ישיבה לצד או לכיוון הנסיעה - שאלה

מצב
הנושא נעול.

oren*

New member
ישיבה לצד או לכיוון הנסיעה - שאלה

ישיבה לצד או לכיוון הנסיעה - שאלה
שמתי לב למשהו מאוד מעניין - בישראל, גם באוטובוסים וגם ברכבות יושבים עם כיוון הנסיעה במקביל לכיסא של הנהג בניו יורק, באוטובוסים וברכבות התחתיות יושבים כשהגב צמוד לדופן כלי התחבורה מה דעתכם על הנושא? מבחינת הנוחות, הקלות שבכניסה או היציאה מכלי התחבורה, החיסכון בכיסאות איכותיים עם ידיות וגב מרופד וכו... אחד החסרונות שאני מצאתי לישיבה צמודת דופן היא בעצירות או בסיבובים, נתקלים בנוסעים שיושבים לצידך.
 

nitsansh

New member
ברכבות יושבים ב-2 כוונים

ישיבה לצד או לכיוון הנסיעה - שאלה
שמתי לב למשהו מאוד מעניין - בישראל, גם באוטובוסים וגם ברכבות יושבים עם כיוון הנסיעה במקביל לכיסא של הנהג בניו יורק, באוטובוסים וברכבות התחתיות יושבים כשהגב צמוד לדופן כלי התחבורה מה דעתכם על הנושא? מבחינת הנוחות, הקלות שבכניסה או היציאה מכלי התחבורה, החיסכון בכיסאות איכותיים עם ידיות וגב מרופד וכו... אחד החסרונות שאני מצאתי לישיבה צמודת דופן היא בעצירות או בסיבובים, נתקלים בנוסעים שיושבים לצידך.
ברכבות יושבים ב-2 כוונים
קדימה ואחורה.
 

metrocard

New member
בניו יורק זה גם וגם

ישיבה לצד או לכיוון הנסיעה - שאלה
שמתי לב למשהו מאוד מעניין - בישראל, גם באוטובוסים וגם ברכבות יושבים עם כיוון הנסיעה במקביל לכיסא של הנהג בניו יורק, באוטובוסים וברכבות התחתיות יושבים כשהגב צמוד לדופן כלי התחבורה מה דעתכם על הנושא? מבחינת הנוחות, הקלות שבכניסה או היציאה מכלי התחבורה, החיסכון בכיסאות איכותיים עם ידיות וגב מרופד וכו... אחד החסרונות שאני מצאתי לישיבה צמודת דופן היא בעצירות או בסיבובים, נתקלים בנוסעים שיושבים לצידך.
בניו יורק זה גם וגם
גם צמוד לדופן וגם בכיוון ונגד כיוון הנסיעה. מושבים בדופן יותר מועילים בזמני עומס כי יש יותר מקום לאנשים לעמוד.לעומת זאת יש יותר פרטיות ונוחות בשיטה הרגילה (2 מושבים בכיוון\נגד כיוון הנסיעה). ככה שאני מעדיף כמו בארץ. פעם נסעתי בניו יורק בסאבווי ועלה איזה נרקומן אחד מסטול רצח. כל הדרך הוא ישב ליידי וכל פעם שהרכבת עצרה הוא נמרח עלי . הוא כולו היה מסריח עם שיירי קיא. בסופו של דבר הוא גם ניסה לתת לי את המעיל שלו ואז הוא הקיא על הרצפה. לא עלי לשם שינוי. ככה שאני ממש מעדיף את המושבים המצוצמים יותר.
 

fireman

New member
עניין הישיבה ברכבת

ישיבה לצד או לכיוון הנסיעה - שאלה
שמתי לב למשהו מאוד מעניין - בישראל, גם באוטובוסים וגם ברכבות יושבים עם כיוון הנסיעה במקביל לכיסא של הנהג בניו יורק, באוטובוסים וברכבות התחתיות יושבים כשהגב צמוד לדופן כלי התחבורה מה דעתכם על הנושא? מבחינת הנוחות, הקלות שבכניסה או היציאה מכלי התחבורה, החיסכון בכיסאות איכותיים עם ידיות וגב מרופד וכו... אחד החסרונות שאני מצאתי לישיבה צמודת דופן היא בעצירות או בסיבובים, נתקלים בנוסעים שיושבים לצידך.
עניין הישיבה ברכבת
אורן, אם תשים לב הרכבות בהן סידור הכסאות הוא כזה שגב הכסא צמוד לדופן הרכבת מדובר ברכבת תחתית/פרברית שעוצרת בהמון תחנות. מיקום הכסאות בצמוד ודופן משאירה מרחב עמידה גדול מאוד בקרון, היות וקרונות אלו מאוד עמוסים ותחלופת הנוסעים בהם היא אדירה יש צורך במעברים רחבי ידיים ובמקום רב שיאפשר עמידה בקרון, כמו כן בגג הקרון ישנם התקני אחיזה לנסיעה בעמידה. לעומת זאת הרכבות בארץ למשל הן רכבות שבהן סידור הישיבה הוא במקביל לנהג משום שרכבות אלו לרוב מבצעות נסיעות ארוכות שהעמידה בקרון היא לא הגיונית (אני לא מכיר מישהו שיכול לעמוד כל הדרך מבאר שבע לתל אביב) ולכן יש יותר ניצול מקום למקומות ישיבה ולא למקומות עמידה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה