יש לי מספר שאלות חמין ...למתקדמים !

יש לי מספר שאלות חמין ...למתקדמים !

היי לכולם ... אני דווקא מכינה חמין מדהימני. אבל נורא בא לי לגוון. לשנות קצת את ה"סטנדרט". אז יש לי כמה שאלות לגבי דברים שעדיין לא ניסיתי...
רציתי לשאול אם מישהו כאן ניסה לשים תבלין חוואייג' בחמין ? איך זה מתקבל ? האם יש סוג מסויים של חוואייג' שמתאים ? וכמה לשים ? זה "משתלט" על הטעם ?
רציתי עוד לשאול על הוספת רסק עגבנית לחמין. מישהו ניסה ?
שאלה לגבי ג'חנון בחמין. לא יודעת איך לפתור את הבעיה שיש לי עם הג'חנון ... את החלק התחתון שנוגע בנוזלים אני לא אוהבת, יוצא דייסתי עיסתי בבעעעע . החלק העליון שנשאר יבש יוצא מדהים ! האם מישהו ניסה לעטוף ג'חנון בשקית קוקי? נראה לכם שזה יכול לעבוד ? ואם כן, אז יש לחורר את הקוקי? (נייר כסף לא יכנס אצלי לחמין)
עד כמה חשוב "לסגור" את הבשר (בטיגון קל, על הדרך עם השחמת הבצל) כדי שיצא עסיסי ? או שזה שולי בגלל שעות הבישול הרבות ?
חוץ מבשר שפנדורה, כתף מס 5 ... איזה עוד בשר מומלץ ? ניסינו אוסובוקו והעצם התפוררה...בעלי לא אהב. מישהו ניסה לשים קבנוס בחמין ?
שאלה אחרונה - לגבי חיטה/אורז בשקית קוקי. מעולם לא ניסיתי. בעלי קנה במיוחד שקיות בד מיוחדות כאלו, ואני נורא חוששת שחוטים וחתיכות בד יצאו לחמין, או שיהיה טעם מהבד, לא יודעת...מישהו מכיר את השקיות בד האלו? עדיף בשקית קוקי רגילה? אפשר לקבל הסבר איך מתעסקים ומתבלים את החיטה, בקיצור איך עושים את זה בכלל
שאלתי המון שאלות. אני מקווה שתהייה למומחים סבלנות וזמן לענות. מודה מראש לכל מי שיענה. שבת שלום
 

חניש7

New member
הי פשושית עונה לך מה יודעת

אני מכינה משריר או צלעות עם עצם מכניסה גם עצמות מח גחנון מכניסה לשקית קוקי מחוררת מלממעלה לא חושבת הכרחי לסגור את הבשר בגלל הבישול הממושך אני שמה אורז וגריסים בתוך שקיות רגילות לא נילון המרשרש.(גם כרוב לריכוך במיקרו)להכניס פנימה מים בכמות נחוצה ותיבול. חני
 

clcl

New member
אני הוספתי פעם לחמין (ההכנה היתה

ספונטנית ולא היה לי בשר)..... לשון מעושנת, אותה הכנסתי בשלמותה לחמין (לא התפרקה).... הטעם היה מעניין ושונה... וטעמה של הלשון המעושנת, לטעמי, השתלט ייתר על המידה על טעם החמין (המצופה...). לגבי השקיות, אל חשש, הן מיועדות לכך והן אינן מתפרקות קרי נפרמות. לאחר השימוש לכבס ולשמור לשימוש הבא. חמין חיטה חמין חיטה ובשר מבחר מתכוני חמין
 

wan

New member
לחמין נהדר להוסיף כף או שתיים רסק

עגבניות מוסיף המון. אני מוסיפה לחמין מעורב של חיטה ביחד עם חומוס ועדשים.
 

נונה1

New member
לגבי ג'חנון אני שמה בשקית קוקי

סגורה ולא מחוררת אותה כלל. נונה1
 

אהובה.א

New member
עונה לך לגבי הבשר

ראשית , לא מבינה למה צריך לסגור את הבשר. אפשר לשים את כל המצרכים יחד ולבשל אותם ביחד. העיקרון של חמין (צ'ולנט - בישול איטי) הוא בישול של כל הדברים יחד על אש נמוכה. אני שמה חלקי עוף - בדר"כ כרעיים) וזה יוצת נפלא. לגבי החיטה - אפשר לערבב אותה עם השעועית והחומוס. חשוב לשטוף אותה היטב. לא צריך להשרות במים לניפוח. חוצמזה , אם עד עכשיו הכנת חמין "מדהים" - למה לנסות לשנות? מה שיוצא בדר"כ מעולה אסור לנסות להחליף במשהו שאינך בטוחה כיצד ייצא.
 
אני לא מנסה לשנות חמין מדהים אלא

קצת לגוון. יש כאלו שמכינים פעם אחת או פעמיים בעונה (בחורף). אני מכינה הרבה מאוד, ולכן, כדי שלי יימאס, רציתי להכניס קצת גיוון. החמין שלי בכל מקרה יישאר הבסיס, וכל גיוון יהיה "תוספת" מבורכת, אני מקווה.
 

הרשקו

New member
חמין

1. לשים אורז/חיטה בשקית בד לדעתי לא יספגו שום ריח מהבד. 2. אשתי שמה אורז/חיטה בשקית קוקי - יוצא מצוין. צריך לנקב מספר נקבים בחלק התחתון של השקית בכדי שייכנסו נוזלים . שמים את השקית בחלק העליון כאשר הצד העליון פתוח ומשם נכנסים אדים שמבשלים את האורז/חיטה.
 

bali

New member
מנהל
כמה תשובות

בחמין אני שמה בשר שריר. לא יקר וטעים מאד אחרי בישול ארוך. לגבי טעם וסף, שמתי פעם שוק הודו מעושנת והיא נתנה לחמין טעם נהדר. גם קבנוס בהחלט יכול לתת טעם כזה, רק לא לשים הרבה מדיי. אני בדרך כלל כן סוגרת קצת את הבשר אבל זה לא קריטי כי הבישול גם ככה מאד ארוך.
 
../images/Emo71.gif ../images/Emo92.gif כמה תשובות:

אני שמה חוואייג' בחמין. הריח והטעם מדהימים. חשוב לא לשים הרבה מפני שזאת תערובת דומיננטית. ג'חנון בחמין: שמתי פעם אחת ג'חנון ויצא נחמד מאוד. שמתי את הג'חנון על כל הדברים ולא עטפתי אותו בכלום. את העוף אני "סוגרת" בטיגון קל. אורז וחיטה בשקית קוקי: את האורז אני שמה בשקית קוקי עם חצי כוס מים, שמן ותבלינים. מחוררת וגוזרת את הקצוות המיותרים של השקית ושמה בסיר. את החיטה אני משרה שעה במים רותחים ורק אז שמה בשקית קוקי (בדומה לאורז) ומכניסה לסיר החמין. לגבי שקיות בד לאורז ולחיטה: אף פעם לא ניסיתי, אבל יש לי חברה ששמה חיטה בשקית בד בחמין ומאוד מרוצה. תנסי פעם אחת ותחליטי אם עדיפה שקית בד או שקית קוקי.
 
תודה לכולכם על התשובות ../images/Emo24.gif

מחר בבוקר אני מעמידה סיר חמין, ובכוונתי ליישם את הטיפים שלכם. רוצה רק לוודא לסיכום, שלא יתפשל לי : ג'חנון בשקית קוקי סגורה בלי לחורר וחיטה עם תבלינים בשקית קוקי וכן לחורר
שלא יצא לי ברדק ...
 

מרים50

New member
חמין

כשאומרים לחורר, הכוונה היא לעשות חורים קטנים עם קיסם(מנקה שניים) כדי שיצא האויר שנשאר בשקית. לדעתי את האורז או החיטה עדיף להכניס בשקית קוקי. אחרי השימוש פשוט לזרוק.
 
למעלה