יציבה נכונה- איך מתקנים ואיך שומרים

gidi123

New member
יציבה נכונה- איך מתקנים ואיך שומרים

אני בהריון השני שלי, והפסקתי התעמלות כמעט שנה לפני שנכנסתי להריון. וכנראה השרירים שלי מאוד חלשים. אז יצאה לי בטן ענקית ממש מוקדם, אני מתהלכת שפוף וגב קשתי לחלוטין. ואפילו שאני מזכירה לעצמי זה לא מחזיק הרבה זמן. האם בחודש השישי יש מה לעשות בנידון? יש אפשרות לתקן והאם בכלל ניתן לתקן???- מה עושים????
 
יוגה לתקן, ושיאצו להקל על הכאב.

השילוב חזק ועוצמתי. בשיאצו ממש דוחפים חזרה את הגב למקומו, אם כי בצורה מתונה ונעימה.
 

טאש

New member
בהחלט

בכל זמן בחיים (בלי הריון, לפני הריון, בהריון ואחרי הריון) תמיד טוב לעשות התעמלות כדיי לשמור על בריאות הגוף, כושר, חוזק שרירים, יציבה וכו'. ממליצה לך בחום להצטרף לקבוצת התעמלות המותאמת לנשים בהריון. הנה רשימת מדריכות מוסמכות להתעמלות להריון ולאחר הלידה שהוסמכו ע"י מכללת זינמן-מכון וינגייט. אל תזניחי. בהריון לגוף נטיה חזקה יותר לאבד טווח תנועה ויציבה נכונה.
 

ציפי ג

New member
היציבה בהריון משתנה

כי מרכז הכובד שלנו משתנה. הבעיה היא לא שינוי היציבה כשלעצמה, אלא קפיאה ביציבה מסוימת שלא מועילה לנו כלל ועיקר לשום דבר (למעט תועלת לכאבי גב ולמטפלים שונים ומשונים). אם אפשר לתקן? - כן. אבל זה לא הוקוס פוקוס, וזה דורש עבודה. לאו דווקא על השרירים, כמו על דימוי גוף אחר, ועל הבנת הצורך של הגוף מתוך מודעות לשינויים שהוא עובר במהלך ההריון - כי אין דומה חודש שישי לחודש תשיעי.
 
סליחה? דורש עבודה על דימוי גוף?

אולי לא הבנתי אותך, אבל יציבה לא טובה היא הרבה מעבר לדימוי גוף. יציבה לא נכונה אינה בריאה לאם, עלולה להביא לכאבים עזים, לפריצת דיסק, להחמרה של מצבים פנימיים שונים (כגון קשיי נשימה, בעיות עיכול ועוד). כאישה בהיריון שבמקרה גם מטפלת, הנהנית, לשיטתך, מכאבים של אחרים, קצת נעלבתי. כל המטופלות שלי באשר הן יודעות ויעידו- אני מנסה 'להיפתר' מכולן במהירות האפשרית, ע"י מתן תרגילים לעבודת בית. וכן, העבודה היא הרבה על שרירים.
 

כרמית מ.

New member
נדמה לי שהכוונה

היא לאיך שאת מדמיינת את הגוף שלך, ולא לדימוי גוף במובן השיפוטי
 

ציפי ג

New member
ניתן לעזור רק למי שרוצה לעזור לעצמו

ואחת הדרכים בה אדם יכול לעזור לעצמו היא בצורה בה הוא רואה את גופו. לא פיזית, לא במובן של פיגורה, לא דרך העינים, אלא בעיני רוחו. את רואה את הגב שלך? אני, כל כמה שאני מנסה, לא מצליחה. ובכל זאת התווים שלו די ברורות לי. זה דימוי הגוף שלי. יש אנשים שאינם יודעים איך הגב שלהם נראה. לא כי הראי שלהם עקום, אלא כי דימוי הגב שלהם לא קיים אצלם במערכת. הנזקים של יציבה לא נכונה נהירים לי, הן מנסיון והן ממקצועי. הרי לא נחליף כעת חוו"ד איזו עקומה בגב יותר גרועה ואיזו תוצאה יותר מזיקה, והאם הכאב בגב התחתון מזיק יותר מאשר הכאבים בצואר או בשכמות, הלא כן? ברור לי שיש שיטות הנוטות לתת דגש על חיזוק השרירים כחלק מהדרך להמנע מכאבי גב. אני ציינתי שזה "לאו דווקא" - לאו דווקא במובן שיש אופציה אחרת. אפשרות לנסות כוסות רוח, אפשר לנסות אלכסנדר אפשר לנסות רייקי, ואפשר לנסות פלדנקרייז. אפשר לנסות וכל אחת בוחרת מה שמתאים לה ונח לה יותר איתו. אנא קראי - הרי גם אני מהמטפלים וכשאני מדברת על מטפלים המרוויחים הרי גם על עצמי אני מדברת. אני נוטה ללגלג לפעמים על עצמי. אם לך לא נח עם זה, כמובן שאל תנהגי כמוני. בדברים מסוימים אני לא אנהג כמוך. הרי אנחנו לא אותו בנאדם. אם ראית בדברי עקיצה ספציפית אליך - אני מתנצלת ממש לא התכוונתי.
 
למעלה