יש בישראל מרצדס CITARO 530?

מצב
הנושא נעול.

ירון כץ

New member


אתה יכול להוכיח את קביעתך לגבי קבוצת עפיפי ?
למשפחת עפיפי יש שותפים משותפים שונים בקבוצה, להלן דוגמאות :
מנהל התפעול של הקבוצה ומחזיק במניות שלה, דרוזי אלוף משנה בצה"ל. שירת בקבע שלושה עשורים בתפקידי פיקוד ביחידות קרביות.
שותפות עם הכנסיה של נצרת במשרד הנסיעות נזרין טורס, אשר יש לו מעל 15 סניפים בכל רחבי הארץ, ולאו דווקא בישובי מיעוטים. זהו אחד מחמשת משרדי הנסיעות הגדולים בארץ.
משפחת קרסו, המחזיקה בחצי המניות של נתיב אקספרס. כעת לך ונסה לקרוא למכבי קרסו בכינוי: "ערבי."

קבוצת עפיפי כמו כל מפעיל אחר במדינת ישראל מסיעה כל אזרחית ואזרח מבלי לשאול אותם לזהותם, דתם, עדתם ודעתם. אנשי כוחות הביטחון נוסעים בקבוצת עפיפי באותם תנאים כמו אצל שאר המפעילים.
מכאן, שפסילה של מפעיל, רק משום היותו "ערבי," כהגדרתו של פותח השרשור, היא גזענות צרופה.

מאחל לך ולמשפחתך שבוע טוב.

אורן, אוהב אדם באשר הוא אדם, בעל חיים באשר הוא בעל חיים וסא"ל בשירות מילואים בצה"ל המשרת ימים רבים בכל שנה.
 

euronitzan

New member
הבעיה בהגדרה של ערבי - מוצא

אבל הם עדיין גם ערבים, נכון?
הרי הם הם הם אלו שמתעקשים להגדירם ככאלו, יותר מאשר הישראלים-יהודים.
הכוונה היא שאחוז עצום מן הציבור הערבי בישראל מתעקש על הגדרת הלאום שלו כערבי.
מדינת כל לאומיה לפי דרישתו של אחמד טיבי או מדינת כל אזרחיה לפי דרישת אנשי בל"ד.

אז ברגע שהם עושים זאת זה לגיטימי וברגע שמישהו מגולשי הפורום מבצע את אותו הדבר בדיוק, קרי אבחון
(הכוונה מלשון משהו מובחן, קרי מובדל על ידי הצבעה על משהו, לא אבחון פסיכומטרי וכו') בדיבור, פתאום זה לא לגיטימי?
הבעיה בהגדרה של ערבי - מוצא
כל הידוע לי, ערבי בא מלשון מוצא, מחצי האי ערב. אותם אנשים הנקראים ערבים הם בערך ערבים כמו היהודים הקוראים לעצמם "פולנים" או "עיראקים" וזאת כי משפחתם היגרה מארצות אלו לפני 2-3 דורות.
אם נרמה הגדרה מדויקת אז ישנם ישראלים יהודים, מוסלמים ונוצרים בשטח מדינת ישראל. ערבים או פולנים - לא ממש וזאת משום שישראל לא נמצאת בחצי האי ערב או בפולין לצורך העניין.

לעניין הדיון - כיוון שנצרת הינה בשטח ישראל - החברה היא ישראלית ולכן ההגדרה שלו פשוט מוטעית. מעבר לכך הניחוח וצואת ההתבטאות מדיפה ריח של גזענות (גם אם היא לא קולעת בדיוק להגדרה קובי).

לטעמי, לאחר שהשרשור התפתח, כדאי להשאיר את השרשור באוויר - הוא די מסביר כמה דעות של כמה אנשים לכאן או לשם.
 

droriko

New member
ערבי זה לא רק ארץ מוצא

הבעיה בהגדרה של ערבי - מוצא
כל הידוע לי, ערבי בא מלשון מוצא, מחצי האי ערב. אותם אנשים הנקראים ערבים הם בערך ערבים כמו היהודים הקוראים לעצמם "פולנים" או "עיראקים" וזאת כי משפחתם היגרה מארצות אלו לפני 2-3 דורות.
אם נרמה הגדרה מדויקת אז ישנם ישראלים יהודים, מוסלמים ונוצרים בשטח מדינת ישראל. ערבים או פולנים - לא ממש וזאת משום שישראל לא נמצאת בחצי האי ערב או בפולין לצורך העניין.

לעניין הדיון - כיוון שנצרת הינה בשטח ישראל - החברה היא ישראלית ולכן ההגדרה שלו פשוט מוטעית. מעבר לכך הניחוח וצואת ההתבטאות מדיפה ריח של גזענות (גם אם היא לא קולעת בדיוק להגדרה קובי).

לטעמי, לאחר שהשרשור התפתח, כדאי להשאיר את השרשור באוויר - הוא די מסביר כמה דעות של כמה אנשים לכאן או לשם.
ערבי זה לא רק ארץ מוצא
שהרי לפי זה חצי מהיהודים בישראל היו אמורים להיות ערבים.ערבי זה גם ובעיקר הגדרה, בדיוק כמו שאנחנו מגדירים את עצמנו כיהודים, עזוב את זה שבתוך ההגדרה העצמית הזאת יש לך חלוקות כמו נוצרים/מוסלמים או שיעים/סונים(חלוקה שהיא בתוך האיסלאם). קח את העם הפלסטיני, שהוא כביכול מורכב ממקשה אחת אבל מחולק בין שיעים לנוצרים, כשבין השניים יש מתיחות גדולה(אפשר לראות את זה ברמאללה או אפילו בנצרת) והבדלי תרבויות גדולים(אתה יכול לנחש לבד לטובת מי)
 

droriko

New member
סונים כמובן

ערבי זה לא רק ארץ מוצא
שהרי לפי זה חצי מהיהודים בישראל היו אמורים להיות ערבים.ערבי זה גם ובעיקר הגדרה, בדיוק כמו שאנחנו מגדירים את עצמנו כיהודים, עזוב את זה שבתוך ההגדרה העצמית הזאת יש לך חלוקות כמו נוצרים/מוסלמים או שיעים/סונים(חלוקה שהיא בתוך האיסלאם). קח את העם הפלסטיני, שהוא כביכול מורכב ממקשה אחת אבל מחולק בין שיעים לנוצרים, כשבין השניים יש מתיחות גדולה(אפשר לראות את זה ברמאללה או אפילו בנצרת) והבדלי תרבויות גדולים(אתה יכול לנחש לבד לטובת מי)
סונים כמובן
 

euronitzan

New member
ההגדרה הזאת בעייתית

ערבי זה לא רק ארץ מוצא
שהרי לפי זה חצי מהיהודים בישראל היו אמורים להיות ערבים.ערבי זה גם ובעיקר הגדרה, בדיוק כמו שאנחנו מגדירים את עצמנו כיהודים, עזוב את זה שבתוך ההגדרה העצמית הזאת יש לך חלוקות כמו נוצרים/מוסלמים או שיעים/סונים(חלוקה שהיא בתוך האיסלאם). קח את העם הפלסטיני, שהוא כביכול מורכב ממקשה אחת אבל מחולק בין שיעים לנוצרים, כשבין השניים יש מתיחות גדולה(אפשר לראות את זה ברמאללה או אפילו בנצרת) והבדלי תרבויות גדולים(אתה יכול לנחש לבד לטובת מי)
ההגדרה הזאת בעייתית
זה מה שניסיתי להעביר בהודעה הקודמת שלי. לטעמי, כל מי שמחזיק בתעודת זהות כחולה הינו ישראלי. אם המוצא שלו ערבי/פולני/עיראקי וכו' - זה כבר יותר דיון היסטורי.

כיום מה שמגדיר השתייכות עממית של אדם הוא המדינה/יישות שבה הוא חי. ישנן הגדרות נוספות כמו קבוצה אתנית, דת, השתייכות תרבותית וכו' אבל זה לא מחליף את ההגדרה העממית.
אם אתה לוקח את מה שכתבתי למעלה ומשייך את זה לפלשתינים, מתקבלת תמונה בעייתית ביותר - מדובר בקבוצה אתנית שחיה תחת כיבוש של לפחות 3 מדינות שונות במהלך ההיסטוריה המודרנית. אני תומך אמנם בזכותם להגדרה עצמית אבל החלוקה הטריטורית שלהם וההיסטוריה בוודאי שתיצור הבדלים פנימיים.

לגביי איזו תרבות יותר "טובה" - לא נראה לי שאפשר לשפוט את זה כי השאלה המיידית היא מה זה "טוב"?!
 

droriko

New member
פוסט מודרניזם לא מעניין אותי

ההגדרה הזאת בעייתית
זה מה שניסיתי להעביר בהודעה הקודמת שלי. לטעמי, כל מי שמחזיק בתעודת זהות כחולה הינו ישראלי. אם המוצא שלו ערבי/פולני/עיראקי וכו' - זה כבר יותר דיון היסטורי.

כיום מה שמגדיר השתייכות עממית של אדם הוא המדינה/יישות שבה הוא חי. ישנן הגדרות נוספות כמו קבוצה אתנית, דת, השתייכות תרבותית וכו' אבל זה לא מחליף את ההגדרה העממית.
אם אתה לוקח את מה שכתבתי למעלה ומשייך את זה לפלשתינים, מתקבלת תמונה בעייתית ביותר - מדובר בקבוצה אתנית שחיה תחת כיבוש של לפחות 3 מדינות שונות במהלך ההיסטוריה המודרנית. אני תומך אמנם בזכותם להגדרה עצמית אבל החלוקה הטריטורית שלהם וההיסטוריה בוודאי שתיצור הבדלים פנימיים.

לגביי איזו תרבות יותר "טובה" - לא נראה לי שאפשר לשפוט את זה כי השאלה המיידית היא מה זה "טוב"?!
פוסט מודרניזם לא מעניין אותי
החברה הנוצרית,לפחות בארץ, היא יותר מתקדמת מהמוסלמית בערך בכל פרמטר-השכלה, מצב כלכלית, רמת האלימות, רמת דיכוי הנשים, הפנטיות הדתית וכן גם פנטיות לאומנית שהיא נגזרת של כל הפרמטרים הקודמים.

ערביי ישראל מזדהים עם הדגל של פלסטין(הקיצונים אפילו מניפים דגלי חמאס) מרגישים ניכור מול הדגל הישראלי וההימנון(אולי לא באשמתם שהרי השניים מכילים סממנים יהודים) שלא לדבר על עוינות לאומנית בקרב חלקים גדולים מהם כלפי המדינה

לגבי פותח השרשור, יכול להיות שהוא התבטא בצורה קיצונית, ואני מסכים שאין קשר בין הלאום של הבעלים לתחבורה ציבורית(תרתי משמע, כי עפיפי זאת באמת חברה שלא קשורה לתחבורה ציבורית,ויצא לי לנסוע איתם כמה פעמים) אבל הערבים הישראלים הם לא באמת ישראלים בזהות שלהם, ועצם זה שהם מגדירים את הולדת המדינה כנכבה אומר הכל

אגב הבונ-טון היום של ההנהגה והאינטלקטואלים של ערביי ישראל זה להקים אוטונומיה ״תרבותית״ בגליל, שזה רק מראה לך כמה הם רוצים להתנתק מישראל(אבל לא מהביטוח הלאומי שלה חלילה וחס)

לפלסטינים אכן יש זכות להגדרה, אבל מי קבע שזה חייב להיות בארץ ישראל? חסרים עוד מקומות שגרים בהם פלסטינים?.
 
הליטאים??? השכנים שלי בבנין???

רק הוא שכח דבר אחד
אלה שמפעילים את החברות הללו הם ישראלים כמוני וכמוך.
וזאת גזענות ממש כמו מי שאומר "הליטאים והיהודים בוילנה" כאילו שהיהודים בליטא לא היו ליטאים משלמי מיסים...
הליטאים??? השכנים שלי בבנין???
מדובר בקבוצת דוסאלך הקוראת לעצמה ליטאים. מעולם לא היו בליטא וגם ההורים שלהם לא. בסה"כ הם מתפללים בסגנון שאמור להיות "ליטאי". איזה ליטאים אלו??? אלו באו מאילינוי...לא ידעתי שאילינוי זה בליטא...

מעניין כמה חנויות דיסקים ותקליטים נדירים עוד נותרו בוילנה??

אבל אם השכנים שלי בבנין ליטאים, הרי שאני מרצדס סיטארו מדור רביעי, מודל 2015...

אכן היו יהודים טובים וקהילה מפוארת בוילנה. היתה זו קבוצה הידועה בטוב ליבה ובמסירותה לזולת ! אבל....אבל אף אחד מהשכנים שלי לא נמנה על הקבוצה הזו...העיקר הם מכנים עצמם ליטאים...אצלנו בבית כולם "מתפללים" לאל הגדול והנורא מכולם - מרצדס המקודש ! יש לנו חגי מרצדס, אוכל בטעם מרצדס, ומקרר עם ריח מרצדס...
 
כל עוד הרכב מקבל רישוי ישראלי כדין

יש בישראל מרצדס CITARO 530?
אני עושה צביעות ישראליות ל OMSI ואני צריך לדעת אם יש בישראל את האוטובוס הזה
יש ל OMSI את האוטובוס הזה אז אם יש אותו בישראל אני יעשה צביעה ישראלית בשבילו

הפורום ל OMSI שלי
omsi-il.tomply.co.il
כל עוד הרכב מקבל רישוי ישראלי כדין
ועובר מבחני רישוי כדין, וטיפולי מוסך ועומד בתקן רישוי למפעיל תחבורה ציבורית,
מה מעניין מי הבעלים.
אם יש כיתוב בשפה המובנת לך, מה העניין בכך?
הנה במטרונית יש כיתוב בצגים בככל התחנות ובמטרוניות ב-3 שפות.
 
איזה CITARO יש לנתיב אקספרס?

יש בישראל מרצדס CITARO 530?
אני עושה צביעות ישראליות ל OMSI ואני צריך לדעת אם יש בישראל את האוטובוס הזה
יש ל OMSI את האוטובוס הזה אז אם יש אותו בישראל אני יעשה צביעה ישראלית בשבילו

הפורום ל OMSI שלי
omsi-il.tomply.co.il
איזה CITARO יש לנתיב אקספרס?

היו להם בעבר, וגם כיום יש להם אוטובוסים כאלה חדשים. איזה הם?
 
לנתיב יש מהדור הראשון,רגילים,של 12 מטר-כמו כל

איזה CITARO יש לנתיב אקספרס?

היו להם בעבר, וגם כיום יש להם אוטובוסים כאלה חדשים. איזה הם?
לנתיב יש מהדור הראשון,רגילים,של 12 מטר-כמו כל
אוטובוס אחר במדינת ישראל.
לש.א.מ יש בנוסף גם מהדור השני והשלישי.
 
*אוטובוס אחר=אוטובוס עירוני רגיל אחר.

לנתיב יש מהדור הראשון,רגילים,של 12 מטר-כמו כל
אוטובוס אחר במדינת ישראל.
לש.א.מ יש בנוסף גם מהדור השני והשלישי.
*אוטובוס אחר=אוטובוס עירוני רגיל אחר.
התמונה אגב,שלי,ואפשר להשתמש בה חופשי.
 
בני כמה האוטובוסים של נתיב?

לנתיב יש מהדור הראשון,רגילים,של 12 מטר-כמו כל
אוטובוס אחר במדינת ישראל.
לש.א.מ יש בנוסף גם מהדור השני והשלישי.
בני כמה האוטובוסים של נתיב?

מצאתי הודעה של חן מלינג משנת 2002 שמדברת על סיטארו של נתיב אקספרס. (התמונה המצורפת איננה זמינה)

האם צי המכונות כיום הוא מאותו הדגם רק חדש יותר?
 
לנתיב יש רק את הדור הראשון

בני כמה האוטובוסים של נתיב?

מצאתי הודעה של חן מלינג משנת 2002 שמדברת על סיטארו של נתיב אקספרס. (התמונה המצורפת איננה זמינה)

האם צי המכונות כיום הוא מאותו הדגם רק חדש יותר?
לנתיב יש רק את הדור הראשון
התחילו לייצר אותם ב1998
מה המודל שלהם ספציפית-אין לי מושג.
 

EladGs

New member
בצפת כבר החליפו אותם בסולאריס אורבינו חדשים

בני כמה האוטובוסים של נתיב?

מצאתי הודעה של חן מלינג משנת 2002 שמדברת על סיטארו של נתיב אקספרס. (התמונה המצורפת איננה זמינה)

האם צי המכונות כיום הוא מאותו הדגם רק חדש יותר?
בצפת כבר החליפו אותם בסולאריס אורבינו חדשים
 
אני בעד להשאיר את דברי הגזענות

יש בישראל מרצדס CITARO 530?
אני עושה צביעות ישראליות ל OMSI ואני צריך לדעת אם יש בישראל את האוטובוס הזה
יש ל OMSI את האוטובוס הזה אז אם יש אותו בישראל אני יעשה צביעה ישראלית בשבילו

הפורום ל OMSI שלי
omsi-il.tomply.co.il
אני בעד להשאיר את דברי הגזענות
אסביר מדוע: דברי הגזענות שלו זכו לגינוי מקיר לקיר. הגזענות שלו היתה סמויה ומובלעת, לא היתה לו כוונה מראש להפיץ אותה, כי הוא התכוון לדבר על אוטובוסים. כיוון שהגינוי כאן מקיף, אני בעד להשאיר אותו בקלונו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה