ישראל מבינה רק שפה של כוח!

drukman

New member
ישראל מבינה רק שפה של כוח!

עד כה אמרנו זאת על הערבים. אני אפריך פרה קדושה זו. 1. מתי נסוגונו מחצי האי סיני? רק לאחר שקיבלנו את מלחמת יום כיפור! 2. מתי הסכמנו לסגת משטחים בגדה ולצאת מערי הגדה? רק לאחר שחטפנו את האינטיפדה! 3. מתי נסוגונו מלבנון? רק לאחר שחטפנו את נחת זרועו של ארגון החיזבאללה! אמנם קישטנו זאת במליארדי מילים. אבל השורה התחתונה היא שאנו מבצעים דברים מנוגדים לחלוטין למה שהאמנו בהם - תחת לחץ, ולאחר שהורגים בנו.
 

אלוני.

New member
פשוט לא נכון

ייתכן כי ישראל מבינה רק כח , אלא שהדוגמאות שהבאת אינן מדוייקות . ישראל כבשה חלקים מסיני כבר במלחמת העצמאות , כמדומני מבצע ``חורב`` , ובעקבות דרישות בינלאומיות נסוגה מהשטח . גם במלחמת סיני-קדש, נכבש סיני עד כעשרים ק``מ מהתעלה וגם אז צהל נסוג חזרה בעקבות לחץ בינלאומי. בששת הימים , המלחמה שנמשכה שלוש שנים , כבש צה``ל את אותם שטחים חלקם בפעם השלישית , חלקם בפעם השנייה , ומיעוטם בפעם הראשונה . במלחמת יום כיפור , כבש צהל את עברו השני של התעלה ונסוג לאחר הסכמות בינלאומיות. גם בלבנו היינו יותר מפעם אחת , רק ש``מבצע שלום הגליל `` נמשך יותר זמן ממבצעים אחרים . אין טעם לשפוך התינוק עם המים .
 

אלוני.

New member
פשוט לא נכון

לא הבנתי את האמירה לגבי התמודדות עם דעות שונות משלי , בשביל זה אני כאן , בשביל זה קיים המקום הזה . אתה ציינת דברים שעובדתית ( היסטורית ) אינם נכונים ועשית בהם שימוש. האם בבואי לתקן אותך לפחות מן ההיבט ההיסטורי אני לא מתמודד עם דעותיך ? האם אני או כל אחד אחר אמור לראות מצב שבו אתה משנה את ההיסטוריה לצרכי תעמולה ( שאגב ייתכן כי אתה צודק ) ולשבת בשקט . תדייק בעובדות , ותנתח לפי הבנתך . אתה שינית את העובדות , זה הכל . ולדבריך : אם תבדוק את פעילות ממשלת ישראל , בראשותו ( אמנם לא בראש ) של משה דיין לגבי הפעילות בשטחים תבין שמעולם לא הייתה כוונה להחזיק בהם לנצח . ההתייחסות הייתה כפיקדון . וזה בכלל לא חשוב אם אני חושב שצריך להגיע לשתי גדות לירדן ואתה חושב שצריך להגר מכאן , או להיפך . דיין , יום אחרי המלחמה , חשב ופעל כך שהאמירה הר הבית בידינו תישאר אמירה בלבד . להבדיל מהגולן , לא העברנו את החוק הישראלי על יהודה ושומרון , אפילו לא מנחם בגין , לא הפכנו את תושבי יהודה ושומרון לערביי ישראל הואיל ואף אחד לא ראה בשטח הזה ישראל . בשטחים נערכו בחירות לראשי הערים ( לאחר תקופת המושלים ) , בשטחים הוקמו אוניברסיטאות עצמאיות , ואפילו המטבע המקובל היה דינר ירדני . חוקי המדינה שמנעו באותן תקופות שימוש במטבע שונה מאשר לירה-שקל-שקל חדש , איפשרו שימוש בדינרים ובדולרים . השטח ההוא מעולם לא היה בריובנות ישראלי על כל המשתמע מכך, שוב אני מתייחס לעובדות היסטוריות ולא אם הצעדים הם נכונים או לא .
 

drukman

New member
לשכתב היסטוריה בדיעבד אינו נכון

דעתו של דיין נתפסה תמיד כדיעה יוצאת דופן. הוא היה תמיד שנוי במחלוקת, ובחלק מהבחירות מונה לשר החוץ לא בעקבות בחירות אלא להיפך למרות הבחירות בהן הפסיד. לאמר שהגדה נתפסה כפקדון זה מצחיק. אם זהו פיקדון, איך נתנו ממשלות ישראל לכל כך הרבה ישובים להתנחל (מהמילה נחלה) בגדה. ואל תספר לי שאינך יודע כי מרבית הישובים נעשו בתמיכת הממשלה ועל דעתה. אתה רוצה לאמר לי כי את מעלה אדומים, גוש עציון, אריאל, אלקנה, שערי תקוה, אלפי מנשה, שילה, מעלה אפרים בנו כדי לפרק כשיתם מועד הפיקדון. אגב, כשאני אומר תמיכת הממשלה אני מדבר על מסמך רשמי של החלטת ממשלת ישראל המתיר לבנות בתים ולסלול כבישים ובהמשך להקים רשות מקומית רשמית במקום. הזהו פיקדון? וכי לא היה מדינאי שאמר שמי שסבור כי השטחים יעמדו ריקים וימתינו להחלטת הפלשתינאים - טועה? מה בדבר תוכנית אלון שבה נקבע כי ישובי הבקעה ישארו בישראל בכל הסכם? ולא היתה כוונה תחת ריבונות פלשתינאית. ואת כל זאת אתה פוטר במילים: אמרת עובדות היסטוריות לא נכונות. מצטער אך אתה טועה ומטעה.
 

אלוני.

New member
תוכנית אלון

לו היית מתקבלת בימים שבהם האיש החכם ההוא הגה אותה היינו במצב מצויין היום , רק שאז היא נראתה מדע בדיוני , אנחנו הישראלים תמיד מסכימים בדיעבד לדברים. לגבי העיוות ההיסטורי , ממשלות ישראל מעולם לא הכלילו את החוק הישראלי על השטחים , מעולם . הסמנטיקה האם המילה התנחלות נובעת מהמילה נחלה ומה משמעות המילה נחלה אינה רלוונטית לדיון . אכן ממשלות ישראל אישרו את ההתנחלויות והראשון שבהם היה דווקא יצחק רבין. העובדות הן שאולי משה דיין בעיניך היה דמות כזו או אחרת אך השפעתו והשפעת החלטותיו והשפעותו על מקבלי ההחלטות משפיעים על חיינו עד היום . המקומות היחידם שנכבשו והוכללו בשטחי המדינה היו הגולן וירושלים . ממשלות אינן צריכות לפעול כגנבים בלילה , מדיניות ההתנחלויות הייתה מדיניות מוזרה ועצובה , אם היה מי שחשב שנכון לאכלס את שטחי יהודה ושומרון ( והייתה תקופה כזו בתולדות מדינת ישראל ) הרי שהכון היה לספח את השטחים הללו חוקית לשטחי המדינה . מה זאת אומרת הקו הירוק ? שוב , מבלי להסכים או להתנגד להתיישבות של ישראלים שם ממשלות ישראל במשך כעשרים שנה עד לפרוץ האינתיפאדה לא פעלו כאילו מדובר בשטחי המדינה . חוקית ולא סמנטית !
 

drukman

New member
אתה מתעלם מתחושת היריב

אני יודע היטב היסטוריה. אפילו נבחנתי עליה וקיבלתי ציון טוב מאד. אני חושש שאתה מפספס את הנקודה. אלטש אותה למענך: הרבה פעמים התנהגנו בכוח כלפי ערבים. למשל באינטיפדה. למשל בשבוע החולף. חשבנו שכוח ירתיע אותם תחת הסיסמא שהאמנו בה: הערבים מבינים את שפת הכוח. לא נכון! שגיאה! בשני המקרים, כולל בשבוע שחלף הערבים לא נרתעו. המשיכו לזרוק אבנים, לזרוק חפצים, לירות בנו. עד שנסוגונו. רוצה דוגמאות: 1. תחנת המשטרה בשער האריות 2. אי היכולת לחלץ את השוטר הדרוזי מדחת יוסף 3. הנסיגה מקבר יוסף באינטיפדה שנמשכה הרבה שנים נפלו 155 ישראלים. נהרגו פי עשר פלשתינאים. מי נסוג מערי הגדה? האם רצינו לסגת מערי הגדה? לא! נסוגונו תחת לחץ. לאחר שהופעל עלינו כוח. אירועים אלה יוצרים תחושה אצל ישראלים רבים ואצל כל הפלשתינאים כי ישראל ``לחיצה``. עובדה, מקיזים את דמה בלבנון, והיא נסוגה. אם החיזבאללה לא היה יורה והורג בנו היינו נסוגים? קדחת! זהו קטע פיזיקאלי: אם לוחצים עלינו, אנחנו (לאחר פרק זמן של התנגדות) נסוגים. ישנם אנשים פשוטים וגם חכמים שפועלים עפ``י ניסיון זה גם כעת. אני מקווה שאתה מסוגל להתמודד עם דיעות שונות משלך. לא רק אתה קורא עיתון ובעל זכות הצבעה. אני חושב שהאדם שניצב בראש הממשלה דומה לתינוק. הוא רוצה להחזיק את כל הצעצועים אצלו. אינו שומע לאיש. הממשלה כמעט ולא קיימת, הכנסת - מטרד עבורו. עם העם הוא מדבר קצרות ומודיע את החלטותיו. אני מבקש לשפוך את התינוק הזה עם מי האמבטיה הדלוחים. הוא נראה לי בלתי ניתן לתיקון. שגוי.
 
זה בדיוק מה שכתבתי פה לפני יומיים

אם תעיין בתאריך 6.10, כלומר לפני יומיים, זה בדיוק מה שגם אני כתבתי שאנחנו היהודים מבינים רק כוח, כי עד האינתיפאדה אפילו לא התייחסנו לפלשתינאים, אולי רק כחוטבי עצים ושואבי מים,.נוסף על כך, רק אחרי שהקזנו דם רב מדי בלבנון, יצאנו למרות שהיו ימנים רבים שהתנגדו. ועוד הרבה דוגמאות כפי שאתה נתת. הצרה היא שאנחנו תמיד פועלים מאוחר מדי ומעט מדי.
 
למעלה