יש דבר כזה שנקרא עקיפה מימין

יש דבר כזה שנקרא עקיפה מימין../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

עלתה לי מחשבה בראש: אסור לעקוף מצד ימין, אבל מצד שני אסור לנסוע בנתיבים שמאליים. חובה להיצמד לנתיב הימני וכשרוצים לעקוף צריך לעבור לנתיב שמאלי ואז לחזור לימני. אז אם יש מישהו שמחליט לנסוע דווקא(!) בנתיב אמצעי בעוד שהנתיב הימני פנוי לגמרי, ואני עוקף אותו מימין...זה נחשב שאני עברתי על החוק או שהנהג שנסע באמצע? כשאני חושב על זה אני מסיק שאין דבר כזה בכלל עקיפה מימין. ומכאן>>>צריך לבטל את הסעיף הזה שמאפשר מתן דו"חות לנהגים שהמשטרה החליטה להיטפל אליהם במקום לעצור את הנהג שנסע באמצע (הרי את המכונית שנוסעת מימין קל לעצור, ואילו עצירה של מכונית שנוסעת באמצע זה מצריך מהמשטרה סבלנות ורצון-שאין לה)
 

חן 1111

Active member
מסכים אתך. לפי החוק אסור בשום מקרה

לעקוף מימין, למעט נסיעה בטורים, או אם הרכב הנעקף פונה שמאלה. גם לדעתי החוק שגוי. היו צריכים לקבוע שבכל מקרה שאני עוקף מימין, העבריין הוא הנהג הנעקף, מכיוון שבמצב כזה ברור שהוא נסע משמאל ללא סיבה.
 
בא נחכה לשמוע עו"ד או מישהו שמבין

בתקנות ע"מ שנוכל לדעת אם אכן מדובר במחדל. במידה וכן, אני מתכוון להגיש תביעה ייצוגית בעניין.
 

חן 1111

Active member
זה לא מחדל, זה החוק וכמו חוקים רבים

אחרים הוא לא כל כך צודק וחכם, אבל הוא החוק. למעשה זה לא חוק אלא תקנות התעבורה. אתה לא יכול להגיש שום תביעה, רק לפנות לשר התחבורה שישנה את התקנות.
 

double X

New member
ההצעה שלך לא לעניין

אם אני נוסעת על 100 בנתיב השמאלי, ומאחוריי מגיחה מכונית שנוסעת 130 קמ"ש ועוקפת אותי מימין עוד לפני שאני מספיקה למצמץ, אז אני אשמה? הסיטואציה הזו, אגב, קרתה לי לא פעם ולא פעמיים (כולל נהגים שממש התעקשו לעקוף אותי מימין, אפילו שאותתי ימינה והתכוונתי לפנות להם את הנתיב).
 

חן 1111

Active member
אם את נוסעת על 100 בנתיב השמאלי,

את אשמה. ואת עוברת על החוק. ואם נהג עקף אותך מימין, לדעתי את אשמה גם בעבירה שלו. אילצת אותו לעקוף מימין, או לנסוע במהירות שאת קבעת. לא ברור לי מה את עושה בנתיב השמאלי. הוא מיועד רק לעקיפה.
 

double X

New member
יופי, כולכם גיבורים גדולים

ואם עקפתי מישהו שנסע על 80 בנתיב הימני? ואם יש עומס וכל הנתיבים מלאים במכוניות? ואם נכנסתי לנתיב השמאלי בפניה מתוך רחוב אחר? יש מספיק סיטואציות כאלה. אם מישהו עדיין לא יודע- ברכב נוהגים כשהפנים מופנות קדימה, ולא אחורה (ולא במראה הקידמית, לצורך העניין). אם מישהו מגיע מאחוריי במהירות גבוהה, אני לא תמיד רואה אותו בזמן, ממרחק של קילומטרים (מה גם שקשה לזהות מהירות מרחוק ותוך כדי תנועה), ולרוב הוא חותך ימינה הרבה לפני שהוא בכלל מגיע קרוב אליי, כך שהדרך היחידה שלי לשמור על החוק היא להתאבד לו לפני הגלגלים כדי שהנתיב השמאלי יהיה לו פנוי (והוא בכלל לא נוסע בו...). אני לא מפגרת, ולמרבה הפלא- אני ממש לא נוהגת לנסוע בנתיב השמאלי אם אין לי בו צורך. אפילו להיפך- אני מעדיפה לנסוע בימני ושאף דביל לא יסנוור אותי באורות גבוהים (כדי שחלילה הוא לא ייאלץ להאט), או יחתוך אותי מימין לפני שאני מספיקה לזוז בכלל. ועוד נקודה חשובה: גם כשעוקפים אסור לעלות על המהירות המותרת, כך שאם מישהו רוצה לעקוף אותי כשאני נוסעת על 100, אז שיאט, כי מי שנוסע בניגוד לחוק זה הוא, ולא אני.
 

חן 1111

Active member
אם עקפת מישהו שנוסע 80, את צריכה

לחזור מיד לנתיב הימני. אם כל הנתיבים מלאים מכוניות, זה כבר נסיעה בשני טורים, ואז כן מותר לעקוף מימין. אם מישהו רוצה לעקוף אותך כשאת נוסעת 100, את חייבת לאפשר לו. את לא משטרה ולא שופט. וגם כשאת נוסעת 100, אבל לא עוקפת, את חייבת לנסוע בנתיב הימני.
 

double X

New member
אגב, חן,

הטיעון שלך שם לך רגל: אם אני נוסעת על המסלול השמאלי, והמסלול הימני פנוי (כי אני הרי יכולה לחזור אליו), אז למה זה שמאחוריי נוסע על המסלול השמאלי? מי מאיתנו לא בסדר עכשיו?
 

ceyal

New member
למה את מחפשת מי אשם?

אולי תסעי בנתיב הימני במקום לחפש אשמים ועבריינים אחרים? ככה נוכל לעקוף גם כשניסע על 120 כן אני יודע זה בניגוד לחוק אבל מה זה משנה לך? בגלל זה את לא מפנה את השמאלי?
 

חן 1111

Active member
עדיין את לא בסדר

זה שמאחורייך נמצא במסלול השמאלי כי הוא רוצה לעקוף אותך ואסור לעקוף מימין.
 

shlomim88

New member
לא סיפרו לך שנתיב שמאלי

הוא לגברים בלבד? לא מוצא שום סיבה שתיסעי שם...
 

mr love2

New member
להצעה שלך

קודם כל אסור לנסוע במהירות העולה על המהירות המותרת דבר שני את צריכה תמיד לנסוע בצד ימין גם אם את נוסעת על 100 הנתיב השני נועד לעקיפה אז מאותתים וחוזרים לימין
 

double X

New member
בכבישים עמוסים

אתה מוצא את עצמך לפעמים עוקף רכב אחד, שמזדחל אחרי עוד אחד ועוד אחד... אז אתה נשאר על השמאלי עד שאתה עוקף את כולם, או לפחות מוצא רווח מספיק כדי להשתחל פנימה. ואם נלך "לפי הספר", אז יש גם חוקים שאומרים שאתה צריך להיות במרחק סביר מהרכב שבנתיב הימני לפני שאתה נכנס לו לנתיב (אחרי עקיפה). אם תנסה לעמוד בחוק הזה (שהוא הגיוני מאוד), תראה שיהיו מקרים בהם זה שמאחוריך יתקשה להתאפק ולחכות שתחזור מהעקיפה (אפילו שאתה מאותת!) ופשוט ישתחל ביניכם בפראות. עכשיו- תסכים איתי גם שאם אסור לנסוע במהירות העולה על המהירות המותרת, לא צריכה להיות שום בעיה לרכב מאחוריי להמתין שאסיים עקיפה, או שאפנה לו את הנתיב, אם אני נוסעת במהירות של 100 קמ"ש. הרי אסור לו לנסוע מהר יותר בכל מקרה...
 

חן 1111

Active member
בזה אני מסכים איתך. אצלנו אי אפשר

לשמור מרחק תקין, כי תמיד מגיע איזה אידיוט ומשתחל באמצע.
 

be_roo

New member
אם היתה לך אפשרות לפנות את הנתיב

השמאלי, היה עליך לעשות זאת בלי קשר להגעתו של רכב מאחוריך. אם לא היתה לך כי היית בעצמך באמצע עקיפה (בהפרש מהירויות הגיוני, לא 0.25 קמ"ש מהר יותר מהרכב הנעקף), עקרונית היה על הנהג להמתין שתסיימי. אבל, אם הרכב הנעקף היה בנתיב האמצעי ללא סיבה כאשר הימני פנוי, ואת עקפת אותו בשמאלי, הרי שגם זה לא תקין (לא בגללך, בגלל הנעקף שלא נוסע בימין) ורבים יעדיפו לעבור שני נתיבים ימינה ולעקוף את שניכם.
 

double X

New member
טוב,

אני הגבתי נקודתית להצעה של חן. ברור לגמרי שאם מישהו נוסע במסלול אמצעי או שמאלי במהירות נמוכה, הוא לא בסדר. על זה אין ויכוח. אבל להציע לפתור את זה ע"י הצעה גורפת שכל מי שנעקף מימין הוא אשם בעצמו, זה גם לא בסדר, כי יש מספיק מצבים בהם עקיפה מימין מתבצעת גם כשהנעקף נוסע כחוק ובצורה טובה. אפילו בסיטואציה כמו שאת נתת לא ברור מי האשם לפי "חוק חן1111". האם הנהג הנעקף? אולי גם אני (כי הרי גם אותי עקפו בסוף מימין)? ואולי, בכל זאת, הנהג העוקף מימין, כי היתה לו אלטרנטיבה חוקית אחרת? בקיצור- זה לא פתרון.
 
למעלה