יש לי שאלה לגבי נחמן מאומן

anonimitusa

New member
יש לי שאלה לגבי נחמן מאומן

אחותי הינה חוזרת בתשובה והיא מחסידיו של הרב נחמן מאומן. יש לי שאלה לגבי משהו שהיא כתבה לי לגבי נחמן ורציתי לדעת האם ביהדות נכון הוא הדבר. זהו ציטוט ממכתבה של אחותי לגבי הרב נחמן מברסלב: "רבי הנחמן הקודש הוא היחידי בעולם שהגיע למקום הכי גבוה שיכל צדיק להגיע והוא ידע סודות הכי גדולים של רחמנות הבורא יתברך והוא היחידי שיכול להכנס ל24 בתי דין של מעלה ולהגיד לדיינים בעולם האמת שהוא לא מסכים לדין שם ושישפטו את האדם בבית דין אחר האם ביהדות מאמינים כי הוא אכן הקדוש היחיד בעולם שהגיע למקום הכי גבוה שיכל צדיק להגיע? ציטוט נוסף לגבי מותו של האיש: "הקברן שקבר אותו לפני 200 שני סיפר לבונ ובנו לבנו שלא הוא קבר את רבני נחמן אלא בורא עולם ברגע הקבורה היה אור עצום והוא נשבע שלא הוא קבר אותו ובורא עולם קבר אותו הוא זכה להקבר כמו משה ואהרון עליהם השלום." מה דעתכם על דברים אלה שמלמדים את חסידי ברסלב? כל טוב ותודה על התגובות
 

masorti

New member
בלי להכיר את הנושא.. ברור שלא.

משה רבנו הגיע למעלה הגדולה ביותר האפשרית. לא נראה לי שזרם כלשהו ביהדות יטען שיש יהודי שהגיע למעלה זהה למשה רבנו או גבוהה ממנו.
 

בסג

New member
../images/Emo45.gif אמת ויציב

אם יש מישהו שמחנך לכך, חבל, זהו פולחן אישיות שגוי, מעוות ומיותר.
 
חבל חבל

לומר דברים לפני שמכירים אותם מקרוב...בלי משה רבנו עם ישראל לא היה נגאל...."ויאמינו בהשם ובמשה עבדו"...בלי הצדיק אי אפשר להתקרב לה' יתברך בעצמו..אנחנו מתעסקים פה עם אדם שכל החיים שלא הוא היה עובד השם וזכה למדרגות גבוהות שאי אפשר להבין בשכל...אין לי רצון להתווכח פה אני רק אומרת שחבל להגיד דברים לפני שבאמת מכירים ... צדיק יסוד עולם הוא יורד בכל כמה שנים כמו הרשב"י...בעל שם טוב...רק לראות כמה אנשים חוזרים בתשובה בזכות רבנו...זה פלא..!!! רק לראות מהפתק כמה מפיצים יש...."מלא וגדיש מקו לקו" כמו שכתוב בפתק.... "כל המזכה את הרבים אין חטא בא על ידו..." "כל המזכה את הרבים זכות הרבים תלויה בו.." איך אפשר לישון בשקט בצרות שיש לעם ישראל שאין צרה יותר גדולה כמו הייסורים"אין ייסורים בלא עוון" היינו שייסורין שאין בהם עוון אינם ייסורים כלל כי ההייסורין הכי גדולים הם צרות הנפש..שעתידה ליתן דין לפני אביה שבשמיים.. בקיצור...צריך להכיר דברים מקרוב..רק לראות את הכתבים של רבנו רואים שזה דברי השם בעצמו והקב"ה שולח לצדיק דיבורים...!!! אשרינו ישראל
 
זה שטויות וגם כפירה !

ביהדות לא קיים מושג כזה רק אצל משה רבינו, ולומר דבר כזה על בן אדם שחי מלפני 200 שנה שהוא גדול מכל הנביאים והזקנים והתנאים והאמוראים והגאונים והראשונים והאחרונים וכו` זה כפירה גמורה ביסודי היהדות ומסריח מאפיקורסות (חוץ מזה שכמעט כל גדולי ישראל בזמנו התנגדו לרבי נחמן ז"ל ולשיטת ברסלב בכלל)
 
זה שטויות וגם כפירה !

ביהדות לא קיים מושג כזה רק אצל משה רבינו, ולומר דבר כזה על בן אדם שחי מלפני 200 שנה שהוא גדול מכל הנביאים והזקנים והתנאים והאמוראים והגאונים והראשונים והאחרונים וכו` זה כפירה גמורה ביסודי היהדות ומסריח מאפיקורסות (חוץ מזה שכמעט כל גדולי ישראל בזמנו התנגדו לרבי נחמן ז"ל ולשיטת ברסלב בכלל)
 
כולם יודעים שכמו שיש את ה' יתברך

יש את צדיקי הדור...בכל דור ודור נשמת משה רבנו יורדת לעולם על מנת לתקן.. היה משה רבנו היה רשב"יזצ"ל היה הארי זצ"ל היה הבעל שם טוב זצ"ל ועכשיו יש לנו את רבנו
נחמן בן שימחה בן פייגא זצ"ל! נשמת משה רבנו...רק לראות את התורה שלו מתבטלים..פלא כזה רחמים פשוטים..
 
לידיעתך

שכל תלמידי הבעש"ט הק` והמגיד הק` זי"ע מאוד התנגדו לר` נחמן ושיטתו שהוא רחוק מאוד מדרך החסידות
 

תומר7117

New member
?

לא יודע עד כמה הדברים שכתבת נכונים. ידוע שמשה רבינו ידע בעצמו מה היה בגלגוליו הקודמים, בעזרת רוח הקודש (הוא ידע שהוא היה גלגול של הבל), וידוע שגם עוד לפני שנשלח לגאול את ישראל ממצרים - עשה כל תיקון אפשרי, כדי לא לחזור בעוד גלגול לעולם הזה. בכלל הרמב"ם כתב עוד מזמן, שהוא מתנגד, לעלות לקברי צדיקים - כי יצא מזה שאדם מתפלל לצדיק, ולא לקב"ה. ובכלל יש אנשים שלא שמים גבול בין אמונה פסולה ברבנים שהם בשר ודם, לבין אמונת אמת בקב"ה. עולים לקברו של צדיק, מתוך סגולה - שעל הרוחניות הגבוהה ששוררת שם, אז אדם ביתר קלות תתקבל תפילתו אצל הקב"ה. אבל הדבר קורה משגיאה, ולא מזדון. בכלל אני אף פעם לא מבין איך לא קמו עוד רבנים כמו הרב קוק זצ"ל, שפשוט הסתכלו הכי נכון שאפשר על הכל - אלו ואלו דברי אלוקים חיים. לכן הם חיברו את הכל ביחד. רמב"ם, האר"י, חסידות, הגר"א, רמח"ל, הראשונים, הגאונים - פשוט הכל. (ואני לא משתייך לזרם של הציונות הדתית.)
 
לא ולא

אני לא רוצה לבטל את גדלות של ר' נחמן מברסלב. משה נקבר ע"י הקב"ה אהרון לא נקבר ע"י הקב"ה אלא ע"י משה. אין לי מושג מה קורא שם למעלה. אבל פה למטה היו כמה וכמה זהיו גדולים ממנו. זכותו של כל אדם לאמין במה שרוצה גם אם זה שטות גמורה, ואני חושב שזה כך במקרה זה. דרך אגב מצוות קבורה זה מצווה מהתורה ולא ייתכן שהקב"ה יעשה זאת במקום בן אדם ואם תשאל אז למה את משה הוא קבר התשובה שמקום קבורתו של משה לא יהיה ידוע לאדם כדי שלא יהפוך למקום פולחן [דברי חז"ל] וזה בדיוק ההיפך ממקום קברותו של רבי נחמן שזה נהפך למקום פולחן מוחלט.
 
תגובה:

הגברת הנכבדה ששאלה על ר' נחמן. גם אנחנו בבית מאמינים מאוד על סגולותיו וניסיו של ר' נחמן ומשתדלים מאוד ללכת עפ"י תורתו וספריו. בנוגע האם זה נכון או לא נכון-זה כמו שתלכי לחסידות של חב"ד ותשאלי אותם האם הרבי שלהם עדיין חיי וקיים, כמובן ואין ספק בכלל שהם יענו לך "כן" כי זאת האמונה שהוא החדיר בהם וזאת האמונה שמוכנסת בתוכם-והם מאמינים בו. שוב, בנוגע לר' נחמן-אני מאמינה שמה שאחותך אמרה לך דרוש בירור וידע מספק, אבל כמו שבכל דבר יש את הפנאטים מסתבר שגם פה יש.. כשרוצים להאמין במשהו א במישהו מאמינים בו עד הסוף וגם מפתחים כלפיו אמונות-יכול להיות כוזביות ויכול להיות שלא. בכל אופן-ר' נחמן הוא סגולה נפלאה ואדירה שרואים הרבה ישועות, הוא בעצמו מבטיח את עניין הישועות-ואלה לא דברים באוויר - הם כתובים ומובטחים, לאחר כמובן ניסיונות והתגשמויות. סגולה נפלאה להגיד: נ נח נחמ נחמן מאומן מקווה שעזרתי-יומטוב ומלא שמחה. -שבת שלום-
 

asaf2000

New member
מה פתאום מה פתאום

היהדות היא לא דת של אומנות כוזביות. המשוגעים שמאמינים שבן אדם שמת הוא בעצם חי בגשמיות הם לא יותר מאשר משוגעים שמקלקלים את השם הטוב של תנועת חב"ד לדורותיה, לא אני אומר זאת אלא רבני וחסידי חב"ד בעצמם. להאמין בשטויות ובאמונות כוזביות ולחשוב שזו יהדות, לחשוב שזה מה שנקרא להיות חסיד אז זה בדיוק מה שנקרא לסטות מדרך הישר ודברים כאלה גובלים באפיקורסות. אין צורך לפרסם את הגדולה של אדמורי חב"ד ושל הרבי נחמן מברסלב והדברים ידועים ומפורסמים אבל אמירות כאלה שמשוות אותם לגדולי כל הדורות כולם ולמשיח וח"ו שיש להם את הכוח של הקב"ה בעצמו הם אפיקורסות.
 
אסף:

לה"ו שבוע טוב, למה נראה לי שלא הבנת אותי נכון..? אם אני לא טועה אתה אפילו בגישה שלי-כל האמונות שלהם, שבמקרה נתתי דוגמא על חב"ד-שהם חושבים שהרבי שלהם עדין חי והוא לא נפטר מן העולם<פיזית> ושלא קברו אותו לעולם< מה גם, שזה לא מסתדר עם הדת אבל שיהיה..> כל אות אמונות, זה בדיוק על אותו עיקרון שהם יוצאים בלהלל את הרבי שלהם, זה בדיוק על אותו עיקרון רק בדעה שונה ואני לא אמרתי שהדת היא אמונה כוזבית, אלא שהם מתפתחים להם אמונות כוזביות משל עצמם. למה?-אין לי מושג, אולי כי זה מה שהחדירו וחינכו אותם<לא אולי אלא בטוח> שבוע טוב ומלא שמחה.
 
סגולה נפלאה

הנה גוגמה, את ידעת שבעבר יצאו כל רבני ברסלב נגד השימוש בנח נח נחמ מאומן והסבירו שזה נולד בדמיונו של אדם, וכיום רבים מחסידי ברסלב ומהשפויים שביניהם למשל את שתמשים באמירה מוזרה זו.
 

שיא זר

New member
לא כל דבר זה אמת

אני לא רוצה להיכנס להסבר המאמרים הללו. אולם ברמת העיקרון. הרבה דברים שמסתובבים ברסלב זה נגד רבני ברסלב עצמם כפי שכל רבני ברסלב מוחים נגד המושג נ נח נחמן וכו' יתכן שגם מושגים אלו לא מתורת רבי נחמן מברסלב עצמו אלא ממצאים בני זמננו. אל תתנפלי אלי שאני משמיץ את ברסלב. נכון שיבושים יש אצל כולם חסדים ליטאים אשכנזים ספרדים. רק את הבאת מתורתו של רבע נחמן ולזה התיחסתי
 
שיא זר-->>

לה"ו בתוך ברסלב עצמו ישנם זרמים שונים -ז"א-יש כאלה שהם בעד הפתק ויש כאלה שחושבים שזאת סתם המצאה -יש את אלה שהולכים אחרי ה"סבא"<ר' ישראל דב אודצסר> -ויש כאלה שהולכים אחרי תורת ר' נחמן אתה מבין? כמו בכל דת ישנם זרמים לדת עצמה, בגדול הם נקראים ברסלב. בקשר לסגולה נ נח נחמ נחמן מאומן-ר' נחמן עצמו מבקש להפיץ את תורתו ואת שמו בכל מקום <אם תעין קצת בתורתו תבין למה הכוונה אבל בעיקרון הכוונה ברמת השיכליות> וחלק מההפצה שלו בכל מקום זה הפתק והאימרה נ נח נחמ... גם בפתק יש ברסלבים שלא מאמינים-אני מאלה שכן. יומטוב=)
 

שיא זר

New member
זה לא הופך את זה לאמת

זזה שתאמין בפתק לא הופך את זה לאמיתי. גם בחב"ד יש מאמינים שהרבי חי לכן הוא חי?
 
אתה רוצה --

אתה רוצה להאמין-אתה מוזמן, בשמחה וברננה.. אתה לא רוצה להאמין אתה לא חייב..אבל זה לא אומר שזה ל אמיתי.. אתה רוצה להאמין שזה אמיתי--בבקשה=) יומטוב
 
למעלה