יש לי דיסקלציה

משה גלי

New member
יש לי דיסקלציה

עשיתי לפני שנתיים וחצי איבחון דידקטי ופסיכודידקטי באחד מהמכונים שהומלצו לי על ידי משרד החינוך. ועשיתי לפני שנה + שוב איבחונים במכון אחר מתוך הרשימה המומלצת. עשיתי בפעם השניה את האיבחונים במקום אחר, כי תמיד הרגשתי שיש לי דיסלקציה ובאיבחון הראשון, לא מצאו שיש לי דיסלקציה. אבל גם באיבחון בפעם השניה, במכון השני, לא גילו אצלי דיסקלציה. דבר מאוד תמוה בעיני, מפני שהרבה מאוד אני טועה באופן הבא: כשאני כותב, אני מחסיר מילים, מחסיר אותיות למשל כשאני מתכוון לכתוב "אני לא שומר טינה אליך" אז יוצא לי לכתוב "אני שומר טינה אליך". כשאני קורא טקסט, אז תמיד אני רואה בכל משפט לפחות מילה אחת לא במשמעותה. כלומר אם כתוב "אל המומחה" אז ברוב המקרים אני רואה כאילו כתוב "אני המומחה". הדבר הזה קורה לי גם שאני קורא בקריאה דמומה בלב וגם כאשר אני קורא בקול רם. או למשל אם כתוב הספרה 96 אז המון פעמים אני אקרא את זה כסיפרה אחרת למשל כ 12. והדבר קורה לי כאמור גם כשאני בקול רם וגם בקריאה בלב בדממה. אין לי הפרעות בראייה, אני כל הזמן עושה בדיקות כדי למצוא כאלה ואין לי לא בשדה ראייה ולא בעיניים. העיניים שלי מעולות. זו הסיבה שאני לא כל כך מאמין שאיבחונים יכולים לעלות על לקויות למידה. מפני שביזמן איבחון דווקא הנבדק לא טועה בשאלותיה של הבודקת. ראשית רציתי לשאול, האם שגיאות שתיארתי מתאימות לדיסלקציה ? שנית, איך קוראים לבעיה והאם היא ניתנת לטיפול ? שלישית, שכחתי לציין שבכל האיבחונים אפילו הפרעות קשב וריכוז אין לי. אז פניתי לנוירולוג ואפילו לפסיכיאטר שיעשה לי את הטסטים ובכל מקום שעשיתי בדיקות קשב וריכוז זה נשלל. הדבר הזה מתסכל מאוד שיש לי את הבעיות שתיארתי לעיל, ובכל זאת בכל הבדיקות לא מוצאים כלום.
 
אין דיסלקציה

מי שיכול לקרוא - אין לו דיסלקציה. מי שיכול לכתוב - אין לו דיסגרפיה. מי שאין לו הפרעות נוספות - אין לו הפרעות נוספות. אלא מה ? בכל זאת אתה נתקל בבעיות שמפריעות לך בקריאה. יש כמה אסטרטגיות כדי לעזור לעצמך בזמן קריאה. למשל - לשים נייר לבן מתחת לכל השורות ושתהיה רק שורה אחת שאתה קורא, זה מקטין את אחוז השגיאות והקפיצות לשורות אחרות והיעלמויות של מילים. לקרוא רק פסקה פסקה ולבדוק מה כתוב שם - אחרי שבודק להמשיך הלאה לפסקה השניה. אני הייתי מציעה לבדוק שוב את עניין הריכוז. אולי אצל נוירופסיכולוג אחר, אולי אצל פסיכיאטר. מישהו צריך לנסות לעזור למצוא את המקור של הקפיצות האלו בקריאה. אולי כדאי גם להתייעץ בפורום של הפרעות קשב ADHD, כאן הפורום השכן.
 

ala40

New member
יונה יש לי שאלה אלייך

מתי נכנסו לארץ הטיפולים בפרעות קשב ?
 
יונה הסבר בבקשה

למה התכוונת שכתבת "מי שיכול לקרוא אין לו דיסלקציה ומי שיכול לכתוב אין לו דיסגרפיה?" אני מכירה הרבה ילדים שיש להם דיסלקציה והם קוראים- נכון שרמת הדיוק נמוכה או שהקצב נמוך אבל הם קוראים. וכך גם הדיסגרפים- יש קשיים אבל הם כותבים, בשביל זה יש אסטרטגיות למידה!
 

KFIRB

New member
מי בודק העיניים?

אופטמטריסט ? עם כל הכבוד לאופטטמטריסטים , הייתי מציע לך , לגשת לרופא עיניים בקופה, יש בדיקה פשוטה שהרופא עושה במרפאה, בדיקת מעקב ומיקוד... לפעמים הבעיה היא שם.. לא כל האופמטריסטים מודעים לבעיה הזו, לא כל הרופאים בודקים, צריך לבקש שיבדקו ויבדקו.. זו בעיה נפוצה אך לרוב לא מקבלת התייחסות, כי לרוב זו בדיקה הנעשית לילדים, למבוגרים, לא תמיד אפשר לסייע, אבל בדר"כ אם אין בעיות ראייה נוספות, אפשר להפנותך לאופטיארטיסיט שיאמן לך את שריר העין ויתרגל מיקוד... לרופא העיניים התשובות... לאבחוני לקויות למידה , הן בודקים לקויות למידה, וכמו שיונה ענתה לך, לא כל לקות בקריאה ובכתיבה היא לקות דיסגרפיה או דיסלקציה... לתים יש לקויות קשב וריכוז ולעתים "סתם פיזור דעת" לשתי תהופעות וגם לבעיית העיניים יש פתרון קל ונוח.. בהצלחה
 
למעלה