ישראל במקום ה-18 במדרג משלמי השוחד

ישראל במקום ה-18 במדרג משלמי השוחד

ישראל במקום ה-18 במדרג משלמי השוחד
נכתב ע"י: מחלקה ראשונה

הדרוג כולל 30 מדינות * ישראל חולקת את מקומה עם הונג-קונג * במקום הראשון - שוויץ ובאחרון - הודו * הדוח: פירמות בישראל מרבות לשלם שוחד כדי לקדם את עסקיהן

הוכחה נוספת למידת השחיתות הקיימת בישראל מגיעה הפעם בתוצאותיו של סקר פורום הכלכלה העולמי לדירוג משלמי השוחד לשנת 2006 על-פי חתך מדינתי. על-פי ממצאי הסקר ישראל ממוקמת במקומות 18-19 יחד עם הונג קונג, בציון 6.01 (בסולם של 1-10).

הסקר כלל 30 מדינות, כאשר במקום הראשון נמצאת שוויץ, עם ציון של 7.81, ובמקום האחרון - הודו עם ציון של 4.62.

מהדוח עולה כי פירמות רבות בישראל מרבות לשלם שוחד כדי לקדם את עסקיהן, בניגוד לנורמות ההתנהגות המקובלות בקהילה הבינלאומית. עוד עולה מהדוח, כי קיים קשר חזק בין מדיניות הממשלות לבין היקף השוחד שנותנות החברות העסקיות שמוצאן מאותה מדינה.

רון נבות, חוקר שחיתות וחבר בעמותת שבי"ל (שקיפות בי"ל) ישראל ציין כי "קיים קשר בין הטיפול בבעיות הון ושלטון לבין היקף השוחד שנותנות החברות העסקיות והמסחריות למדינות אחרות. הדבר משקף את תפקוד ממשלות ישראל, את התנהלותה של האליטה העסקית ואת הקשר שהתפתח בשנים האחרונות בישראל בין הון לשלטון".

בארגון שבי"ל קוראים לקדם הצעה לטיפוח אתיקה בארגונים, לאשרר בישראל את אמנת האו"ם נגד שחיתות ולהטמיעה, לאשרר את אמנת ה-OECD ולהטמיעה ולאשרר את הצעת התקינה של הרשות לניירות ערך בנושא דיווח על אימוץ קוד אתי בתאגידים מדווחים.

מנכ"ל עמותת שבי"ל, סוזאן תם: "מדי שנה יוצא דוח עולמי על התקדמות ההטמעה של האמנות אשר אשררו אותן. היכללות בדוחות אלו, תצביע על הכוונות של הממשל בישראל להשתנות".

עודכן ב- 04/10/2006 15:31:00
 

a e q u i t a s

New member
שוחד..לא הטרור

רק השחיתות וחוסר בטוהר מידת יכולה להרוס את ישראל, לא טרור, לא מוסלאמים קיצוניים, אלא רק שחיתות! להיות בשורה יחד עם רוסיה, הודו וסין זה ממש לא כבוד! אין כבר בושה!
 
למעלה