ימי מחלה - מי ישלם ?

odedl69

New member
ימי מחלה - מי ישלם ?

המטפלת שלנו תיעדר שלושה חודשים או יותר. לפי שהיא אצלנו 5 שנים אני מבין שמגיע לה תשעים ימי מחלה. בתקופה הזו אנו צריכים לשלם לה 75% מן המשכורת ועוד לשלם למטפלת מחליפה משכורת מלאה.. ביטוח לאומי לא מכסה את זה ומשלם לי או לה את השכר בגין ימי המחלה הללו ?
 
הסבר שמצאתי איני בטוח שמגיע לה 90 יום עיין בו

ימי מחלה תשלומי פיצויים מהמעסיק בעת היעדרות מעבודה בגין מחלה. העובד זכאי רק לחלק היחסי על-פי הקף עבודתו החודשית. בניגוד למה שחושבים עובדים רבים, כשמדובר בעובד משק בית לא מקבלים שכר של יום מלא כדמי מחלה. נוסחת החישוב: 1.5 כפול 4.33 כפול מספר ימי העבודה החודשיים (כאשר יום עבודה מחושב על-פי 8 שעות) חלקי 25. כך ניתן לצבור ימי מחלה עד ל-90 יום דמי המחלה ישולמו כך: בגין יום העבודה הראשון – אין דמי מחלה בגין יום המחלה השני והשלישי – 37.5% מסך שכרה היומי של העוזרת. בגין כל ימי המחלה הבאים – 75% מסך שכרה היומי של העוזרת. ראוי לציין כי המעסיק רשאי לדרוש אישור רופא, כתנאי לתשלום ימי המחלה שלך. רק בריאות.
 

odedl69

New member
השאלה היא לגבי המלל

אכן עובדת משרה מלאה, ומגיעים לה 90ימים. שאלתי היא האם העובדה שאנו משלמים עבורה ביטוח לאומי כחוק תבוא לעזרתנו, והמלל יסיע בנזקים הכספיים? או שזה עלינו לבדנו...
 

odedl69

New member
חיים תודה, אבל:

שאלתי היא, האם הביטוח הלאומי משתתף בנזק הכספי הנגרם לנו.
 
למעלה