יש לי שאלה בקשר למורכבות

יש לי שאלה בקשר למורכבות

בקצרה, אני נשואה לגבר גרוש עם ילד. גרושתו התחתנה ויש לה עוד ילדים. אתמול בשיחה של בעלי עם בנו שאל את הילד למה הוא לא מתקשר אליו והילד אמר לו שבעלה של הגרושה לא נותן לו. אני חייבת לציין שאף פעם היא לא מנעה מבעלי לדבר עם בנו כשבעלי מיתקשר וגם אין בעיות עם הסדרי ראיה הוא לוקח את הילד כל שבת שניה. אתם חושבים שאנחנו יכולים לעשות משהו עם העניין שהיא לא נותנת לילד להיתקשר מהבית שלה? ואם אנחנו נפנה לעו"ס, מה היא תעשה? תודה
 

shosh456

New member
שלום לך

קודם כל, ברוכה הבאה. שנית, יש מצב שבעלך יקנה פלאפון לילד (לדוג' מנגו) והוא יוכל לחייג לאבא שלו מתי שהוא רוצה וכך הבעל של הגרושה לא יוכל למנוע שיחות? אם גם זה לא עובד צריך אולי לפנות ליעוץ/מגשר ולראות איך אפשר לפתור את הבעיה. בהצלחה!
 

azaria

New member
הויסה הויסה. כבר עו"סית?

אין בעיה גדולה ולא נשמע שאין תקשורת בין בעלך לבין ה
שלו. אז ראשית הייתי בדבר איתה ומברר את העניין. בהחלט יכול להיות שהיתה איזו אי הבנה. יכול להיות שהילד פשוט נתן איזה תירוץ לשאלה הבלתי נעימה של אבא שלו. (במאמר מוסגר, היה עדיף לפנות לילדון ולהגיד לו שאבא היה שמח אם יתקשר יותר. זה מתקבל הרבה יותר בחיוב מאשר מתקפה בסגנון "למה אתה לא מתקשר?!") אז יכול להיות שהילד סתם סיפר סיפור כדי לצאת מן השאלה. ויכול גם להיות שבאמת קרה איזה פעם שלא נתנו לו להתקשר. למשל אם הוא רצה להתקשר בשעות לא אנושיות בלילה, או שבדיוק המתינו לשיחה חשובה והטלפון היה חייב להיות פנוי. לא אמרת מה גיל הילד, אז קשה להתייחס ספציפית. אבל יכול להיות שילד יפרש מקרה אחד כזה כאיסור גורף. ויכול גם להיות שזה "תכסיס מתוחכם" ובלתי מודע של הילד לחמם את העסק כך שבסופו של דבר אבא ואמא יחזרו להיות ביחד. הרי ברור שאם הבעל החדש של אמא הוא כזה רשע שלא מאפשר לי אפילו להתקשר לאבא שלי - אז אבא מיד יבוא על הסוס הלבן שלו ויציל את כולנו. ויקח אותי ואת אמא ונחיה ביחד באושר ועושר עד עצם היום הזה. ספרי לנו עוד קצת על נסיבות המשפחה המורכבת שלכם. מתי התגרשו כולם? כמה זמן אתם יחד? וכמה זמן גרושתו עם בעלה החדש? בני כמה הילדים? ולעניין הספציפי של הטלפון, האם הילד נהג להתקשר יותר וחדל מכך? האם הוא עדיין מתקשר לפעמים? האם האיסור גורף או רק לסלולארי? וכו? ברוכה הבאה לפורום. אני בטוח שתמצאי כאן תמיכה ומענה לשאלות רבות. ואני בטוח שגם אנחנו נוכל ללמוד מנסיונך ודעותייך.
 
תודה על תגובתך

אז ככה, הם גרושים כבר 6 שנים. היא נשואה כבר 5 שנים. הילד בן 9. אף פעם הוא לא היתקשר בצורה סדירה, רק כשהוא רוצה משהו, ככה יוצא. תיקשורת ביניהם (האב והאם) אין בכלל.
 

החתולית

New member
אז למה לרוץ לעו"ס ומשפטים ?

ראשית, ברוכה הבאה. אם הילד מעולם לא התקשר בצורה סדירה, אז למה פתאום לנקוט צעדים דרסטיים כל כך ? מלבד זה, את אומרת שמעולם לא מנעו מהאב לשוחח עם בנו, ומעולם לא מנעו ממנו לראות את בנו. אפשר לרכוש עבור הילד טלפון סלולארי, כפי שהציעו לך כאן וגם בפורום השכן. אפשר גם להפנים שכמו רוב הילדים בני גילו - כנראה שהילד לא ממש מת על שיחות טלפון, הוא עסוק בענייניו ולא ממש בראש שלו להתקשר לאבא. במקרה כזה, הפתרון פשוט ביותר - האב יקח על עצמו את האחריות לתקשורת בינו לבין הבן שלו, ויהיה זה שמתקשר כמה פעמים שמתחשק לו.
 
מה שהחתולה אומרת נכון בהחלט

שגם האב יתקשר לילד ולא להעמיס את האחריות על התקשורת על הילד לבדו.
 
האם זה בטוח שבן הזוג של אימו

לא נותן לו להתקשר לאביו ? אולי זה תירוץ של הילד צריך לבדוק אם זה נכון. ילדים לעיתים ממציאים תרוצים... לא הייתי רצה ועושה "מלחמה" ישר. אלא בודקת האם זה באמת נכון והאם אכן הילד מפסיק להתקשר באופן קבוע...
 

אחשל

New member
יש כאן שני היבטים של התקשורת

האחד - הציפיה של האב שבנו יתקשר אליו. זה משהו שצריך להיבנות בין האב לבן. לילד בטח יש כל מיני עיסוקים וההתקשרות לאבא שלו לא נמצאת בראש מעייניו מן הסתם. השני - זמינות אמצעי תקשורת. אני פתרתי את הבעיה בצורה שהציעו לך כאן - ציידתי את ילדי במכשיר סלולארי שאת החשבון עליו אני שילמתי, ובזה נפתרה הסוגיה של חשבון הטלפון. לא התעסקתי בכלל בשאלה האם מנעו מהם להתקשר אלי בגלל זה או לא.
 
למעלה