יער הקדושים, וש.נ.שורק - מצב אמיתי.

Afikli

New member
יער הקדושים, וש.נ.שורק - מצב אמיתי.

בית מאיר-מערת הקדושים-אנדרטת מגילת האש-הר שמשון-נחל שורק-מערת הנטיפים שורק-הר יעלה-בר גיורא, ביום אחד. זה מה שבחרתי לטיול הרציני הראשון שאני מארגן בעצמי לחברים שלי, שכמעט לא מטיילים. נשמע מטורף? לי זה דווקא לא נשמע מטורף עד שעשיתי את זה היום. 9 שעות, שכמעט חצי מהם התבזבזו על שלושה וחצי קילומטרים מטורפים, שנועדו לחצות את נחל הביוב שורק. איך זה שכולם נוסעים לגליל כשיש מקום כ"ך יפה ליד הבית? פשוט, בגליל אין ביוב. מישהו פעם ירד את הירידה מהר שמשון לנחל שורק? לא ידעתי שדווקא בהרי ירושלים אני אמצא משהו כל כך קרוב לירידות של מדבר יהודה. צוק בהתחלה, וירידה מטורפת בהמשך. רק בקטן יותר. ונחל שורק הוא ממש לא נחל אכזב. אנחנו היינו צריכים לחצות נהר ברוחב 3-4 מטר, מלא בפסולת רדיואקטיבית, על סלעים ואבנים. העליה משם למערת הנטיפים היא עוד פשלה של הוועדה לסימון שבילים: אי אפשר לראות לא סימון ולא שביל, כשבדרך גם חוצים את מסילת הרכבת לי-ם. ואחרי עלייה כזאת, לראות את המגדל שלא הר יעלה רחוק-רחוק למעלה זה די מתסכל. בעיקר כשצריך לטפס לשם. את הדרך לבר גיורא עשינו דרך שביל האופניים ולא דרך השביל של השמורה, אתם כבר יכולים להבין למה. היה כיף, אבל נראה שבפעם הבאה פשוט נלך לסטף... אני לא סדיסט בטבע שלי. ומשהו טוב: מזמן לא הייתי במקום כזה אדיר. רבע שעה נסיעה מהבית.
 

batam1

New member
שמח שנהנית

עדיף להסתייע במפת ס"ש בעת תכנון הטיול. יש שביל ירידה נח מהר שמשון, דרך מערת שמשון לנחל שורק, מקומות בהם ניתן לחצות את הנחל בבטחה, ושביל טיפוס נח למערת הנטיפים. אגב, בסטף יש מספר רב של שבילים, רובם מסומנים, ביניהם שבילי עליה וירידה לסטף מהחניון העליון בשם שביל השומרה ושביל הבעל. השבילים עוברים דרך טרסות ושומרות עתיקות, ומבנים מתקופות שונות. האזור כולו פורח. הייתי לפני כשבוע, אלא שלא לקחתי איתי מצלמה.
 

Afikli

New member
שביל טיפוס נוח?

אנחנו המשכנו כמעט עד בית שמש לפני שהבנו שפספסנו את ההתצלות שלו מ"דרך שורק": כשחזרנו, מצאנו שהסימון היחיד של ההתפצלות היה על אבן קטנה, הפוך ולא ברור. גם שאר הסימנים של השביל לא היו מאוד בולטים. וגם: אחרי שגיליתי בעלייה של יער הקדושים שדווקא זה שבכושר הפחות טוב הביא תיק מלא באבנים (שאח"כ בעלייה עשינו איתו תורנויות) ונעליים כבדות, ובירידה של צוק מערת שמשון שלאחד מאיתנו יש פחד גבהים, לא כל כך היינו במצב רוח לעלייה של 400 מטר.
 
למעלה