לסנופית וטולי הפרפר סי
מכינים מראש:פרפר מושלם מבחינה סימטרית (גם בצורה וגם בצבעים) כנף אחת גוזרים ושמים סקוץ' כדי שנוכל להצמיד את הכנף חזרה(בסוף הסיפור) מכינים בעלי כנף נוספים וחרקים מעופפים ולכולם כנף אחת מודבקת בסקוץ'(שאפשר יהייה להוריד ולהחזיר) דוגמאות:נשר ,חסידה, דבורה,יתוש,זבוב,(כיד הדמיון הטובה) הסיפור: אני כותבת את הסיפור בקווים כלליים ,אתן מוזמנות להפוך אותו דרמטי יותר ובאורך הנראה לכן. הפרפר סי התעורר בבוקר ורצה לעוף לחפש צוף, פתאום הוא ראה שחסרה לו כנף אחת, סי מנסה לעוף ולא מצליח,הפרפר סי עצוב מאד ,באה אליו חסידה ושואל למה הוא עצוב, סי מסביר לחסידה , שבלי כנף שנייה הוא לא יכול לחפש צוף. החסידה מציעה להשאיל לסי את הכנף שלה, רק לכמה דקות, הוא יכול להשתמש בכנף שלה ולחפש צוף. בשלב הזה מפרקים כנף אחת מהחסידה ומצמידים לפרפר. אבל הכנף לא מתאימה (למה?) הילדים מסבירים שהכנף גדולה מדי, לא באותה צורה וכו'. סי מודה לחסידה, מחזיר לה את הכנף ונשאר עצוב... הסיפור ממשיך ובכל פעם מישהו אחר מציע עזרה לסי(ובכל פעם הכנף לא מתאימה, היא גדולה מדי או קטנה מדי) עד שבסוף נמלה חרוצה מוצאת את הכנף של סי, מצמידים את הכנף והיא מתאימה בדיוק! זה הזמן להסביר את המושג סימטריה(לפרפר שלנו קוראים סי כי הוא סימטרי) מחפשים יחד עוד דברים סימטריים,דברים שאם נצייר להם קו באמצע- שני הצדדים יהיו שווים.(הפנים שלנו ,הגוף שלנו...) מקווה שעזרתי