יפני או אירופאי

יפני או אירופאי

שאלה בעניני רכבים טוב, ראשית אני יציג את עצמי, אני נהג חדש – עדיין צריך חודש מלווה – ויחסית קשיש לענין – בן 37. אני לא מבין במכוניות כלום – ממש כלום. הצרכים שלי: אני גר במבשרת ציון ואני עובד בפסגת זאב בירושלים – מי שלא יודע, מדובר על נסיעה משהו כמו 25 דקות המבוססת על 50 אחוז בין עירוני והשאר על פקקים ועירוני. אני נהג בודד, לעיתים אשתי נוסעת איתי, והילדים נוסעים אולי פעם בשנה, ממילא מה שאני צריך זה תא נוסעים מרווח מקדימה. חשוב לי מאוד שהאוטו יהיה נוח, אני רוצה להגיע לעבודה וממנה ערני ולא עייף מאוטו מקרטע. כמו"כ, חשובה לי בטיחות ושלא יקח דלק יותר מדי. הרכב חייב להיות אוטומט – זה הרשיון שלי. יש לי ביד משהו כמו 20,000 ₪ אבל אני יכול ללוות עוד כמה אלפים, ויש לי תקציב חודשי להחזקה בסדר גודל של 1,700 ₪. כעת, אציג את השאלה: במחיר זה ניתן להשיג רכב יפני משנת 93 עם קילומטרז' 200,000 ומעלה אולם מאידך גיסא ניתן הוצע לי סיטרואן קסנטיה משנת 1997 במחיר אפילו פחות מזה. אם נעזוב לרגע את נושא מכירת הרכב בעתיד שאני יודע שזה בעייתי, ונסתכל על שאר הנתונים, הבנתי שהאוטו יותר יקר לאחזקה ולדלק, ויש לו פחות אמינות. מה שרציתי לדעת זה ההבדל המעשי בין הדברים. בהתחשב בכך שהסיטרואן הרבה יותר נוחה ורחבה, מה הפירוש יקר באחזקה ודלק, האם פירושו תוספות של 10 אחוז, או 50 אחוז, כמו"כ לגבי אחזקה ואמינות, האם פירוש הדבר הוא שבניגוד ליפני שבו אבקר במוסך פעם בשנתיים, אז בסיטרואן פעם בשנה או שאני יראה את המוסך כל חודש? השאלה היא גם לגבי הקסנטיה המוצעת לי כרגע וגם בכלל על ההבדל בין רכבים אירופאים ליפנים? האם זה נכון שברכב כמו קסנטיה, כשיש בעיה עם חלק הרכב יכול לשכב שבועיים במוסך עד שמזמנים אותו, וגם חייבים להזמין דווקא מהחברה ומקורי, בניגוד ליפני שאפשר בכל מקום? בקיצור, רציתי עצה והבנה גם לגבי החילוק בין יפני לאירופאי במכלול השאלה שלי, והן עצה איזה רכב מתאים לי, האם אקבל הרבה יותר נוחות ואיכות נסיעה אם אלך על אירופאי ובעצם אשלם עוד מעט או לא? האם זה נכון שרכב כמו קסנטיה אם מקפידים לטפל בו בזמן אין לו שום בעיה של אמינות? חשוב לציין שהתקציב של 1700 ₪ לא בא לי מהשרוול, ובהחלט אם יש רכבים שיעלו לי פחות או כל דעה אחרת לגבי מה שמומלץ לי אשמח מאוד לשמוע. תודה מראש יוסי
 

be_roo

New member
אם הילדים נוסעים איתך פעם בשנה

למה ללכת על רכב בסדר הגודל של הקסנטיה? אם תרד בגודל גם מחיר הקניה ירד ותוכל לקנות שנתון חדש יותר ולרוב גם צריכת הדלק תרד.
 

enigo

New member
בדיוק

בהנחה שאתה לא במימדי עוג מלך הבשן, מכונית כמו סקסו (סופרמיני של סיטרואן) תשרת את צרכיך בצורה מעולה. הגיר האוטומאטי שם לא להיט, אבל אמינותו סבירה. הוא יהיה חסכוני יותר בדלק מהקסנטיה, וזול יותר לתחזוקה. הוא ידרוש, כנראה, קצת יותר תשומת לב משרייד מאותו שנתון, אבל יהיה זול יותר לקניה ונוח יותר. ההפרש באמינות קיים, אבל כמו שחשבת - מדובר בהבדל של תקלה פעם בשנה לעומת פעם בשנתיים (במכוניות שטופלו בצורה טובה). לגבי חלקים, אני מעולם לא נאלצתי לחכות יותר מעשר דקות בחנות החלקים...
 

ceyal

New member
כמה דברים.

1. לגבי הנסיעה - אם אתה נוסע במחלף בגין ומתחבר לכביש הפסגה , הרי שיש לך לפחות 70 אחוז מהנסעיה בכבישים פתוחים מהירים ללא רמזורים כמעט. (2 או 3.) 2. לגבי הקסנטיה - הכל תלוי איך טופלה. אם טופלה לפי הספר והוחלפו החלקים שצריך להחליף לפי הספר-אין לה בעיות מיוחדות. אבל שוב-הכל תלוי באקזמפלר ובבעלים שלו. ציין כמה ק"מ,איזה יד וכו',רק לשם התרשמות. 3. החלפים זמינים כמו שכתב ידידי אניגו-במרחק של דקות מקצות אצבעותיך ויש גם חלפים תחליפיים,למרות שאני לא ממליץ.(למעט בלמים ודיסקיות בילום.) במקרה הכי גרוע,אם הזמנת חלק אחרי שעה 14:00 והוא לא במלאי,הוא יגיע למחרת בשעה 9:00 במשלוח הבא. אם לBX חבוטה משנת 91 יש עדיין חלפים זמינים,אין לך מה לדאוג. 4. מחירי החלפים לא בשמיים.המחיר זהה למתחרים מהמזרח למעט חלקי הידראוליקה שלא קימים במכוניות יפאניות ולכן אין למה להשוות. לדעתי האישית בלבד,אם החלופה היא מכונית עתיקה עם 200 אלף ק"מ וצפונה לעומת אחת מטופלת כראוי חדשה יותר ועם ק"מ נמוך,אך עם "שם רע",הייתי הולך על לכלוכית.
 
רכב חסכוני

שלום, כהמשך למה שכתבתי למטה, איזה רכב הכי חסכוני בדלק ואני מדבר בגודל של סופר מיני ומעלה, נולד אחרי שנת 98, אוטומט ובסדר גודל של 25000 ש"ח. תודה מראש יוסי
 
למעלה