ירידת מים וזירוז - קושיות למבינות

א R נ ב ת

New member
ירידת מים וזירוז - קושיות למבינות

נגיד נגיד נגיד - שהלידה מתחילה בירידת מים. תוך כמה זמן "אמורים" להתפתח צירים, לפני שבבי"ח מציעים לעשות זירוז? ואם מגיעים צירים - עדיין יכולים להציע לי זירוז? ואם מציעים זירוז - הבנתי שאפשר לבקש (או לנסות..) לקבל אנטיביוטיקה במשך הזמן עד שיגיעו הצירים? זה נכון? מישהי יכולה לתת הסבר יותר מדוייק? מישהי יודעת אם בתה"ש זה אפשרי בכלל לדרוש כזה דבר? (לא שאני חושבת שהלידה שלי תתחיל בירידת מים.. אבל אני אוספת אינפורמציה לשעת הצורך). תודה מראש.
 

rc11

New member
אני איתך בחששות והלבטים

כמה לידות פה מגיעות לזרוז? ממש מבאס לקרוא! אז ככה, מרגע שיש ירידת מים, במרבית המקרים הגוף יפתח צירים תוך 24 שעות. אפשר לחכות גם 48 שעות לצירים אמיתיים, אבל לקבל אנטיביוטיקה אחרי 12 שעות מרגע תחילת ירידת המים בכדי למנוע מזיהום לחדור לרחם. כשיש ירידת מים בטפטוף זו פחות בעיה כי אפשר לנוע הרבה, לקדם את הלידה לבד, לנסות זרוזים טבעיים (מותר סקס? או שנוזל הזרע יכול לזהם? אני לא יודעת
) ובתום 48 שעות, לקבל זרוז. כשיש ירידת מים בשטפון זה קצת יותר מסובך כי אסור לזוז מהמיטה מחשש לצניחת חבל הטבור. זה אומר שאת עדיין יכולה לחכות, אך לא יכולה לקדם את הלידה לבד. אז נשים מתייאשות ומבקשות זרוז אחרי זמן קצר יותר. מקווה לא להגיע לשם ואם כן, אז שיתפתחו צירים לבד...
 

bluehorizon

New member
נניח והיתה ירידת מים

קודם כל חשוב להגיע לבית החולים, כדי לשלול מצב שבו ראש התינוק עדיין לא מבוסס באגן, וחבל הטבור צונח מתחת לראש שלו. אם את יודעת שראש התינוק מבוסס באגן (כי ככה הרופא אמר לך), אז יש פחות היסטריה, ואת יכולה לקחת את הזמן יותר בעצלתיים. מהרגע שתגיעי לבית החולים, קרוב לוודאי שיתחילו להפעיל עלייך לחץ לקבל זירוז. במידה ואת לא רוצה, את לא חייבת להסכים. התכנית שלי למקרה של ירידת מים היא להגיע לבית החולים, לסרב לזירוז, להתאשפז להשגחה ולקבלת אנטיביוטיקה (בין 12 ל-18 שעות אחרי ירידת המים, תלוי בפרוטוקול של בית החולים), וכל עוד המוניטור תקין והעובר לא במצוקה לסרב לזירוז עד התפתחות צירים ספונטנים, או עד 48-72 שעות. ברור לי שבבית החולים במקרה כזה יפעילו עלי לחץ גדול, אבל שאלת המפתח (בכל התערבות) היא "האם יש אינדיקציה רפואית?" אם אני על כיסוי אנטיביוטי מתאים והעובר מרגיש טוב - מבחינתי אין אינדיקציה רפואית להתערבות, ולכן אני מעדיפה לחכות. אם למרות הכל המוניטור לא תקין, או שעולה לי החום - אני אסכים לזירוז.
 
אותי אפילו לא שאלו בבלינסון...

באתי עם ירידת מים שהפכה לטפטוף - ומייד הצמידו אותי לאפידורל ופיטוצין. אפילו לא שאלו - תיקתקו לתוך הוריד... אחרי כמה שעות באה רופאה ואמרה ששלפוחית השתן לא איפשרה למים לצאת ופקעה לי את כל המים. זו עוד אחת הסיבות שאני לא חוזרת לבלינסון. אפ'חד לא שיתף אותי, לא אמר לי מה מתכוונים לעשות - פשוט עשו בי כרצונם. הבנתי שהיום מחכים בערך 12-18 שעות לפני שמזרזים, אבל אולי כדאי ברר בביה"ח שבו את מתכוונת ללדת.
 

אורora

New member
היתה לי ירידת מיים

ללא צירים ( טפטופים ). במאיר נתנו לי את האופציה לחכות 48 שעות להתפתחות צירים או להתחיל זרוז. בחרתי לחכות. אחרי 24 שעות התפתח לחץ דם מאוד גבוה , לא היו שום צירים. האופציות ניגמרו וקיבלתי זרוז. כמה שעות אח"כ החום שלי עלה לשמיים. מתברר שגם זיהום פיתחתי
. בדיעבד הייתי מבקשת זרוז מיידי.
 

rc11

New member
למה לא קיבלת אנטיביוטיקה בזמן הזה?

זה היה מונע זיהום לא?
 

אורora

New member
אין לי מושג

זה לא עמד על הפרק אז ( לא הוצע לי וגם לא שמעתי על זה לפני כן ). הלידה המדוברת היתה לפני שנתיים. ודרך אגב בחרתי לחכות אחרי שאמרו לי שההסתברות להתפתחות צירים תוך 48 שעות היא 90%. קו הצירים שלי ניראה כאילו ציירו אותו בסרגל.
 
סטטיסטית, רוב הנשים יפתחו צירים

עצמונית תוך 6 שעות מירידת מים. לכן, ברוב בתי החולים ימתינו מיוזמתם 6 שעות לפני שיתחילו לנסות לזרז, ואז כמובן נכנס רצונה של היולדת לתמונה. היענות בית החולים לרצונה של היולדת תלויה בבית החולים הספציפי, או נכון יותר לומר - היענות לרצון היולדת מעוגנת עפ"י חוק זכויות החולה, כלומר הם חייבים לעשות מה שאת רוצה, אבל השאלה באיזו אוירה תתבצע ההחלטה. כמה ילחיצו, מה יהיו התנאים הספציפיים בלידה של האשה הספציפית, ועוד. אם מתפתחים צירים באופן עצמוני, אז בהנחה שהכל בסדר (מוניטור מוניטור...) למה לזרז ? אנטיביוטיקה יתחילו לתת אחרי X שעות מירידת המים ( החשש - סכנת זיהום כמובן) - בכל בי"ח זה קצת שונה, לדוגמא - אס"ה אחרי 18 שע', בלינסון 12 שע' (כרגע, ייתכן ובעתיד יעברו ל - 18), ליס 14 שע' - משתנה. תלוי כמובן גם במעקב קפדני אחר חום הגוף של היולדת. מקווה שעזרתי, בהצלחה ! אגב, בתשובה קודמת של "אורניקי" קראתי (ואהבתי) כי הלידות שהתחילו אצלה בירידת מים היו הכי מיוחדות - אז על כל דבר יש יותר מדרך אחת להסתכל, לא...?
זהר - דולה ומקימת אתר מידע ליולדות.
 

א R נ ב ת

New member
בהחלט

אני לא חוששת מזה, רק מנסה להכין את עצמי להגיע עם כמה שיותר מידע...
תודה!
 

noga30

New member
זה יכול להשתנות מאחת לשניה

אבל אני יכולה לספר מנסיוני כי אצלי הלידה התחילה בירידת מסיבית של המים כששכבתי במיטה לישון. הרגשתי שאני צריכה פיפי וברגע שקמתי היה לי מפל של מים. היה אחת בלילה, נכנסתי להתקלח ויצאנו לבלינסון. כבר אחרי עשר דקות התחילו לי צירים, בשתיים בלילה כבר היתה פתיחה לא זכורה לי בדיוק של כמה והציעו לי או להתאשפז או להכנס לחדר לידה ולקבל זרוז. בחרתי באפשרות של חדר הלידה והתעקשתי להמשיך להסתובב בפרוזדור. כך העברתי את כל הלילה עד שמונה בבוקר שכבר כאב לי ממש וביקשתי להכנס לחדר הלידה. היתה לי פתיחה של ארבע והצירים די חלשים כך שקיבלתי אפידורל ואחרי כן פיטוצין. הוא הוריד למעין את הדופק והיו צריכים להפסיק אותו. עבר כל כך הרבה זמן מירידת המים ועד שילדתי - בחמש אחה"צ- ולא נתנו לי אנטיביוטיקה למרות שהיום אני יודעת שהיו צריכים לתת לי. ובאמת שבוע לאחת הלידה התאשפזתי עם חום גבוה ויכול להיות שהכל בגלל שלא נתנו לי טיפול אנטיביוטי.
 

כרמית מ.

New member
אני דווקא חושבת שעדיף לחכות

אם יורדים המים, ולא מתחילים צירים, אין מה למהר לבי"ח. הסיכון לצניחת חבל הטבור בפקיעה עצמונית של המים (ולא כי מישהו פקע אותם) הוא נמוך, וגם לא בטוח ששכיבה ללא תזוזה, מונעת את הצניחה (ויש לכך חסרונות אחרים). אם כבר שוכבים, אז על הצד, רצוי שמאל, ולא על הגב. ואין לך מה לעשות בבי"ח סתם - זה בהחלט מגדיל את הסיכון שיזרזו. ה-CDC, מרכז בקרת המחלות של ארה"ב, מדבר על מתן אנטיביוטיקה לאחר 18+ שעות מירידת מים. אפשר להשאר בבית, להמנע מהכנסת כל דבר שהוא לנרתיק (לא לשים טמפון, כמו שיש המציעים, להשתדל להמנע מבדיקות פנימיות, לפחות עד שלב מתקדם), לשתות הרבה, למדוד חום כל 3-4 שעות (אם יש חום - צריך ללכת לבי"ח. זה סימן אפשרי לזיהום ודורש טיפול). אפשר לקחת ויטמין C (כדי לעזור למערכת החיסונית למנוע זיהום), ולנסות לגרום להתחלת צירים (בכל מיני שיטות, לא כולל יחסי מין!) או להפך - לנוח ולהתכונן ללידה הקרבה. סביר שתוך שעות ספורות תתחיל הלידה. אגב, בדיקות פנימיות בשבועות האחרונים של ההריון, הם אחד הגורמים החשודים בירידת מים מוקדמת (כלומר, ללא התפתחות צירים), ומומלץ להמנע מהן (הן לא נותנות שום מידע מועיל).
 

MLTG

New member
לדעתי כן למהר לבי"ח

לי היתה ירידת מים בלי צירים ואחרי שעה בחדר לידה (הכניסו ישר בגלל GBS) קיסרי חירום בגלל האטה גדולה בדופק...לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הייתי מחכה בבית
 
כנ"ל אצלנו

היתה לי ירידת מים ואחר כמה שעות צנח הדופק ל40.. מזל שהייתי כבר בחדר לידה ומחוברת למוניטור. לא ממליצה לחכות בבית בכל זאת, בבית החולים יש להם את האפשרויות הרבות להציל חיים כשצריך ואף לנתח כשאין ברירה.
 

כרמית מ.

New member
אבל ירידת מים לא מעלה את הסיכון

למצוקת עובר. זה היה יכול לקרות בכל שלב אחר של ההריון - ואולי גם קרה, והתינוק התאושש. דווקא תינוק שקשה לו יותר, בשכיבה על הגב, עלול להכנס למצוקה (כי בשכיבה על הגב לוחצים על עורק ראשי וכמות החמצן המגיעה לשיליה, קטנה). כמו כן - כשיורדים המים, ניתן לראות את צבעם. אם הם מקוניאלים סמיכים, יש סיכון די גדול למצוקה, ואכן כדאי ללכת לבי"ח. אם המים צלולים, התינוק לא במצוקה, ואין סיבה מיוחדת לחשוש.
 

mraa

New member
למה אנטיביוטיקה? למה זיהום?

ילדתי לפני שנה ושלושה בלידה שהתחילה בירידת מים, מהר מאוד צירים, בי"ח - וארבע וחצי שעות אח"כ ילדה אוצר ביד!!!! למה להיות פסימים? קווי לטוב! ובואי לבי"ח בהרגשה טובה! שהכל יעבור בקלות ובטוב, ולזכור לזכור לזכור מה יוצא בסוף...
 

א R נ ב ת

New member
ברור שאני מקווה לטוב..

אבל עדיין.. כדאי לדעת תרחישים אפשריים ולהתכונן אליהם... ולגבי מה שיוצא בסוף - יש לי תזכורת מקסימה בן שלוש וחצי שמזכיר לי כל יום מחדש שזה היה כדאי...
 

galiaS

New member
כשאני ילדתי הפרוטוקול בבילנסון היה

שאם תוך 24 שעות מירידת המים לא מתפתחים צירים נותנים זירוז. לגבי האנטיביוטיקה, אאל"ט (ויכול להיות שאני כן טועה), לאחר 12 שעות מירידת המים נותנים אנטיביוטיקה אלא אם כן מתפתחת לידה.
 
למעלה