יעוץ בתמהיל וריביות
שלום לכולם אנחנו מתעתדים לקחת משכנתא של 530 אש"ח על נכס בשווה 1261 אש"ח. הכנסה נטו 13500 זוג + 2 ילדים קטנים קרן השתלמות בעוד 4 שנים של כ-160 אש"ח (למרות שמהבדיקות בפורום, ניכר כי לא כדאי להשתמש בקרן ההשתלמות אלא במידה וניתן עדיף להשאיר אותה כחסכון פנסיוני). להלן ההצעות שקיבלתי משני בנקים: דיסקונט: 212,000 פריים -1.1% ל-20 שנה 212,000 קבועה 2.63% ל-18 שנה 106,000 משתנה כל 5 שנים - ריבית עמלת פרעון מוקדם -0.67% ל-20 שנה איגוד: 210,000 פריים -0.95% ל-20 שנה 240,000 קבועה 2.35% ל-18 שנה 80,000 משתנה צמודה למדד כל 5 שנים - לפי מרווח של 0.68% (לא זוכר מה בסיס הריבית - נאמר לי שכיום זה עומד על 2.31%...) לאור ההכנסות והמצב המשפחתי, אני מעדיף לשמור על החזר חודשי נמוך (למרות שבעוד שנים ספורות ההכנסות צפויות לגדול באופן משמעותי - עובד בעסק משפחתי) אשמח לקבל דעות הערות והארות על התמהיל, וכן על הריביות עצמן תודה מראש
שלום לכולם אנחנו מתעתדים לקחת משכנתא של 530 אש"ח על נכס בשווה 1261 אש"ח. הכנסה נטו 13500 זוג + 2 ילדים קטנים קרן השתלמות בעוד 4 שנים של כ-160 אש"ח (למרות שמהבדיקות בפורום, ניכר כי לא כדאי להשתמש בקרן ההשתלמות אלא במידה וניתן עדיף להשאיר אותה כחסכון פנסיוני). להלן ההצעות שקיבלתי משני בנקים: דיסקונט: 212,000 פריים -1.1% ל-20 שנה 212,000 קבועה 2.63% ל-18 שנה 106,000 משתנה כל 5 שנים - ריבית עמלת פרעון מוקדם -0.67% ל-20 שנה איגוד: 210,000 פריים -0.95% ל-20 שנה 240,000 קבועה 2.35% ל-18 שנה 80,000 משתנה צמודה למדד כל 5 שנים - לפי מרווח של 0.68% (לא זוכר מה בסיס הריבית - נאמר לי שכיום זה עומד על 2.31%...) לאור ההכנסות והמצב המשפחתי, אני מעדיף לשמור על החזר חודשי נמוך (למרות שבעוד שנים ספורות ההכנסות צפויות לגדול באופן משמעותי - עובד בעסק משפחתי) אשמח לקבל דעות הערות והארות על התמהיל, וכן על הריביות עצמן תודה מראש