אני דווקא חושב
שמה שמניע את הרוקח החביב הזה הוא לאו דווקא הכסף. יכול להיות שאני טועה אבל נראה לי שמה שמניע אותו הוא הרצון לזכות בהכרה. (סתם אינטואיציה שלא ניתן לבסס עליה הרבה,אבל זו התחושה שלי לגביו). ראיתי שהוא טוען שהפרעת הקשב היא פגם חינוכי ולא מוחי ורציתי לבדוק אם יש אמת בדבריו. ויינר א':עכשיו אתה הולך לנהל עם עצמך ויכוח שיימשך דקה ו50 שניות על השעון. ויינר ב':אני חייב?,כי ממש אין לי כח אליי כרגע. ויינר א':אתה חייב,חמוד! ויינר ב':טוב,שכנעת אותי! ויינר א':אם זה נכון מה שהרוקח החביב הזה אומר,אז בעצם,בגלל שהפרעת הקשב היא פגם חינוכי אז הרי לא הגיוני שברגע שאנחנו נבלע את הריטלין ייעלמו להם כלא היו כל הפגמים החינוכיים הקיימים והטבועים בנו אותם רכשנו במהלך חיינו המשותפים. הרי אם הפגם החינוכי עליו מדבר אותו רוקח(אגב,הזכרתי כבר את העובדה שהוא חביב?) קשור באי הפנמה שלי ושלך טכניקות לימודיות מסויימות אזי הריטלין שניקח בעוד 5 דקות אמנם ימקד אותנו ויושיב אותנו על התחת,אבל מאחר וקיים אצלנו פגם חינוכי נרכש הדורש תיקון ואולי אף חינוך מחדש,עדיין לא נדע(שלא לדבר על להצליח) ללמוד למבחן בשבוע הבא. ויינר ב':אבל ללמוד למבחנים אנחנו יודעים ואתה גם אמרת בעצמך בשיחות קודמות שקיימנו,שפגם חינוכי מהסוג שלנו לא פוגע ביכולת הלימוד שלנו מלבד אולי במיקוד סלאש ריכוז. I REST YOUR CASE!
ויינר א':לאן אתה ממהר?!,עוד לא סיימתי! ויינר ב':יש ב11.00 פגישה של פורום תמיכה לסובלים מפיצול אישיות. ויינר א':אני אשחרר אותך בזמן זה בסדר. ויינר ב':נרגעתי,אתה יכול להמשיך. ויינר א':תודה. מה שאני אומר הוא שהריטלין יתקן לנו פגמים מוחיים מולדים באופן שיהנדס לנו את הקשב,ימתן את עוצמת הרגשות ויעזור לנו לשלוט בדחפים שלנו והרי זה בעצם מה שעוזר לנו להתמודד עם הפרעת הקשב ומצידי זה בהחלט מספיק ואני לא מרגיש צורך לטפל בפגמים חינוכיים נרכשים במקביל. אתה מבין מה אני אומר בעצם?! שכל עוד אני מסוגל לשבת על התחת שלי ושלך,ללמוד ולהצליח במבחן פלוס כל ההטבות שציינתי כבונוס,אין לי שום צורך(שלא לדבר על רצון)להתעסק בדפקטים חינוכיים שנרכשו אצלנו בעבר. ויינר ב':כן,אבל אתה לא שולל לחלוטין את העובדה שטיפול בפגמים החינוכיים ללא התערבות תרופתית,יכול אולי לגרום לבדו לשיפור בכל המדדים שהזכרת. ויינר א':בזה גם אתה לא מאמין וגם אם כן קצת מוזר לי שבמשך 70 שנות השימוש בתרופה,עדיין לא נמצא טיפול לא תרופתי שישיג תוצאות דומות לזה שהשיגה התרופה בטיפול באנשים שלוקים בהפרעה. וחוץ מזה,למה שמיסייה סולומון לא ימציא טיפול שכזה,ישים אותו על השולחן ואחרי שהוא יוכיח לנו את היעילות שלו הוא גם יוכל לגזור עלינו אחלה קופון(נראה לך שכדאי שנשקיע בו?). וחוץ מזה שתיים-בניגוד למה שמתברר היום במחקרים שמדובר כנראה בפגם מוחי במערכת הקשורה לתקשורת בין עצבית,בשדרי העצב דופאמין,נוראדרנלין וסרוטונין,הרוקח הזה מרשה לעצמו לקבוע בנחרצות שיא שלא מדובר בפגם מוחי מולד. ויינר ב':אני מקווה שסיימת,אני מתחיל לשעמם אותי. ויינר א':אל תתגרה...סיימתי. ויינר ב':הלכנו. ויינר א':פלא שאתה מפוצל?!,חזרת לדבר בגוף ראשון רבים...לך ,יא מעפאן. שבת שלום לכולם.