ירידת מים.

g a n i

New member
|זהירות../images/Emo26.gifאפשר בUS האחרון לשאול

האם הראש מבוסס באגן? ואפילו: האם יש חשש לצניחת ח"ט? אם הראש מבוסס, אין חשש לצניחה ואפשר להתארגן בנחת (שלא לאמר לחכות בבית להתחזקות הצירים, אבל זו באמת כבר החלטה אישית). בכל מקרה - אין לחץ. בארה"ב, בירידת מים ללא צירים, שולחים הביתה ל-24 שעות. אם הראש לא מבוסס צריך להכנס לתנוחה של "מוסלמי מתפלל" (ראש נמוך מהאגן)ולגשת לבי"ח/לקרוא למיילדת (אם יולדים בבית), אבל אז אין פרק זמן שהוא "סביר" להתארגנות, כי הצניחה יכולה להתרחש בכל רגע. זיהום הוא סיכון פחות משמעותי, גם בבי"ח מתחילים אנטיביוטיקה רק אחרי 18-24 שעות.
 
וואו... נראה לי קצת מלחיץ מה שכתבת

וגם לא מדויק בכלל. קודם כל מהאולטרסאונד האחרון ועד שאולי ירידת מים- הראש יכול להתבסס מצויין באגן. מה גם שאחרי ירידת מים יש הרבה פעמים התבססות טובה יותר בגלל שנוצר יותר מקום. להכנס תמיד לתנוחה הזאת נשמע לי מלחיץ ולא נכון באופן כזה גורף- אם יש מצב לחבל טבור נמוך יותר אז אולי, וגם לא בהכרח... בכל אופן ההמלצה היא לגשת לבית החולים- במידה ואין עדין לידה (אין צירים, אין פתיחה) היולדת מועברת למח' נשים ששם היא יכולה להסתובב חופשי בלי הגבלה.
 

g a n i

New member
פרולפס זה באמת מצב מלחיץ

זה נדיר למדי, אבל כשזה קורה - זה מצב חירום מיילדותי. הראש בהחלט יכול לרדת אחרי הבדיקה האחרונה, אבל אני התייחסתי לבדיקה על דרך החיוב: אם הראש כבר מבוסס אז - הוא לא יעלה חזרה והיולדת יודעת בבטחה שאין בעיה. אחרי ירידת מים יש התבססות, בתנאי שחה"ט לא מקדים. "מצב לחבל טבור נמוך" זה לא משהו קבוע. כל עוד הראש לא מבוסס תנועות העובר יכולות להניע אותו לכל כיוון. כשאין צירים בהחלט מסתובבים בלי הגבלה - בדיוק כמו שהולכים הביתה בארה"ב - *אחרי בדיקה* בה מוודאים (בין היתר) שהראש מבוסס ושחה"ט אינו מקדים אותו. ולא אמרתי שצריך להכנס לתנוחה תמיד, רק כשהראש עדיין גבוה (למשל, וחבל שלא הדגשתי את זה מספיק בהודעה המקורית שלי, בירידת מים בשבועות מוקדמים או מס' לידות מתקדם או אם לא ידעים בוודאות שהראש מבוסס). כיוון שבלידות ראשונות כמעט תמיד, ו% די גבוה גם בלידות חוזרות, הראש מתבסס די מוקדם אין בעיה לוודא את זה לקראת הסוף, ואז הכל מתנהל על מי מנוחות (לפחות מהבחינה הזו
) לידות טובות לכולן
 

Bebik

New member
אחרי ירידת מים

נכנסתי להתקלח, גילחתי את מה שצריך, התלבשתי ונסענו לבית החולים.
 

רוית ב

New member
לא! לגשת מיד לחדר לידה

יש סכנה של צניחת חבל טבור מאוד מסוכן לגשת לחדר לידה תתקלחו שם.
 

אם פי 3

New member
בירידת מים ספונטנית

(בניגוד לפקיעה יזומה על ידי צוות רפואי), הסיכון לצניחת חבל הטבור הוא מאד נמוך (כי לרוב, מה שגורם למים לפקוע, הוא הראש המבוסס, וזה מה שמונע מחבל הטבור לצנוח. זה לא 100%, אבל הסיכון הוא נמוך). כמו כן, אם הראש עדיין לא מבוסס, בבי"ח ישכיבו את היולדת ולא יאפשרו לה לקום מהמיטה - מה שלא בטוח שמונע צניחה, אבל מפריע במידה רבה להתבססות הראש, ולהתקדמות הלידה...
 

תּמר

New member
במצג רגליים (או עכוז, לא בטוחה)

הלידה תמיד מתחילה בירידת מים, לפחות כך כתוב באיזה ספר אצלי (ואצל אמא שלי זה היה כך)
 

אם פי 3

New member
תמיד זו מילה חזקה

במצגים שאינם ראש, גם הסיכון לצניחת חבל הטבור גדול יותר - אבל במצב כזה, מכיוון שהנפוץ בארץ הוא ניתוח (למרות שהיום נשמעים יותר ויותר קולות המערערים על הסטנדרט הזה...), אז ברור שירידת מים היא סימן ללכת מיד לבי"ח, בשביל להתארגן לניתוח. אני מניחה שעדיין אפשר להתרחץ... אבל כאן אני כבר לא מספיק בטוחה בעצמי.
 

galya13

New member
אני כן התקלחתי. ילדתי ביום שני הזה

הייתה לי ירידת מים והלכתי התקלחתי התארגנתי ונסעתי. לקח לי שעה בערך כל ההתארגנות בבית.
 
אחרי שתי לידות שהתחילו בירידת מים

ההמלצה היא לא להתקלח ולהגיע בהקדם לבית חולים (לא בפאניקה) כי יש חשש לצניחת חבל התבור מה שיכול לסבך את הלידה.
 

פונפון 1

New member
לי היתה ירידת מים

התקלחתי - לא כל הגוף, רק חלק תחתון, בעיקר בגלל שפשוט הייתי חייבת.... כשבאתי למיון יולדות לא ממש התרגשו מהעניין...וחיכו לראות בפועל מים יורדים. אני הבנתי שיש זמן לארגן כמה דברים, להתקלח ולצאת. כמובן אם מדובר במים לא צלולים יש להזדרד יותר.
 

vicky10

New member
גם אני

עשיתי מקלחת מהירה בבית, בשביל ההרגשה. הבעיה היא שזה לא כל כך עזר. ברכב בדרך לבית החולים המים המשיכו לרדת וכשהיגעתי לבית החולים המכנסיים היו לגמרי רטובות. בחדר לידה עשיתי שוב מקלחות ועיסויים על הבטן עם הטוש, לפי הנחיית המילדת.
 
למעלה