ימי סתיו בצפון: 3 ימים בגליל המערבי

א.א.אפל

New member
ימי סתיו בצפון: 3 ימים בגליל המערבי

חזרתי היום מ-3 ימים בגליל המערבי. הטיול נעשה לבד, עם כל הציוד על הגב. היום הראשון: הר אגר, נחל מרווה וגעתון (עם סטייה לעין יעקב), עלייה לכביש נהריה-מעלות, נחל שעל, גיחה למונפורט ולינה סמוך למצפה הילה. הערות למסלול: -לחובבי הטבילות (ומי לא?) מומלץ לקפוץ להר אגר, שם הבריטים הקימו בריכה לאגירת מי גשמים. -לא מצאתי את מערת הנטיפים שהמליצו לי עלייה, המסומנת בתל מרווה. אשמח לטיפים לחיפוש בפעם הבאה- או לחילופין פרטים ותמונות של מה שהפסדתי. -לחורש היפה שמעטר את הנחל מפריע מפעל פטריות גדול. כחובב פטריות, שמחתי מהמחווה של אחד העובדים שהרשה לי להציץ לחדרים המבוקרים ולמצעי הפטריות. -עליתי לעין יעקב, כדי לבקר ב"בוסתן עולמי". לא היה אף אחד במקום- עונש למי שלא מתאם ביקור, כנראה. -כדי להגיע לתחילת המסלול של נחל שעל, טיפסתי על הגדה הצפונית של נחל געתון, וחשבתי לשאול בפורום למה אין שם שביל מסומן, דבר שבטח היה מוריד את כמות השריטות שקיבלתי מהטיול הזה... לפני סוף העלייה, ראיתי שיש שביל כזה, מסומן באדום. ואני חשבתי שמי שהולך עם מפת שבילים מ-2005 ומתעדכן בפורומים יידע על דבר כזה. מילא. -העלייה התלולה ונסיון שווא לחתוך לכיון נחל שעל לא בשביל עלו בתוהו וגרמו לאיבוד זמן יקר. לא משתלם לחתוך בחורש טבעי! -נחל שעל ועין שעל היוו את אחד משיאי הטיול. פשוט מקסים שם. בבריכה של עין שעל (שלאבחנתי, נמצאת בתהליכי שיפוץ) יש מים בעומק 30 ס"מ, ומעט מים במערה. -מישהו יכול לספר לי על ההתישבויות לאורך דרך הילה-מנות ועל פרוייקט "ארץ חמדת אבות"? -מומלץ לצפות בשקיעה ממבצר המונפורט. אם יוצא לכם... היום השני: נחל כזיב, טרמפ קצר מגורן לגרנות-הגליל, נחל שרך, נחל בצת, רכס אדמית, מערת קשת, נחל נמר. -נחל כזיב- שלדעתי, שום פעילות אנושית כולל תפיסת מעיינות לא תיקח ממנו את התואר "הנחל היפה ביותר בחבלים הים-תיכוניים שלנו"- מלוכלך. הוא, והשבילים שבהם עברתי. אותו כנ"ל לגבי נחל בצת ומערת קשת. חבל. - בנחל כזיב הייתי כמעט לבד- רק עוד 3 מטיילים בכל המסלולים חוץ ממני. משתלם לקום מוקדם! לעומת זאת, בנחל בצת היו עוד, בערך, 70 מטיילים. בנחל נמר חזרתי ללכת לבד-לצד הפרות והגרוטאות הרבות בנחל... -במערת נמר הקלו על ההתמצאות שלי... נרות דולקים. אז שוב, בפעם ה-1001: אסור להדליק נרות במערות, זה מכער את המערה ופוגע במאזן החמצן שבה. ואם כבר אתם עושים את זה, תכבו את הנרות ותקחו אותם אתכם. לסיום הטיול קפצתי בטרמפים לעין גיח (מעיינות כברי). אז קראתי לטיול "ימי סתיו בצפון". ובלי תופעות מהעונה לא אצא ידי חובה: מעט סתווניות ובן-חצב סתווי הציצו פה ושם בחורש, אבל השיא בהחלט עוד לפנינו. העצים הנשירים שמיוצכים אצלינו כבר התחילו את השלכת- והדבר בולט במיוחד בשדרות הדולב שבנחלים כזיב ובצת. התופעה העונתית שמעניינת אותי במיוחד היא תנאי צלילה טובים- ים חמים ורגוע שמאפשר גישה נוחה לאתרי הצלילה שבאיזור. אני צללתי לקניון שלושת העוגנים במול שבי ציון היום. וכך הסתיימו להם שלושה ימים שבהם סקרתי את הגליל המערבי- מכל כיוון.
 

1L

New member
../images/Emo45.gif אחלה דיווח! אחלה טיול!

אני מאוד אוהב לקרוא את דיווחי הטיולים שלך, גם אם הם לא משופעים בתמונות כפי שכבר התרגלנו באחרים. עדכונים עניניים ומועילים גם כשלעתים אלה קטעי מסלול יחסית פופולריים. במלים אחרות, אפשר לבקש שתצא לעוד טיולים?
 
טיול לתפארת! אשריך....

ובאשר למערת הנטיפים - טוב שלא בזבזת זמנך עליה. היא ללא נטיפים (למעט כמה בחלקה הפנימי והמסריח) ואין שום דבר בה ובדרך אליה.
 
בקשר לתפארת

היא שייכת לא. א. אפל,לא לי. מסלול יפה ואזור מקסים. במיוחד המתקן המיוחד בהר אגר
 

ihtiyar

New member
יופי של טיול ושל דווח! הערות/הארות:

1. מערת געתון: המערה המסומנת צפונית לתל מרווה איננה אלא כוך גדול וריחני
. מערת הנטיפים נמצאת על הסימון הכחול מהר בטח לכיוון מפעל הפטריות. סימן ההכר: קבוצה קטנה של עצי ער אציל, והשביל יורד סמוך להן בתלילןות לכיוון דרום. פתח המערה כ-5 מ' מהעצים לכיוון צפון, ועל הפתח יש מסגרת ברזל. תקרת המערה נאה למדי. 2. עין שעל: נכתב היום בפורום על יוזמות פרטיות של בניה במעיינות. פגשתי שם לפני שנה שני צעירים מלאים כוונות טובות כרימון שניקו את הבריכה הביזנטית ובנו את הקיר המערבי של הבריכה. כוונות טובות הן דבר מבורך, ולעיתים הן מובילות ל... (א) הם פגעו בבריכה הביזנטית (ב) בגלל שינוי התיעול, ירד מפלס המים בתוך המערה
3. "ההתישבות" מערבית להילה: דווחתי עליה בהרחבה תחת הכותרת "המערב הפרוע" בגליל. בקיצור: איש הישר בעיניו יעשה. 4. "חמדת אבות"
- תאמין לי שאינך רוצה לדעת! שערוריה!! 5. בטיול הבא המשך עוד כ-300 מ' מעין גיח לעין שפע. בריכה יותר כייפית, ובדרך תראה גם את החפירות הארכיאולוגיות שהתחדשו במקום. יופי של טיול! בפעם הבאה תן סימן, ואשלח טיפים שאינם במפה. (ד"ש כמובן)
 

א.א.אפל

New member
תודה על התגובות!

איחטי- תודה על הטיפים למציאת "מערת מרווה". ננסה בפעם הבאה... לגבי שיפוץ מעיינות- מדובר בזרם אופנתי למדי, שמרכזו, לדעתי, בהרי ירושלים. יש בעייתיות בנושא מבחינת שמירת טבע ומורשת, כמו שציינת- אבל לדעתי האופנה בכללותה היא חיובית. מעניין אותי אם יש יוזמות כאלה שנעשות בתיאום עם רט"ג. אני אחפש מידע נוסף על ההתישבויות השונות לאורך דרך הילה-מנות. תודה על ההכוונה. לגבי עינות כברי- זכרונות טובים מעין שפע, בביקור לילי, הביאו אותי לשם כדי "לחגוג" את סיום הטיול. בדרכי לשם נתקלתי קודם בעין גיח- והחלטתי להישאר. ולדעתי, העובדה שהבריכה של עין גיח (10X40 מטר בערך?) היא "פחות כיפית" נותנת מושג כלשהו על שפע המים במעיינות כברי... לסיום- אני לא בטוח אם אתה זוכר, אבל לפני שנה וקצת, בשיחת טלפון, מילאת אותי בטיפים על האיזור. הקלדתי חלק ממה שאמרת והכל שמור ונצור במחשב... הטיפים האלה הובילו אותי לחשוב על טיול באיזור, כשגיליתי שיש לי שלושה ימי חופש רצופים. האמת שגם ניסיתי ליצור קשר איתך לפני הטיול, וגם כשחשבתי שנקלעתי לבעיית ניווט קטנה בסביבות נחל שעל. אבל- בטיול הזה גיליתי שכשאני הולך בגפי הרבה יותר כיף לי ללכת בשבילים ברורים ומסומנים. מעבר בגריגה/חורש קוצניים וסבוכים בקבוצה או עם חבר יכולים להיות משעשעים, או מעיקים- אבל לבד, זה פשוט בלתי נסבל... ולכן החלטתי ללכת על ה"קלסאיים" ברוב המקרים בטיול הזה. (שלא לדבר על זה, שמדובר בביקור הראשון בחיי בנחל בצת. בושה, הא? אז לפעמים כשמטיילים לבד, זאת הזדמנות טובה לסגור חורים בהשכלה. אבל את תגלה לאף אחד (-: )
 

gulitrek

New member
נחל שעל

אחלה טיול. מה רמת קושי וזמן הליכה משוער? של נחל שעל ועין שעל?
 
למעלה