יפה נוף פירסמה מכרז בינלאומי לתכנון הנדסי של Tram-Train בין

מצב
הנושא נעול.

קו32

New member
מצאתי מצגת טובה יותר,אבל אולי דובר רוסית יוכל לעזור פה

אבל יש רשימת תחנות ויש בסוף גם תרשימים של חלקן.
אני חושב שעם מפה של העיר לא יהיה קשה לשחזר מה התוואי הצפוי.
מצאתי מצגת טובה יותר,אבל אולי דובר רוסית יוכל לעזור פה

[URL]http://forum.nazareth-illit.co.il/index.php?topic=474.0[/URL]
בפורום הזה מצאתי מצגת מפורטת שאפשר בערך לראות בה את התוואי ומיקום תחנות.אבל אם משהו ימצא מפה כוללת עם מיקום התחנות זה יהיה נהדר.בכל קטע שמסומן במפה אפשר לראות שם את מיקום התחנה המדויק אבל לא בתמונה כוללת.אם משהו פה דובר רוסית ויוכל לתרגם את מה שכתוב שם אולי זה יעזור במציאת עוד מידע

 

alantan

New member
משהו מוזר עם קטע 3 - התוואי עובר מהמרכז של הכביש לצד המערבי

מצאתי מצגת טובה יותר,אבל אולי דובר רוסית יוכל לעזור פה

[URL]http://forum.nazareth-illit.co.il/index.php?topic=474.0[/URL]
בפורום הזה מצאתי מצגת מפורטת שאפשר בערך לראות בה את התוואי ומיקום תחנות.אבל אם משהו ימצא מפה כוללת עם מיקום התחנות זה יהיה נהדר.בכל קטע שמסומן במפה אפשר לראות שם את מיקום התחנה המדויק אבל לא בתמונה כוללת.אם משהו פה דובר רוסית ויוכל לתרגם את מה שכתוב שם אולי זה יעזור במציאת עוד מידע
משהו מוזר עם קטע 3 - התוואי עובר מהמרכז של הכביש לצד המערבי
בעוד שכמעט כל הצמתים (הצורף, אזור התעשיה) הם כבישים שנפגשים רק בצד המערבי של הכביש. לא היה תכנון טוב יותר שהמסילה תעבור בצד המזרחי ובכך יהיו מינימום מפגשים בין תנועה חוצה לרכבת?
 

amit1270

New member
אבל זה הצד המאוכלס

משהו מוזר עם קטע 3 - התוואי עובר מהמרכז של הכביש לצד המערבי
בעוד שכמעט כל הצמתים (הצורף, אזור התעשיה) הם כבישים שנפגשים רק בצד המערבי של הכביש. לא היה תכנון טוב יותר שהמסילה תעבור בצד המזרחי ובכך יהיו מינימום מפגשים בין תנועה חוצה לרכבת?
אבל זה הצד המאוכלס
אני חושב שהתחשבו בנוסעי הרק"ל שלא יצטרכו לחצות כביש סואן בדרכם לתחנה.
 

alantan

New member
נראה לי קצת מוזר בכל זאת, הדבר עשוי לפגוע בשירות עצמו

אבל זה הצד המאוכלס
אני חושב שהתחשבו בנוסעי הרק"ל שלא יצטרכו לחצות כביש סואן בדרכם לתחנה.
נראה לי קצת מוזר בכל זאת, הדבר עשוי לפגוע בשירות עצמו
 
אולי עם העדפה ברמזורים זה לא יוצא עיכוב משמעותי.

נראה לי קצת מוזר בכל זאת, הדבר עשוי לפגוע בשירות עצמו
אולי עם העדפה ברמזורים זה לא יוצא עיכוב משמעותי.
גם ככה הרכבת מאיטה כי הצמתים קרובים לתחנות.
 
בעצם, ההבדל בין לנסוע בצד לזה לבין לנסוע בצד השני

אולי עם העדפה ברמזורים זה לא יוצא עיכוב משמעותי.
גם ככה הרכבת מאיטה כי הצמתים קרובים לתחנות.
בעצם, ההבדל בין לנסוע בצד לזה לבין לנסוע בצד השני
הוא רמזור אחד בלבד. את צומת הצורף היה צריך לחצות בכל מקרה, אז הצומת היחיד שנוסף הוא צומת איזור התעשייה.
 

alantan

New member
אבל תוך כדי, הרכבת עוברת מהאמצע לצד, חזרה לאמצע וחוזר חלילה

בעצם, ההבדל בין לנסוע בצד לזה לבין לנסוע בצד השני
הוא רמזור אחד בלבד. את צומת הצורף היה צריך לחצות בכל מקרה, אז הצומת היחיד שנוסף הוא צומת איזור התעשייה.
אבל תוך כדי, הרכבת עוברת מהאמצע לצד, חזרה לאמצע וחוזר חלילה
כל פעם הרכבת חוצה עוד תנועה... גם אם העיכוב לרכבת מזערי, העיכוב לתנועה איננו קטן.
 
את הצמתים האלה ממילא היה צריך לחצות איכשהו.

אבל תוך כדי, הרכבת עוברת מהאמצע לצד, חזרה לאמצע וחוזר חלילה
כל פעם הרכבת חוצה עוד תנועה... גם אם העיכוב לרכבת מזערי, העיכוב לתנועה איננו קטן.
את הצמתים האלה ממילא היה צריך לחצות איכשהו.
גם אם הרכבת היתה נשארת האמצע. אז בכל מקרה חייבים לתת לה העדפה ברמזורים.
 
התוואי לא סגור ויש מחלוקת בין עיריית נצרת לעיריית נצרת עילית

חיפשתי בשבילך
במצגת הזאת


ובאמת אין.

אני לא אתפלא אם התוואי בכלל לא סגור בתוך העיר.
התוואי לא סגור ויש מחלוקת בין עיריית נצרת לעיריית נצרת עילית
עיריית נצרת עילית מעוניינת שהנסיעה בין נצרת עילית לחיפה לא תהיה דרך נצרת ועיריית נצרת מעוניינת שהנסיעה בין נצרת לחיפה לא תהיה דרך נצרת עילית.
 

amit1270

New member
שיעשו שתי זרועות!

התוואי לא סגור ויש מחלוקת בין עיריית נצרת לעיריית נצרת עילית
עיריית נצרת עילית מעוניינת שהנסיעה בין נצרת עילית לחיפה לא תהיה דרך נצרת ועיריית נצרת מעוניינת שהנסיעה בין נצרת לחיפה לא תהיה דרך נצרת עילית.
שיעשו שתי זרועות!
 

amit1270

New member
דרישה הגיונית בסך הכול

זו בדיוק הדרישה של ראש עיריית נצרת
דרישה הגיונית בסך הכול
אין סיבה שתושב נצרת שרוצה להגיע לחיפה ייטלטל חצי שעה דרך נצרת עילית.
&nbsp
החסרון של פיצול כזה הוא הורדת התדירות. אבל גם לזה יש פתרון - לולאה.
 
האם מבחינה טופוגרפית ומבחינת רוחב כבישים זה אפשרי

דרישה הגיונית בסך הכול
אין סיבה שתושב נצרת שרוצה להגיע לחיפה ייטלטל חצי שעה דרך נצרת עילית.
&nbsp
החסרון של פיצול כזה הוא הורדת התדירות. אבל גם לזה יש פתרון - לולאה.
האם מבחינה טופוגרפית ומבחינת רוחב כבישים זה אפשרי
להגיע לנצרת בלי לעבור בנצרת עלית? מאיפה הרכבת יכולה להיכנס?
 

amit1270

New member
מבחינת טופוגרפיה נראה לי שאפשרי

האם מבחינה טופוגרפית ומבחינת רוחב כבישים זה אפשרי
להגיע לנצרת בלי לעבור בנצרת עלית? מאיפה הרכבת יכולה להיכנס?
מבחינת טופוגרפיה נראה לי שאפשרי
העיר נצרת נמוכה מנצרת עילית...
&nbsp
רוחב הכבישים זאת בעיה אבל לא בלתי פתירה. נצרת היא לא ממש עיר של שדרות רחבות (בלשון המעטה), ויצטרכו אולי להפוך רחוב או שניים ל"מדרחובי רק"ל", אבל אם ראש העיר עצמו מעוניין בכך אז למה לא בעצם?
 

סנוי

New member
מה עם רעיון שנכתב פה פעם, על תוואי מנצרת דרך רכבת העמק לחיפה

התוואי לא סגור ויש מחלוקת בין עיריית נצרת לעיריית נצרת עילית
עיריית נצרת עילית מעוניינת שהנסיעה בין נצרת עילית לחיפה לא תהיה דרך נצרת ועיריית נצרת מעוניינת שהנסיעה בין נצרת לחיפה לא תהיה דרך נצרת עילית.
מה עם רעיון שנכתב פה פעם, על תוואי מנצרת דרך רכבת העמק לחיפה
אני יודע שזה בכלל לא מדובר כגדר תכנון כלשהו לעתיד, וכרגע זה רק דמיונות של כותבי הפורום - אבל האם תוואי של tram-train היורד מגוש נצרת-נ.עלית אל מגדל העמק, ומשם בתוואי רכבת העמק הוא לא ישים יותר? לדעתי תוואי כזה ישרת הרבה יותר אנשים, אם כי הוא לא יהיה קצר בהרבה, ובנוסף אורך הקטע שצריך יהיה להיסלל יתקצר בעשרות קילומטרים, מאחר והמסילה עד כפר ברוך תהיה כבר סלולה.
&nbsp
כרגע התוואי המתוכנן כמעט לא יעבור בתוך נצרת עצמה, ובנוסף יעבור לצד מעט מאוד יישובים בין נצרת עלית לחיפה: התוואי עובר קרוב ליישוב גדול אחד - שפרעם. וגם לתוך יישוב זה הרכבת לא נכנסת כלל, בכך היא לא משרתת אותו כמעט. זאת תוכנן משיקולים של קיצור זמן ההגעה לחיפה, אני מניח, אך הקישור של נצרת-חיפה דרך כביש 79 לא יוסיף נגישות לכמעט שום יישובים בדרך, וגם לאלו שכן, מדובר בתחנה אחת מחוץ ליישוב שמונה כ-40000 תושבים.
מנגד, תוואי שיעבור דרך יפיע ומגדל העמק עשוי לשרת תושבים רבים יותר על הדרך. לדעתי גם צריך לנסות להעביר חלק מהתוואי בתוך מרכז נצרת. המצב כרגע הוא לחלוטין לטובת נצרת עלית.
&nbsp
אפשרויות/חלופות נוספות (רעיונות ודמיונות שלי בלבד חחח) -
תוואי כפול, אחד שעיקרו עובר בנצרת עלית, ודרך 79 אל הקריות וחיפה, ואחד שעיקרו עובר בנצרת, דרך מגדל העמק ורכבת העמק אל חיפה.
 
יש בעיה טופוגרפית

מה עם רעיון שנכתב פה פעם, על תוואי מנצרת דרך רכבת העמק לחיפה
אני יודע שזה בכלל לא מדובר כגדר תכנון כלשהו לעתיד, וכרגע זה רק דמיונות של כותבי הפורום - אבל האם תוואי של tram-train היורד מגוש נצרת-נ.עלית אל מגדל העמק, ומשם בתוואי רכבת העמק הוא לא ישים יותר? לדעתי תוואי כזה ישרת הרבה יותר אנשים, אם כי הוא לא יהיה קצר בהרבה, ובנוסף אורך הקטע שצריך יהיה להיסלל יתקצר בעשרות קילומטרים, מאחר והמסילה עד כפר ברוך תהיה כבר סלולה.
&nbsp
כרגע התוואי המתוכנן כמעט לא יעבור בתוך נצרת עצמה, ובנוסף יעבור לצד מעט מאוד יישובים בין נצרת עלית לחיפה: התוואי עובר קרוב ליישוב גדול אחד - שפרעם. וגם לתוך יישוב זה הרכבת לא נכנסת כלל, בכך היא לא משרתת אותו כמעט. זאת תוכנן משיקולים של קיצור זמן ההגעה לחיפה, אני מניח, אך הקישור של נצרת-חיפה דרך כביש 79 לא יוסיף נגישות לכמעט שום יישובים בדרך, וגם לאלו שכן, מדובר בתחנה אחת מחוץ ליישוב שמונה כ-40000 תושבים.
מנגד, תוואי שיעבור דרך יפיע ומגדל העמק עשוי לשרת תושבים רבים יותר על הדרך. לדעתי גם צריך לנסות להעביר חלק מהתוואי בתוך מרכז נצרת. המצב כרגע הוא לחלוטין לטובת נצרת עלית.
&nbsp
אפשרויות/חלופות נוספות (רעיונות ודמיונות שלי בלבד חחח) -
תוואי כפול, אחד שעיקרו עובר בנצרת עלית, ודרך 79 אל הקריות וחיפה, ואחד שעיקרו עובר בנצרת, דרך מגדל העמק ורכבת העמק אל חיפה.
יש בעיה טופוגרפית
הירידה מנצרת לאזור כפר ברוך בעמק יזרעאל מאוד תלולה.
ולגבי התוואי המתוכנן - מלבד שפרעם, התוואי עובר בעיר עוד יותר גדולה - קרית אתא.
 

סנוי

New member
לא מכיר את האזור ברגליים - אז לא ידעתי כמה תלול.. להבא אבדוק

יש בעיה טופוגרפית
הירידה מנצרת לאזור כפר ברוך בעמק יזרעאל מאוד תלולה.
ולגבי התוואי המתוכנן - מלבד שפרעם, התוואי עובר בעיר עוד יותר גדולה - קרית אתא.
לא מכיר את האזור ברגליים - אז לא ידעתי כמה תלול.. להבא אבדוק
ולגבי קרית אתא - אני לא כל כך חושב שהרק"ל תשרת את קרית אתא, אלא בעיקר שתי שכונות שלה שהיא עוברת לידן, אשר לכך יש תחליף קל יותר לביצוע שהוא הארכת המטרונית אליהן. אם כבר מתוכננת רכבת כבדה מהשטח שמצפון לעיר, וכנראה מתכוונים לבנות עד אליה, אז הרכבת היא שתשרת את התושבים, ולא הרק"ל, מאחר ויהיה יתרון בזמן ההגעה לחיפה, ולא יהיה הבדל משמעותי במספר התחנות עד לעיר. (מה גם שהרכבת הכבדה מתחברת עם מרכז חיפה ודרומה מכך, והרק"ל מסתיימת לעת עתה במרכזית המפרץ - כפילות מיותרת)
&nbsp
אם הטופוגרפיה מקשה, אז אולי יהיה מהיר יותר לבצע תוואי BRT של גוש נצרת - מגדל העמק- רמת ישי - ק.טבעון - חיפה?
 
מסילת הרכבת הכבדה אחיהוד-נשר זה חזון רחוק

לא מכיר את האזור ברגליים - אז לא ידעתי כמה תלול.. להבא אבדוק
ולגבי קרית אתא - אני לא כל כך חושב שהרק"ל תשרת את קרית אתא, אלא בעיקר שתי שכונות שלה שהיא עוברת לידן, אשר לכך יש תחליף קל יותר לביצוע שהוא הארכת המטרונית אליהן. אם כבר מתוכננת רכבת כבדה מהשטח שמצפון לעיר, וכנראה מתכוונים לבנות עד אליה, אז הרכבת היא שתשרת את התושבים, ולא הרק"ל, מאחר ויהיה יתרון בזמן ההגעה לחיפה, ולא יהיה הבדל משמעותי במספר התחנות עד לעיר. (מה גם שהרכבת הכבדה מתחברת עם מרכז חיפה ודרומה מכך, והרק"ל מסתיימת לעת עתה במרכזית המפרץ - כפילות מיותרת)
&nbsp
אם הטופוגרפיה מקשה, אז אולי יהיה מהיר יותר לבצע תוואי BRT של גוש נצרת - מגדל העמק- רמת ישי - ק.טבעון - חיפה?
מסילת הרכבת הכבדה אחיהוד-נשר זה חזון רחוק
הרק"ל נצרת-חיפה תהיה הרבה לפני כן.
בצפון קרית אתא מתוכנן לקום מרכז תחבורה והרק"ל מנצרת (וגם רק"ל מעכו) תעבור בו יחד עם קווים רבי קיבולת מתוכננים באזור הקריות וקווי אוטובוס משפרעם, טמרה, כאבול וכו'.

משום מה אתה מייחס חשיבות גדולה יותר לקו רב-קיבולת שיקשר בין גוש נצרת לישובים לאורך כביש 75, ולא לוקח בחשבון שלרוב האוכלוסיה בגוש נצרת יש קשר חזק יותר לישובים כמו שפרעם, ביר אל מכסור, טמרה ועכו מאשר לרמת ישי וקרית טבעון.
הטעות בתכנון של יפה נוף היא שאת הרק"ל בין עכו לחיפה הולכים להעביר בתוואי של עוקף קריות וזו באמת תהיה כפילות עם הרכבת הכבדה וגם עם קו מטרונית שמתוכנן בין עכו להדר דרך כביש 4. היה הרבה יותר הגיוני להעביר את הרק"ל הזו דרך כבישים 85 ו 70 כך שתעבור בסמוך לישובים הערביים הגדולים, ג'דידה-מכר, כאבול, טמרה, אעבלין ואפילו בתוך שפרעם ותתחבר בשפרעם לרק"ל חיפה-נצרת. זה גם היה מייתר את הצורך במסילת אחיהוד-נשר.
כך היה נוצר קישור רק"לי יעיל בין הגוש המכונה "גוש העיירות" לבין עכו, חיפה ונצרת.

את כביש 75 ישרתו מסילת העמק וקווי אוטובוס.
 

Rubim88

New member
היא לא שונה מהירידה מנצרת עילית

יש בעיה טופוגרפית
הירידה מנצרת לאזור כפר ברוך בעמק יזרעאל מאוד תלולה.
ולגבי התוואי המתוכנן - מלבד שפרעם, התוואי עובר בעיר עוד יותר גדולה - קרית אתא.
היא לא שונה מהירידה מנצרת עילית
לכיוון משהד, מדובר ברק"ל ולא ברכבת כבדה - היא מטפסת שיפועים של 9 אחוז.
 

Rubim88

New member
אני העלתי פה פעם את הרעיון הזה

מה עם רעיון שנכתב פה פעם, על תוואי מנצרת דרך רכבת העמק לחיפה
אני יודע שזה בכלל לא מדובר כגדר תכנון כלשהו לעתיד, וכרגע זה רק דמיונות של כותבי הפורום - אבל האם תוואי של tram-train היורד מגוש נצרת-נ.עלית אל מגדל העמק, ומשם בתוואי רכבת העמק הוא לא ישים יותר? לדעתי תוואי כזה ישרת הרבה יותר אנשים, אם כי הוא לא יהיה קצר בהרבה, ובנוסף אורך הקטע שצריך יהיה להיסלל יתקצר בעשרות קילומטרים, מאחר והמסילה עד כפר ברוך תהיה כבר סלולה.
&nbsp
כרגע התוואי המתוכנן כמעט לא יעבור בתוך נצרת עצמה, ובנוסף יעבור לצד מעט מאוד יישובים בין נצרת עלית לחיפה: התוואי עובר קרוב ליישוב גדול אחד - שפרעם. וגם לתוך יישוב זה הרכבת לא נכנסת כלל, בכך היא לא משרתת אותו כמעט. זאת תוכנן משיקולים של קיצור זמן ההגעה לחיפה, אני מניח, אך הקישור של נצרת-חיפה דרך כביש 79 לא יוסיף נגישות לכמעט שום יישובים בדרך, וגם לאלו שכן, מדובר בתחנה אחת מחוץ ליישוב שמונה כ-40000 תושבים.
מנגד, תוואי שיעבור דרך יפיע ומגדל העמק עשוי לשרת תושבים רבים יותר על הדרך. לדעתי גם צריך לנסות להעביר חלק מהתוואי בתוך מרכז נצרת. המצב כרגע הוא לחלוטין לטובת נצרת עלית.
&nbsp
אפשרויות/חלופות נוספות (רעיונות ודמיונות שלי בלבד חחח) -
תוואי כפול, אחד שעיקרו עובר בנצרת עלית, ודרך 79 אל הקריות וחיפה, ואחד שעיקרו עובר בנצרת, דרך מגדל העמק ורכבת העמק אל חיפה.
אני העלתי פה פעם את הרעיון הזה
תוואי כזה הוא בהחלט ישים יותר, וגם דורש הרבה פחות השקעה. אני לא רואה סיבה להקים ממסילה חדשה לאורך כביש 79(שגם לא בדיוק משרתת את הישובים כמו שרשמת) כשיש כבר אחת כזו כמעט מוכנה. בשביל לחבר את הישובים שקרובים לחיפה(שפרעם קרית אתא וכו') לא צריכים רק"ל שמגיעה דווקא דרך כביש 79.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה