סעיף 3 יאלץ אותי לעבור לקו 561 ולהחליף בסגולה לקו 249, לא תודה!
לדעתי אין מספיק קווים שחוצים את אזור המרכז דרך כביש 4, לכן בעניין ירושלים הייתי עושה קו שנוסע בכביש 1 עד מחלף גנות, ממשיך צפונה בכביש 4 עד מסוף רעננה או ממשיך עד לנתניה או חדרה.
בעניין הרישא - האם אכן קיים ביקוש למסלול שלך?
במידה וכן, אולי יש מקום להסטת קו 249 צפונה עד לשרון.
הפעלת קו פתח תקווה-שוהם/ א.ת חבל מודיעין (85) באופן תדיר יותר ובמקום דרך המושבים (הפעלת קו חדש שיחבר את המושבים), דרך צ. אל על ואירפורט סיטי.
הפעלת קו חדש ממרכז פתח תקווה דרך מערב העיר (בילינסון, ק. אריה) וגהה (או תל השומר) וכביש 1 לכיוון רמלוד (במקום 244 המסורבל והארוך).
בעניין הסיפא -
בנוגע לכביש 4 צריך לדעתי להפריד בין ירושלים לשאר ישובי המרכז.
בעניין ירושלים -
קו 400 קיים. רק צריך תגבור שירות (כיום פועל כל 30 דקות לדעתי) + הארכה שלו לרמת החייל.
יש בהחלט מקום לקו מקביל מפתח תקווה דרך קריית אריה.
401 מצטרף בגבעת שמואל (קוקה קולה). (ויש גם את 402 מצומת קוקה קולה עצמה).
סה"כ תדירות סבירה. יש מקום אולי להוסיף קו נוסף מרמת גן/ גבעתיים דרך אלוף שדה.
אין סיבה שנוסע לצומת רעננה וצפונה צריך להתקע בפקקים של גהה, כל עוד אין נת"צ בכביש.
ואם בעניין נת"צ בכביש 4 עסקינן - כאן אחת הכשלים הגדולים של התחבורה בגוש דן לדעתי. במקום השקעות יקרות במטרו, במקביל לשלושת קווי הרכבת הקלה, באו נתחיל להקים רשת קווי BRT רצינית בגוש דן.
יש להקים באופן בהול קו BRT בין צומת רעננה לראשון לציון לאורך ציר גהה, והארכה דרך מרכז ראשל"צ ונס ציונה עד רחובות .
באמצעות קו בודד (אפשר לקרוא לו - 4 או 400) עם נקודות החלפה קלות רבות לקווים רבים אחרים ותדירים במסופים בנקודות מרכזיות לאורך הדרך (צומת רעננה, מורשה, אם המשבות, גהה, גבעת שמואל, אלוף שדה, מסובים, גנות, חולון מזרח, ראשל"צ מערב, ראשל"צ מרכז, ראשונים, נס ציונה, רחובות, ביל"ו).