קוקוריקו100
New member
יפני או אירופאי
שאלה בעניני רכבים טוב, ראשית אני יציג את עצמי, אני נהג חדש – עדיין צריך חודש מלווה – ויחסית קשיש לענין – בן 37. אני לא מבין במכוניות כלום – ממש כלום. הצרכים שלי: אני גר במבשרת ציון ואני עובד בפסגת זאב בירושלים – מי שלא יודע, מדובר על נסיעה משהו כמו 25 דקות המבוססת על 50 אחוז בין עירוני והשאר על פקקים ועירוני. אני נהג בודד, לעיתים אשתי נוסעת איתי, והילדים נוסעים אולי פעם בשנה, ממילא מה שאני צריך זה תא נוסעים מרווח מקדימה. חשוב לי מאוד שהאוטו יהיה נוח, אני רוצה להגיע לעבודה וממנה ערני ולא עייף מאוטו מקרטע. כמו"כ, חשובה לי בטיחות ושלא יקח דלק יותר מדי. הרכב חייב להיות אוטומט – זה הרשיון שלי. יש לי ביד משהו כמו 20,000 ₪ אבל אני יכול ללוות עוד כמה אלפים, ויש לי תקציב חודשי להחזקה בסדר גודל של 1,700 ₪. כעת, אציג את השאלה: במחיר זה ניתן להשיג רכב יפני משנת 93 עם קילומטרז' 200,000 ומעלה אולם מאידך גיסא ניתן הוצע לי סיטרואן קסנטיה משנת 1997 במחיר אפילו פחות מזה. אם נעזוב לרגע את נושא מכירת הרכב בעתיד שאני יודע שזה בעייתי, ונסתכל על שאר הנתונים, הבנתי שהאוטו יותר יקר לאחזקה ולדלק, ויש לו פחות אמינות. מה שרציתי לדעת זה ההבדל המעשי בין הדברים. בהתחשב בכך שהסיטרואן הרבה יותר נוחה ורחבה, מה הפירוש יקר באחזקה ודלק, האם פירושו תוספות של 10 אחוז, או 50 אחוז, כמו"כ לגבי אחזקה ואמינות, האם פירוש הדבר הוא שבניגוד ליפני שבו אבקר במוסך פעם בשנתיים, אז בסיטרואן פעם בשנה או שאני יראה את המוסך כל חודש? השאלה היא גם לגבי הקסנטיה המוצעת לי כרגע וגם בכלל על ההבדל בין רכבים אירופאים ליפנים? האם זה נכון שברכב כמו קסנטיה, כשיש בעיה עם חלק הרכב יכול לשכב שבועיים במוסך עד שמזמנים אותו, וגם חייבים להזמין דווקא מהחברה ומקורי, בניגוד ליפני שאפשר בכל מקום? בקיצור, רציתי עצה והבנה גם לגבי החילוק בין יפני לאירופאי במכלול השאלה שלי, והן עצה איזה רכב מתאים לי, האם אקבל הרבה יותר נוחות ואיכות נסיעה אם אלך על אירופאי ובעצם אשלם עוד מעט או לא? האם זה נכון שרכב כמו קסנטיה אם מקפידים לטפל בו בזמן אין לו שום בעיה של אמינות? חשוב לציין שהתקציב של 1700 ₪ לא בא לי מהשרוול, ובהחלט אם יש רכבים שיעלו לי פחות או כל דעה אחרת לגבי מה שמומלץ לי אשמח מאוד לשמוע. תודה מראש יוסי
שאלה בעניני רכבים טוב, ראשית אני יציג את עצמי, אני נהג חדש – עדיין צריך חודש מלווה – ויחסית קשיש לענין – בן 37. אני לא מבין במכוניות כלום – ממש כלום. הצרכים שלי: אני גר במבשרת ציון ואני עובד בפסגת זאב בירושלים – מי שלא יודע, מדובר על נסיעה משהו כמו 25 דקות המבוססת על 50 אחוז בין עירוני והשאר על פקקים ועירוני. אני נהג בודד, לעיתים אשתי נוסעת איתי, והילדים נוסעים אולי פעם בשנה, ממילא מה שאני צריך זה תא נוסעים מרווח מקדימה. חשוב לי מאוד שהאוטו יהיה נוח, אני רוצה להגיע לעבודה וממנה ערני ולא עייף מאוטו מקרטע. כמו"כ, חשובה לי בטיחות ושלא יקח דלק יותר מדי. הרכב חייב להיות אוטומט – זה הרשיון שלי. יש לי ביד משהו כמו 20,000 ₪ אבל אני יכול ללוות עוד כמה אלפים, ויש לי תקציב חודשי להחזקה בסדר גודל של 1,700 ₪. כעת, אציג את השאלה: במחיר זה ניתן להשיג רכב יפני משנת 93 עם קילומטרז' 200,000 ומעלה אולם מאידך גיסא ניתן הוצע לי סיטרואן קסנטיה משנת 1997 במחיר אפילו פחות מזה. אם נעזוב לרגע את נושא מכירת הרכב בעתיד שאני יודע שזה בעייתי, ונסתכל על שאר הנתונים, הבנתי שהאוטו יותר יקר לאחזקה ולדלק, ויש לו פחות אמינות. מה שרציתי לדעת זה ההבדל המעשי בין הדברים. בהתחשב בכך שהסיטרואן הרבה יותר נוחה ורחבה, מה הפירוש יקר באחזקה ודלק, האם פירושו תוספות של 10 אחוז, או 50 אחוז, כמו"כ לגבי אחזקה ואמינות, האם פירוש הדבר הוא שבניגוד ליפני שבו אבקר במוסך פעם בשנתיים, אז בסיטרואן פעם בשנה או שאני יראה את המוסך כל חודש? השאלה היא גם לגבי הקסנטיה המוצעת לי כרגע וגם בכלל על ההבדל בין רכבים אירופאים ליפנים? האם זה נכון שברכב כמו קסנטיה, כשיש בעיה עם חלק הרכב יכול לשכב שבועיים במוסך עד שמזמנים אותו, וגם חייבים להזמין דווקא מהחברה ומקורי, בניגוד ליפני שאפשר בכל מקום? בקיצור, רציתי עצה והבנה גם לגבי החילוק בין יפני לאירופאי במכלול השאלה שלי, והן עצה איזה רכב מתאים לי, האם אקבל הרבה יותר נוחות ואיכות נסיעה אם אלך על אירופאי ובעצם אשלם עוד מעט או לא? האם זה נכון שרכב כמו קסנטיה אם מקפידים לטפל בו בזמן אין לו שום בעיה של אמינות? חשוב לציין שהתקציב של 1700 ₪ לא בא לי מהשרוול, ובהחלט אם יש רכבים שיעלו לי פחות או כל דעה אחרת לגבי מה שמומלץ לי אשמח מאוד לשמוע. תודה מראש יוסי