יש לי עוד קצת זמן עד הלידה אבל

מא2

New member
יש לי עוד קצת זמן עד הלידה אבל

אני מתחילה לחשוב. יש לנו ילד מקסים בבית כמעט בן 3 (יהיה בן שלוש וחודשיים בלידה. מה קונים לילד מתנה כשיולדים? האם המתנה זה מהתינוק או מאמא ואבא? מה עושים עם העניין ואיך מתמודדים. הבן שלנו די מפונק (באשמתנו) ודי רגיל לקבל תשומת לב.אם זאת הוא ילד חכם שאפשר להסביר לו
 

dana181

New member
אני יודעת שיש כאלו שנותנים מתנה

בשם התינוק כאילו התינוק נתן לו אני מרגישה שאם רוצים לתת מתנה ל"אח הגדול" אולי עדיף שתבוא מההורים כי התינוק לא זז כמעט ואני לא היתי מסוגלת להגיד לבני שהוא קנה לו את המתנה נשמע כאילו אני מזלזלת באינטליגנציה שלו (אבל זו דעתי ) אני היתי מציינת את זה כמתנה למעמד החדש שלו (אח גדול ) אני גם חושבת לבקש מהמשפחה שבאה לבקר לקנות לו גם איזו מתנה סמלית (אפילו בועות סבון וכאלו של 2 ש"ח רק כדי שירגיש טוב)
 
בדיוק גם אני חשבתי, שהמנהג הזה

משונה קצת, אני אשמח לשמוע סיפורים הפוכים. אבל באמת נראה לי גם קצת "לשקר" וגם לזלזל בהבנה, כי איך יכול להיות שכזה דבר קנה לו משהו??
 

ר י קי 4

New member
יש לי בן בן 4 מפונק

בני בן ה4 אחרי 2 בנות , מפונק מאד מאד קשור אלי , יהיה לו מאד קשה , הכנתי לו מתנה ממני שאני מתכונת לתת לו בב"ח . וכן אני אקנה לו צעצוע או יותר נכון החצי השני שלי יקנה לו צעצוע שאותו יתן לו התינוק /ת כאשר נגיע הביתה . כך עשיתי עם הבנות . זה לא מוריד לגמרי את הקנאה אך נותן תעסוקה . ויחס חיובי . מקוה שזה יעבוד גם הפעם .
 

מא2

New member
תודה על התשובות השאלה הנוספת

היא איזו מתנה נותנים. ברור לי שזה צריך להיות משהו גדול שיעסיק אותו ויעניין אותו אבל אין לי רעיון מה
 
וואו, את חייבת להיכנס לפורום חינוך

לגיל הרך. כתבה שם מישהי בשם כוכבית מאמר נהדר על הכנת הילד להולדת אח/ אחות. בין היתר היא אומרת לתת את המתנה בשל הפיכתו לאח בכור, ולא כי נולד לו תינוק. סמנטיקה חשובה. המאמר שמור שם. שווה הצצה.
 

yberry

New member
זה עובד גם אם חתולים?

שכנענו אותו שהוא בננו יחידנו, והוא מפונק בהתאם, ואנחנו מנסים לשבור את הראש איך למנוע ממנו לקנא. אם אני אביא לו משחק שווה לרגל היותו אח גדול הוא יקסל את התינוקת יותר בהבנה?
 

Liaty

New member
לגבי חתולים

לנו היתה חתולה שקיבלה את אחותי כאילו היא הבת שלה . לא נתנה לאף אחד להתקרב אליה
ובלילה היתה באה להעיר את אמא שלי בגרגורים ונשיכות ברגלים כשהילדה התעוררה
 

Liaty

New member
לגבי הכנת האח הגדול

אני חושבת שמתנה תמיד כיף לקבל אבל אין טעם בסיפורי מעשיות . את המתנה אמא ואבא נותנים וזה לכבוד זה שמעכשיו הוא אח גדול . לפעמים גם אין צורך לומר שום דבר מה שיענייו אותו זו המתנה ולא ממי המתנה . מה שכן כדאי שזו תהייה מתנה קצת מושקעת שתעסיק אותו בימים הראשונים בבית . מפנה אותך למאמר שכדאי לקרוא
 

rev07

New member
גם אנחנו מתכוננים להולדת אחות שניה

הגדולה תהיה בת שלוש וחצי בלידה ותכננו לקנות לה מתנה לכבוד זה שהיא תהפוך להיות אחות גדולה (אימצתי את הניסוח הזה ממהמלצות כאן). אנחנו רוצים לקנות לה לוח גדול שעומד עם שני צדדים (לוח גיר ולוח לציור עם טושים מחיקים). נראה לי שהיא תהיה מאוד מבסוטית וזה יעסיק אותה הרבה. ברור שאת המתנה, כיוון שהיא גדולה, בעלי יתן לה בבית ולא בבית חולים אבל נראה לי שזה בסדר אם היא תחכה לערב..אני גם מתכוונת לבקש מהמשפחה לקנות לה, אני מקווה שיעשו זאת
 

ארנט

New member
מתנות לבכור/ה

עוד המלצות שאני מתכננת ליישם- לקנות כמה מתנות קטנות ולתת לבכור (שלי בן 4) כשהוא מגיע לביקור בבית החולים. המתנות הן מאיתנו (לא אוהבת את הניסוח של מתנה מהתינוקת). וחלק מהמטרה- שגם יהיה לו מעניין בביקור. כך שכנראה אקנה: צבעים וחוברת צביעה, חיות מפלסטיק - מה שהוא אוהב ויכול להעסיק אותו.
 

nuli4

New member
מתנה לגדולה../images/Emo77.gif

והיא באמת גדולה, בת שש וחצי! המתנה כמובן תהיה מאיתנו ותסמל את זה שהיא הבכורה והבוגרת. חשבנו לקנות לה אופניים בלי גלגלי עזר ולהתחיל ללמד אותה כי גם ככה חיכינו עם זה יותר מדי, אז זה הזמן וזה גם מסמל את זה שהיא גדולה ויכולה לעשות דברים של ילדים גדולים ובנוסף לכך יאפשר לה לבלות זמן איכות עם אחד מאיתנו (בזמן הלימוד), זמן שיהיה רק שלה. היא מאוד מחכה ללידה וכל הזמן מדברת על זה ומנשקת את הבטן שלי ומדברת אליו (יום אחד היא אמרה לו לתוך הבטן: "במבי, אתה צריך להתעורר עכשיו! באו אלינו אורחים!"). אבל מצד שני היא מפחדת שנאהב אותה פחות ומביעה את הפחדים שלה. נקווה שיהיה טוב!
 
למעלה