יש לי שאלה ב-קשר ל-רכבת ישראל ?????

מצב
הנושא נעול.
יש לי שאלה ב-קשר ל-רכבת ישראל ?????

יש לי שאלה ב-קשר ל-רכבת ישראל ?????
האם זה נכון שמישרדי רכבת ישראל נימצאים ב-תחנת רכבת מרכז ב- תל אביב ??????????????? אם הם שמה אז למה לא מעבירים אותם ל-חיפה איפה שנימצא מוזיאון הרכבת ? כנ"ל ל-גביי בית הספר ל-רכבות ב-תל אביב למה שלא יעבירו את בית הספר ל-רכבות ביחד עםם הנהלת הרכבת ל-חיפה איפה שנימצא מוזיאון הרכבת הריי זה יהיה נהדר אם זה ייקרה ו-זה גם יפתח את חיפה ויהפוך אותה למרכז הרכבות של ישראל תחשבו על זה !
 
משרדי הנהלת הרכבת והרכבת בחיפה

יש לי שאלה ב-קשר ל-רכבת ישראל ?????
האם זה נכון שמישרדי רכבת ישראל נימצאים ב-תחנת רכבת מרכז ב- תל אביב ??????????????? אם הם שמה אז למה לא מעבירים אותם ל-חיפה איפה שנימצא מוזיאון הרכבת ? כנ"ל ל-גביי בית הספר ל-רכבות ב-תל אביב למה שלא יעבירו את בית הספר ל-רכבות ביחד עםם הנהלת הרכבת ל-חיפה איפה שנימצא מוזיאון הרכבת הריי זה יהיה נהדר אם זה ייקרה ו-זה גם יפתח את חיפה ויהפוך אותה למרכז הרכבות של ישראל תחשבו על זה !
משרדי הנהלת הרכבת והרכבת בחיפה
אכן, משרדי הנהלת רכבת ישראל נמצאים היום בתחנת תל-אביב מרכז. עם זאת, יודגש כי גם בחיפה ישנם משרדים רבים, כגון אגף התנועה החשוב, חטיבת הנוסעים וכן אגף המחשוב. יוזכר גם כי הנהלת רשות הנמלים והרכבות נמצאת אף היא בתל-אביב, ואני לא זוכר מתי פעם אחרונה עגנה אנייה של חברת ´צים´ בנמל תל-אביב... הנהלת הרכבת היתה בתחילת המנדט בתחנת חיפה מזרח (בבניין הסמוך לכביש שגגו מכוסה רעפים אדומות), שריד לתקופה בו לרכבת החג´אזית היו משרדים חשובים בחיפה. בהמשך עברה ההנהלה לתחנת חיפה מרכז (שנפתחה לקהל ב-1937). אני לא יודע מתי בדיוק בוצע המעבר לתל-אביב. גם בלי הנהלת הרכבת, חיפה מהווה מרכז רכבתי חשוב - ליד תחנת חיפה מזרח מצוי מוסך חשוב מאוד של הרכבת, בו מטופלים מרבית מנועי הקטרים וכן נעשים בו מרבית הטיפולים בקטרים של מרחב צפון של הרכבת ובמערכי הקרונועים מדגם IC3. אמנם אני חושב שמתקן התחזוקה בלוד יותר גדול מזה של חיפה (לוד הפכה למרכז האמיתי של הרכבת בארץ כבר במלחמת העולם הראשונה), אבל בתחום המוניציפלי של חיפה מצויות גם הסדנאות המרכזיות של רכבת ישראל, סדנאות אפריים בקישון, מזכרת ענקית שנותרה אף היוא מתקופת המנדט. בתור חיפאי גאה, אני כמובן בעד הגברת חשיבות חיפה במערך הכולל של רכבת ישראל, ומאוד שמחתי לשמוע שתוכניות רכבת ישראל כוללות הקמת את מרכז השליטה הארצי שלה כאן, בתחנת חוף הכרמל. ממרכז זה תבוצע השליטה בכל המסילות בארץ, באמצעות מערכות מחשוב ותקשורת מתקדמות למדי, זאת כמובן כשבניית המרכז תאושר תקציבית. עם זאת, אני מאלה שמתנגדים לריכוז יתר של סמכויות, יכולות ומשאבים, ומקבלים את ההנחה שלמרות חוסר היעילות המסוים שבביזור, התועלת שהדבר מביא מבחינת שרידות ונוכחות בשטח שווה את זה. אני לא מדבר רק על פגיעה של סקאד, חס וחלילה, במתקן עצמו או בקווי התקשורת שלו. דמיינו לכם טרקטור שחודר לתחום המסילה ופוגע בטעות בתעלת התקשורת, נגיד ליד חוף הבונים. דמיינו גם הפסקת חשמל ותקלה בגנרטורים או מקרים בישי מזל אחרים. אפילו כשכל המערכות עובדות לפי התכנון, הנסיון בארה"ב הוכיח שכשמרכזים את השליטה ברשת נרחבת מדי במקום אחד, בשלב מסוים הכל נתקע, ואין אנשי שטח שיטפלו בבעיות נקודתיות מפני שכל מרכזי השליטה האיזוריים בוטלו... לגבי מתקן ההדרכה של רכבת ישראל - תחנת תל-אביב דרום מהווה כיום מבנה גדול ומיותר מבחינת רכבת ישראל. אני חושב שזה דווקא רעיון טוב לשכן שם את מתקן ההדרכה, אם כי חבל שלא שולחים את החניכים לכמה שיעורים במוזיאון, כדי שיבינו את ההקשר (גם ההיסטורי, גם הכלכלי וגם הטכני) בו הם אמורים לעבוד. ומוזיאון הרכבת - אם מוזיאון הרכבת (שמהווה כיום גורם מוזנח ולא רצוי ברכבת ישראל) אמור להפוך למוזיאון לאומי רציני, הוא צריך הרבה מאוד עתודת שטח להתרחבות, הן מבחינת מסילות והן מבחינת מבנים. כבר כיום הוא מוגבל ע"י הפעילות הרבה בתחנה (אם כי היא מהווה מוקד עניין בפני עצמה למקרים). כל פעילות נוספת שתרוכז בתחנה עלולה להגביל עוד יותר את היכולת של המוזיאון להתרחב.
 

oren*

New member
נשמע מאוד הגיוני, בעיקר היום כשיש

משרדי הנהלת הרכבת והרכבת בחיפה
אכן, משרדי הנהלת רכבת ישראל נמצאים היום בתחנת תל-אביב מרכז. עם זאת, יודגש כי גם בחיפה ישנם משרדים רבים, כגון אגף התנועה החשוב, חטיבת הנוסעים וכן אגף המחשוב. יוזכר גם כי הנהלת רשות הנמלים והרכבות נמצאת אף היא בתל-אביב, ואני לא זוכר מתי פעם אחרונה עגנה אנייה של חברת ´צים´ בנמל תל-אביב... הנהלת הרכבת היתה בתחילת המנדט בתחנת חיפה מזרח (בבניין הסמוך לכביש שגגו מכוסה רעפים אדומות), שריד לתקופה בו לרכבת החג´אזית היו משרדים חשובים בחיפה. בהמשך עברה ההנהלה לתחנת חיפה מרכז (שנפתחה לקהל ב-1937). אני לא יודע מתי בדיוק בוצע המעבר לתל-אביב. גם בלי הנהלת הרכבת, חיפה מהווה מרכז רכבתי חשוב - ליד תחנת חיפה מזרח מצוי מוסך חשוב מאוד של הרכבת, בו מטופלים מרבית מנועי הקטרים וכן נעשים בו מרבית הטיפולים בקטרים של מרחב צפון של הרכבת ובמערכי הקרונועים מדגם IC3. אמנם אני חושב שמתקן התחזוקה בלוד יותר גדול מזה של חיפה (לוד הפכה למרכז האמיתי של הרכבת בארץ כבר במלחמת העולם הראשונה), אבל בתחום המוניציפלי של חיפה מצויות גם הסדנאות המרכזיות של רכבת ישראל, סדנאות אפריים בקישון, מזכרת ענקית שנותרה אף היוא מתקופת המנדט. בתור חיפאי גאה, אני כמובן בעד הגברת חשיבות חיפה במערך הכולל של רכבת ישראל, ומאוד שמחתי לשמוע שתוכניות רכבת ישראל כוללות הקמת את מרכז השליטה הארצי שלה כאן, בתחנת חוף הכרמל. ממרכז זה תבוצע השליטה בכל המסילות בארץ, באמצעות מערכות מחשוב ותקשורת מתקדמות למדי, זאת כמובן כשבניית המרכז תאושר תקציבית. עם זאת, אני מאלה שמתנגדים לריכוז יתר של סמכויות, יכולות ומשאבים, ומקבלים את ההנחה שלמרות חוסר היעילות המסוים שבביזור, התועלת שהדבר מביא מבחינת שרידות ונוכחות בשטח שווה את זה. אני לא מדבר רק על פגיעה של סקאד, חס וחלילה, במתקן עצמו או בקווי התקשורת שלו. דמיינו לכם טרקטור שחודר לתחום המסילה ופוגע בטעות בתעלת התקשורת, נגיד ליד חוף הבונים. דמיינו גם הפסקת חשמל ותקלה בגנרטורים או מקרים בישי מזל אחרים. אפילו כשכל המערכות עובדות לפי התכנון, הנסיון בארה"ב הוכיח שכשמרכזים את השליטה ברשת נרחבת מדי במקום אחד, בשלב מסוים הכל נתקע, ואין אנשי שטח שיטפלו בבעיות נקודתיות מפני שכל מרכזי השליטה האיזוריים בוטלו... לגבי מתקן ההדרכה של רכבת ישראל - תחנת תל-אביב דרום מהווה כיום מבנה גדול ומיותר מבחינת רכבת ישראל. אני חושב שזה דווקא רעיון טוב לשכן שם את מתקן ההדרכה, אם כי חבל שלא שולחים את החניכים לכמה שיעורים במוזיאון, כדי שיבינו את ההקשר (גם ההיסטורי, גם הכלכלי וגם הטכני) בו הם אמורים לעבוד. ומוזיאון הרכבת - אם מוזיאון הרכבת (שמהווה כיום גורם מוזנח ולא רצוי ברכבת ישראל) אמור להפוך למוזיאון לאומי רציני, הוא צריך הרבה מאוד עתודת שטח להתרחבות, הן מבחינת מסילות והן מבחינת מבנים. כבר כיום הוא מוגבל ע"י הפעילות הרבה בתחנה (אם כי היא מהווה מוקד עניין בפני עצמה למקרים). כל פעילות נוספת שתרוכז בתחנה עלולה להגביל עוד יותר את היכולת של המוזיאון להתרחב.
נשמע מאוד הגיוני, בעיקר היום כשיש
טילים מונחי לייזר שיכולים לפגוע במטרות מדוייקות. לפני כמה שנים נסענו ביום שבת לכיוון ראש העין, ופתאום ירד מחסום הרכבת על הכביש. חיכינו למעלה מרבע שעה מול המחסום לרכבת שתגיע, והיא לא באה. כעבור כמה דקות הגיעה ניידת משטרה, מסתבר שקבוצת ילדים חפרה באדמה, מצאה את חוטי החשמל שמפעילים את המחסום וחתכה אותם.
 
יש לי רעיון ל-גביי הרכבת !!!!../images/Emo13.gif

משרדי הנהלת הרכבת והרכבת בחיפה
אכן, משרדי הנהלת רכבת ישראל נמצאים היום בתחנת תל-אביב מרכז. עם זאת, יודגש כי גם בחיפה ישנם משרדים רבים, כגון אגף התנועה החשוב, חטיבת הנוסעים וכן אגף המחשוב. יוזכר גם כי הנהלת רשות הנמלים והרכבות נמצאת אף היא בתל-אביב, ואני לא זוכר מתי פעם אחרונה עגנה אנייה של חברת ´צים´ בנמל תל-אביב... הנהלת הרכבת היתה בתחילת המנדט בתחנת חיפה מזרח (בבניין הסמוך לכביש שגגו מכוסה רעפים אדומות), שריד לתקופה בו לרכבת החג´אזית היו משרדים חשובים בחיפה. בהמשך עברה ההנהלה לתחנת חיפה מרכז (שנפתחה לקהל ב-1937). אני לא יודע מתי בדיוק בוצע המעבר לתל-אביב. גם בלי הנהלת הרכבת, חיפה מהווה מרכז רכבתי חשוב - ליד תחנת חיפה מזרח מצוי מוסך חשוב מאוד של הרכבת, בו מטופלים מרבית מנועי הקטרים וכן נעשים בו מרבית הטיפולים בקטרים של מרחב צפון של הרכבת ובמערכי הקרונועים מדגם IC3. אמנם אני חושב שמתקן התחזוקה בלוד יותר גדול מזה של חיפה (לוד הפכה למרכז האמיתי של הרכבת בארץ כבר במלחמת העולם הראשונה), אבל בתחום המוניציפלי של חיפה מצויות גם הסדנאות המרכזיות של רכבת ישראל, סדנאות אפריים בקישון, מזכרת ענקית שנותרה אף היוא מתקופת המנדט. בתור חיפאי גאה, אני כמובן בעד הגברת חשיבות חיפה במערך הכולל של רכבת ישראל, ומאוד שמחתי לשמוע שתוכניות רכבת ישראל כוללות הקמת את מרכז השליטה הארצי שלה כאן, בתחנת חוף הכרמל. ממרכז זה תבוצע השליטה בכל המסילות בארץ, באמצעות מערכות מחשוב ותקשורת מתקדמות למדי, זאת כמובן כשבניית המרכז תאושר תקציבית. עם זאת, אני מאלה שמתנגדים לריכוז יתר של סמכויות, יכולות ומשאבים, ומקבלים את ההנחה שלמרות חוסר היעילות המסוים שבביזור, התועלת שהדבר מביא מבחינת שרידות ונוכחות בשטח שווה את זה. אני לא מדבר רק על פגיעה של סקאד, חס וחלילה, במתקן עצמו או בקווי התקשורת שלו. דמיינו לכם טרקטור שחודר לתחום המסילה ופוגע בטעות בתעלת התקשורת, נגיד ליד חוף הבונים. דמיינו גם הפסקת חשמל ותקלה בגנרטורים או מקרים בישי מזל אחרים. אפילו כשכל המערכות עובדות לפי התכנון, הנסיון בארה"ב הוכיח שכשמרכזים את השליטה ברשת נרחבת מדי במקום אחד, בשלב מסוים הכל נתקע, ואין אנשי שטח שיטפלו בבעיות נקודתיות מפני שכל מרכזי השליטה האיזוריים בוטלו... לגבי מתקן ההדרכה של רכבת ישראל - תחנת תל-אביב דרום מהווה כיום מבנה גדול ומיותר מבחינת רכבת ישראל. אני חושב שזה דווקא רעיון טוב לשכן שם את מתקן ההדרכה, אם כי חבל שלא שולחים את החניכים לכמה שיעורים במוזיאון, כדי שיבינו את ההקשר (גם ההיסטורי, גם הכלכלי וגם הטכני) בו הם אמורים לעבוד. ומוזיאון הרכבת - אם מוזיאון הרכבת (שמהווה כיום גורם מוזנח ולא רצוי ברכבת ישראל) אמור להפוך למוזיאון לאומי רציני, הוא צריך הרבה מאוד עתודת שטח להתרחבות, הן מבחינת מסילות והן מבחינת מבנים. כבר כיום הוא מוגבל ע"י הפעילות הרבה בתחנה (אם כי היא מהווה מוקד עניין בפני עצמה למקרים). כל פעילות נוספת שתרוכז בתחנה עלולה להגביל עוד יותר את היכולת של המוזיאון להתרחב.
יש לי רעיון ל-גביי הרכבת !!!!

אם יעבירו את הנהלת רכבת ישראל ל-חיפה ו-את הנהלת רשות הנמלים והרכבות הרי שזה יהיה דבר מאוד הגיוני ו-גם מבורך ו-טוב מאוד שזה גם ייפתח את חיפה והצפון בכלל למשל כמו שעשו את חברת החשמל שהעבירו את ההנהלה שלה מ-תל אביב ל- חיפה זה הגיוני של- עיר עם תחנת כוח גדולה יעבירו את המרכז של חברת החשמל אותו דבר זה ל-גביי הרכבת מה גם שב - חיפה נימצא הנמל הכי גדול והכי חשוב בישראל חשבתי לעצמי למה שלא יעבירו את שמורת הרכבת ב- בני- ברק כלומר אזור התעשיה של הרכבת שנימצא ליד תחנת הרכבת של בני- ברק ל-חיפה או אזור חיפה אני מיתכוון לכל המחסנים של הרכבת שיש ב- בני-ברק להעביר ל- חיפה חשבתי גם על עוד רעיון שיכול להיות מבורך מאוד אם למשל יעבירו את מחסני התעבורה של הרכבת מ-רמלה ל-חיפה או אזור חיפה זה יכול להיות דבר טוב מאוד לרכבת בנוסף לזה שיעבירו את הנהלת הרכבת ו-מרכז ההדרכה ל-חיפה כי גם ככה יש ב-חיפה מוסך גדול לרכבות תחשבו על זה ! זה יכול להיות רעיון גדול ל- רכבת !!!!!!
 
תרשו לי להוסיף בבקשה !

יש לי רעיון ל-גביי הרכבת !!!!

אם יעבירו את הנהלת רכבת ישראל ל-חיפה ו-את הנהלת רשות הנמלים והרכבות הרי שזה יהיה דבר מאוד הגיוני ו-גם מבורך ו-טוב מאוד שזה גם ייפתח את חיפה והצפון בכלל למשל כמו שעשו את חברת החשמל שהעבירו את ההנהלה שלה מ-תל אביב ל- חיפה זה הגיוני של- עיר עם תחנת כוח גדולה יעבירו את המרכז של חברת החשמל אותו דבר זה ל-גביי הרכבת מה גם שב - חיפה נימצא הנמל הכי גדול והכי חשוב בישראל חשבתי לעצמי למה שלא יעבירו את שמורת הרכבת ב- בני- ברק כלומר אזור התעשיה של הרכבת שנימצא ליד תחנת הרכבת של בני- ברק ל-חיפה או אזור חיפה אני מיתכוון לכל המחסנים של הרכבת שיש ב- בני-ברק להעביר ל- חיפה חשבתי גם על עוד רעיון שיכול להיות מבורך מאוד אם למשל יעבירו את מחסני התעבורה של הרכבת מ-רמלה ל-חיפה או אזור חיפה זה יכול להיות דבר טוב מאוד לרכבת בנוסף לזה שיעבירו את הנהלת הרכבת ו-מרכז ההדרכה ל-חיפה כי גם ככה יש ב-חיפה מוסך גדול לרכבות תחשבו על זה ! זה יכול להיות רעיון גדול ל- רכבת !!!!!!
תרשו לי להוסיף בבקשה !
שהיתכוונתי ל-תחנת רכבת בני-ברק היתכוונתי שזה יהיה גם רעיון טוב להעביר את מחסני התבואה של הרכבת שמה ואת המיפעלים של הרכבת שיש שמה אם למשל יעבירו אותם ליד מוסך הרכבת ה-חיפה
 
תגובה לרעיון של ניסים

יש לי רעיון ל-גביי הרכבת !!!!

אם יעבירו את הנהלת רכבת ישראל ל-חיפה ו-את הנהלת רשות הנמלים והרכבות הרי שזה יהיה דבר מאוד הגיוני ו-גם מבורך ו-טוב מאוד שזה גם ייפתח את חיפה והצפון בכלל למשל כמו שעשו את חברת החשמל שהעבירו את ההנהלה שלה מ-תל אביב ל- חיפה זה הגיוני של- עיר עם תחנת כוח גדולה יעבירו את המרכז של חברת החשמל אותו דבר זה ל-גביי הרכבת מה גם שב - חיפה נימצא הנמל הכי גדול והכי חשוב בישראל חשבתי לעצמי למה שלא יעבירו את שמורת הרכבת ב- בני- ברק כלומר אזור התעשיה של הרכבת שנימצא ליד תחנת הרכבת של בני- ברק ל-חיפה או אזור חיפה אני מיתכוון לכל המחסנים של הרכבת שיש ב- בני-ברק להעביר ל- חיפה חשבתי גם על עוד רעיון שיכול להיות מבורך מאוד אם למשל יעבירו את מחסני התעבורה של הרכבת מ-רמלה ל-חיפה או אזור חיפה זה יכול להיות דבר טוב מאוד לרכבת בנוסף לזה שיעבירו את הנהלת הרכבת ו-מרכז ההדרכה ל-חיפה כי גם ככה יש ב-חיפה מוסך גדול לרכבות תחשבו על זה ! זה יכול להיות רעיון גדול ל- רכבת !!!!!!
תגובה לרעיון של ניסים
גם אני הייתי רוצה לראות את הנהלת הרכבת בחיפה. לרכבת ישראל עצמה אין היום כל-כך מחסנים וממגורות. ברמלה אין לרכבת שום דבר מלבד שרידים של תחנה משנות ה-50. אני מניח שהתכוונת למוסך הגדול בלוד. שוב, לא מדובר במחסנים אלא במוסך. ועכשיו לתגובה -לרכבת ישראל לא כדאי לרכז את כל המוסכיפ שלה במקום אחד מהסיבה הפשוטה שאז כל הציוד יצטרך להגיע לאותו מקום בשביל כל טיפול. תארו לעצמכם שקטר שעובד רק באיזור הנגב צריך להגיע כל יום לבדיקה היומית בחיפה... מזל שיש מוסך גם בדימונה. לגבי תחנות משא (אני מניח שלזו הכוונה ב-מחסנים וב-ממגורות) - הרכבת צריכה תחנות משא בהרבה מקומות מאותה סיבה שהיא צריכה תחנות נוסעים בהרבה מקומות - כדי שתהיה סיבה להסיע רכבות משא ממקום למקום. לפיכך, אין סיבה להעביר את מסופי המכולות שנמצאים בבני ברק, באר שבע וחדרה מערב (לדוגמה) לחיפה. ועוד דבר - אם מרכזים כל-כך הרבה פונקציות ומתקנים של הרכבת במקום אחד, אותו אתר הופך להיות גדול מאוד, ולפעמים הדבר אומר שהוא גם מסורבל. זיכרו נא שאורכו של כל קרון קומותיים הוא כ-27 מטר, ושיש לנו כיום כבר 57 כאלו, בלי להזכיר עשרות קרונות אחרים ועשרות נוספות של מערכי קרונועים ארוכים עוד יותר. ומה עם קרונות המשא? יש כיום יותר מ-1000. אתם מתארים לעצמכם מתקן תחזוקה אחד שיטפל כל הזמן בכל אלו בחיפה? הרכת תצטרך להרוס את כל כל תחנות הנוסעים ולמלא אותן במסילות ובמוסכים, ועדיין זה יהיה מאוד צפוף.
 
שאלה ל חן והבהרה בקשר לשאלה !!!

תגובה לרעיון של ניסים
גם אני הייתי רוצה לראות את הנהלת הרכבת בחיפה. לרכבת ישראל עצמה אין היום כל-כך מחסנים וממגורות. ברמלה אין לרכבת שום דבר מלבד שרידים של תחנה משנות ה-50. אני מניח שהתכוונת למוסך הגדול בלוד. שוב, לא מדובר במחסנים אלא במוסך. ועכשיו לתגובה -לרכבת ישראל לא כדאי לרכז את כל המוסכיפ שלה במקום אחד מהסיבה הפשוטה שאז כל הציוד יצטרך להגיע לאותו מקום בשביל כל טיפול. תארו לעצמכם שקטר שעובד רק באיזור הנגב צריך להגיע כל יום לבדיקה היומית בחיפה... מזל שיש מוסך גם בדימונה. לגבי תחנות משא (אני מניח שלזו הכוונה ב-מחסנים וב-ממגורות) - הרכבת צריכה תחנות משא בהרבה מקומות מאותה סיבה שהיא צריכה תחנות נוסעים בהרבה מקומות - כדי שתהיה סיבה להסיע רכבות משא ממקום למקום. לפיכך, אין סיבה להעביר את מסופי המכולות שנמצאים בבני ברק, באר שבע וחדרה מערב (לדוגמה) לחיפה. ועוד דבר - אם מרכזים כל-כך הרבה פונקציות ומתקנים של הרכבת במקום אחד, אותו אתר הופך להיות גדול מאוד, ולפעמים הדבר אומר שהוא גם מסורבל. זיכרו נא שאורכו של כל קרון קומותיים הוא כ-27 מטר, ושיש לנו כיום כבר 57 כאלו, בלי להזכיר עשרות קרונות אחרים ועשרות נוספות של מערכי קרונועים ארוכים עוד יותר. ומה עם קרונות המשא? יש כיום יותר מ-1000. אתם מתארים לעצמכם מתקן תחזוקה אחד שיטפל כל הזמן בכל אלו בחיפה? הרכת תצטרך להרוס את כל כל תחנות הנוסעים ולמלא אותן במסילות ובמוסכים, ועדיין זה יהיה מאוד צפוף.
שאלה ל חן והבהרה בקשר לשאלה !!!
אני היתכוונתי למחסני התעבורה שנימצאים ברמלה על יד תחנה מרכזית של רמלה . דבר שני אני חושב שההנהלה של הרכבת בתל אביב היא מיבנה זמני בגלל שהיא נימצאת ב-2 קראוונים עד שייבנו בשבילה מיבנה קבוע ואני מקווה שהמיבנה הקבוע שלה יהיה בחיפה דבר שלישי יש לי שאלה האם לעיר גדולה כמו חיפה ישנה תחנת משא בנוסף לרכבות נוסעים ???? דבר רביעי אני חושב שכדאי לשדרג את המסילה לחיפה בגלל מוזיאון הרכבת והתחנות הרבות כמו שמיתכוונים לשדרג את הקו לבאר שבע
 
סליחה אבל תרשו לי לשאול עוד שאלה

שאלה ל חן והבהרה בקשר לשאלה !!!
אני היתכוונתי למחסני התעבורה שנימצאים ברמלה על יד תחנה מרכזית של רמלה . דבר שני אני חושב שההנהלה של הרכבת בתל אביב היא מיבנה זמני בגלל שהיא נימצאת ב-2 קראוונים עד שייבנו בשבילה מיבנה קבוע ואני מקווה שהמיבנה הקבוע שלה יהיה בחיפה דבר שלישי יש לי שאלה האם לעיר גדולה כמו חיפה ישנה תחנת משא בנוסף לרכבות נוסעים ???? דבר רביעי אני חושב שכדאי לשדרג את המסילה לחיפה בגלל מוזיאון הרכבת והתחנות הרבות כמו שמיתכוונים לשדרג את הקו לבאר שבע
סליחה אבל תרשו לי לשאול עוד שאלה
סליחה שאני מפריע אבל תרשו לי בבקשה לשאול שאלה שמציקה לי כבר הרבה זמן הייתי מעוניין לדעת למה תחנת הרכבת בבני-ברק ניקראת " שמורת הרכבת " ???????? האם זה בגלל הממגורות שיש שמה ומחסני הרכבת ?
 
תחנת בני ברק

סליחה אבל תרשו לי לשאול עוד שאלה
סליחה שאני מפריע אבל תרשו לי בבקשה לשאול שאלה שמציקה לי כבר הרבה זמן הייתי מעוניין לדעת למה תחנת הרכבת בבני-ברק ניקראת " שמורת הרכבת " ???????? האם זה בגלל הממגורות שיש שמה ומחסני הרכבת ?
תחנת בני ברק
אני לא נתקלתי מעולם במצב בו מתקן של רכבת ישראל (או החברות הקודמות לה) כונה ´שמורה´. אני לא יודע מה שמה של החברה שמפעילה את הממגורות הסמוכות לתחנת בבני ברק.
 
אני רוצה להסביר על תחנת בני-ברק !!

תחנת בני ברק
אני לא נתקלתי מעולם במצב בו מתקן של רכבת ישראל (או החברות הקודמות לה) כונה ´שמורה´. אני לא יודע מה שמה של החברה שמפעילה את הממגורות הסמוכות לתחנת בבני ברק.
אני רוצה להסביר על תחנת בני-ברק !!
חן . תרשה לי להסביר בבקשה למה אני היתכוונתי שאמרתי " שמורת הרכבת " בכניסה לתחנת הרכבת ומסוף המכולות של בני ברק ישנו שלט שעליו כתוב " כניסה לשמורת הרכבת " עכשיו אני כל הזמן מנסה להבין למה מיתכוון השלט הזה ? אוליי הוא מיתכוון לאזור של הממגורות ומסוף המכולות ? תסביר לי בבקשה חן אני מעוניין לדעת למה הכוונה פה
 
שם החברה הוא : " רמיד "

תחנת בני ברק
אני לא נתקלתי מעולם במצב בו מתקן של רכבת ישראל (או החברות הקודמות לה) כונה ´שמורה´. אני לא יודע מה שמה של החברה שמפעילה את הממגורות הסמוכות לתחנת בבני ברק.
שם החברה הוא : " רמיד "
ישנה ממגורה ענקית ליד תחנת הרכבת של בני ברק וצמוד אליה ישנה מסילת רכבת ישנה שכבר לא בשימוש ועל הממגורה הענקית הזאת כתוב " רמיד " בענק ישנם עוד כמה ממגורות ומחסני תבואה ליד התחנה בנוסף למחסני רכבת ישנים שהפכו להיות מרכזי קניות עכשיו ישנו גם מפעל בטון של סולל בונה צמוד למסילת הרכבת ב-בני ברק שאיננני יודע מה הוא קשור לרכבת בכלל
 
מסוף המכולות בבני ברק

שם החברה הוא : " רמיד "
ישנה ממגורה ענקית ליד תחנת הרכבת של בני ברק וצמוד אליה ישנה מסילת רכבת ישנה שכבר לא בשימוש ועל הממגורה הענקית הזאת כתוב " רמיד " בענק ישנם עוד כמה ממגורות ומחסני תבואה ליד התחנה בנוסף למחסני רכבת ישנים שהפכו להיות מרכזי קניות עכשיו ישנו גם מפעל בטון של סולל בונה צמוד למסילת הרכבת ב-בני ברק שאיננני יודע מה הוא קשור לרכבת בכלל
מסוף המכולות בבני ברק
ראיתי גם שליד תחנ הרכבת בבני ברק ישנה מעלית שמעלה את המכולות על הקרונות של הרכבת
 
תחנת בני ברק

שם החברה הוא : " רמיד "
ישנה ממגורה ענקית ליד תחנת הרכבת של בני ברק וצמוד אליה ישנה מסילת רכבת ישנה שכבר לא בשימוש ועל הממגורה הענקית הזאת כתוב " רמיד " בענק ישנם עוד כמה ממגורות ומחסני תבואה ליד התחנה בנוסף למחסני רכבת ישנים שהפכו להיות מרכזי קניות עכשיו ישנו גם מפעל בטון של סולל בונה צמוד למסילת הרכבת ב-בני ברק שאיננני יודע מה הוא קשור לרכבת בכלל
תחנת בני ברק
באיזור תחנת בני ברק היו בעבר שלוחות רבות מאוד אל המפעלים והעסקים מסביב. רשימה שמות חלקית (כל מקף מסמן שלוחה נפרדת): - ´רמיד את בנימין´ - ´סיגמה´ - ´ממגורות´ - ´ישראבטון´ - ´סובטרום´ - ´עץ הזית´ - ´עצמון´ ובנוסף לכל זאת בתחנה עצמה יש עד היום מסוף מכולות גדול, עם מנוף שער (זה שקראת לו ´מעלית´ בהודעה הבאה שלך, ניסים) וכן בסיס תחזוקת מסילה של הרכבת. הממגורות של רמיד (אלו שמדרום לתחנה) הן דווקא הקטנות יותר בבני ברק. הממגורות הגדולות נמצאות מצפון לתחנה, ואני לא בטוח למי הן שייכות (אולי לחברה של ´דגון´??) אבל יש אחיהן מערכת שלוחות נרחבת ונפרדת (למי שזוכר, משם הגיע הטרקטור המסילתי למוזיאון הרכבת וכן יש שם טרקטור מסילתי נוסף). המפעל לבטון הוקם ליד המסילה היתה כדי לאפשר הובלה של חומרי גלם אליו ומוצרים מוגמרים ממנו ע"י רכבות. עד לשנות השמונים הפעילה רכבת ישראל צי לא קטן של קרונות משפכיים להובלת אבקת מלט, אולם היום הכל מועבר כבר במשאיות (שורה זו מוקדשת לכל מי שאוהב לנסוע בכביש ליד משאיות).
 
תחנת בני ברק

שם החברה הוא : " רמיד "
ישנה ממגורה ענקית ליד תחנת הרכבת של בני ברק וצמוד אליה ישנה מסילת רכבת ישנה שכבר לא בשימוש ועל הממגורה הענקית הזאת כתוב " רמיד " בענק ישנם עוד כמה ממגורות ומחסני תבואה ליד התחנה בנוסף למחסני רכבת ישנים שהפכו להיות מרכזי קניות עכשיו ישנו גם מפעל בטון של סולל בונה צמוד למסילת הרכבת ב-בני ברק שאיננני יודע מה הוא קשור לרכבת בכלל
תחנת בני ברק
באיזור תחנת בני ברק היו בעבר שלוחות רבות מאוד אל המפעלים והעסקים מסביב. רשימה שמות חלקית (כל מקף מסמן שלוחה נפרדת): - ´רמיד את בנימין´ - ´סיגמה´ - ´ממגורות´ - ´ישראבטון´ - ´סובטרום´ - ´עץ הזית´ - ´עצמון´ ובנוסף לכל זאת בתחנה עצמה יש עד היום מסוף מכולות גדול, עם מנוף שער (זה שקראת לו ´מעלית´ בהודעה הבאה שלך, ניסים) וכן בסיס תחזוקת מסילה של הרכבת. הממגורות של רמיד (אלו שמדרום לתחנה) הן דווקא הקטנות יותר בבני ברק. הממגורות הגדולות נמצאות מצפון לתחנה, ואני לא בטוח למי הן שייכות (אולי לחברה של ´דגון´??) אבל יש אחיהן מערכת שלוחות נרחבת ונפרדת (למי שזוכר, משם הגיע הטרקטור המסילתי למוזיאון הרכבת וכן יש שם טרקטור מסילתי נוסף). המפעל לבטון הוקם ליד המסילה היתה כדי לאפשר הובלה של חומרי גלם אליו ומוצרים מוגמרים ממנו ע"י רכבות. עד לשנות השמונים הפעילה רכבת ישראל צי לא קטן של קרונות משפכיים להובלת אבקת מלט, אולם היום הכל מועבר כבר במשאיות (שורה זו מוקדשת לכל מי שנהנה לנסוע בכביש ליד משאיות).
 
רכבות משא בחיפה וושדרוגי מסילה

שאלה ל חן והבהרה בקשר לשאלה !!!
אני היתכוונתי למחסני התעבורה שנימצאים ברמלה על יד תחנה מרכזית של רמלה . דבר שני אני חושב שההנהלה של הרכבת בתל אביב היא מיבנה זמני בגלל שהיא נימצאת ב-2 קראוונים עד שייבנו בשבילה מיבנה קבוע ואני מקווה שהמיבנה הקבוע שלה יהיה בחיפה דבר שלישי יש לי שאלה האם לעיר גדולה כמו חיפה ישנה תחנת משא בנוסף לרכבות נוסעים ???? דבר רביעי אני חושב שכדאי לשדרג את המסילה לחיפה בגלל מוזיאון הרכבת והתחנות הרבות כמו שמיתכוונים לשדרג את הקו לבאר שבע
רכבות משא בחיפה וושדרוגי מסילה
קודם כל, כיום אין בחיפה תחנה בודדת שמשמשת לטעינה ופריקת משא כללי מהרכבת. ישנם באיזור חיפה מספר מתקנים תעשייתיים אליהם יש שלוחות מסילות ברזל פעילות. העיקריים: נמל חיפה - השלוחות לנמל (כיום אלו מסילות שונות לחלוטין מאלו שהיו עם בניית הנמל) משמשות כיום בעיקר לשטעון (העברה מסוג תחבורה אחד לאחר) של מכולות בין האוניות לנמל ולהיפך (לא ישירות, אלא דרך שטחי האחסון של הנמל). הנמל הוא כמובן שטח סגור, ולכן קשה לצפות בפעילות עצמה. ממגורות ´דגון´ - הממגורות הראשיות של המדינה נמצאות ליד תחנת חיפה מרכז, וחלק ניכר מתובלת התבואה מהן ואליהן נעשה ע"י קרונות רכבת (קרונות משא שמספריהם מתחילים באות ´ת´), זאת על-ידי שלוחות מהמסילה הראשית אל תוך המתקן ממערב לתחנת חיפה מרכז. בפעילות זו ניתן לצפות בחלקה מכיוון תחנת חיפה מרכז עצמה, ובחלקה האחר מרחוב יפו בחיפה. לשלוחות ב-´דגון´ יש מאפיין מעניין ומיוחד - מלבד קטר של רכבת ישראל (כיום G12 או GA900), מועסק במפעל גם טרקטור (לא מסילתי אלא עם גלגלים רגילים) המצויד בתחליף לפגושי רכבת ומשמש לדחיפת קרונות בין נקודות הטעינה השונות. תעשיית הפטרוכימיקלים - קצת מדרום לתחנת חוצות המפרץ מצויה שלוחה מזרחה אל-עבר בתי הזיקוק. משלוחה זו מתפצלות מספר שלוחות נוספות אל המפעלים השונים שבאיזור בתי הזיקוק. מטבע הדברים, האיזור בו מתבצעת פעילות הטעינה והפריקה סגור לציבור. המטען שעובר שם הוא בעיקר פוספטים בקרונות משפכיים (מספריהם עם האות ´פ´ או ´כ´) ומכולות, חלקן עם מיכלים של חומרים שונים. חצר מוסך הרכבת - ליד המוסך הגדול בחיפה מצויה חצר עריכה גדולה, המשמשת להרכבה ופירוק של רכבות משא שונות (כלומר, עיתוק), לקראת יציאתן לחלקי הארץ השונים ולאחר הגעתן ממקומות אחרים. ניתן לצפות בנוחות בפעילות שם מדרך יד לבנים בחיפה. בעבר היו שלוחות תעשיתיות רבות נוספות באיזור חיפה, אולם רובן נסגרו ואינן עוד בשימוש. לגבי שדרוג המסילה לחיפה - המסילות בין קרית מוצקין לחיפה ובין תל-אביב לחיפה שודרגו לרמה גבוהה למדי במהלך הכפלת הקו בשנות ה-90, כך שכיום אין צורך מיידי לשרוג נוסף, אלא אם כן נדרש שינוי משמעותי בשיורת (כמו העלאת המהירות המירבית ל-200 קמ"ש או הפעלה כמות גבוהה בהרבה של רכבות).
 
תחנת הרכבת של רמלה !!!!!!!!!!!

רכבות משא בחיפה וושדרוגי מסילה
קודם כל, כיום אין בחיפה תחנה בודדת שמשמשת לטעינה ופריקת משא כללי מהרכבת. ישנם באיזור חיפה מספר מתקנים תעשייתיים אליהם יש שלוחות מסילות ברזל פעילות. העיקריים: נמל חיפה - השלוחות לנמל (כיום אלו מסילות שונות לחלוטין מאלו שהיו עם בניית הנמל) משמשות כיום בעיקר לשטעון (העברה מסוג תחבורה אחד לאחר) של מכולות בין האוניות לנמל ולהיפך (לא ישירות, אלא דרך שטחי האחסון של הנמל). הנמל הוא כמובן שטח סגור, ולכן קשה לצפות בפעילות עצמה. ממגורות ´דגון´ - הממגורות הראשיות של המדינה נמצאות ליד תחנת חיפה מרכז, וחלק ניכר מתובלת התבואה מהן ואליהן נעשה ע"י קרונות רכבת (קרונות משא שמספריהם מתחילים באות ´ת´), זאת על-ידי שלוחות מהמסילה הראשית אל תוך המתקן ממערב לתחנת חיפה מרכז. בפעילות זו ניתן לצפות בחלקה מכיוון תחנת חיפה מרכז עצמה, ובחלקה האחר מרחוב יפו בחיפה. לשלוחות ב-´דגון´ יש מאפיין מעניין ומיוחד - מלבד קטר של רכבת ישראל (כיום G12 או GA900), מועסק במפעל גם טרקטור (לא מסילתי אלא עם גלגלים רגילים) המצויד בתחליף לפגושי רכבת ומשמש לדחיפת קרונות בין נקודות הטעינה השונות. תעשיית הפטרוכימיקלים - קצת מדרום לתחנת חוצות המפרץ מצויה שלוחה מזרחה אל-עבר בתי הזיקוק. משלוחה זו מתפצלות מספר שלוחות נוספות אל המפעלים השונים שבאיזור בתי הזיקוק. מטבע הדברים, האיזור בו מתבצעת פעילות הטעינה והפריקה סגור לציבור. המטען שעובר שם הוא בעיקר פוספטים בקרונות משפכיים (מספריהם עם האות ´פ´ או ´כ´) ומכולות, חלקן עם מיכלים של חומרים שונים. חצר מוסך הרכבת - ליד המוסך הגדול בחיפה מצויה חצר עריכה גדולה, המשמשת להרכבה ופירוק של רכבות משא שונות (כלומר, עיתוק), לקראת יציאתן לחלקי הארץ השונים ולאחר הגעתן ממקומות אחרים. ניתן לצפות בנוחות בפעילות שם מדרך יד לבנים בחיפה. בעבר היו שלוחות תעשיתיות רבות נוספות באיזור חיפה, אולם רובן נסגרו ואינן עוד בשימוש. לגבי שדרוג המסילה לחיפה - המסילות בין קרית מוצקין לחיפה ובין תל-אביב לחיפה שודרגו לרמה גבוהה למדי במהלך הכפלת הקו בשנות ה-90, כך שכיום אין צורך מיידי לשרוג נוסף, אלא אם כן נדרש שינוי משמעותי בשיורת (כמו העלאת המהירות המירבית ל-200 קמ"ש או הפעלה כמות גבוהה בהרבה של רכבות).
תחנת הרכבת של רמלה !!!!!!!!!!!
חן . קודם כל אני רוצה להודות לך ולהגיד לך תודה רבה שאתה עונה לי על כל השאלות ואני מיצטער שאני מטריד אותך עם השאלות שלי ותיסלח לי בבקשה כי אני פשוט מאוד אוהב רכבות ומעוניין ללמוד על הרכבות ועל התחנות רכבת והמסילות אז סליחה על ההטרדה דבר שני שאני היתכוונתי לתחנת הרכבת של רמלה אני היתכוונתי לומר שממש מאחוריי מסילת רכבת שעוברת בתוך רמלה ישנו מחסן ששייך לרכבת ישראל והוא ניקרא " מחסני תעבורה " עכשיו אני הייתי מעוניין שתסביר לי מה זה המקום הזה ? כלומר מה זה המחסנים האלה ? ושוב סליחה על ההטרדה
 

דדיחתם

New member
"תחנות הרכבת"

תחנת הרכבת של רמלה !!!!!!!!!!!
חן . קודם כל אני רוצה להודות לך ולהגיד לך תודה רבה שאתה עונה לי על כל השאלות ואני מיצטער שאני מטריד אותך עם השאלות שלי ותיסלח לי בבקשה כי אני פשוט מאוד אוהב רכבות ומעוניין ללמוד על הרכבות ועל התחנות רכבת והמסילות אז סליחה על ההטרדה דבר שני שאני היתכוונתי לתחנת הרכבת של רמלה אני היתכוונתי לומר שממש מאחוריי מסילת רכבת שעוברת בתוך רמלה ישנו מחסן ששייך לרכבת ישראל והוא ניקרא " מחסני תעבורה " עכשיו אני הייתי מעוניין שתסביר לי מה זה המקום הזה ? כלומר מה זה המחסנים האלה ? ושוב סליחה על ההטרדה
"תחנות הרכבת"
יש לומר, ולא "התחנות רכבת"
 
מסילות ברמלה

תחנת הרכבת של רמלה !!!!!!!!!!!
חן . קודם כל אני רוצה להודות לך ולהגיד לך תודה רבה שאתה עונה לי על כל השאלות ואני מיצטער שאני מטריד אותך עם השאלות שלי ותיסלח לי בבקשה כי אני פשוט מאוד אוהב רכבות ומעוניין ללמוד על הרכבות ועל התחנות רכבת והמסילות אז סליחה על ההטרדה דבר שני שאני היתכוונתי לתחנת הרכבת של רמלה אני היתכוונתי לומר שממש מאחוריי מסילת רכבת שעוברת בתוך רמלה ישנו מחסן ששייך לרכבת ישראל והוא ניקרא " מחסני תעבורה " עכשיו אני הייתי מעוניין שתסביר לי מה זה המקום הזה ? כלומר מה זה המחסנים האלה ? ושוב סליחה על ההטרדה
מסילות ברמלה
ניסים היקר, לצערי אינני מכיר באופן אישי את איזור רמלה, חוץ מאת תחנת הרכבת הישנה לידה אני עובר כל פעם כשאני נוסע לבאר שבע ברכבת. לפיכך, אני נאלץ להסתמך בתשובתי נתונים חלקיים בלבד. יש לי בבית שתי מפות/רשימות של כל הקווים, התחנות והשלוחות של רכבת ישראל, אחת מאמצע שנות ה-80 ואחת מהשנים האחרונות, כולל מרבית הפיתוחים העתידיים (שתיהן מידע פנימי כך שאני לא יכול להעביר לאף אחד את המקור לצערי). בשתיהן לא מופיע שום דבר מלבד תחנה ללא שלוחות ברמלה. אם אתה מכיר מקום ברמלה בו נמצאות מסילות ישנות, או מתקן אחר ששייך לרכבת ישראל עצמה, אשמח לשמוע ולראות תמונות. קיימת גם חברת ´תעבורה´, שהיא חברת הובלת משאות גדולה (אני חושב שהגדולה בארץ). במקרה לחברה זו יש גם צי קטן של קרונות משא, אותו מפעילה רכבת ישראל, ואלי המתקן שראית שייך לחברה זו, אם כי אני מדגיש שוב שאני לא מכיר שום מסילות באיזור. דבר אחרון - תחנת רמלה הנוכחית היא לא התחנה הראשונה עם שם זה - בקו המקורי בין יפו לירושלים (שנפתח ב-1892) היתה גם-כן תחנה בשם זה (אולי אפילו במקום דומה) אבל עם בניין הרבה יותר יפה ואלגנטי (תמונה יפה מוצגת במוזיאון הרכבת בחיפה). הבניין פוצץ (נדמה לי שבשנות ה-40 ע"י המחתרות היהודיות), כך שכשרכבת ישראל רצתה שם תחנה, היה עליה לבנות מבנה צנוע חדש.
 

nitsansh

New member
אל תצטער!

תחנת הרכבת של רמלה !!!!!!!!!!!
חן . קודם כל אני רוצה להודות לך ולהגיד לך תודה רבה שאתה עונה לי על כל השאלות ואני מיצטער שאני מטריד אותך עם השאלות שלי ותיסלח לי בבקשה כי אני פשוט מאוד אוהב רכבות ומעוניין ללמוד על הרכבות ועל התחנות רכבת והמסילות אז סליחה על ההטרדה דבר שני שאני היתכוונתי לתחנת הרכבת של רמלה אני היתכוונתי לומר שממש מאחוריי מסילת רכבת שעוברת בתוך רמלה ישנו מחסן ששייך לרכבת ישראל והוא ניקרא " מחסני תעבורה " עכשיו אני הייתי מעוניין שתסביר לי מה זה המקום הזה ? כלומר מה זה המחסנים האלה ? ושוב סליחה על ההטרדה
אל תצטער!
איפה אפשר לשאול שאלות ולקבל תשובות בנושא רכבות אם לא בפורום הזה? מהשאלות והתשובות אני, ואני מניח שיש עוד כמוני, לומד דברים שלא ידעתי אפילו לשאול...
 
לפי מה שידוע לי !!!!!!

אל תצטער!
איפה אפשר לשאול שאלות ולקבל תשובות בנושא רכבות אם לא בפורום הזה? מהשאלות והתשובות אני, ואני מניח שיש עוד כמוני, לומד דברים שלא ידעתי אפילו לשאול...
לפי מה שידוע לי !!!!!!
מישהו באר - שבעי סיפר לי שישנו מפעל לקרונות בבאר - שבע ששייך לתעשייה צבאית אני לא יודע אבל הוא אמר לי שהוא בטוח שישנו מפעל להרכבת קרונות בבאר -שבע . דבר שני ראיתי בערוץ המקומי שלנו ששייך גם לאזור של רמלה ו-לוד דיברו שמה על הכוונה להקים תחנת רכבת נוספת ברמלה אבל במסילה אחרת שפונה לכייון רחובות ואשדוד , לא המסילה לכיוון באר -שבע ! תחנת הרכבת שעלייה דיברו תוכננה לקום בשכונת נווה - דוד ברמלה אתם יכולים לבדוק את העניין ברכבת ישראל במישרד התחבורה ישנה כוונה להקים תחנת רכבת ברמלה לכיוון רחובות ו-אשדוד
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה