ישיבה ושדה ראיה

Chipman

New member
ישיבה ושדה ראיה

שלום! יש לי שאלה, אני חושב שאני לא יושב נכון. אני מעלה את הכסא עד הסוף לגובה, ואני בגובה ממוצע(בערך 1.65). הקטע הוא שאני מגיע לפעמים למצב שאני לא רואה כלום משמאלי. למשל אני מגיע לכיכר אני מסתכל אבל אם אני כבר נכנס לנקודה מסוימת לפני הכיכר(זה יוצא ברוב הכיכרות בדיוק בכניסה למעגל עצמו) אני פשוט לא רואה כלום משמאלי כי המראות(המראה הרגילה והמראה של הטסטר) מפריעות, וגם השלדה של המכונית מפריעה. האם אי פעם נתקלתם בזה? האם אני נמוך מדי? מצורפת תמונה.. אודה להתייחסותכם ולהתייחסות מורי הנהיגה(מלכה, אורן, פרטנר...) תודה!!!
 

Nienna17

New member
לפי דעתי

או שאתה קרוב מידי או שהמשענת של הגב רחוקה/קרובה מידי. פעם הבאה כשתעלה על הרכב תשחק עם הכיסא עד שתראה שהגעת לטווח הראייה המיטבי.
 
כיוון כיסא

בעיקרון הישיבה אמורה להיות כך שראשך יגיע לשליש העליון של השמשה הקדמית והמרחק כזה של בערך 120 מעלות כיפוף של היד באחיזת ההגה. בגובהך, ברוב הרכבים (בכל רכב כיונון הגובה מעט שונה) אין צורך להרים את הכיסא עד הסוף אולם יש תלמידים המרגישים יותר בנוח עם הגבהה זו ואין עימה בעיה מבחינת מבנה הרכב וההתאמה הכללית. לגבי השטח שאינך רואה משמאל הרי שלא רק בחלק אותו אתה מתאר יש בעיתיות אלא ישנו חלק שלם שאינו נראה לנו במשך כל נסיעתנו אשר נקרא "שטח מת" - שטח אשר אין אנו רואים מצדדינו גם בהביטנו במראות. על מנת להתגבר על בעייתיות זו יש לנקוט ב2 פעולות עיקריות: א. כיוונון מקסימלי של המראות (שאל את מורה הנהיגה שלך) ב. התבוננות מתמדת בכל הסובב אותנו (אם במראות ואם בהטיית הראש לצדדים בעת הצורך) וזאת על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית , "לקרוא" את הנעשה בכביש ולצפות מראש את הנעשה בכביש. כאשר תדאג לשני אלו תוכל לדעת את המתרחש סביבך ולצפות מראש את מצב התנועה סביבך גם אם בשנייה נתונה חלק מהרכב/מראות מסתיר לך קטע מסויים בכביש. אגב- אין פסול בלהזיז מעט את פלג הגוף העליון על מנת להתגבר על שטח שאינו נראה לנו במיקומינו (כמו בצמתים בהם רכבים מהצדדים חוסמים לנו את שדה הראייה ומאידך אין לנו אפשרות להתקדם מבלי להפריע לתנועה החוצה). ודבר אחרון- נסה כפיתרון נוסף (ודי פשוט האמת..) לשנות מעט את כיוונון הכיסא (יחד עם מורה הנהיגה) וראה האם הדבר מקל עליך ועדין נוח לך (קח מעט זמן להסתגל). בהצלחה
 
למעלה