יצא לכם לראות את הסרט שוב לאחרונה?

  • פותח הנושא kyle
  • פורסם בתאריך

kyle

New member
יצא לכם לראות את הסרט שוב לאחרונה?

ובכלל, על מה אתם חושבים כשאתם רואים את הסרט? אתם מנסים להתעמק בפרטים או למצוא עוד דברים מעניינים חדשים, או שאתם פשוט צופים בו כמו בסרט רגיל, ולא מתייחסים לכל הדברים שקראתם עליהם מאז הפעם הראשונה שצפיתם בסרט? נזכרתי בזה כי היום העברתי שעתיים ורבע בצפייה בסרט שוב (הרבה זמן עבר מאז הפעם האחרונה), וכל הזמן מדהים אותי כמה שהוא מעולה גם מבלי להתייחס לפרטים הקטנים. ?How about - I give you the finger... And you give me my phone call
 

Lonly badger

New member
זה הדבר הכי יפה

מטריקס הוא כמו אינציקלופדיה של פילוסופיה, תרבות וסגנון. הוא מאגד בתוכו את תרבות הסייברפאנק, פעולה, אנימה, פילוסופיות המזרח והמערב , מוזיקה סייברפאנקית מעולה, הוא לא מעליב את האינטיליגנציה של הצופה , ולא את החושים שלו , אפילו הפנימיים , הבמאים ידעו בדיוק איך הם רוצים כל חלק בסרט. אפשר להחשיב צפיה במטריקס כמדיטציה. ראיתי אותו כל כך הרבה פעמים יחסית (רק עוד סרט אחד ראיתי לפחות 30 פעמים והוא מועדון קרב), כל פעם אתה מגלה משהו חדש אם אתה רוצה או לא רוצה , הסרט הזה מעורר את החושים ואת המחשבה והוא כמו bible לחירשים ולעיוורים שבחברה שלנו.
 

gillll

New member
לא סתם הוא נבחר לסרט החשוב של ה90

הוא טוב בכל הרמות. לדוגמא - שימו לב לאנגלית של סמית - אנגלית ללא מבטא כצפוי ממכונה. BTW מי ראה גם ANIMATRIX ?
 
מי לא ראה את אנימטריקס???

ולא משנה כמה אני נינוח ולא מרוכז אני עדיין שם לב לדברים חדשים בכל פעם, וגם לדברים ישנים שאני עדיין אוהב!
 
אני ראיתי ואני אשמח...

אם תשבירו לי משהו: בסוף כשסמית' שואל את ניאו: "למה לקום? למה להמשיך להילחם?" ניאו עונה לו: "כי אני בוחר לעשות את זה." תסבירו לי את זה בבקשה. אני יודע שזה קשור גם לדיבורים עם הנביאה במטריקס 2 פשוט אין לי כח לראות את זה שוב כדי להבין."
 

Lonly badger

New member
הוא יודע שהוא הולך למות

שניהם יודעים את זה. סמית' ראה את זה , יש לו את הכוח של הנביאה. יש כאן קונפליקט כי לפי ההגיון אתה פועל מתוך רצון לחיות , מתוך purpose כל הזמן סמית' שהוא האנטיתזה של ניאו - מדבר על עניינים פרקטים - מטרה - purpose וכמובן חופש : free? you're not free there is escaping reason , no denying of purpose והמשפט הידוע לשמצה: it is invevitable כמו שרוב המערב מתמודד עם השאלה האקזיסטנציאליסטית, של קיום מול מוות - לגבי המערב מוות הוא ממשי הוא קריטי לגבי החיים , והחופש הנתון בספק מול שאלות של דטרמיניזם , גורל ומוות. לכן הבחירה של ניאו , because i choose to , היא ההסבר המילולי לידיעה שלא מפסיקה גם מול ה"מוות" , העמדה שלו היא מוסרית ולא תועלתנית היא פרדוכסלית כלפי ההגיון הישיר והמרובע של החברה המערבית , של המכונה. אני אצטט את ויקטור פרנקל: A human being is a deciding being לעומת מכונה, לבן אדם - יש תודעה - consciousness , תודעה משמע היכולת לבחור , היכולת להשתחרר מגלגלי הדטרמינציה וה"קרמה" לפי תרבות המזרח. המוות לא משנה עובדה זו, המוות איננו סיבה לשנות את דעתך ולאבד את ה"ערכים" עליהם אתה נלחם מלכתחילה. זה גם מזכיר גישה של זן אני לא זוכר איך זה בדיוק כתוב... היא אומרת שאם אתה יודע שיורד גשם , ואתה יודע שאם אתה תרוץ הביתה, או תרוץ ותתחבא מתחת למרזבים - אתה תרטב באותה מידה כי אין לך הגנה מספקת מהגשם. אבל אם מראש תדע שאתה הולך להרטב באותה מידה אתה תוכל להסתער הלאה ללא פחד עד שהשגת את המטרה. (זה מתוך ספר הסמוראי , אבל כתוב אחרת)
 

Lonly badger

New member
כן

אחרי שקראתי את הספר :p אבל הבמאי אחלה. הוא ממש מיוחד. והייתה דמות בסרט שהייתה גם בסרט עם ג'וני דפ של אותו הבמאי DEAD MAN, דמות אינדיאנית שתמיד אומרת stupid white man עוד סרט של ג'ים הוא DOWN BY LAW עם הזמר טום וויטס, והשחקן רוברטו בניני. מומלץ.
 

MetalSinagouge

New member
../images/Emo2.gif

סרט טוב, קראתי קצת על סמוראים, ומסתבר שהאנאמנות הזו שגוסט דוג הראה ללורד שלו היא ערך בינהם.
 
למעלה