יש לי כבד במקפיא - מה עושים איתו?

רונקלה

New member
מה שלא תעשי

תדעי שלהקפיא שוב, אי אפשר. מה עם פשוט כבד מטוגן עם בצל ופטריות? (לא חייב פטריות), רק להוסיף אבקת מרק ותבלינים אחרים.
 
אף פעם לא הכנתי כלום עם כבד...

אז מתכונים יתקבלו בברכה. איך מטגנים, איך אופים ואיך עושים ממרח כבד?
 

Darth Foofoo

New member
אז ככה

מפשירים את הכבד ומנקים אותו מכל השומן הלבן שמסתובב שם . גם חלקים שחורים לנקות . קוצצים הרבה בצל ( בפרוסות לממרח ) מטגנים במחבת עם מלח , פלפל וכמון עד שהכבד לא אדום בפנים מוסיפים שתי ביצים קשות וקוצצים אותו במעבד מזון .אחרי שקצצנו את הכל מוסיפים את השמן של הטיגון . אפשר על אותו משקל לעשות כבר מטוגן בבצל רק בלי הביצים הקשות .
 

dekelדקל

New member
מפשירים

ואז אפשר- להקפיץ אותו במחבת עם בצל ותבלינים להכין כבד קצוץ להכין אותו ברוטב מייפל להכין בורקס כבדים לצרף אותו למעורב ירושלמי להכין מאפה כבדים להכים פאטה כבד ולזלול אותו עם ריבת בצל מה בא לך? תבחרי ותקבלי מתכון
מתאים?
 

רונקלה

New member
מתכון לכבד מטוגן

מטגנים רצועות בצל עד להשחמה מוסיפים שום מוסיפים את חתיכות הכבד מטבלים באבקת מרק, כמון, פפריקה מתוקה, פלפל ומלח (אם צריך, לא לשכוח שהאבקת מרק מלוחה). להקפיץ ממש כמה דקות, עד שהכבד נהייה מעט אפור- לא לייבש אותו! (הוא צריך להיות קצת אדום בפנים).
 

kst

New member
לגבי המלח חייב הרבה אחרת נשאר דם

וחוץ מהחתיכות הלבנות צריך גם להוציא את הירוקות זה המרה ואם לא מוציאים את זה זה עושה את האוכל מר
 

dekelדקל

New member
בבקשה:

לכבדים מוקפצים יש הרבה ורסיות, אני מכינה ככה: מחממת כמה כפות שמן במחבת , פורסת 2 בצלים בינוניים לפרוסות דקות וחוצה כל פרוסה לחצי. משחימה את הבצל לאט על אש קטנה כדי שיתקרמל ולא ישרף (שלא יהיה מריר). את הכבדים לנקות מחתיכות השומן הלבנות ולהפריד כל כבד לשתי אונות, לשטוף ולייבש קצת במגבת נייר. כשהבצל מתרכך ומתחיל להזהיב להוסיף את חתיכות הכבדים ולהקפיץ דקות בודדות רק עד שהצבע משתנה אבל שפנים הכבד ישאר ורוד ועסיסי (זהירות לא להאריך בטיגון כדי שלא יתקשו) . לתבל במלח, פלפל שחור טחון ומעט כמון. מאפה כבדים: להקפיץ את הכבדים כמו במתכון שלמעלה אבל את הכבדים לטגן ממש שתיים שלוש דקות- שיהיו חצי מוכנים וימשיכו להתבשל באפיה. לתערובת הכבדים את יכולה להוסיף מה שאת אוהבת: צנוברים קלויים, שקדים פרוסים, עשבי תיבול טריים קצוצים דק, צימוקים\ קוביות חציל מטוגנות\ קוביות חזה עוף מוקפצות \ פירה בטטה \בטטה מבושלת חתוכה לקוביות... לרדד מעט בצק עלים למלבן מוארך, להניח מהמלית לאורך המלבן, לקפל לשניים ולהדק לסגירה. להדק את שני קצוות המלבן , למרוח ביצה טרופה ולפזר שומשום. לסמן בסכין קווי חיתוך לרוחב המאפה במרווחים של 5 ס"מ (כדי שיהיה קל אח"כ לפרוס למנות..) לאפות 15-20 דקות בחום בינוני-גבוה עד שהמאפה מזהיב. *אפשר גם לאפות בתבנית ריבוע\עגולה - לההניח בתחתית שכבה של בצק עלים שתכסה את התחתית והדפנות, להניח מעליה את המלית, ומעל להניח עוד שכבת בצק. להדק את שתי שכבות הבצק זו לזו מסביב, למרוח חלמון, לבזוק שומשום, לסמן לחורר את פני הבצק העליון במזלג בכמה מקומות , ולאפות.
 

shno

New member
משאירים במקפיא ../images/Emo69.gif

לא אוהב כבד בכלל... (רק של אווזים, אבל מטעמי מצפון לא אוכל אותם כבר שנים)
 
זה כבר שנים שם!! נמאס לי לראות את

זה כל פעם שאני פותחת את המקפיא! החלטתי לעשות מעשה... תודה על כל המתכונים הנהדרים. משהו אני כבר יעשה עם זה, לא בטוח מה יצא...
 

בנענע2

New member
אז לזרוק!!!

כבד מאוד רגיש, לא מומלץ אם זה בפריזר יותר מחודש....
 

7יעלה

New member
יש לי מתכון מנצח../images/Emo21.gif

מטגנים בצל , מוסיפים את הכבד , כף של דבש ותאנים . אם אין לך תאנים אפשר תמרים .מערבבים הכל על האש לכ10 דקות . יוצא סוף הדרך וקל מאוד להכנה !!!!!!!
 
למעלה