יש לו/לה אח/אחות שחזר/ה בשאלה

יש לו/לה אח/אחות שחזר/ה בשאלה

עזבו אתכם מה ההורים שלכם אומרים על זה מה דעתכם האישית בעניין? הבחור חזק וזה לגמרי לא משפיע עליו, זה שיש לו אח כזה (ולהפך) למה זה שיש אח אחד שהתפקר יכול להשפיע על שאר המשפ' לרעה??? מה הם אשמים?? במיוחדשלאחרונה זה קורה לכ"כ הרבה משפ' למה יש אנשים שמעקמים פרצוף או יותר מכך מעדיפים לבטל שידוך רק בגלל זה???
 
`הנושא אשה יבדוק באחיה`.. ובכל זאת-

כל עוד ברור שזה לא משפיע, וזה לא נובע מבעיה יסודית יותר שעלולה לזרוע זרעי חורבן גם בשאר האחים / אחיות, ובכללם המיועד/ת - אינני רואה בעיה.
 
ברור שאם אתה רואה בעיה בשיטת חינוך של ההורים

שלו/שלה אז אתה תרתע כי יכול מאוד להיות שזה מה שהוא/היא יקחו איתם לבית החדש כי מאוד קשה לשנות טבע של אדם ובד"כ אנחנו מראה/השתקפות של ההורים שלנו בין אם נרצה ובין אם לא.
 
אז ככה..! לדעתי זה תלוי איזה אח

אם זה הבכור אז אני קצת יכול להבין כי בד``כ לאחים הקטנים יש שאיפה להיות כמו האח הגדול..! אבל אנשים שחושבים שמשפחה שיש שם אחד שלא יכול ללמוד ניתן לזלזל בה אלוקים יכול להוכיח להם שזה שיש אחד שאינו בתלם זה לא אומר שכל המשפחה אינה טובה..! פעם אחד שהתקלקל באמת זה היה אומר משהו..! היום רוב הסיכוים שהבן נפל בגלל הרחוב הקורץ ולא בגלל המשפחה..! לסיכום צריך לבדוק כל דבר לפרטים..! ולהתפלל שלא נכנס לבעיות‏..!
 
דווקא אם זה הבכור זה יותר מרתיע למען האמת

אם מישהו יפסל משפ' רק כי יש אחד שלא לומד זו טעות יסודית. כי ישנם הרבה חרדים לא פחות מישיבעבוחרים רבים רק שהם לא נמצאים בישיבות אלא עובדים/לומדים משהו אחר. אבל אם הם יצאו בכלל מהעולם החרדי אז ישנה רתיעה כלשהי
 

חסיד8

New member
זה שחיתות!

אני אישית חווה את זה על בשרי בזה שאני נקרא ``נושר`` הן בשידוכים והן מזה שאחיות שלי שלומדות בסמינר עוברות שבעה מדורי גיהנום ומביישים אותם כל הזמן
 
אח יקר, זה שזה לא תקין? אתה צודק!!!

אבל לא לי ולא לאפ'חד מכאן ישנה אפשרות לתקן, אתה יודע מה אולי כן ישנה אפשרות לתקן אבל אם תשים לב השאלה היתה יותר מה לעשות כי תכל'ס אנשים מפחדים שאח"כ יהיו ילדים ולילדים אלה יהיה דוד פוקר וזה מפריע למשודך/ת. ז'תומרת יש כאן משהו הגיוני (למרות שאני חושב כמוך שזה דבר פסול מהיסוד לפסול מישהו/י רק בגלל שהאח נפל בין הקרשים) היה חזק אח.
 
השינוי מתחיל בנו.

לכל אחד מאיתנו יש אפשרות לעשות משהו כדי לשנות. החל מקבלת השונה וכלה בלשמוע שידוך שלא נחשב לא' א', רק בגלל שככה השכנים אומרים. אני, למשל, מגיעה מבית שהיה ועדיין קצת גזעני בייחס לעדות המזרח. אחרי שנלחמתי בהורים כדי שיאפשרו לי להיות חברה של חברות ספרדיות ואחרי שנים רבות - היום הראיה שלהם שונה. רוב חברותיי הן מעדות המזרח ואני אוהבת אותן בכל ליבי. כך גם לגבי כאלה שהן לא ממש חרדיות, או לא חסידיות, או לא... בקיצור, אני עושה שינוי בסביבה הקרובה שלי, וזה עובד. גם אתה-ם יכולים!
 
הלוואי ותצליחי

וזה נכון שהשינוי הגדול מתחיל באדם הקטן אבל.... (שימי כאן את כל הטענות שקיימות ושבטח שמעת אותן שנים על גבי שנים) הלוואי שנצליח שיהיה אחלה של יום.
 
לא מקבלת שום "אבל".

אם אתה מפחד מ"המה יגידו", אתה בטח לא תצליח או תעשה שינוי כל שהוא. (ואז אל תבוא לבכות לי בפורום, כי אני אכניס לך איזה טוקוואנדו). חבל עליך. אתה דווקא נשמע בחור טוב.
 

kiss 18

New member
צודקת ,השנוי מתחיל בנו, א"א לחנך את כל העולם

קודם כל נחנך את עצמנו, ואח"כ נעבור לתקן את הסביבה... מה שכן, נוכל כמובן לחנך את ילדינו (בעז"ה) בעיניין... ואלי כך גם ניגרום שינוי בדור העתיד.. יום טוב לכולם!
 
מזמן לא הרגשתי הזדהות כל כך מוחלטת.

`גם מסע בן אלפי קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן` - אם כל אחד/ת מאיתנו יעשה צעד קטן, השינוי יבוא, ואני בטוח שהוא יבוא! רק שלא נסמוך על הסביבה יותר מידי, אלא נעשה - ולו צעד קטן - בעצמינו. ויום אחד עוד יקראו לתקופה שלנו - `תחילת המהפיכה`..
 
ואני אהיה "מחוללת המהפכה" :)

ועכשיו ברצינות: אני מאד מאמינה בשינוי שמתחיל לאט. אני שמחה שיש מי שמזדהה. עכשיו כבר יש 4 שעושים משהו בשביל דור טוב יותר.
 
אנחנו נגדל את דור העתיד.

הם יתנהגו ויחשבו בהדרכתנו. אז אנחנו בהחלט יכולים לעשות שינוי.
 

ORITB3

New member
הסיבה נעוצה בכך

שהחברה החרדית מדי סגורה לקבל כאלה דברים בפרופורציה נכונה,ואני יכולה לומר לך שאולי כאן החבר'ה(לא בהכללה) ישתתפו איתך ואף יסכימו איתך שזה לא נורמלי לשלול בחור/ה טוב/ה בגין אח או אחות שפרקו עול,אך כשזה יגיע אליהם למבחן המציאות הם/הן ינהגו כשאר החרדים ולא ישמעו על כזה סגנון,כמובן שתפילות תמיד עוזרות ומשפיעות...בהצלחה!
 
למעלה