ירושלים נפרדת מקו 947

david80

Member
מחודש ינואר, קו 947 יצא מחיפה, יעבור בתחנה המרכזית בנתניה, ימשיך דרומה בכביש 2, יפנה מזרחה לכביש 531, יעבור במסוף רעננה, ימשיך דרומה בכביש 4 למחלף גהה יפנה מזרחה לרחוב ז'בוטינסקי עד לבלינסון ומשם יפנה צפונה לרחוב הרב משה מלכה ויסיים בתחנת הרכבת קריית אריה.

עם זאת, קו 950 יתחיל לפעול בשתי הכיוונים ובכל שעות היום בין ירושלים לנתניה.

המידע מבוסס לפי מסלולי הקווים שראיתי באפליקציית מוביט.
 

Ccyclist

Well-known member
מחודש ינואר, קו 947 יצא מחיפה, יעבור בתחנה המרכזית בנתניה, ימשיך דרומה בכביש 2, יפנה מזרחה לכביש 531, יעבור במסוף רעננה, ימשיך דרומה בכביש 4 למחלף גהה יפנה מזרחה לרחוב ז'בוטינסקי עד לבלינסון ומשם יפנה צפונה לרחוב הרב משה מלכה ויסיים בתחנת הרכבת קריית אריה.

עם זאת, קו 950 יתחיל לפעול בשתי הכיוונים ובכל שעות היום בין ירושלים לנתניה.

המידע מבוסס לפי מסלולי הקווים שראיתי באפליקציית מוביט.

אם זה נכון - מה ההשפעה על הקישור האוטובוסי ירושלים - רעננה מבחינת תדירות וקיבולת ?

הגישה מרעננה לתחנת הרכבת הרצליה קצת מסורבלת (גם עם הרכבת אינני רואה איך אפשר להגיע לשם בתח"צ מרעננה בפחות מחצי שעה) ולכן יתכן שעדיין יש יתרון מסויים לאוטובוסים מצומת רעננה, במיוחד למי שרגיל אליהם והרכבת חדשה לו.
 

david80

Member
אם זה נכון - מה ההשפעה על הקישור האוטובוסי ירושלים - רעננה מבחינת תדירות וקיבולת ?

הגישה מרעננה לתחנת הרכבת הרצליה קצת מסורבלת (גם עם הרכבת אינני רואה איך אפשר להגיע לשם בתח"צ מרעננה בפחות מחצי שעה) ולכן יתכן שעדיין יש יתרון מסויים לאוטובוסים מצומת רעננה, במיוחד למי שרגיל אליהם והרכבת חדשה לו.
תדירות קו 950 מתוך מוביט ליום ראשון (לא יודע מה לגבי שאר ימות השבוע):

יציאות מנתניה משעה 05:30 עד 18:00 בתדירות של 15-20 דקות, משעה 18:00 עד 21:00 בתדירות 30 דקות ולאחר מכן עוד יציאה אחרונה בשעה 21:45.

יציאות מירושלים משעה 06:05 עד 19:05 בתדירות 20-30 דקות ומשעה 19:05 עד 22:45 בתדירות 40-45 דקות.
 
נערך לאחרונה ב:

ניוטראל

Active member
אגד משנה את מסלול הנסיעה של הקו המיתולוגי 947

אגד משנה את המסלול של קו 947 ומפצלת אותו לשני קווים שיחפפו מעט: קו 947 יצא מחיפה ויגיע עד פתח תקווה, ואילו קו 950 יצא מנתניה ויגיע לירושלים
 
חסרים לי בתוכנית כמה נקודות מהותיות:

1. הפעלת קו 423 (ירושלים- פתח תקווה) לאורך כל היום כקו תדיר המחבר את פתח תקווה (כולל מרכז ומערב העיר) לירושלים (דרך צ. טייסים וצ. אל על והמושבים על כביש 40).

2. הפעלת קו 930 כקו מהיר לנתניה דרך כביש 6 עם עצירות בכפר יונה וצ. השרון (ללא מעבר ברעננה) - גם כאן כקו תדיר.

3. קו 950 (ירושלים- צ. רעננה) צריך לפעול דרך הכבישים 6+5, דרך מחלף ירקון והוד השרון. יש מקום לבחון חלופות עם כניסה לכפר סבא/ רעננה ואף המשך להרצליה (סעיף הבא).

4. תגבור קו ירושלים- הרצליה המהיר (946) שיעבור דרך צ. רעננה, רעננה מערב (בית לוינסון), הבינתחומי וכדו'. נדמה שקו מהיר להרצליה פיתוח פחות נצרך כי יש רכבת.

5. היה מקום לדעתי ליצור ל-947 2 חלופות. האחת דרך הוד השרון לפתח תקווה שהייתה ממשיכה לנסוע דרך השרון (ועוצרת בכל הצמתים של כביש 4). השנייה דרך גהה/ קריית אריה, עד לבי"ח תל השומר.
 

david80

Member
חסרים לי בתוכנית כמה נקודות מהותיות:

1. הפעלת קו 423 (ירושלים- פתח תקווה) לאורך כל היום כקו תדיר המחבר את פתח תקווה (כולל מרכז ומערב העיר) לירושלים (דרך צ. טייסים וצ. אל על והמושבים על כביש 40).

2. הפעלת קו 930 כקו מהיר לנתניה דרך כביש 6 עם עצירות בכפר יונה וצ. השרון (ללא מעבר ברעננה) - גם כאן כקו תדיר.

3. קו 950 (ירושלים- צ. רעננה) צריך לפעול דרך הכבישים 6+5, דרך מחלף ירקון והוד השרון. יש מקום לבחון חלופות עם כניסה לכפר סבא/ רעננה ואף המשך להרצליה (סעיף הבא).

4. תגבור קו ירושלים- הרצליה המהיר (946) שיעבור דרך צ. רעננה, רעננה מערב (בית לוינסון), הבינתחומי וכדו'. נדמה שקו מהיר להרצליה פיתוח פחות נצרך כי יש רכבת.

5. היה מקום לדעתי ליצור ל-947 2 חלופות. האחת דרך הוד השרון לפתח תקווה שהייתה ממשיכה לנסוע דרך השרון (ועוצרת בכל הצמתים של כביש 4). השנייה דרך גהה/ קריית אריה, עד לבי"ח תל השומר.
סעיף 3 יאלץ אותי לעבור לקו 561 ולהחליף בסגולה לקו 249, לא תודה!
לדעתי אין מספיק קווים שחוצים את אזור המרכז דרך כביש 4, לכן בעניין ירושלים הייתי עושה קו שנוסע בכביש 1 עד מחלף גנות, ממשיך צפונה בכביש 4 עד מסוף רעננה או ממשיך עד לנתניה או חדרה.
 
סעיף 3 יאלץ אותי לעבור לקו 561 ולהחליף בסגולה לקו 249, לא תודה!
לדעתי אין מספיק קווים שחוצים את אזור המרכז דרך כביש 4, לכן בעניין ירושלים הייתי עושה קו שנוסע בכביש 1 עד מחלף גנות, ממשיך צפונה בכביש 4 עד מסוף רעננה או ממשיך עד לנתניה או חדרה.
בעניין הרישא - האם אכן קיים ביקוש למסלול שלך?
במידה וכן, אולי יש מקום להסטת קו 249 צפונה עד לשרון.
הפעלת קו פתח תקווה-שוהם/ א.ת חבל מודיעין (85) באופן תדיר יותר ובמקום דרך המושבים (הפעלת קו חדש שיחבר את המושבים), דרך צ. אל על ואירפורט סיטי.
הפעלת קו חדש ממרכז פתח תקווה דרך מערב העיר (בילינסון, ק. אריה) וגהה (או תל השומר) וכביש 1 לכיוון רמלוד (במקום 244 המסורבל והארוך).

בעניין הסיפא -
בנוגע לכביש 4 צריך לדעתי להפריד בין ירושלים לשאר ישובי המרכז.
בעניין ירושלים -
קו 400 קיים. רק צריך תגבור שירות (כיום פועל כל 30 דקות לדעתי) + הארכה שלו לרמת החייל.
יש בהחלט מקום לקו מקביל מפתח תקווה דרך קריית אריה.
401 מצטרף בגבעת שמואל (קוקה קולה). (ויש גם את 402 מצומת קוקה קולה עצמה).
סה"כ תדירות סבירה. יש מקום אולי להוסיף קו נוסף מרמת גן/ גבעתיים דרך אלוף שדה.
אין סיבה שנוסע לצומת רעננה וצפונה צריך להתקע בפקקים של גהה, כל עוד אין נת"צ בכביש.

ואם בעניין נת"צ בכביש 4 עסקינן - כאן אחת הכשלים הגדולים של התחבורה בגוש דן לדעתי. במקום השקעות יקרות במטרו, במקביל לשלושת קווי הרכבת הקלה, באו נתחיל להקים רשת קווי BRT רצינית בגוש דן.
יש להקים באופן בהול קו BRT בין צומת רעננה לראשון לציון לאורך ציר גהה, והארכה דרך מרכז ראשל"צ ונס ציונה עד רחובות .
באמצעות קו בודד (אפשר לקרוא לו - 4 או 400) עם נקודות החלפה קלות רבות לקווים רבים אחרים ותדירים במסופים בנקודות מרכזיות לאורך הדרך (צומת רעננה, מורשה, אם המשבות, גהה, גבעת שמואל, אלוף שדה, מסובים, גנות, חולון מזרח, ראשל"צ מערב, ראשל"צ מרכז, ראשונים, נס ציונה, רחובות, ביל"ו).
 
למעלה