יפה נוף פירסמה מכרז בינלאומי לתכנון הנדסי של Tram-Train בין

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
האם זה באמת יהיה tram-train? האם המסילה תשמש גם לרכבות קלות

יפה נוף פירסמה מכרז בינלאומי לתכנון הנדסי של Tram-Train בין
חיפה לנצרת.
[URL]http://www.yefenof.co.il/upload/1436178816.pdf[/URL]
[URL]http://www.yefenof.co.il/upload/1436178359.pdf[/URL]
האם זה באמת יהיה tram-train? האם המסילה תשמש גם לרכבות קלות
וגם עבור רכבות של רכבת ישראל?
 
עד כמה שאני יודע היא לא מתוכננת לשמש רכבות של רכבת ישראל

האם זה באמת יהיה tram-train? האם המסילה תשמש גם לרכבות קלות
וגם עבור רכבות של רכבת ישראל?
עד כמה שאני יודע היא לא מתוכננת לשמש רכבות של רכבת ישראל
 

amit1270

New member
בארץ כל רק"ל שנוסעת מחוץ לעיר היא tram-train

אז היא פשוט tram...
בארץ כל רק"ל שנוסעת מחוץ לעיר היא tram-train
וכל אוטובוס עם 4 דלתות הוא BRT
 

alantan

New member
כן, אבל המושג BRT הוא גם די גמיש בארה"ב למשל ע"ע לוס אנג'לס

אגב, בגרסה העברית זו פשוט "רכבת קלה"
כן, אבל המושג BRT הוא גם די גמיש בארה"ב למשל ע"ע לוס אנג'לס
גם באנגלית Light-Rail-Transit = Tram, פשוט המונח LRT נחשב סקסי יותר והמונח טראם נחשב ענתיקה. אבל באמת אין הבדל מעשי ביניהם.
 
לא מדויק

אז היא פשוט tram...
לא מדויק
המונח tram-train יכול לשמש עבור מסילה שמשמשת גם קווי רכבת קלה וגם קווי רכבת כבדה (לדוגמה כשמישהו העלה רעיון לעשות רכבת קלה ברחוב הראשי של נתניה שעולה על מסילת החוף, או רכבת קלה על מסילת בית שמש-מלחה שממשיכה לתוואי עירוני במקביל לרכבות כבדות על קטע משותף די ארוך).

המונח tram-train יכול לשמש גם עבור סמליה שאין בה עירוב שימושים בין רכבת שיראל לרכבות קלות, אך היא מתוכננת כשילוב של מסילה עירונית (בתוך נצרת עילית) ומסילה בינעירונית (לאורך תוואי 79 ובואכה מרכזית המפרץ). הכלי היחיד שיפעל בה יהיה רכבת קלה מבחינת הנאות החיצונית, אך עם יכולות להגיע למהירויות גבוהות בתווך הבינעירוני.
 

alantan

New member
היכן בעולם משתמשים במונח tram-train בעבור סתם שילוב של מסילה

לא מדויק
המונח tram-train יכול לשמש עבור מסילה שמשמשת גם קווי רכבת קלה וגם קווי רכבת כבדה (לדוגמה כשמישהו העלה רעיון לעשות רכבת קלה ברחוב הראשי של נתניה שעולה על מסילת החוף, או רכבת קלה על מסילת בית שמש-מלחה שממשיכה לתוואי עירוני במקביל לרכבות כבדות על קטע משותף די ארוך).

המונח tram-train יכול לשמש גם עבור סמליה שאין בה עירוב שימושים בין רכבת שיראל לרכבות קלות, אך היא מתוכננת כשילוב של מסילה עירונית (בתוך נצרת עילית) ומסילה בינעירונית (לאורך תוואי 79 ובואכה מרכזית המפרץ). הכלי היחיד שיפעל בה יהיה רכבת קלה מבחינת הנאות החיצונית, אך עם יכולות להגיע למהירויות גבוהות בתווך הבינעירוני.
היכן בעולם משתמשים במונח tram-train בעבור סתם שילוב של מסילה
עירונית ובינעירונית? המונח נולד בקרלסרוהה גרמניה בשביל מסילה דו-שימושית קלה וכבדה, והרעיון נמשך במקומות אחרים.
 

amit1270

New member
בכל זאת יש כאן שילוב של שני סוגי שירות שונים

היכן בעולם משתמשים במונח tram-train בעבור סתם שילוב של מסילה
עירונית ובינעירונית? המונח נולד בקרלסרוהה גרמניה בשביל מסילה דו-שימושית קלה וכבדה, והרעיון נמשך במקומות אחרים.
בכל זאת יש כאן שילוב של שני סוגי שירות שונים
הקטע הפרברי/בינעירוני עם תחנות במרחקים גדולים ביניהן (וגם ממרכזי האוכלוסיה, כנהוג בארצנו) וקטע עירוני עם תחנות קרובות זו לזו בתוך שטח עירוני בנוי. אני חושב שהכינוי שניתן לקו הזה די מוצדק בסך הכול גם אם אין קטעים משותפים עם רכבת ישראל.
 

alantan

New member
לא, זה לא מוצדק... זה כאילו שאני אגיד שה-777 הוא ספינת אויר

בכל זאת יש כאן שילוב של שני סוגי שירות שונים
הקטע הפרברי/בינעירוני עם תחנות במרחקים גדולים ביניהן (וגם ממרכזי האוכלוסיה, כנהוג בארצנו) וקטע עירוני עם תחנות קרובות זו לזו בתוך שטח עירוני בנוי. אני חושב שהכינוי שניתן לקו הזה די מוצדק בסך הכול גם אם אין קטעים משותפים עם רכבת ישראל.
לא, זה לא מוצדק... זה כאילו שאני אגיד שה-777 הוא ספינת אויר
כי הוא גם מטוס וגם חוצה את האוקיינוס.
&nbsp
נראה לי שרוחו של פד"פ נחתה עלי...
 

amit1270

New member
האמת אי שם באמצע...

לא, זה לא מוצדק... זה כאילו שאני אגיד שה-777 הוא ספינת אויר
כי הוא גם מטוס וגם חוצה את האוקיינוס.
&nbsp
נראה לי שרוחו של פד"פ נחתה עלי...
האמת אי שם באמצע...
אני חושב שזה לא כזה נורא לקרוא למה שמתכננים שם tram-train. גם אם זה לא המינוח הכי מדויק, יש בו היגיון מסוים.
&nbsp
וכולם יודעים ש-777 זה לא ספינת אוויר אלא קטר בובו מדגם JT42BW.
 
כן!!!!

היכן בעולם משתמשים במונח tram-train בעבור סתם שילוב של מסילה
עירונית ובינעירונית? המונח נולד בקרלסרוהה גרמניה בשביל מסילה דו-שימושית קלה וכבדה, והרעיון נמשך במקומות אחרים.
כן!!!!
אין ספק שהדוגמא הטובה ביותר ל TRAM-TRAIN שציינתה, היא הרשת המסועפת של KARLSRUHE(גרמניה) שנחנכה כבר ב 1992, עם קרונות ל 2 מתחים 750VDC(לעיר) ו 15kVAC(מחוץ לעיר).
דוגמאות נוספות אפשר למצוא ב NANTES(צרפת) ו LYON(צרפת) גם בדו-מתח, 25kVAC/750VDC בראשונה ו 1500VDC/750VDCבעיר השניה.
הזכור: רק״ל ירושלים מחושמל ב 750VDC, רק״ל תל אביב מתוכנן ל 1500VDC ורכבת ישראל כמובן ב 25kVAC.
 

alantan

New member
כן - אלה דוגמאות של tram-train אמיתי - לא סתם רק"ל שנוסעת

כן!!!!
אין ספק שהדוגמא הטובה ביותר ל TRAM-TRAIN שציינתה, היא הרשת המסועפת של KARLSRUHE(גרמניה) שנחנכה כבר ב 1992, עם קרונות ל 2 מתחים 750VDC(לעיר) ו 15kVAC(מחוץ לעיר).
דוגמאות נוספות אפשר למצוא ב NANTES(צרפת) ו LYON(צרפת) גם בדו-מתח, 25kVAC/750VDC בראשונה ו 1500VDC/750VDCבעיר השניה.
הזכור: רק״ל ירושלים מחושמל ב 750VDC, רק״ל תל אביב מתוכנן ל 1500VDC ורכבת ישראל כמובן ב 25kVAC.
כן - אלה דוגמאות של tram-train אמיתי - לא סתם רק"ל שנוסעת
בין עיר לעיר על מסילה ייעודית של רק"ל אלא רק"ל שמשתמשת בתשתיות של הרכבת ה"כבדה".
 
האם גם ה-sneltram באמסטרדם הוא כזה?

כן - אלה דוגמאות של tram-train אמיתי - לא סתם רק"ל שנוסעת
בין עיר לעיר על מסילה ייעודית של רק"ל אלא רק"ל שמשתמשת בתשתיות של הרכבת ה"כבדה".
האם גם ה-sneltram באמסטרדם הוא כזה?
 

alantan

New member
לדעתי לא. המונח TT מקורו ביוזמה לנצל מסילות כבדות בצורה טובה

האם גם ה-sneltram באמסטרדם הוא כזה?
לדעתי לא. המונח TT מקורו ביוזמה לנצל מסילות כבדות בצורה טובה
יותר. בדרך כלל מסילות ששימשו רק למשאות או לשירות נוסעים דליל. תחשוב מסילת באר שבע-דימונה. למשל אם היו 200,000 תושבים בדימונה והמסילה הנוכחית עדיין הייתה עם ניצול נמוך בשעות היום, אז המסילה היתה מועמד טוב ל-TT, בהנחה שהדבר לא היה פוגע מהותית בשירות המשא שהוא מרכזי לקו זה.
&nbsp
לפי הבנתי, המקרה באמסטרדם דומה יותר למה שקרה בתל אביב עם הקו האדום מבחינת השירות (לא מבחינת התשתית המסילתית), שחלקו מתנהג כמו מטרו וחלקו מתנהג כמו רכבת קלה.
 

Rubim88

New member


לדעתי לא. המונח TT מקורו ביוזמה לנצל מסילות כבדות בצורה טובה
יותר. בדרך כלל מסילות ששימשו רק למשאות או לשירות נוסעים דליל. תחשוב מסילת באר שבע-דימונה. למשל אם היו 200,000 תושבים בדימונה והמסילה הנוכחית עדיין הייתה עם ניצול נמוך בשעות היום, אז המסילה היתה מועמד טוב ל-TT, בהנחה שהדבר לא היה פוגע מהותית בשירות המשא שהוא מרכזי לקו זה.
&nbsp
לפי הבנתי, המקרה באמסטרדם דומה יותר למה שקרה בתל אביב עם הקו האדום מבחינת השירות (לא מבחינת התשתית המסילתית), שחלקו מתנהג כמו מטרו וחלקו מתנהג כמו רכבת קלה.

מדובר בשימוש שגוי במונח, למה שמתוכנן בין נצרת לחיפה אפשר לקרוא פשוט רק"ל בין אזורית/בין עירונית.
 

GLSRA

Member
תודה על המידע, מכאן אני מבין שבמילה Tram-Train מסתתרת גם

כן!!!!
אין ספק שהדוגמא הטובה ביותר ל TRAM-TRAIN שציינתה, היא הרשת המסועפת של KARLSRUHE(גרמניה) שנחנכה כבר ב 1992, עם קרונות ל 2 מתחים 750VDC(לעיר) ו 15kVAC(מחוץ לעיר).
דוגמאות נוספות אפשר למצוא ב NANTES(צרפת) ו LYON(צרפת) גם בדו-מתח, 25kVAC/750VDC בראשונה ו 1500VDC/750VDCבעיר השניה.
הזכור: רק״ל ירושלים מחושמל ב 750VDC, רק״ל תל אביב מתוכנן ל 1500VDC ורכבת ישראל כמובן ב 25kVAC.
תודה על המידע, מכאן אני מבין שבמילה Tram-Train מסתתרת גם
עלות יותר גבוהה של הציוד, מכיוון שהקרונות המניעים צריכים להיות מסוגלים לעבוד עם מתחים שונים. אז מצד אחד יש שימוש כפול בתשתית המסילה אך הציוד הנע יותר יקר.
ממילא, כרגע הרכבת הקלה המתוכננת לכיוון נצרת לא תשתמש בתשתית של ר"י כך שאין כזו בעייה ממילא בשלב זה בארץ
 

Rubim88

New member
ראיתי פעם השוואה לגבי עלויות של ציוד TT מול ציוד רק"ל "רגיל"

תודה על המידע, מכאן אני מבין שבמילה Tram-Train מסתתרת גם
עלות יותר גבוהה של הציוד, מכיוון שהקרונות המניעים צריכים להיות מסוגלים לעבוד עם מתחים שונים. אז מצד אחד יש שימוש כפול בתשתית המסילה אך הציוד הנע יותר יקר.
ממילא, כרגע הרכבת הקלה המתוכננת לכיוון נצרת לא תשתמש בתשתית של ר"י כך שאין כזו בעייה ממילא בשלב זה בארץ
ראיתי פעם השוואה לגבי עלויות של ציוד TT מול ציוד רק"ל "רגיל"
על סמך נתוני עסקאות, לפי מה שאני זוכר TT עלה יותר ב25%~ פר שטח מערך בממוצע, אבל יש להשוואה הזו כמה וכמה שנים - והשוק השתנה מאז. בכל אופן את ההבדל לא עושה רק היכולת לעבוד עם מתחים שונים(בשביל לפעול במתח ישר וגם חילופין מה שצריך להוסיף זה שנאי+ממיר AC/DC ומערכת לזיהוי המתח- כיום מדובר ב"מודול" קטן יחסית שפשוט מוסיפים על הגג), נדרשת גם מערכת איתות שמתאימה לזו שפועלת במסילות ה"כבדות" ושינויים מבניים שנדרשים בנסיעה מסילות כאלה(בין היתר בגלל בטיחות), וכמובן המחיר תלוי בהיצע וכמות המתחרים בסגמנט הזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה