יש לי דיסקלציה
עשיתי לפני שנתיים וחצי איבחון דידקטי ופסיכודידקטי באחד מהמכונים שהומלצו לי על ידי משרד החינוך. ועשיתי לפני שנה + שוב איבחונים במכון אחר מתוך הרשימה המומלצת. עשיתי בפעם השניה את האיבחונים במקום אחר, כי תמיד הרגשתי שיש לי דיסלקציה ובאיבחון הראשון, לא מצאו שיש לי דיסלקציה. אבל גם באיבחון בפעם השניה, במכון השני, לא גילו אצלי דיסקלציה. דבר מאוד תמוה בעיני, מפני שהרבה מאוד אני טועה באופן הבא: כשאני כותב, אני מחסיר מילים, מחסיר אותיות למשל כשאני מתכוון לכתוב "אני לא שומר טינה אליך" אז יוצא לי לכתוב "אני שומר טינה אליך". כשאני קורא טקסט, אז תמיד אני רואה בכל משפט לפחות מילה אחת לא במשמעותה. כלומר אם כתוב "אל המומחה" אז ברוב המקרים אני רואה כאילו כתוב "אני המומחה". הדבר הזה קורה לי גם שאני קורא בקריאה דמומה בלב וגם כאשר אני קורא בקול רם. או למשל אם כתוב הספרה 96 אז המון פעמים אני אקרא את זה כסיפרה אחרת למשל כ 12. והדבר קורה לי כאמור גם כשאני בקול רם וגם בקריאה בלב בדממה. אין לי הפרעות בראייה, אני כל הזמן עושה בדיקות כדי למצוא כאלה ואין לי לא בשדה ראייה ולא בעיניים. העיניים שלי מעולות. זו הסיבה שאני לא כל כך מאמין שאיבחונים יכולים לעלות על לקויות למידה. מפני שביזמן איבחון דווקא הנבדק לא טועה בשאלותיה של הבודקת. ראשית רציתי לשאול, האם שגיאות שתיארתי מתאימות לדיסלקציה ? שנית, איך קוראים לבעיה והאם היא ניתנת לטיפול ? שלישית, שכחתי לציין שבכל האיבחונים אפילו הפרעות קשב וריכוז אין לי. אז פניתי לנוירולוג ואפילו לפסיכיאטר שיעשה לי את הטסטים ובכל מקום שעשיתי בדיקות קשב וריכוז זה נשלל. הדבר הזה מתסכל מאוד שיש לי את הבעיות שתיארתי לעיל, ובכל זאת בכל הבדיקות לא מוצאים כלום.
עשיתי לפני שנתיים וחצי איבחון דידקטי ופסיכודידקטי באחד מהמכונים שהומלצו לי על ידי משרד החינוך. ועשיתי לפני שנה + שוב איבחונים במכון אחר מתוך הרשימה המומלצת. עשיתי בפעם השניה את האיבחונים במקום אחר, כי תמיד הרגשתי שיש לי דיסלקציה ובאיבחון הראשון, לא מצאו שיש לי דיסלקציה. אבל גם באיבחון בפעם השניה, במכון השני, לא גילו אצלי דיסקלציה. דבר מאוד תמוה בעיני, מפני שהרבה מאוד אני טועה באופן הבא: כשאני כותב, אני מחסיר מילים, מחסיר אותיות למשל כשאני מתכוון לכתוב "אני לא שומר טינה אליך" אז יוצא לי לכתוב "אני שומר טינה אליך". כשאני קורא טקסט, אז תמיד אני רואה בכל משפט לפחות מילה אחת לא במשמעותה. כלומר אם כתוב "אל המומחה" אז ברוב המקרים אני רואה כאילו כתוב "אני המומחה". הדבר הזה קורה לי גם שאני קורא בקריאה דמומה בלב וגם כאשר אני קורא בקול רם. או למשל אם כתוב הספרה 96 אז המון פעמים אני אקרא את זה כסיפרה אחרת למשל כ 12. והדבר קורה לי כאמור גם כשאני בקול רם וגם בקריאה בלב בדממה. אין לי הפרעות בראייה, אני כל הזמן עושה בדיקות כדי למצוא כאלה ואין לי לא בשדה ראייה ולא בעיניים. העיניים שלי מעולות. זו הסיבה שאני לא כל כך מאמין שאיבחונים יכולים לעלות על לקויות למידה. מפני שביזמן איבחון דווקא הנבדק לא טועה בשאלותיה של הבודקת. ראשית רציתי לשאול, האם שגיאות שתיארתי מתאימות לדיסלקציה ? שנית, איך קוראים לבעיה והאם היא ניתנת לטיפול ? שלישית, שכחתי לציין שבכל האיבחונים אפילו הפרעות קשב וריכוז אין לי. אז פניתי לנוירולוג ואפילו לפסיכיאטר שיעשה לי את הטסטים ובכל מקום שעשיתי בדיקות קשב וריכוז זה נשלל. הדבר הזה מתסכל מאוד שיש לי את הבעיות שתיארתי לעיל, ובכל זאת בכל הבדיקות לא מוצאים כלום.