יש לי קיפוזיס בצוואר. יש לי שינויים

יש לי קיפוזיס בצוואר. יש לי שינויים

שזה אומר שהחוליות קבלו את הצורה של הצוואר העקום האם אני אוכל להחזיר את הצוואר לקדמותו? אני בנבחרת שחייה. אתה מאמין שזה יחזיר את הצוואר לקדמותו? אם אני אעשה פזיוטרפיה זה יעזור? הבעיה היא שכבר לא מדובר בבעיה של שרירים רפויים אלא בבעיה של שינויים בחוליות.
 

roy001

New member
צא מהלחץ שלך !!

אבטיחון בצריח, שוירמן או מי שלא תיהיה... 1. צא מהלחץ שלך. 2. אם היית מבין מעט אבל ממש מעט בתחום, היית מבין שהמשפט הראשון שלך הוא חסר כל בסיס. החוליות לא קיבלו את הצורה של הצוואר העקום. החוליות ביחד עם שאר מרכיבי עמוד השדרה, הן שקובעות את הצורה של הצוואר ולא להפך. 3. הבעיה שיש לך היא לא קיפוסיס. קיפוסיס פירושו עקומה קמורה לפנים, והיא קיימת בכל צוואר תקין. לך יש היפרקיפוסיס שזה אומר כיפוף מוגבר של הצוואר. הסיבה לכיפוף המוגבר של הצוואר, אצלך, היא מה שנקרא מחלת שויירמן, שהוא למעשה יותר מצב מאשר מחלה. התופעה שכיחה מאוד אצל בני נוער, ואתה לא חריג, כך שאתה יכול להרגע. מחלת שויירמן הוא סוג מסוים של קיפוסיס, שבו לפחות 3 חוליות מקבלות צורה מיוחדת של יתד או טרפז, ומכך בעצם נוצר הכיפוף המוגבר. שכיחות התופעה היא דווקא בחלקו האמצעי של עמוד השדרה (ע"ש טורקלי), ולא כ"כ בצוואר. 4. המצב הזה הוא בד"כ בעיה קוסמטית ותו לא. במקרים חריגים יש גם כאבים. 5. פיסיוטרפיה (שוחייה) לא מסוגלת לשנות את העקומה הפיסית של החוליות. אין שום טיפול שבעיולם שיכול לשנות את צורת העקומה, למעט ניתוח, אבל ברוב המכריע של המקרים, גם אין שום צורך בכך, היות ומדובר כאמור בבעיה קוסמטית (כיעור) ולא ממש בבעיה של כאבים. גם כשיש כאבים, הטיפול הוא בד"כ מכוון להקלתם ולא לשינוי של צורת העקומה, אלא אם כן מדובר בעקומה חמורה, שעתידה להחמיר יותר, ולא ניתן לרסן אותה שלא בניתוח. 6. יחד עם זאת פיסיוטרפיה יכולה לעזור לך לחזק את שרירי היציבה, ולתת לך להיות יותר מודע לעניין החשיבות בהליכה זקופה. במרבית המקרים זה מספיק. 7. כיוון ששוירמן, הוא סוג מסוים של היפרקיפוסיס, דרגת הקיפוסיס, היא זו שתקבע את הפרופיל. כדי לדעת מה דרגת הקיפוסיס, כל שצריך הוא צילום ע"ש צדדי, בעזרתו מודדים בצורה מדוייקת במעלות את דרגת הכיפוף. 8. אני מבין שאתה בעצם רוצה ללכת ליחידה קרבית, ומוטרד מכך. אני לא חושב שיש לך מה לדאוג. תצהיר על הבעיה. בהנחה שאין לך כאבים, ומדובר בעיוות קוסמטי בלבד, בדרגה קלה-בינונית תקבל בוודאות פרופיל בתחום הקרבי (72,82- תלוי בדרגת הקיפוסיס כאמור).
 
קיפוזיס

קיפוזיס בצוואר זו בעיה יחסית נדירה. בצוואר יש באופן נורמלי לורדוזיס (עקומה קעורה) שיכול להתיישר או להגיע לקיפוזיס במצבים קיצוניים. לעומת זה בע"ש חזי (טורקלי) יש קיפוזיס נורמלי שיכול להיות מוחמר במצבים מסויימים. שחיה לא משנה את מבנה עמוד השדרה, אך יכולה לשפר יציבה ע"י חיזוק שרירים.
 
ואתה יכול לענות לי

בלי קשר לשוירמן,אם יש לי קיפוזיס בצוואר כמו שכתבת, וההוא מקודם גם כתב, אז לרוב זה מוריד פרופיל? אני לא רוצה שיורידו לי פחות מ-82, אבל יורידו? יש סיכוי שיורידו רק בגלל הנדירות של הבעיה?
 
למעלה