יש לי שאלה לכל לומדי הפסיכולוגיה למיניהם.

יש לי שאלה לכל לומדי הפסיכולוגיה למיניהם.

והשאלה היא: למה אנשים מתנהגים בצורה צבועה ולא אמיתית? דוגמה טובה לזה: החיבוק שאמיר פיי גוטמן (באח הגדול VIP) נתן למנחם בן ברגע שבו מנחם יצא מהבית. הרי בתוך תוכו אני בטוח שאמיר היה יותר משמח לראות את מנחם גוסס ולא להושיט לו יד. (טוב, אולי טיפה הגזמתי, אבל הבנתם את הכוונה) השאלה היא למה אנשים צבועים במצבים מסוימים? וכמו כן, איזה מצבים חברתיים לדעתכם גורמים לאנשים להתנהג בצורה צבועה?
 

c0g

New member
כי הם חיים בחברה

טאקט, או התנהגות הולמת למצב שאינה הולמת לתחושות, או צביעות הן חלק מהקיום בחברה, ובלעדיו אי אפשר היה להסתדר ביחד. התנהגות "לא אמיתית" מאפשרת לאנשים שלא מסתדרים לפעול ביחד ביעילות. הבעיה מתחילה כאשר צביעות מתחברת למניפולטיביות יתירה, או כאשר נוצרים קשרים רגשיים חד-צדדיים בגללה. בכל מקרה, ההבנה שאחרים לא מבינים את המצב כמוני, ולא מרגישים אותו הדבר היא התפתחות חשובה מאוד של בני-אדם, והלמידה של קודי התנהגות שאינם תואמים את הרצונות שלי הם המפתח להתנהגות חברתית. סיבה טובה מספיק? אגב, אני לא חושב שאמיר היה מתעלם מבן הגוסס, כי זה גם כן קוד התנהגות חברתי, שסביר להניח שהיה מייסר את אמיר (כמו את רוב האוכלוסיה האנושית), גם אם הם אינם חברים.
 
תשובה יפה מאוד....

המשפט שעניין אותי בתשובה שלך הוא: "הבעיה מתחילה כאשר צביעות מתחברת למניפולטיביות יתירה, או כאשר נוצרים קשרים רגשיים חד-צדדיים בגללה." השאלה באמת אם נוצרים קשרים רגשיים חד-צדדיים בגללה אז האם זה בעצם אומר שהקשרים האלה לא אמיתיים? (כי הצד שפיתח את הקשר הרגשי עשה את זה מתוך שהוא לא מודע לכוונות האמיתיות של הצד השני)
 
ובנוגע לאמיר ומנחם,

אז אומנם אמיר לא היה מתעלם ממנחם הגוסס. אבל אם נניח היה למנחם ריב בתוך הבית עם דייר אחר אז אני בטוח שאמיר לא היה נחלץ לעזרת מנחם וגם אם מנחם היה אפילו צודק. (וזה סוג של "דריכה על הדם")
 

c0g

New member
מצופה מהם להניח את הריב בצד מהרגע שהם נפרדים

ולכן זה לא סותר. אם חיבוק הוא דרך להיפרד, אז למה שתהיה בעיה לאמיר להיפרד לנצח ממישהו שהוא לא אוהב? הוא לא יגן עליו מפני עלבון, כי הוא לא רואה עצמו צד בענין, והוא לא נפגע מהפגיעה במנחם. הוא עדיין יפרד מצורה מכובדת, כדי לא להגדיל את האיבה שכבר יש. זאת לא צביעות ממש, כי היא ברורה לחלוטין לשני הצדדים. "דריכה על הדם" היא משהו יותר קיצוני מזה, לדעתי. היא השתתפות ממשית בהשפלה.
 
למעלה