יש דבר כזה שנקרא עקיפה מימין

שי ז.

New member
הטעות שלך נובעת מהגדרת המושג

עקיפה. עקיפה מימין היא מעבר רכב מצידו הימני כך שאם הוא נוסע בנתיב האמצעי אתה אמור לעבור 2 נתיבים ולעקוף אותו משמאל. הדבר נובע ממבנה הרכב ששדה הראיה לצד ימין יותר מוגבל ומי ערב לך שהוא לא יחליט פתאום לחזור?
 
חשבתי על מה שכתבת עוד לפני שכתבת.

ברור לי שיש הגיון בחוק שאוסר לעקוף מימין. אבל אם תחשוב קצת (כמו ששמעון וביטון היו אומרים-במישור הפילוסופי), תבין שבעצם אין דבר כזה לעקוף מימין. יש דבר כזה שנקרא נסיעה אסורה בנתיב שמאלי או אמצעי. גורם העבירה האמיתי הוא אותו נהג (וברוב המקרים מדובר בזקנים/זקנות או נשים) שבחר לנסוע בנתיב שאסור לו לנסוע. כידוע, נהיגה היא זכות ולא חובה. מי שלא רוצה/יכול/מסוגל להתאים עצמו לכללים או אינו מסוגל להשתלב בתנועה-אסור לו בכלל לנהוג. אתה בחרת לענות תשובה סתמית. בחרת להאשים את הנהג שעקף. יש חוקים שלא מחוקקים אותם כי יודעים שהציבור לא יעמוד בתנאים (אני זוכר שדיברו על זה בשנה האחרונה אבל אני לא זוכר באיזה הקשר). כמו ששינו, למשל, את החוק של המהירות המותרת בכביש מהיר מ-90 קמ"ש ל-100 (ויש כוונה להגיל ל-110), כך צריך לשנות גם חוק זה. הרי כולם יודעים שאם נהג מחליט לנסוע באמצע, אין מצב שהנתיב הימני ישאר ריק. זה בניגוד לטבע. ואם אותו נהג תופס את הנתיב השמאלי אז כל הכביש אמור להיות ריק. לפי החוק הקיים הוא כן אמור להישאר ריק עד שאותו נהג מעאפן יואיל בטובו לחזור אליו. ברור שחוק כזה לא ישים ומכאן שאין לו מקום בספר החוקים.
 

שי ז.

New member
זה שהשני עברין לא פוטר אותך

בדיוק כמו מישהו שחוצה כביש באור אדום ואתה תדרוס אותו. הטיעול של "הוא עבר על החוק" ממש לא יתפוס.
 
אתה צודק חלקית (וחוץ מזה הגזמת)

זה כמו שיאשימו אדם בלקיחת שוחד אבל לא יאשימו את נותן השוחד. אם עקפתי מישהו מימין המשמעות של העבירה היא שעקפתי מישהו שנסע בעצמו בניגוד לחוק. במקרה זה צריכים להעמיד לדין את שני הנהגים הסוררים. המשטרה בוחרת להאשים רק אחד מהנהגים פשוט כי קל יותר. לכן פתחתי את ההודעה הזאת, ע"מ לברר האם ניתן לפסול דו"חות מסוג זה. אין פה מישהו שמבין בתקנות ובחוקים ויכול לשפוך אור?
 

be_roo

New member
מנסים להסביר לך ואתה מסרב לקבל

העובדה שהנהג השני גם עבריין היא נכונה. העובדה שהמשטרה לא עוצרת א גם אותו בגלל שיותר קשה לה נכונה גם היא. כל זה לא קשור לעניין תקפותו של הדו"ח שתקבל. רוצה להלחם במערכת, אני אתמוך.
 

מול

New member
שאלה שנגררת מהדיון

3 נתיבים . רכב נוסע בטור בימין עוקף כחוק רכב הנוסע בטור באמצעי . רכב אחר עוקף את הרכב באמצעי משמאל . מסיבה זו או אחרת נוצר חלל לאחר הרכב האמצעי . שני הרכב מימין ומשמאל רוצים להגיע למסלול האמצעי ( הימני ,לצאת לעקיפה. השמאלי לחזור מעקיפה ) למי זכות הקדימה ? אני נתקל בזה כל הזמן ותמיד תהיתי ...
 

falou

New member
לאף אחד מהרכבים שמנסים להיכנס

לאמצעי אין, קטגורית, זכות קדימה.
 

be_roo

New member
זו אחת הסיבות שעקיפות מימין הן

בעייתיות ושנהגים שמתנחלים בנתיב האמצעי יוצרים (מה הבעיה?! אני הרי לא בשמאלי). השאלה היא לא למי יש זכות קדימה אלא איך מונעים תאונה. תמיד כשעוברים נתיב צריך לוודא שאין מישהו נוף שעובר אליו מכיוון אחר. עקרונית לזה שנמצא בקו אחורי יותר קל לראות את השני שלא בטוח שיבחין בו במראת הצד כי הם לא בנתיבים סמוכים.
 

be_roo

New member
תשובה סתמית אבל נכונה

ובפועל לשוטר הרבה יותר קל לאוכף עבירה של עקיפה מימין מאשר לתת דו"ח לנהג שזוחל בנתיב השמאלי. לכן הסיכוי שאתה תענש גדול מזה שהוא יענש ולא משנה כמה תצעק "אבל הוא התחיל".
 

zadok21

New member
אין תרבות נהיגה

בארץ , המושג שמור על הימין לא מוכר לנהגי ישראל וחבל למרות שאנחנו נוסעים הרבה בעולם אנחנו לא מאמצים תרבות נהיגה ולכן נהג שחוסם את הכביש בזה שנוסע בצד שמאל הוא נהג רע ועבריין תנועה הוא מאלץ נהגים אחרים לעקוף מימין שזוהי עבירת תנועה . מי לא נתקל באירוע הזה שנהג או נהגת לא צעירים בדרך כלל יושבים מכווצים וצמודים להגה , נוסעים במהירת 60-70 קמש , לא מביטים במראות ואז אין ברירה צריך לעקוף מימין. רק קיימת סכנה שפתאום ישברו את ההגה ימינה , בום טרך
 

שי ז.

New member
למה אין ברירה?

אתה יכול ליסוע אחריו בסבלנות, לאותת לו עם האורות (לא בפראות ולא לסנוור) ולחכות שיתן לעבור (ובמקרה הכי גרוע להגיע 3 דקות יותר מאוחר אם מדובר בנסיעה מב"ש לחרמון).
 

zadok21

New member
צריך סבלנות

אתה צודק , אבל מה תעשה כאשר לאורך קילומטרים לא מפנים את הכבישים , גם לצפור זה לא תמיד טוב א. אסור לצפור אלא כאשר קיימת סכנה ב. נהג לא מיומן יבהל מהצפירה וישה איזה שטות . לכן , חוקי התנועה אומרים שמור על הימין , כשנוסעים בימין אפשר ליסוע לאט , אם מותר ליסוע בכביש 100 או 110 קילומר שעה , למה שאסע על 60 או 70 כלום אומנם לא יקרה , אבל זה מזה מרגיזזזזזז.
 

Rשף

New member
אני חולק עלייך לגבי ה 3 דקות

אני נוסע מדי יום 60 עד 90 קילומטרים לכל כיוון והזמן שמתבזבז על איתותים כאלו גדול יותר מ 3 דקות, אני מעריך אותו ב 10-15 דקות על המרחק הזה שזה בהחלט לא זניח ומאד מעצבן.
 

שי ז.

New member
תלוי על כמה הזקנה נוסעת

אם מדובר על רכב שנוסע 70 אתה צודק אבל ברוב המקרים מדובר על הפרש מהירות בינך לבין הזחלן של כ 10 קמ"ש שזה דקות בודדות.
 

double X

New member
דוקא לא נתקלתי בזה הרבה.

ואני נוסעת כל יום את נתניה-ת"א, עם גיחות לחולון וירושלים. נהגים חדשים שנוסעים על 70 בנתיב השמאלי לא ממש ראיתי, אם בכלל. ראיתי הרבה יותר נהגים שמזגזגים בין נתיבים כאילו אין מחר ובלי לאותת, פורצים לתוך הנתיב שלך במרחק מילימטר ממך, רק בגלל שהעזת לשמור מרחק מהרכב שלפניך וזה קרץ להם, וכאלה שלא ייתנו לך לעבור נתיב דוקא בגלל שאתה מאותת ומבקש להיכנס. תרבות נהיגה היא גם לא להלחיץ נהגים אחרים ולא ליצור מצבים מסוכנים בעצמך. תרבות נהיגה היא לא להוסיף חטא משלך על פשע של אחר.
 

zadok21

New member
ברור שהתופעה לא המונית

אבל קיימת , אפשר לראות זאת ממש בירושלים בכבישים העירונים , ישנם כבישים רבים ובעלי מספר מסלולים המקשרים את השכונות לעיר , למשל כביש בגין והמנהרות , או כביש גולדה שהוא הכביש המקשר בין שכונת רמות לעיר אפשר לסוע בעלייה לאורך קילומטרים ,אתה רוצה לעקוף רכב איטי שנוסע במסלול השמאלי בסבבה ומימינך ובמסלול האמצעי שועטים כלי רכב בלחיצת גז. על המצבים הללו אני מדבר , אני נתקל בהם יום יום וכנראה רבים מן הקוראים
 

Ze Colmeia

New member
זה חוק ישן...

כיום ברוב המדינות המתוקנות בעולם התפיסה היא ככל שאתה נוסע בנתיב שמאלי יותר, מהירות הנסיעה גבוהה יותר, אצלנו החוק פשוט לא התעדכן, למרות שבכל אופן אם נצא מנקודת הנחה שכולם נוסעים לפי החוק (90 קמ"ש בבינעירוני) אז באמת אין ממש צורך לכזו תפיסה. כעיקרון כל מעבר על פני כלי רכב נחשב לעקיפה, וזה לפעמים בעייתי, אבל את השוטרים זה לא ממש מעניין, אתמול בערב ראיתי וואן של משטרה שעוקף מימין...
 

Rtitan

New member
נסיעה על כביש מהיר מבהירה כמה דברים

- הנתיב הימני הוא למשאיות בלבד. - גם הן לא נוסעות בו. - מה פתאום שאני עם המכונית-2006-נוצצת-שלי אסע בנתיב ימני? מי מת? - אז מה אם אני נוסע 90 היכן שהמהירות הממוצעת היא 115 (ומי שלא מאמין - שימו לב מה המהירות שבה אתם מתקדמים כגוש עם המכוניות סביבכם על כביש חיפה-ת"א - כביש מס' 2. נסיעה ב-90 שם גורמת לפקקים...). - ברוטר שיותר הגיוני שכשאני נוסע 100 בנתיב ימני (לפי החוק) ומתקרב למכונית שנוסעת 80 בנתיב האמצעי, אעבור שני נתיבים לנתיב השמאלי, אעקוף על פי החוק ואחזור לנתיב הימני שוב תוך חציית שני נתיבים. מה לא הגיוני בלנסוע באלכסונים? - מניסיון - הנתיב המהיר ביותר הוא הנתיב הימני, אני שם את תחפשו אותי
 
למעלה