יש לי שאלה בקשר לרחפת.

mr lavi

New member
יש לי שאלה בקשר לרחפת.

יש לי מנוע 46AX פנוי כרגע, וציוד רדיו פנוי גם כן עקב ריסוק של הטיסן. ראיתי כמה סרטונים של רחפות כאלה עם מנוע 46. יש לי שאלה בקשר למנוע. אם הסירה מתהפכת נגיד, ונכנסים מים למנוע, זה יגרום לנזק בלתי הפיך? או שאם אני אייבש את המנוע זה יספיק? כאשר הסירה בתנועה, אין חשש שיכנסו מים לקרבורטור? עד שאני אתחדש לי עם טיסן חדש ייקח קצת זמן, אז חשבתי בינתיים לבנות איזו רחפת. יש לי זאגי מפוליגל, אבל הוא די משעמם אותי כי לא מצאתי מקום טוב שהוא גם יחסית קרוב לבית להטיס אותו. אשמח לתשובות, הערות והארות.
 

Guy Z

New member
לא אמור להגרם נזק בלתי הפיך

וזה במידה ואתה לא נותן למיים להשאר לאורך זמן על המנוע ולגרום להחלדה. בנוגע לנתזי מיים, אני הייתי בונה סוג של פילטר בצורה כזאת שמיים לא יוכלו להכנס לקרבורטור. אם תרצה אני אסרטט לך רעיון שיש לי.
 

Flat spin

New member
מנוע של טיסן איננו מפחד ממים ../images/Emo22.gif

אין בו מערכות אלקטרוניות וחשמליות מכל סוג שהוא. אם המנוע נטבל כולו במים כל שעליך לעשות הוא לנער את כל המים מתוכו ולהניעו למשך מספר דקות. תהליך הפעולה של המנוע, המלווה בחום, יסלק מתוכו כל שארית של לחות וישאיר את פנים המנוע מצופה במעטה דק של שמן. כמובן שאת הפעולה הזו עליך לבצע מיד עם הוצאתו של המנוע מהמים. השארת המים במנוע לזמן ממושך, זה כבר סיפור אחר.
 

masterbldr

New member
מה בקשר לבקיעה או סדקים

מנוע שעובד בטמפ' גבוהה ומתקרר בפתאומיות לא יכול להנזק מטבילה פתאומית בטמפ' נמוכה?
 

creth11

New member
קרה לי בטיסן מים שהיתהפך בנחיתה

והמנוע שתה מים כי נחתנו עם מנוע כאשר זה קרה בזהירות לרוקן מים רצוי להוציא פלג שלא תישבור טלטל אחרי ריקון טוב טוב ונשיפות לקרבורטור וכ"ו כמו שגידעון כתב דלק להניע לחמם איזה חצי מיכל והכל על מקומו בשלום מניסיון אני מציע לך לעטוף היטב בנילון מקלט וסוללה שלא ירטבו בהצלחה
 

Flat spin

New member
אל תעטוף את אף רכיב ../images/Emo22.gif

חשמלי/אלקטרוני בניילון. לעולם אינך יכול להבטיח אטימה מושלמת. מצד שני, אם יחדרן מים, או לחות, ולא תדע על כך, הסיכון גדול מאד. לסילוק הרטיבות מהמנוע אין צורך בחצי מיכל. מספיק להניע ל-3-4 דקות ולדומם. כמובן אם תרצה להשאירו עובד יותר זמן, זה לא חסרון, אבל מיותר לגמרי.
 

Flat spin

New member
טמפ. גוף המנוע בזמן עבודתו ../images/Emo22.gif

נמוכה בהרבה מהטמפ. שעלולה לגרום לו נזק בקירור פתאומי. אין חשש לתופעת סדקים.
 
בניית רחפת

אם אתה עדיין מעוניין לבנות רחפת אתה יכול ליצור איתי קשר באימייל שלי ואשמח לעזור לך. בניתי רחפת עם מנוע 46 שעבדה נחמד מאוד אבל פרקתי אותה בכדי לשפר אותה במראה ובהיגוי ובמקביל התחלתי בבניה של רחפת נוספת לחבר. בנתיים עזבתי את הארץ ועברתי לקנדה והשארתי את הרחפות אצל אותו חבר שלא המשיך אותן(הראש שלו במכוניות שלט) כמו כן בניתי רחפת גדולה יותר עם מנוע של מכסחת דשא שמיועדת לילדים במשקל עד 60 ק"ג שגם היא נשארה בארץ. למעשה סיימתי את הבניה שלה קצת לפני שעזבתי. אם אתה מעוניין באחת מהרחפות או רק במידע אשמח לעזור.
 
למעלה