יצא למישהו לראות את הקווים החדשים בנתצ איילון

  • פותח הנושא olli3
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
יצא למישהו לראות את הקווים החדשים בנתצ איילון

יצא למישהו לראות את הקווים החדשים בנתצ איילון
?

277 התחיל לפעול היום ו375 שכבר פועל משבוע שעבר...
 

S a m B o o k i

New member
לא, אבל בנתיים עוד חלופה..

יצא למישהו לראות את הקווים החדשים בנתצ איילון
?

277 התחיל לפעול היום ו375 שכבר פועל משבוע שעבר...
לא, אבל בנתיים עוד חלופה..
והפעם מבאר יעקב..

באר יעקב, קו 174 - חלופה חדשה מבאר יעקב לתל אביב דרך כביש 431 ואיילון צפון 03/09/2013
החל מיום ראשון 8.9.13, תופעל בימים ראשון עד חמישי בשעה 7:10 חלופה חדשה לקו 174 מבאר יעקב לתל אביב (מסוף רדינג), דרך כביש 431 ואיילון צפון (עד מחלף חיל השריון) על פי הפרוט הבא:

מסלול החלופה: יציאה מבית חולים "שמואל הרופא" לרחוב הבנים, שמאלה לרחוב דיזנגוף, המשך ישר לרחוב איילה, ימינה לרחוב ז'בוטינסקי, שמאלה (בכיכר) לרחוב הירדן, ימינה (בכיכר) לטיילת חתני פרס ישראל, סיבוב פרסה בכיכר השנייה וחזרה ברחוב טיילת חתני פרס ישראל, ימינה לרחוב נעמי שמר, שמאלה לרחוב אליהו, ימינה לרחוב הרב קוק, שמאלה לרחוב קרן היסוד, ישר לרחוב שא נס, ימינה לשדרות יצחק רבין, ימינה לשדרות האלונים, שמאלה לשדרות הרב שמואל שפירא, שמאלה (ברמזור) לכביש 4313, ימינה לכביש 431, המשך לכביש 20/ איילון צפון (בנתיב התחבורה הציבורית החדש), יציאה במחלף חיל השריון לצומת הולץ והמשך על פי מסלול קו 174 הרגיל עד מסוף רדינג.

תחנות איסוף בבאר יעקב: בית חולים "שמואל הרופא", הבנים/ דיזנגוף, האיילה – מל"מ, האיילה - מרכז מסחרי/ שחף, טיילת חתני פרס ישראל/ אהוד מנור (אחרי סיבוב הפרסה בכיכר), אליהו/ סביון, הרב קוק/ יהודה, קרן היסוד/ עוזיאל, שא נס - ישיבת באר יעקב, שא נס - מועצה מקומית/ שדרות יצחק רבין.

תחנות ההורדה בתל אביב: כל תחנות קו 174 מצומת הולץ ועד מסוף רדינג.
 

olli3

New member
מנהל
מזמן אגד לא נראו בבאר יעקב.

לא, אבל בנתיים עוד חלופה..
והפעם מבאר יעקב..

באר יעקב, קו 174 - חלופה חדשה מבאר יעקב לתל אביב דרך כביש 431 ואיילון צפון 03/09/2013
החל מיום ראשון 8.9.13, תופעל בימים ראשון עד חמישי בשעה 7:10 חלופה חדשה לקו 174 מבאר יעקב לתל אביב (מסוף רדינג), דרך כביש 431 ואיילון צפון (עד מחלף חיל השריון) על פי הפרוט הבא:

מסלול החלופה: יציאה מבית חולים "שמואל הרופא" לרחוב הבנים, שמאלה לרחוב דיזנגוף, המשך ישר לרחוב איילה, ימינה לרחוב ז'בוטינסקי, שמאלה (בכיכר) לרחוב הירדן, ימינה (בכיכר) לטיילת חתני פרס ישראל, סיבוב פרסה בכיכר השנייה וחזרה ברחוב טיילת חתני פרס ישראל, ימינה לרחוב נעמי שמר, שמאלה לרחוב אליהו, ימינה לרחוב הרב קוק, שמאלה לרחוב קרן היסוד, ישר לרחוב שא נס, ימינה לשדרות יצחק רבין, ימינה לשדרות האלונים, שמאלה לשדרות הרב שמואל שפירא, שמאלה (ברמזור) לכביש 4313, ימינה לכביש 431, המשך לכביש 20/ איילון צפון (בנתיב התחבורה הציבורית החדש), יציאה במחלף חיל השריון לצומת הולץ והמשך על פי מסלול קו 174 הרגיל עד מסוף רדינג.

תחנות איסוף בבאר יעקב: בית חולים "שמואל הרופא", הבנים/ דיזנגוף, האיילה – מל"מ, האיילה - מרכז מסחרי/ שחף, טיילת חתני פרס ישראל/ אהוד מנור (אחרי סיבוב הפרסה בכיכר), אליהו/ סביון, הרב קוק/ יהודה, קרן היסוד/ עוזיאל, שא נס - ישיבת באר יעקב, שא נס - מועצה מקומית/ שדרות יצחק רבין.

תחנות ההורדה בתל אביב: כל תחנות קו 174 מצומת הולץ ועד מסוף רדינג.
מזמן אגד לא נראו בבאר יעקב.
חדשות מעניינות ביותר.

אני חושב שיש מקום לחלופות נוספות לקו 174 באופן כללי שיסע דרך איילון, אבל מספור אחר בהחלט יעזור. לקווים בין רחובות-נס ציונה,ראשל"צ לת"א יש פשוט יותר מידי חלופות, כמעט לכל הקווים... זה דיי מתסכל להבין מי יוצא מאיפה ומתי.
 

S a m B o o k i

New member


מזמן אגד לא נראו בבאר יעקב.
חדשות מעניינות ביותר.

אני חושב שיש מקום לחלופות נוספות לקו 174 באופן כללי שיסע דרך איילון, אבל מספור אחר בהחלט יעזור. לקווים בין רחובות-נס ציונה,ראשל"צ לת"א יש פשוט יותר מידי חלופות, כמעט לכל הקווים... זה דיי מתסכל להבין מי יוצא מאיפה ומתי.

זה מה שויאוליה עשו גם במודיעין וגם באשדוד לכל קו שיוצא בשכונה אחרת נתנו מספר אחר.
(320 באשדוד התפצל ל324/326)
 

darkshadow1

New member
הייתי היום בנסיעה הראשונה של 277.

יצא למישהו לראות את הקווים החדשים בנתצ איילון
?

277 התחיל לפעול היום ו375 שכבר פועל משבוע שעבר...
הייתי היום בנסיעה הראשונה של 277.
היו סך הכל 11-12 נוסעים אחרי מחלף הראשונים. משום מה הייתה בקו מכונה עירונית, מה שכמובן גרם להזדחלות קצת מיותרת. הנסיעה בנת"צ הייתה די חלקה, פרט לכמה נהגי מוניות סוררים (אבל לא ישבתי קדימה אז יכול להיות שהיו כמה שפספסתי). הנת"צ נגמר בערך בצומת חולון ומשם האוטובוס מזדחל ביחד עם הרכבים הפרטיים במשך כמה מאות מטרים עד הירידה מנתיבי איילון בקיבוץ גלויות.
האוטובוס יצא מרחובות ב-7:00 ועצר בתחנה הראשונה בתל אביב בערך ב-7:45.
 

olli3

New member
מנהל
זה זמן נסיעה לא רע ביחס לנסיעה ב222.

הייתי היום בנסיעה הראשונה של 277.
היו סך הכל 11-12 נוסעים אחרי מחלף הראשונים. משום מה הייתה בקו מכונה עירונית, מה שכמובן גרם להזדחלות קצת מיותרת. הנסיעה בנת"צ הייתה די חלקה, פרט לכמה נהגי מוניות סוררים (אבל לא ישבתי קדימה אז יכול להיות שהיו כמה שפספסתי). הנת"צ נגמר בערך בצומת חולון ומשם האוטובוס מזדחל ביחד עם הרכבים הפרטיים במשך כמה מאות מטרים עד הירידה מנתיבי איילון בקיבוץ גלויות.
האוטובוס יצא מרחובות ב-7:00 ועצר בתחנה הראשונה בתל אביב בערך ב-7:45.
זה זמן נסיעה לא רע ביחס לנסיעה ב222.
כמות הנוסעים היא משהו שישתנה כלל שאנשים יחשפו לקו החדש. אין סיבה שאנשים ימלאו את 222 כש277 פועל במקביל כשיעדן הוא אותו היעד. זה גם יוריד מהעומס של 222.

כמה שבועות והקווים האלו (קווי הנת"צ) יתחילו להתמלא.

במידה ותסע גם בימים הקרובים ותראה גם קווים אחרים בנת"צ, אשמח לשמוע דיווחים על מספר האוטובוסים שראית, אילו קווים ואם הצלחת לזהות אם האוטובוסים מלאים, חצי, רבע או ריקים.
 

darkshadow1

New member
שוב הייתי ב-277 היום.

זה זמן נסיעה לא רע ביחס לנסיעה ב222.
כמות הנוסעים היא משהו שישתנה כלל שאנשים יחשפו לקו החדש. אין סיבה שאנשים ימלאו את 222 כש277 פועל במקביל כשיעדן הוא אותו היעד. זה גם יוריד מהעומס של 222.

כמה שבועות והקווים האלו (קווי הנת"צ) יתחילו להתמלא.

במידה ותסע גם בימים הקרובים ותראה גם קווים אחרים בנת"צ, אשמח לשמוע דיווחים על מספר האוטובוסים שראית, אילו קווים ואם הצלחת לזהות אם האוטובוסים מלאים, חצי, רבע או ריקים.
שוב הייתי ב-277 היום.
הפעם היה אוטובוס בינעירוני, אבל לא היה שיפור בזמן הנסיעה (אבל היה הרבה פחות רעש מן הסתם). הפעם ישבתי קדימה וראיתי למה: הקטע שבו האוטובוס נוסע ב-431 די עמוס וקשה לאוטובוס לצבור מהירות. בנת"צ הנהג כנראה חשש לנסוע ב-90 קמ"ש ליד מכוניות כמעט עומדות. למרבה הפלא היה רק מקרה אחד של אופנוע קטן שהחליט להזדחל על הנת"צ, אבל זה היה רק לקראת סוף הנסיעה. חוץ מזה- לא ראיתי אפילו מכונית אחת שנסעה על הנת"צ, ממש אירופה.
לדעתי זמן הנסיעה עוד יכול לרדת מעט- הפעם הנהג לא ממש הכיר את המסלול (הוא כמעט עלה על כביש 4 במקום על 431
), עצר כמעט בכל תחנה כדי לצעוק לאנשים שהוא נוסע לתל אביב וכמה פעמים גם ניהל דיונים עם אנשים שלא בטוחים איפה זה רחוב המסגר ואיפה מסוף 2000.

לגבי ההבדל בין זמני הנסיעה בין 277 לבין 222- לדעתי אם 277 היה נוסע בדיוק כמו 222 אבל לא עוצר בתחנות במרכז ראשל"צ, זמן הנסיעה היה כמעט זהה למצב היום.
 

olli3

New member
מנהל
תודה על המידע, המשך לעדכן... :)

שוב הייתי ב-277 היום.
הפעם היה אוטובוס בינעירוני, אבל לא היה שיפור בזמן הנסיעה (אבל היה הרבה פחות רעש מן הסתם). הפעם ישבתי קדימה וראיתי למה: הקטע שבו האוטובוס נוסע ב-431 די עמוס וקשה לאוטובוס לצבור מהירות. בנת"צ הנהג כנראה חשש לנסוע ב-90 קמ"ש ליד מכוניות כמעט עומדות. למרבה הפלא היה רק מקרה אחד של אופנוע קטן שהחליט להזדחל על הנת"צ, אבל זה היה רק לקראת סוף הנסיעה. חוץ מזה- לא ראיתי אפילו מכונית אחת שנסעה על הנת"צ, ממש אירופה.
לדעתי זמן הנסיעה עוד יכול לרדת מעט- הפעם הנהג לא ממש הכיר את המסלול (הוא כמעט עלה על כביש 4 במקום על 431
), עצר כמעט בכל תחנה כדי לצעוק לאנשים שהוא נוסע לתל אביב וכמה פעמים גם ניהל דיונים עם אנשים שלא בטוחים איפה זה רחוב המסגר ואיפה מסוף 2000.

לגבי ההבדל בין זמני הנסיעה בין 277 לבין 222- לדעתי אם 277 היה נוסע בדיוק כמו 222 אבל לא עוצר בתחנות במרכז ראשל"צ, זמן הנסיעה היה כמעט זהה למצב היום.
תודה על המידע, המשך לעדכן... :)
אכן במידה ו277 היה נוסע דרך ראשל"צ אך ללא תחנות, זמן הנסיעה היה דומה למדיי. למרות זאת, נסיעה דרך 431 והנת"צ באיילון כשאנשים יותר יתרגלו לכך והאוטובוסים יסעו מהר יותר - יהיה מהיר יותר. גם אי הידיעה של אנשים על הקו והנהג שניהל דו שיח עם הנוסעים על מנת שיבחרו לנסוע איתו - מאריכים כעת את זמן הנסיעה.

דר"א, כמה נוסעים היו בנסיעה היום?
 

darkshadow1

New member
לא שיפור משמעותי, אם בכלל.

תודה על המידע, המשך לעדכן... :)
אכן במידה ו277 היה נוסע דרך ראשל"צ אך ללא תחנות, זמן הנסיעה היה דומה למדיי. למרות זאת, נסיעה דרך 431 והנת"צ באיילון כשאנשים יותר יתרגלו לכך והאוטובוסים יסעו מהר יותר - יהיה מהיר יותר. גם אי הידיעה של אנשים על הקו והנהג שניהל דו שיח עם הנוסעים על מנת שיבחרו לנסוע איתו - מאריכים כעת את זמן הנסיעה.

דר"א, כמה נוסעים היו בנסיעה היום?
לא שיפור משמעותי, אם בכלל.
 

stratomaximus

New member
היום נסעתי סמוך לנת"צ בערך בשעה 8:15

יצא למישהו לראות את הקווים החדשים בנתצ איילון
?

277 התחיל לפעול היום ו375 שכבר פועל משבוע שעבר...
היום נסעתי סמוך לנת"צ בערך בשעה 8:15
מפעם לפעם נראו רכבים פרטיים שנסעו בו, אבל הם היו בודדים.
האוטובוס היחיד שראיתי והיה כנראה בשירות , היה בינעירוני, אם אני לא טועה של מטרופולין, כנראה 345 (או משהו דומה). בשלב כלשהו היה קטע משעשע שבו מכונית פרטית שנסעה לפניו עיכבה אותו, ונהג האוטובוס נתן צפירה עצבנית, שלאחריה נהג הרכב הפרטי ברח בבהלה ימינה לנתיבים הרגילים.
אם אני לא טועה עבר עוד אוטובוס (אולי אפילו 2) של אגד, ללא מספר, ולא בשירות.
 

olli3

New member
מנהל
גם אוטובוסים שאינם בשירות זה דבר מבורך.

היום נסעתי סמוך לנת"צ בערך בשעה 8:15
מפעם לפעם נראו רכבים פרטיים שנסעו בו, אבל הם היו בודדים.
האוטובוס היחיד שראיתי והיה כנראה בשירות , היה בינעירוני, אם אני לא טועה של מטרופולין, כנראה 345 (או משהו דומה). בשלב כלשהו היה קטע משעשע שבו מכונית פרטית שנסעה לפניו עיכבה אותו, ונהג האוטובוס נתן צפירה עצבנית, שלאחריה נהג הרכב הפרטי ברח בבהלה ימינה לנתיבים הרגילים.
אם אני לא טועה עבר עוד אוטובוס (אולי אפילו 2) של אגד, ללא מספר, ולא בשירות.
גם אוטובוסים שאינם בשירות זה דבר מבורך.
אוטובוסים רבים, במיוחד של אגד יוצאים מהחניון בחולון למקומות שונים בגוש דן לשם תחילת מסלול. קיצור זמן הנסיעה של אותם אוטובוסים הוא מבורך.

לגבי אוטובוסים בשירות, צריכים להתחיל לפעול קווים נוספים מאשדוד, אשקלון, יבנה וגן יבנה.

בנתיים הופעלו 3 קווים חדשים: 345 מקרית מלאכי (פעיל כל היום בשני הכיוונים), 277 אגד מרחובות לת"א - 4 פעמים בבוקר בלבד וחלופה של 174 מבאר יעקב לת"א - נסיעה אחת ביום.
 
319 מאשדוד מתחיל לפעול מחר

גם אוטובוסים שאינם בשירות זה דבר מבורך.
אוטובוסים רבים, במיוחד של אגד יוצאים מהחניון בחולון למקומות שונים בגוש דן לשם תחילת מסלול. קיצור זמן הנסיעה של אותם אוטובוסים הוא מבורך.

לגבי אוטובוסים בשירות, צריכים להתחיל לפעול קווים נוספים מאשדוד, אשקלון, יבנה וגן יבנה.

בנתיים הופעלו 3 קווים חדשים: 345 מקרית מלאכי (פעיל כל היום בשני הכיוונים), 277 אגד מרחובות לת"א - 4 פעמים בבוקר בלבד וחלופה של 174 מבאר יעקב לת"א - נסיעה אחת ביום.
319 מאשדוד מתחיל לפעול מחר
 

benshap2

New member
150,000 אנשים עומדים בפקק ובחצי שעה עובר

היום נסעתי סמוך לנת"צ בערך בשעה 8:15
מפעם לפעם נראו רכבים פרטיים שנסעו בו, אבל הם היו בודדים.
האוטובוס היחיד שראיתי והיה כנראה בשירות , היה בינעירוני, אם אני לא טועה של מטרופולין, כנראה 345 (או משהו דומה). בשלב כלשהו היה קטע משעשע שבו מכונית פרטית שנסעה לפניו עיכבה אותו, ונהג האוטובוס נתן צפירה עצבנית, שלאחריה נהג הרכב הפרטי ברח בבהלה ימינה לנתיבים הרגילים.
אם אני לא טועה עבר עוד אוטובוס (אולי אפילו 2) של אגד, ללא מספר, ולא בשירות.
150,000 אנשים עומדים בפקק ובחצי שעה עובר
אוטובוס בודד בנת"צ...

באותו זמן בדיוק עשרות אוטובוסים אחרים, בצירי תנועה אחרים, תקועים בפקקים עם רכבים רגילים משום ששם אין נת"צ.

לתפארת מדינת ישראל...
 
אם הם לא רוצים לעמוד בפקק

150,000 אנשים עומדים בפקק ובחצי שעה עובר
אוטובוס בודד בנת"צ...

באותו זמן בדיוק עשרות אוטובוסים אחרים, בצירי תנועה אחרים, תקועים בפקקים עם רכבים רגילים משום ששם אין נת"צ.

לתפארת מדינת ישראל...
אם הם לא רוצים לעמוד בפקק
שיסעו בתחבורה ציבורית.

גם אם היה עובר רק אוטובוס בודד בשעה, זה עדיף על חוסר בנת"צ.

אבל כמו שכבר נאמר, בימים הקרובים מיועדים להיפתח עוד קווי אוטובוס שינצלו את הנת"צ הזה
 

benshap2

New member
אז אתה בכלל מאמין שלא צריכים להיות כבישים

אם הם לא רוצים לעמוד בפקק
שיסעו בתחבורה ציבורית.

גם אם היה עובר רק אוטובוס בודד בשעה, זה עדיף על חוסר בנת"צ.

אבל כמו שכבר נאמר, בימים הקרובים מיועדים להיפתח עוד קווי אוטובוס שינצלו את הנת"צ הזה
אז אתה בכלל מאמין שלא צריכים להיות כבישים
רק נת"צים בלעדיים לתחבורה ציבורית לא קיימת.
ומבחינתך שמי שרוצה להגיע לתל אביב ישכור חמור וילך דרך הים...
 
לא אמרתי את זה

אז אתה בכלל מאמין שלא צריכים להיות כבישים
רק נת"צים בלעדיים לתחבורה ציבורית לא קיימת.
ומבחינתך שמי שרוצה להגיע לתל אביב ישכור חמור וילך דרך הים...
לא אמרתי את זה
אבל כן אני אומר שכל כביש שיש בו 3 נתיבים ומעלה, צריך להיות מוקצה לפחות נתיב אחד לתחבורה ציבורית.

וכבישים שיש בהם 2 נתיבים, צריכים לשקול הקצאת נתיב לתחבורה ציבורית בשעות העומס. בשילוב רכבים שמסיעים 3 נוסעים ומעלה בנתיב הזה.

ואם אתה מעדיף לשכור חמור, אז יש לי כמה חמורים לבנים באסם. ואפילו אני מוכן להשכיר כמה פילים לבנים.
 

ניצן cocos

New member


לא אמרתי את זה
אבל כן אני אומר שכל כביש שיש בו 3 נתיבים ומעלה, צריך להיות מוקצה לפחות נתיב אחד לתחבורה ציבורית.

וכבישים שיש בהם 2 נתיבים, צריכים לשקול הקצאת נתיב לתחבורה ציבורית בשעות העומס. בשילוב רכבים שמסיעים 3 נוסעים ומעלה בנתיב הזה.

ואם אתה מעדיף לשכור חמור, אז יש לי כמה חמורים לבנים באסם. ואפילו אני מוכן להשכיר כמה פילים לבנים.
 

olli3

New member
מנהל
רק 173 לבדו פועל בתדירות של כל 10-12-15 דקות

150,000 אנשים עומדים בפקק ובחצי שעה עובר
אוטובוס בודד בנת"צ...

באותו זמן בדיוק עשרות אוטובוסים אחרים, בצירי תנועה אחרים, תקועים בפקקים עם רכבים רגילים משום ששם אין נת"צ.

לתפארת מדינת ישראל...
רק 173 לבדו פועל בתדירות של כל 10-12-15 דקות
בשעות הבוקר. עד השעה 7:00 הנסיעות שיוצאות ממרכזית ראשל"צ פועלות בתדיקות של כל 10 דקות (ועד שהוא מגיע למחלף משה דיין לוקח לו זמן...)

אח"כ התדירות היא פעם ב12 דקות עד השעה 8:00 (שוב 8 בבוקר זה זמן היציאה ממרכזית ראשל"צ).

רק אחרי 8 התדירות יורדת לכל רבע שעה.

אז איך כל חצי שעה עובר אוטובוס? פשוט מאד. התקשורת בוחרת לצלם מגשר משה דיין לכיוון דרומה ומשם מגיעים הכי פחות אוטובוסים. אז פלא שאומרים שפעם בחצי שעה עובר שם אוטובוס?

ועוד לא דיברתי על קו 140 שגם לו יש תדירות ממש לא רעה עד 7:30 בבוקר.

וכמובן הקווים האחרים שקיימים ומשתמשים בנת"צ בין אם וותיקים ובין אם חדשים.

אז מאד קשה לי לקבל את זה שפעם בחצי שעה עובר שם אוטובוס - זה פשוט לא הגיוני. אולי בקטע שבין חולות למשה דיין כן - אבל בהמשך ממש לא והפקק הרי גם ככה מתחיל ממשה דיין ולא מחולות.
 

benshap2

New member
חברים שנוסעים בכביש כל יום טרם ראו את 173 בנת

רק 173 לבדו פועל בתדירות של כל 10-12-15 דקות
בשעות הבוקר. עד השעה 7:00 הנסיעות שיוצאות ממרכזית ראשל"צ פועלות בתדיקות של כל 10 דקות (ועד שהוא מגיע למחלף משה דיין לוקח לו זמן...)

אח"כ התדירות היא פעם ב12 דקות עד השעה 8:00 (שוב 8 בבוקר זה זמן היציאה ממרכזית ראשל"צ).

רק אחרי 8 התדירות יורדת לכל רבע שעה.

אז איך כל חצי שעה עובר אוטובוס? פשוט מאד. התקשורת בוחרת לצלם מגשר משה דיין לכיוון דרומה ומשם מגיעים הכי פחות אוטובוסים. אז פלא שאומרים שפעם בחצי שעה עובר שם אוטובוס?

ועוד לא דיברתי על קו 140 שגם לו יש תדירות ממש לא רעה עד 7:30 בבוקר.

וכמובן הקווים האחרים שקיימים ומשתמשים בנת"צ בין אם וותיקים ובין אם חדשים.

אז מאד קשה לי לקבל את זה שפעם בחצי שעה עובר שם אוטובוס - זה פשוט לא הגיוני. אולי בקטע שבין חולות למשה דיין כן - אבל בהמשך ממש לא והפקק הרי גם ככה מתחיל ממשה דיין ולא מחולות.
חברים שנוסעים בכביש כל יום טרם ראו את 173 בנת
בנת"צ*

יכול להיות שמסיבות מסוימות הנהגים בוחרים שלא לנסוע דרכו?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה