בעוד אמא שלי היתה קונה לבני הדודים שלי מתנות מושקעות ויפות. בתור ילדה לא ידעתי להעריך את ההשקעה והמחשבה והיצירה. עכשיו, כשגם אני יוצרת ומדביקה וצובעת, אני חושבת המון לפני שאני נותנת למישהו כמתנה אחת מיצירותיי. נראה לי שאפשר לתת יצירת אומנות למישהו שלא יוצר בעצמו. אני חושבת שבתור אחת שיוצרת, אני אתבאס לקבל קופסא או תמונה כי זה נורא מחייב ולא בהכרח יקלעו לטעם שלי ולעיצוב הבית... חוץ מזה, שאצלי בבית אני אוהבת להציג דברים שלי. יהיה לי מוזר לשים משהו שמישהו אחר עשה... לא יודעת... אני מהרהרת כרגע בכתב
אז מה אתן אומרות ? תשמחו לקבל חמסה עם ברכת הבית או קופסא מצויירת או שתעדיפו מתנה עם פתק החלפה ?
 

20ליאת

New member
נראה לי שזה די תלוי

במקבל, איזה מן בן אדם הוא. זה לא משנה לדעתי אם הוא יוצר בעצמו או לא, אלא אם הוא אוהב לקבל "קישוטים", או משהו קנוי שהוא יכול להחליף. אם זה אדם קרוב, אז אני אישית הכי אהבתי את המתנה שקיבלתי ליומולדת האחרון. כולם יודעים שאני אוהבת מוסיקה ולקנות ידסקים, אז הם אספו לי כסף ו"חייבו" אותי לקנות בזה דיסקים. כל בן אדם יודע הכי טוב מה הוא אוהב, אז לדעתי זו המתנה הכי יפה שאפשר לקבל.
 
מסכימה עם ליאת

כלומר, אני חושבת שזה תלוי במידת אהבת קישוטים. ושאלת מה נעדיף - אז אני אישית לא מתחברת לכל הקופסאות והעבודות המקושטות. אמנם כשאני רואה תמונות של דברים שבנות מהפורום עושות זה מאוד יפה בעיני, אבל כאדם של פרקטיות, אני לא יודעת מה לעשות עם זה בבית שלי... זה כמו בדוכנים של נחלת בינימין או בקניונים - אני יכולה להסתכל על הדברים האלה ולחשוב שהם מאוד יפים, אבל אני אף פעם לא קונה. וגם אם מדובר ביצירה שאמורה להיות פרקטית ומתאימה לארוע (חמסה לבית חדש, תמונה לחדר של ילד...) אני אעדיף לקבל משהו מחנות.
 

מספרית

New member
זה נורא תלוי במה המתנה... ../images/Emo13.gif

הכוונה היא שאם מדובר על יצירת אומנות שמוצאת חן בעיני, אז זה לא משנה אם מדובר במתנה שאני אוהבת או ביצירה הזו שאני אוהבת. אם מדובר על יצירת אומנות שהיא לא לטעמי, אז ברור שאני אעדיף מתנה עם פתק החלפה (או מתנה אחרת שאני אוהבת)....כי אם מקבלים יצירת אומנות אז, והנותן מבקר לפעמים בביתי, אז אני ארגיש מחוייבת לשים את המתנה במקום של כבוד, ואם אני לא אוהבת את היצירה, אז זה די מבאס. אם את שואלת באופן כללי, על האם אני אשמח לקבל יצירת אומנות, מעשה ידי הנותן, אז התשובה היא כן.
 

shelycat

New member
בכנות

זה תלוי בארוע ונסיבות הנתינה כמו גם טעמו של המקבל, אני יכולה לספר רק על עצמי: אני אעריך מתנה שהוכנה למעני בעיקר בשל ההשקעה אבל רוב הסיכויים שהיא לא תקלע לטעמי שהוא לא ממש צפוי ולא תוצג לראווה לאורך זמן אלא אם האדם שנתן אותה חשוב לי באופן מיוחד ואז אשמח לתזכורת מול עיני כמו גם ארצה להשוויץ בהשקעתו אליי. אז לטעמי האישי:... לעולם לא אשמח לקבל חמסה (משום סוג ולא משנה אם קנויה או מושקעת עבודת יד) או דברים שכל תחליתם ראווה נטו ושצריך לתלות על קירות אבל במסגרת הדברים שאפשר לקבל שהוכנו למעני דווקא ישמחו אותי יותר כלים פרקטיים יפים כמו צלחת הגשה יפה, מגש, צלחת קרמיקה (שהוכנה למעני ע"י חברה) קופסת תכשיטים/תבלינים. בגדול גם אציין שנורא קשה לקנות לי מתנות גם בלי זה ובאמת חשוב לי כמקבלת המחשבה וההשקעה ולא בהכרח הממון שהושקע אבל יעליב אותי במידה מסויימת אם במסגרת מתנה שהוכנה וניתנה לי יהיה ברור שלא היה ניסיון להתאימה למגבלות הטעם השלי או לחילופין משהו שיכול להיות רב תכליתי ולא דורש הצגה שלו על הקיר/מדפי תצוגה כך שאי אפשר להתחמק מ"שימוש" בו בלי להעליב את הנותן שעבודתו אינה מוצגת לראווה בבית (לא לטעמנו או סתם לא מתאימה לצבעים/סגנון של הבית).
 

Scarlett

New member
תלוי...

אם זה משהו שמתאים לטעם שלי, אשמח לקבל עבודת יד יפה - למשל קישוט לבית. בדיוק קיבלתי לא מזמן חמסה יפה שעשתה קרובת משפחה, ובהחלט שמחתי. הבעיה היחידה היא שכאן צריך לקלוע לטעמו של המקבל - כי אין אפשרות להחליף. מצד שני, יש כאן השקעה מצד נותן המתנה, ואני כמקבלת המתנה מעריכה את זה. אני אישית לא נותנת עדיין דברים שיצרתי כי אני לא מרגישה שהגעתי לדרגה מקצועית מספיק... נתתי חמסה אחת לסבא וסבתא, אבל הרגשתי קצת כמו ילדה שמביאה משהו שהיא עשתה בגן
אבל כשאגיע לדרגה טובה מספיק - אני מאמינה שכן אתן מתנות כאלה לפעמים.
 

רחלילי

New member
אז ככה

שני חלקים: קודם האינטלקטואלי: אני חושבת שגם אתכאילו מודעת לזה שהקושי שלך עם מתנות מסוג כזה קשור במקום רגשי כלומר במה שהרגשת כשהיית מקבלת מתנות כאלה בעוד אמא שלך היתה קונה לדודים ולילדיהם. אז יש כאן מרכיב רגשי שלך (מי כמוני יכולה להזדהות). ועכשיו מה ההעדפה שלי? אני חושבת שזה מאד תלוי: אם זה משהו שאני יודעת איך להכין אותו ויודעת להכין כמוהו ואפילו יותר יפה ממנו אני כן אעריך שהשקיעו בשבילי אבל פחות אשמח על הדבר עצמו לעומת אם זה משהו שגם אם אני כן יודעת להכינו - אני לא יודעת להכינו כ"כ יפה. זה כמו עם ההדבקת מפיות שהמון בנות עושות עבודות משגעות שהייתי שמחה לקבל. שורה תחתונה לי הכי כייף לקבל משהו שלא הייתי יכולה להכין לבדי לעצמי. רצוי מחומרים שאין לי ומכלים שאין לי. ושזה יהיה גם משהו שאשתמש בו (גם חמסה עונה על זה וגם שרשרת או כל דבר אחר). מהבחינה הזו זה משמח כמו כל דבר קנוי ולפעמים אף יותר.
 
תלוי בגיל

וכמו שנאמר זה לא הגיל זה התרגיל... מה הקשר ??? לא יודעת...
. ועכשיו ברצינות. אוכל לומר לך בכנות שבתור ילדה הייתי מעדיפה משהו "מהחנות"... כמו שיש לכולם, כמו שכולם מקבלים... היום ללא ספק הייתי מעדיפה יצירה אישית, כי היום אני מעריכה יותר עבודת יד והשקעה שהיא לא בהכרח כספית...אבל השקעה שדורשת זמן,מחשבה,כישרון כי (לא לכולם יש את זה...)....
 

מיoי

New member
../images/Emo9.gif

קודם כל זה בהחלט ענין של טעם! יש עבודות שהן מאוד יפות ויש שהן פשוט לא לטעמי. וזה מאוד קשה לקלוע לטעם של אנשים אחרים. עכשיו זה תלוי גם למה. אני למשל משתמשת בקופסאות שאני מכינה לקופסא למתנה עצמה.. למשל בחתונות אני לפעמים מכינה קופסא
- אני אצרף תמונה של אחת שלא הראתי עדיין
בתוכה אני שמה שוקולדים עם כרטיס חיש גד - ואו כסף בצ'ק למטה כמו חפש את המטמון
או מטבעות של כף קטן - עם ברכה שמתאימה..
לבנות דודות שלי - נתתי כסף ליום הולדת וזה היה גם בקופסא יפה שהכנתי עם ברכה בפנים. למסיבת רווקות קניתי תחתונים יפים ובתוך קופשא שהכנתי. מתנה לחברה שנכנסה לבית חדש - קניתי להם 4 מגבות והוספתי חמסה שהכנתי- והיא אפילו תלתה אותה
לפסח כשלא רציתית להוציא הרבה (לפני שנה) כנתי לאמא שלי תמונה - שידעתי שהיא תאהב - מכירה את הטעם שלה) ולאמא של רז ודודה שלו תחתית לסירים - יותר בשביל היחס מאשר המתנה
ולסבתות חמסה. אני חושבת שהבנת את העיקרון.. ועוד דוגמא זה כמו הדלי שפאב הכינה - שזה גם שילוב - שהיה מקסים בעיני
אם נותנים מתנה שמכינים לבד צריך לשם לב שהיא תהיה עשויה כמו שצריך
בכל אופן - אני בדרך כלל מעדיפה מתנות שאם אנשים ירצו הם יוכלו להוסיף - ואם בא לי אני מצ'פרת במשהו אישי
- אני גם אוהבת להכין ברכות חמודות אבל זה כבר ענין של מוזה
ואני מניחה שזה מה שאני נוהגת לעשות לאנשים והיית שמחה שזה יהיה דו כיווני
(ודרך אגב אם אני אקבל קופסא אני כבר לא אדע מה לעשות איתה - כבר לא יכולה לראות קופסאות
)
 

מיoי

New member
נכון../images/Emo9.gif מאז שעשיתי את הקופסא הזאת

התלהבתי והכנתי עוד כמה בסיגנון
גם לשקשוקה עשיתי קופסא דומה
(בעצם זהו
אלו 3 הקופסאות בסיגנון הזה) אני אוהבת את העלים האלו
 

מיoי

New member
הוכחה שחסר../images/Emo3.gif:

זה שולחן שהיה ליד שולחן הסדר - עליו יש עוד נר שאני
ופרחים ו - מעין סידור בקלקר שאני הכנתי - הוא היה אמור להיות מרכז השולחן - אבל יצא מכוער!!! אז הזזתי אותו הצידה
אחר כך הצטערתי שלא עשיתי הכל מזהב וכחול כהה - בשורות זה היה יכול להיות יותר יפה..
 

shelycat

New member
דווקא

זה לא יצא מכוער, זה פשוט קטן לשולחן כל כך ארוך עם היית מכינה עוד צמד סידורים שכאלה (או יותר) היית יכולה לפזר אותם על השלחן ואז היתה לזה הנוכחות הנכונה שלה בטח כיוונת.
 

מיoי

New member
יש בזה משהו זה באמת יצא קטן

הצטערתי שלא היו לי כדורים יותר דולים - ואז היה משחק יותר יפה של גודל.. אבל גם הייתי צריכה בסיס יותר גדול.. אבל בכל אופן אהבתי יותר את השילוב של הבסיס עם הכדורים התחתונים. ונראה לי שהייתי אוהבת יותר אם הכל היה ככה
(אני אזכור לפעם הבאה את ההערה על הגודל
)
 

יוני 04

New member
את אולי לא מכירה אותי טוב

אבל.... אני מתחתנת עוד חודש אני לא אתנגד למתנה כזאת איזה כישרון
 

מיoי

New member
דווקא מכירה../images/Emo3.gif

אני לא יושדת אם את מזהה - אבל היית עם שם אחר
הייתי בטוחה שקל לזהות אבל בזמן האחרון אני שמה לב שלא כולן הבינו
 
למעלה