יש לי שאלה (קצת תמוהה)

זואיzoe

New member
למיטב ידיעתי זה נכון

ולא חוקי לעשות דבר כזה בארץ. כמו שאם לא יכולה להיות בארץ פונדקאית לבתה (או אחות לאחותה), כי אסורה קרבה משפחתית בין פונדקאית לאם לעתיד.
 
דווקא לא חשבתי על זה בקטע

של להשיג זכויות לאם שיולדת.. לא התכוונתי שנוכל להשיג בכך נפקויות נוספות. לפי קונסטרוקציה זו,גם ככה, האם היולדת תהיה נטולת זכויות כפי שאם פונדקאית נטולת זכויות לגבי הילוד כאשר הוא מביצית וזרע של הזוג האחר ולא מביציתה. ודרך אגב- מדוע את חושבת שהאם השנייה נטולת זכויות?
הרי אפשר לעשות חוזה עם בת הזוג מה קורה עם הילד לאחר היפרדות(חו"ח) ולהסדיר ביקורים ומזונות ושאר הווגע-ראס... אפשר להבטיח את הישארותו איתה (אם חו"ח קורה משהו לאם הביולוגית) ע"י מינוי האם השנייה לאפוטרופוס. בכל מקרה, בהצלחה לך! אני מקווה שאת לא מצויה במה שאת מספרת..
 
אם כבר אקדמיה...

עושים חוזה עם כל הווגע-ראס
קופצים לבית המשפטה.. ומאשרים אותו!!!! מה יוצא??
תוקף של פסק דין. כך נראה לי, אני רק בשנה א'...
 
מה לא?? תסבירי...

דיני משפחה לא רחוק... שנה הבאה... אבל מה הקשר?? אני יודעת שאפשר לאשר חוזה בין לסביות בבית משפט וזה מקבל תוקף של פס"ד. אם אין הכרות בחיבור של זוג לסבי בדיני משפחה למה שיהיה קשר לפירוד?? חוץ מזה.. שיש אהבה..
ומן הסתם אני לא אסתפק בידע האקדמי
אני מן הסתם גם מתכוונת לעבוד בזה בעתיד הלא-רחוק...
 
../images/Emo10.gif אבל..

זה חוסר שוויון, והתכלית של האיסור הוא "לרעת הילד" ולא לטובתו. מה איכפת לביהמ"ש לאשר ולהכיר בזכויות וחובות כלפי ילד מצד אימהותיו? מדוע בדין היהודי יש חובות כאלו לאב? זהו גם סוג של הסכם בין מבוגרים כלפיי הילד. מדוע לא להכיר בכך? הרי שתיהן גידלו ואהבו, לימדו וחינכו, השקיעו מזמנם וכספן כדי להעניק לו בית וחינוך. מה יהיה איכפת לביהמ"ש אם יהיו זכויות לאם השנייה, שבין היתר מיטיבות עם הילד כמו מזונות??
חוסר הגיון! אני לומדת במכללה למינהל.
 
את צודקת. אימוץ, אינו מהווה

פתרון שלם, ו/או מושלם. גם לא שינוי הגדרת ההורות המשפטית. וכפי שכתבת - זה מעורר ים של בעיות. תמיד יהיו מקרים ש"יפלו" מבעד לרשת כזאת. לא משנה עד כמה צפופה היא תהיה. יכול להיות שצריך להעז ללכת "הרבה יותר רחוק" (לדעתי זה לא רחוק, אבל זה כנראה יהיה רחוק מידי לרוב) לאפשר לכל מי שרוצה (בהסכמת ההורה הביולוגי/ת) להגדיר עצמו/ה כהורה חוקי/ת בפני החוק, לכל דבר ועניין. הרי גבר ואשה שעושים ילד (תוך כמה שניות), אינם צריכים לעמוד בשום קריטריון. כלומר, גם הם מחליטים לבד (מבלי להבדק, מבלי לתת דין וחשבון) שהם יהיו ההורים החוקיים של הילד/ה. אם כך, מה ההבדל? זוהי דעתי, זוהי הצעתי. המממ... ויפה שעה אחת קודם. בנוסף, את צודקת לחלוטין ביחס למחיר. את המחיר הגבוה ביותר, משלמים הילדים. זאת, מנסיון אישי, על בשרי. כלומר על בשר ילדי...
 
הכוונה לזכויות וחובות -חובות כמו

מזונות וכו'.. זכויות כמו זכויות ביקור וכו'.. דרך אגב, הנושא בתחום הזה ממש מרתק, לא דיני משפחה כמו סוגיות של לסביות והומואים, יש הרבה מה לקדם ומה לעשות.. את מכירה את הסמינריון של מגדר ומשפט??? או קורס במגדר ומשפט? ממליצה??
 
בוקר טוב אליהו... ../images/Emo4.gif

נכתב בציניות/עצב כמובן. ה "משהי שמבינה קצת" מבינה היטב. מנסיון אישי (וגם של אחרות בקהילה) - אין כל תוקף להסכמים/חוזים שנערכים ביחס לילדים. את יכולה לערוך הסכמים וחוזים מכאן ועד טימבקטו. להחתים עשרות עדים, להדביק בולים וכו' וכו'. במקרה הטוב, זה יחשב ל"הצהרת כוונות" בלבד. ברור שזה נורא, ברור שחייבים לשנות את החוקים האומללים הללו. בדיוק בשל בעיה זו (ודומות סביב אותו נושא) מתנהל כל עניין שינוי חוקי האימוץ. רק זה יפתור את הבעיה במלואה. ויעניק לאם/אב הלא ביולוגים, את אותם זכויות (וגם חובות כמובן) של זוגות סטרייטים במקרה של גרושין, או מוות חו"ח. עצוב וכואב. מאוד!
 
אבל סליחה!!

בשום מקום לא נקבע שהגדרת משפחה זה גבר ואשה!! הרי על כך מתבססת ההצעה של ארגון משפחה חדשה לחוק יסוד:המשפחה!! שהרי יש איזו פירצה כזו, מבחינה נורמטיבית משום מה מוטמע בעם שמשפחה זה גבר ואשה, כנראה הודות לדין הדתי. אבל חוקית זה לא רשום בשום חוק!! (חוץ מאיזו ברית שראיתי לאחרונה.. אבל לא התעמקתי בקנקנה...)
 
יש לי שאלה (קצת תמוהה) ../images/Emo12.gif

האם יש אפשרות להביא עולל עם הזוגה, כאשר הביצית נשאבת ממני מופרית בזרע בתוך מבחנה, ונשתלת אצל הזוגה?? ולמה? לא יודעת. נראה לי שזה משהו שיחזק את הקשר בין הזוגה הלא הריונית לעולל. (ובבקשה אל תצעקו עליי, שאין צורך בזה, כי האהבה היא זו שמקשרת ועצם העובדה שכל ה"תהליך" (בעקבות נמיקו...) נעשה במשותף מתוך רצון ואהבה. על אף שהזוגה יודעת שכאשר נביא ילד (
-שום-בצל) הוא יהיה של שתינו. בכל זאת יש צורך, נראה לי, להרגיש את הקשר. החיבור. בצורה כזו, גנטית הוא לכאורה יבוא מאחת ויגדל ויתפתח אצל השניה. לא יודעת, נשמע לי מקסים, וטוטלי שלנו. מה דעתכם?? האם יש אפשרות כזאת?? מבחינה מסוימת זה כמו פונדקאות, אז כנראה שלא, נכון?
 
ועוד פרט -

שאולי טוב לילדים, אבל ללא ספק - לא צודק כלפי ההורותים: נניח שאם ביולוגית ואם לא ביולוגית, חותמות (אפילו בלי עו"S או בית משפט...) הסכם בין שני סעיפים: א. הביולוגית מתחייבת לזכויות ראייה של הלא-ביולוגית. ב. הלא-ביולוגית מתחייבת בתשלומי מזונות לילד/ה. ביום פקודה, לסעיף א' אין שום תוקף משפטי, בעוד שסעיף ב' שריר וקיים!
 

yols

New member
מבחינה ביולוגית אין מניעה

הסיכויים לקליטת העובר ברחם בזוגה קטנים יותר (בגלל השונות הגנטית) אבל בדיקות של הפריה חוץ גופית יוכלו להעריך את הסיכויים. נשמע רעיון מקסים, אבל מסורבל ומקשה את התהליך, שנשמע קשה גם ככה. בהצלחה.
 

d a n i r

New member
בתאוריה, הרעיון יפה

על פי החוק היבש, ענית לבד על השאלה........
 
תודה על ההפנייה לאתרים-אבל!

א-ב-ל... לפי מה שראיתי בפורום יש איסור על אם פונדקאית לזוג לסביות... אבל לא נאמר שיש איסור שבת זוג תהיה "כביכול הפונדקאית" של השנייה. הרי אין מעורבות של הועדה בנושא כי אין אישה שהיא גורם חיצוני (צלע שלישית)... אני אצא רצה אל הפורום לשאול...
 

אברקסס

New member
רעיון רומנטי אבל

קמת מתעלם מהעובדה שטיפולי הפריה חוץ גופית הם יקרים לא רק מבחינה כלכלית אלא גם מבחינה בריאותית, במקרה הזה לשתי המטופלות - גם זו שעוברת שאיבת ביציות וגם זו שהביציות המופרות מושתלות ברחמה. זה אומר הרבה טיפולים ומעקבים רפואיים הורמונים שהשפעתם אינה טובה הריון "יקר" מבחינת מערכת הבריאות ולכן עוד יותר שליטה של רופאים עליכן. בישראל יש אמנם התייחסות מקלת ראש לכל טיפולי ההפריה, אבל אחוזי ההצלחה מאוד נמוכים והמחיר האישי מאוד גבוה. אז בעיני - עדיף למצוא את הרומנטיקה במקומות אחרים, ולעבוד לביסוס הקשר המשפחתי לא באמצעות המדע... וזה דוקא למרות שאני כן מתחברת לפנטזיה הזו, ובניגוד ל"פוליטקלי קורקט" מתחברת לאובדן שבאי יצירה משותפת של הילד/ה/ות/ים.
 
אכן רומנטי...

ונדמה לי שכמעט כולנו השתעשענו בפנטזיה הזו באיזשהו שלב. יש אפילו זוג אחד שאני מכירה, ששתיהן נזקקו ל-IVF כדי להרות, ואני נשבעת לך שהן החליפו עוברים... (למרות שהן נשבעות ש-לא.) מה שכן, יש כאן בפורום יותר מזוג אחד, שבת זוג אחת ילדה ילד/ה דומה באופן מדהים - לבת הזוג השניה... (ע"ע אמא של פינוקי, ציבונה, פרח, טוסבר... ועוד !) בכל מקרה, לסכן את הבריאות רק כדי להגשים פנטזיה- נראה לי טוב בתור שעשוע רעיוני, אבל ממש לא מומלץ במציאות.
 
../images/Emo7.gif חבל שאי אפשר

מילא אם הבעיה הייתה רק העלות, אבל אם זה ממעט את סיכויי ההריון ומסכן את הבריאות - כנראה שנצטרך לוותר
זה אכן רומנטי..
. אבל- מה הסיכונים הבריאותיים??
עדיין לא הבנתי.. חוץ מסיכויים נמוכים של היקלטות? בזה מדובר?? האם אפשר לקוות שעד שנגיע ליום המיוחל-
תהיה התפתחות שתאפשר זאת בהצלחה רבה יותר?? מצטערת על כמות השאלות...
 

אברקסס

New member
סיכונים בריאותיים

הם בטיפול ההרומונלי האינטנסיבי המקדים את שאיבת הביציות והמלווה את החזרת הביצית המופרית. תהליך שאיבת הביציות הוא תהליך כירורגי כואב, בהרדמה מקומית. אני לא מומחית גדולה, ולשמחתי לא מדברת מניסיון, אלא מקריאה, ויש הרבה מקורות, גם באינטרנט, לקרוא על התהליכים האלה בעין יותר בקורתית (הרפואה והמדע לא רק משרתים את הנשים, אלא גם מנצלים את הנשים... והמקרה של "גניבת הביציות" ע"י שאירעה לפני שנים ספורות בארץ היא דוגמה קיצונית לזה).
 
למעלה