יש לי במקרר גבינת כנען,

clcl

New member
עוגת חצילים וגבינה/ חנה שאולוב

עוגת חצילים וגבינה/ חנה שאולוב "ספר הפשטידות שלי" עוגת חצילים וגבינה הפוכה* לאירוח, לבראנץ' ועוד. חומרים: 12 פרוסות חציל (חתוכות לאורך ומטוגנות) 1 גביע שמנת רגילה 250 גר' גבינת "כנען" 250 גר' גבינה לבנה 5% 100 גר' גבינה בולגרית ½ פלפל אדום (חתוך לקוביות קטנות) 3 ביצים 2 כפות קמח רגיל מלח ופלפל שחור לפי הטעם תנור מחומם מראש לחום בינוני תבנית מאורכת בגודל 10X25 ס"מ, משומנת אופן ההכנה: 1. מרפדים את בסיס התבנית והדפנות בפרוסות החציל. 2. בקערה בוחשים יחד את כל שאר החומרים. מעבירים את העיסה לתבנית, מעל החצילים, ואופים כ-30 דקות או עד שמוכן. מצננים. 3. הופכים על צלחת הגשה כך שהחצילים נראים מעל ובצדדים.
 

clcl

New member
עוגת פסיפלורה / חנה שאולוב

עוגת פסיפלורה / חנה שאולוב, מתוך "ספר העוגות שלי" חומרים 50 גרם חמאה 1 כוס קמח תופח 3 כפות מים 1 חלמון 1/2 1 כפות סוכר למלית: 6 פירות פסיפלורה 500 גרם גבינה לבנה למריחה 9% 100 גרם גבינת כנען 1/4 1 כוסות סוכר 1 שקית (14 גרם) ג'לטין 1/4 כוס מים רותחים 2 מכלים (250 מ"ל כל אחד) שמנת לקצפת כלים: תבנית עגולה בקוטר 26 ס"מ, משומנת- תנור מחומם מראש לחום בינוני אופן ההכנה 1. מערבבים יחד את החמאה, הקמח, המים, החלמון והסוכר לבצק. משטחים בעזרת הידיים את הבצק על בסיס התבנית. אופים כרבע שעה או עד שהבצק אפוי. מוציאים מהתנור ומצננים. 2. חותכים כל פסיפלורה לחצי ומרוקנים בכפית את התוכן לתוך כוס. מערבבים היטב את הסוכר והגבינות. מקציפים שלושת רבעים מכמות הפסילורה ומערבבים. מקציפים את השמנת ומקפלים לתערובת הגבינות והפסיפלורה. 3. בקערית קטנה ממיסים היטב את הג'לטין במים הרותחים, מוסיפים לתערובת הגבינות בבחישה מהירה ויוצקים על הבצק האפוי. מכניסים למקרר למספר שעות. 4. מגישים ומקשטים ביתרת הפסיפלורה. הערה: בעונת הפסיפלורה, כדאי להוציא תוכן פסיפלורה מכמות גדולה של פרי ולהקפיא בכלים קטנים לשימוש מאוחר.
 

clcl

New member
בקערה

הגבינה + 2 גביעי אשל/שמנת + בצל ירוק קצוץ, מלח פלפל.... ביצה מקושקשת ולחם טרי..... ותיאבון. פעם, לפני שנים, לא היה כזה מבחר של גבינות ומגבינת כנען היו מכינים את כל המטעמים והמאכלים שהמכינים בימים אלה.
 
למעלה